arturoski Zgłoś #1 Napisano 28 Listopada 2008 Plan jest taki: przekroczyć barierę 200KM przy zachowaniu pewnego potencjału w rękawie czyli 201-205KM. Potrzebne narzędzia: K04-15, sprzęgło Stage2. Sprzyjające warunki: Wydech Milltek S/S, sportowy katalizator 200cpsi, Lekki jednomas, Dolot z powiększoną średnicą, FMIC medium. Najważniejsze, czyli turbo już jest - fotki razy 2 as folllows: W tej chwili zamontowany jest dolot Neuspeed z adapterem od strony turbo powiększającym średnicę - dlatego na tym turbo również będzie trzeba porobić gwinty w tych dwóch otworach, które nie wiem do czego właściwie służą oryginalnie. Już niebawem przyleci sprzęgło SPEC Stage 2 pokryte kevlarem. Dojdą jeszcze poważniejsze rury silikonowe lepsze od tych, które mam. Na koniec program i tu jestem w rozterce...Do wyboru APR, Custom-Code, Superchips. Jeśli ktoś z UK ma doświadczenie z CustomCode proszę się wypowiedzieć. Nie wiem natomiast jednej rzeczy. Czy powinienem wymienić cewki..? Te co mam sa od urodzenia auta. Świece są jednak nowe - przepływka nowa itd. Na koniec wszystko zostanie zalane olejem Motul 300V. Liczę na mocne 330Nm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #2 Napisano 28 Listopada 2008 Przy dużych doładowaniach może być problem z wypadającymi zapłonami. Wymienisz cewki jak zobaczysz "dziury" w krzywej momentu - na razie się nie przejmuj na zapas... Mocne 330Nm to będziesz miał IMO bez problemu - przez chwilę, ale zawsze to coś Ciekaw jestem jak będzie wyglądał temat SPECa i jednomasowego koła zamachowego, bo z tego co czytałem na innych forach, SPEC nie cieszy się zbyt dobrą opinią. Ale z drugiej strony - nie będziesz przenosił 400Nm tylko 330 w zakresie "cywilnym"... Czekam na pierwszy wykresik ! W ogóle fajny projekcik, tylko dziwię się, że dysponując okresloną ilością gotówki nie poszedłeś w coś większego (eliminator?), a tylko takie "półśrodki" uprawiasz Może kiedyś przyjedziesz do kraju, to zobaczysz na własne oczy na co się nie zdecydowałeś chociaż mogłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #3 Napisano 28 Listopada 2008 Prawdę mówiąc tego SPECa jeszcze nie zamówiłem. Liczyłem na Wasze opinie... ;> Z Clutchmastersa nie jestem zadowolony, bo już się bardzo ślizga a sprzęgło mam zaledwie od maja. Więc na co się zdecydować przy jednomasie. Sachsa nie widziałęm z amortyzatorami w tarczy sprzęgła. Przy jednomasie chcę jednak zostać - podoba mi się szybkie chwytanie na biegach. Wydaję mi się, że przy jednomasie coś jak Stage-1 to za mało. A taka firma Exedy? Paranoja, że chyba wszędzie jest problem z doborem sprzęgła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #4 Napisano 28 Listopada 2008 Jakiej firmy jest to turbo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #5 Napisano 28 Listopada 2008 BorgWarner Turbo Systems Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #6 Napisano 30 Listopada 2008 (edytowane) Co to za cenzura w tym temacie? Wytłumaczę Ci coś Wolf nie wiem ile dal za ta turbine,pytali sie ludki ile kosztuje wiec odgrzebałem linki bo sam kiedyś szukałem. Nie rozumiem po co pchasz nosa w ten temat.Nikomu nie wmawiam za ile mógł kupić drożej czy taniej,chyba ze maczales palce w jej kupnie. Marwel zbastuj i sie kontroluj. ostanie ostrzeżenie. nie cenzura, ale czyszczenie. Tlumaczenie komus ze mogl taniej kupic turbo jest średnio interesujące. Tym bardziej ze toczyła się na ten temat juz dyskusja i Artur wszystko sobie przeanalizował i dokonal takiego zakupu, a nie innego. Proszę się powstrzymać o komentarzy ze drogo itp. To Artura budżet./ wolf Edytowane 13 Grudnia 2008 przez the.wolf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #7 Napisano 12 Grudnia 2008 (edytowane) Dziś dzwoniłem do Helix Autosport - robią podobno bardzo dobre sprzęgła - tak przynajmniej mówią ludzie na seatcupra.net. Takie coś jest do silnika APU: Pójdę za głosem rozsądku i posłucham chłopaków z seatcupra. Przy tym ten zestaw będzie tańszy niż Spec a nawet tańszy niż Clutchmasters shit... Któś może chce kupić jednomas aluminium od Clutchmasters? PS. Zapomnialem sie spytać... może ktoś szuka dwumasy? Bede jechał do PL na święta to mogę ją ze sobą zabrać... Edytowane 12 Grudnia 2008 przez arturoski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #8 Napisano 12 Grudnia 2008 Pamietaj ze na spieku nie ma pólsprzęgła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #9 Napisano 12 Grudnia 2008 Teraz mam jednomas - czy to jest to samo co tzw spiek ? Fakt, bardziej komfortowo sie rusza szybko niż wolno. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #10 Napisano 12 Grudnia 2008 To na zdjeciu jest spiek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #11 Napisano 13 Grudnia 2008 Pamietaj ze na spieku nie ma pólsprzęgła. tzn czego nie masz, bo nie bardzo rozumiem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #12 Napisano 15 Grudnia 2008 Komu to półsprzęgło potrzebne.... Tak na serio - to sprzęgło Helix już zamówione. Będzie nowy jednomas, także mój idzie na allegro albo ebay. Módlmy się teraz razem aby dotarło do mnie do piątku... bo w sobote road trip to Polandowa i tam by było założone Druga sprawa - turbo będę zakładał własnoręcznie w PL. Mile widziane wszelkie uwagi. Mam dosyć dobre pojęcie o tym wszystkim po przewertowaniu miliona stron na różnych forach, ale zawsze może któś coś ciekawego podpowie. Mam już zestaw wszelkich uszczelek, nowy olej, nowy płyn G12, dwie pary rąk, oraz kanał ;> Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #13 Napisano 15 Grudnia 2008 To powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #14 Napisano 15 Grudnia 2008 (edytowane) czek diz ałt or dis jak to moj kolega powiedzial, to proste jak sikanie marwel nadal nie odpowiedziales czego nie masz na spieku, tymbardziej 4-ro lub 6-scio lopatkowym.... na trzech lopatkach jest duzy problem z polsprzeglem, tzn jego brak owszem, ale na 4 da sie tak jezdzic, a na 6 to juz w ogole malina jest. Edytowane 15 Grudnia 2008 przez the.wolf Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #15 Napisano 15 Grudnia 2008 Dzieki Wolf za tego pierwszego linka. Gosciu w tym poście troche skomentował ten drugi link - tak w skrócie można powiedzieć, a ten drugi znam już na pamięć. Jestem tego zdania, że nie może to być trudniejsze od wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów więc jestem dobrej a nawet bardzo dobrej myśli. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #16 Napisano 16 Grudnia 2008 ...a jakiej trwałości są spieki w porównaniu do sprzęgieł organicznych, bo obiegowa opinia np. o radzikowskim jest taka, że klienci się z nim widzą raz na 10 tys km. W takim razie bym musiał już 3x u niego być, więc jeśli nie liczyć kosztów zdejmowania skrzyni - wyszło by już 30% drożej niż jednorazowe zapakowanie sachsa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #17 Napisano 16 Grudnia 2008 poziek zrobił 40tkm. a w czterołapie sprzeglo dostaje duuuuuzo mocniej po du... niz w ośce. Zlezy jak kto jezdzi, ale tez sportkalem sie z opiniami ze spiek od radzika to okolo 10tkm.... z drugiej strony znam typa ktory latajac STI uwaza ze normlane sprzeglo na 15tkm to dla niego abstrakcja. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #18 Napisano 16 Grudnia 2008 (edytowane) Moje organiczne, które zalozylem w maju tego roku juz powoli dziekuje za wspolprace - stad ta wymiana. Zrobilem moze z 7 tys mil od tej pory. PS Fajnie byloby gdyby koledzy na forum sie wypowiedzieli co mysla o spieku. Jak sie jezdzi itd. Aha dodam jeszcze, ze te co teraz zakladam ma rating do 366Nm niby. Edytowane 16 Grudnia 2008 przez arturoski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #19 Napisano 19 Grudnia 2008 (edytowane) Wszystko dobrze poszło i nowa zabawka dotarła dziś do mnie: sprzęgło Helix Co ciekawe w komplecie jest łożysko luk. Materiał na tarczy sprzęgła jest ceramiczno-metalowy.... cokolwiek to jest.... Zamach tym razem ze stali. Moje aluminiowe jest chyba za lekkie, może dla tego mi troche rzuca autem przy gwałtownym zdejmowaniu nogi z gazu. Może uda się już w poniedziałek je założyć Update 27/12: Wrazenia z jazdy sa zupełnie inne, niż przy zwykłym sprzęgle. Muszę się nauczyć zmieniać biegi od nowa. Ci, którzy jeżdzą na spieku - wiedzą... Biegi wchodzą błyskawicznie. Cięższy stalowy jednomas zecydowanie spowalnia wkręcanie się na obroty (w porównaniu do aluminium), ale za to upłynnia pracę silnika. Chyba dzięki temu staremu aluminiowemu za pierwszym razem hamownia wypluła 311Nm (ale jeździłem tak tylko kilka dni). W poniedziałek zakładamy turbo... Edytowane 27 Grudnia 2008 przez arturoski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arturoski Zgłoś #20 Napisano 29 Grudnia 2008 (edytowane) Dzisiaj po całym dniu spedzonym w "kanale" wielka kicha z montażem turbo. Śruba mocująca turbo do tego mocowania z piekła rodem całkowicie się wyrobiła i ani drgnie. Wszystko inne praktycznie jest odkręcone i tylko to zostało. Co to za szatan tam wlazł aaaaaahhhhhhhhh po prostu szkoda słow. Wieczorem wizyta w Castoramie - zakupiona szlifierka, 5 brzeszczotów i jutro od 8 rano działamy dalej. Załamka jednym słowem. Przy okazji zobaczyłem, że z dolotem "samco" dali mi kiedyś taki adapter na część zasysającą turbo zwiększający średnicę. Wyprofilowany jest tak, że całość wygląda jak te Garrety z serii GT30 czy cos cakie wyprofilowane ładnie Dobra ide spać i jutro już musi "puścić" UPDATE 1/1/09 Nieszczesna śruba oczywiscie poddała się brzeszczotowi. Po tym już szło z górki i nie było kolejnych niespodzianek. Autko śimga idealnie a komp nie wywala żadnych błędów. Pierwsza zauważalna zmiana to oczywiście całkiem inny odgłos turbo - bardziej rasowy Wkręca się pięknie na obroty. Bez żadnych korekt w programie puki co... już czuć większy moment szczególnie na wiekszych obrotach... Przy okazji - ten olej Motul 300V to rewelka. Wyciszył mi silnik - więcej kultury . Ciekawe co to będzie po korekcie softu. Jak wróce do UK to wrzuce ze 3 zdjęcia... Edytowane 1 Stycznia 2009 przez arturoski Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach