Skocz do zawartości
Gość Remikon

Zbyt niskie napięcie na aku podczas pracy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Remikon

Witam!

Czy zbyt niskie napięcie na aku podczas pracy silnika może mieć wpływ na pracę silnika?

Na aku podczas pracy mam 10-11V. Tak, jak już pisem na innych wątkach, mam problemy z rozruchem silnika oraz obroty mi skaczą (silnik wyraźnie się męczy) :confused:

Czy może to być wina tego niskiego napięcia?

 

Czy warto przejmować się zbyt niskim napięciem na aku?

Dodam, że rozrusznik mocno "kręci".

 

Proszę o opinię doświadczonych Kolegów

Pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973
Witam!

Czy zbyt niskie napięcie na aku podczas pracy silnika może mieć wpływ na pracę silnika?

Na aku podczas pracy mam 10-11V. Tak, jak już pisem na innych wątkach, mam problemy z rozruchem silnika oraz obroty mi skaczą (silnik wyraźnie się męczy) :confused:

Czy może to być wina tego niskiego napięcia?

 

Czy warto przejmować się zbyt niskim napięciem na aku?

Dodam, że rozrusznik mocno "kręci".

 

Proszę o opinię doświadczonych Kolegów

Pozdrawiam :)

 

Kolego poprostu nie masz ładowania

Powinieneś mieć na wolnych obrotach przy obciążeniu czyli np włączonych światłach powyżej 13V

 

Obawiam się że wkrótce będziesz miał kłopot z odpaleniem ponieważ akumulator jest niedoładowywany.

Tak jak mówię na sprawnym alternatorze powinieneś mieć na wolnych obrotach coś około 13.6 -14.5V

 

Alternator do roboty:)

Edytowane przez Pawulon1973

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

albo regulator napięcia do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A kontrolka lądowania się świeci? Jeśli na włączonym silniku jest 11V to powinna się palić..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Remikon

Zgadzam się, że alternator musi iść na warsztat, ale ponawiam pytanie:

Czy zbyt niskie napięcie może mieć wpływ na pracę silnika :confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie nie, jeżeli alternator daje małe napięcie a tym samym nie daje rady obsłużyć wszystkich urządzeń elektrycznych, to prąd automatycznie będzie pobierany z akumulatora co w niedługim czasie będzie skutkowało tylko jego rozładowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma wpływ w 100% jeżeli ci pływaja obroty to możesz mieć np. słabą iskrę na świecach i wszędzie tam gdzie są czujniki masz zakłamanie bo przeciesz zmiana napięcia o dziesiąte częsci V na czujniku temp. silnika mówi na o tym czy jest zimny czy ciepły itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A kontrolka lądowania się świeci?

Nie wiedziałem że pasek potrafi również lądować, to pewnie w jakiejś specjalnej opcji,aż muszę zapytać marecka ;)

 

-sorki ale nie mogłem się powstrzymać.

 

A teraz poważnie to mam wrażenie że miernik używany do pomiaru napięcia jest uszkodzony lub nieumiejętnie używany ponieważ auto w żaden sposób wizualny nie protestuje że ma za niskie napięcie ładowania akumulatora.

Z doświadczenia wiem że przy napięciu 11Vmierzonym na zaciskach aku. rozrusznik wcale tak ochoczo nie kręci,

a skoro jak zapewnia właściciel "mocno" kręci domniemam że akumulator jest sprawny i doładowywany prawidłowo.

Wniosek jest jeden - błąd pomiaru

Pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Remikon

Pomiar robiłem komputerkiem. Nie wiem, czy właściwie, czy też nie. Po prostu tak pokazywał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wykonaj pomiar napięcia akumulatora na zaciskach używając miernika

(woltomierza),porównaj wyniki pomiarów, jeśli będą się różnić to "jesteś w domu"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj wymienialem aku i powiem tak nawet jak aku pokazuje 11V to rozrusznik nic nawet nie zagadal tak ze jesli pokazuje ci pomiar 10-11V to musi byc blad pomiaru bo inaczej rozrusznik by nie zakrecil chyba ze slinik jest cieply. Druga sprawa to pomiar: przestawiasz swoj miernik na prad staly i volty przykladasz do klem na aku i mierzysz przy wylaczonym silniku powinno byc okolo 12,5V a przy wlaczonym silniki jesli jest ladowanie wszystko powinno wynosic 13,5 - 14,5 pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Remikon

... ok, czyli pewnie aku jest w porządku. Zastanawia nie tylko jedna sprawa: na ch.j te podłączanie do komputera, jeżeli to źle pokazuje. Po co ten cały VAG i inne pierdoły? Skoro źle pokazuje tak prostą sprawę, jak napięcie na aku, to co dopiero inne parametry?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też się czasem zastanawiam :)

Pozdro...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wczoraj wymienialem aku i powiem tak nawet jak aku pokazuje 11V to rozrusznik nic nawet nie zagadal tak ze jesli pokazuje ci pomiar 10-11V to musi byc blad pomiaru bo inaczej rozrusznik by nie zakrecil chyba ze slinik jest cieply. Druga sprawa to pomiar: przestawiasz swoj miernik na prad staly i volty przykladasz do klem na aku i mierzysz przy wylaczonym silniku powinno byc okolo 12,5V a przy wlaczonym silniki jesli jest ladowanie wszystko powinno wynosic 13,5 - 14,5 pozdro

Tak nie do końca jak tak jasno juz opisujesz napięcia 12,5 v na wyłączonym silniku na zaciskach baterii (akumulatora) nie będzie bo na poczatku nawet i może być ok 13 V z czasem dopiero sie stabilizuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Remikon

Witam! :)

Dokonałem pomiarów na zaciskach aku woltomierzem DC.

Przy wyłączonym silniku bez obciążenia mam: 12,55V. :D

Przy włączonym silniku, na wolnych obrotach, z obciążeniem (światła, dmuchawa maks, radio, podgrzewanie foteli) mam: 12,26V.:(

 

Proszę Kolegów o opinię, czy mam rychło podjąć działania dotyczące aku lub altka?:confused:

 

PS Jak wynika z powyższego, wyniki napięcia na aku podane przez VAG są zdecydowanie błędne.

Ach te komputery! :P

Edytowane przez Remikon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973

Moim zdaniem masz alternator do roboty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem masz alternator do roboty

 

Dlaczego tak uważasz? Moim zdaniem jest ok.. po włączeniu odbiorników prądu regulator zachowuje się prawidłowo... bo różnica w napięciu jest niewielka. Wszystko ok moim zdaniem.. podejrzewam że pomiar był robiony po dłuższej jeździe.. gdyby był robiony np rano dopiero po odpaleniu to nacięcie było by 13V- 14V. Czy kontrolka ladowania się pali?

Edytowane przez Slay

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973

A to dlatego,że przy włączonym silniku na wolnych obrotach bez obciążenia powinien mieć ponad 14V

 

Dziwi mnie tylko,że przy takim ładowaniu jakie ma ten samochód odpala po nocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Remikon

Wykonam jeszcze pomiar po nocy i bez obciążenia.

Dodam, że rozrusznik ładnie kręci. Niestety ssanie nie zawsze się włącza, ale to chyba inna bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności