mielke Zgłoś #201 Napisano 10 Lutego 2011 to niech go choć wysuszy i posprawdza połączenia i przewody doń Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #202 Napisano 10 Lutego 2011 Tutaj raczej nie będzie wody (to nie B5 gdzie moduł jest pod nogami ) ten znajduje się kolo nagrzewnicy za schowkiem , myślę że trzeba sprawdzić najpierw kabelki (zasilania , masy ). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slavek78 Zgłoś #203 Napisano 10 Lutego 2011 Rozumie że trzeba wyciągnąć schowek przed pasażerem żeby się dostać do modułu? Spróbuję go potraktować suszarką na wszelki wypadek i posprawdzam kabelki. Dziwne jest to że dzieję się tak przez kilka dni a potem ze dwa miesiące spokój.Teraz jest trochę dłużej bo już 6 dzień. Jak rozwiążę problem to się podzielę informacjami. Dzięki za podpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo-MK Zgłoś #204 Napisano 10 Lutego 2011 ile kosztuje w ASO wymiana zamka w drzwiach przednich kierowcy i wymiana cięgna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #205 Napisano 10 Lutego 2011 Jestem po wymianie cięgna Bowdena, tworzę instrukcję, jutro postaram się ją zamieścić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #206 Napisano 10 Lutego 2011 ile kosztuje w ASO wymiana zamka w drzwiach przednich kierowcy i wymiana cięgna? Przecież większość aso to amatorzy. Dopiero uczą się na konkretnych przypadkach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszk Zgłoś #207 Napisano 11 Lutego 2011 Ja zapłaciłem za wymianę cięgła w ASO 170 zł. Za zamek zaśpiewali 500zł sam zamek + wymiana ok 100-150zł. Na zamek już sie nie zdecydowałem. Uważam, że to przegięcie taka cena. Myśle o wymianie na używkę ( koszt ok 150zł) . Może macie jakieś doświadczenia z tym związane?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo-MK Zgłoś #208 Napisano 11 Lutego 2011 Przecież większość aso to amatorzy.Dopiero uczą się na konkretnych przypadkach. zależy gdzie, teraz pytam sie tylko o ceny Lukaszk - dzięki! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #209 Napisano 11 Lutego 2011 Nie mogę założyć tematu w warsztacie, więc podaję link do instrukcji: wymiana cięgna Bowdena, wyjęcie tapicerki, szyby i zamka lewych tylnych drzwi. Mam nadzieję, że się komuś przyda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pwrlax Zgłoś #210 Napisano 11 Lutego 2011 Nie mogę założyć tematu w warsztacie, więc podaję link do instrukcji: wymiana cięgna Bowdena, wyjęcie tapicerki, szyby i zamka lewych tylnych drzwi.Mam nadzieję, że się komuś przyda. Fotorelacja pierwsza klasa :dobrzei na pewno się nie jednej osobie przyda. Proponuję podwiesić instrukcję w dziale warsztat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #211 Napisano 11 Lutego 2011 Proponuję podwiesić instrukcję w dziale warsztat. Jak tylko admini mi udostępnią taką możliwość to to zrobię Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #212 Napisano 12 Lutego 2011 Jestem po wymianie cięgna Bowdena Czy powodem problemow byl zagiety koniec linki z ta kulka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #213 Napisano 13 Lutego 2011 Czy powodem problemow byl zagiety koniec linki z ta kulka ? Nie wiem, ale nie zauważyłem żeby coś innego się stało ze starą linką, nie przycinała, gdy nią ruszałem w ręce, chodziła tak samo płynnie jak nowa. Podejrzewam jedną rzecz, ale sprawdzę to przy wymianie następnej linki, ponieważ mam jeszcze jedne drzwi z tym problemem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #214 Napisano 13 Lutego 2011 Podejrzewam jedną rzecz, ale sprawdzę to przy wymianie następnej linki, ponieważ mam jeszcze jedne drzwi z tym problemem. Jak sprawdzisz swoje przypuszczenia to napisz cos o tym . A kolejna linka w przednich drzwiach ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #215 Napisano 13 Lutego 2011 Jak sprawdzisz swoje przypuszczenia to napisz cos o tym . A kolejna linka w przednich drzwiach ? Na pewno napiszę, ale nie wiem kiedy będę miał czas na kolejną zmianę. Następna linka będzie w przednich drzwiach pasażera. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #216 Napisano 14 Lutego 2011 (edytowane) Problem mnie dzisiaj dopadl ponownie ,po takim czasie , chyba 8 mc . Ukazal sie pod centrum na parkingu ,no i nic sie nie stalo . Ale potem byla jazda , mam uaktywnione zamykanie i otwieranie wszystkich drzwi . Jestem juz przy bramie i pamietalem by nie zamykac drzwi ,natomiast juz przy garazu zapomnialem i kicha ,drzwi sie zamknely. Garaz otwarty ,pasek na swiatlach ,silnik chodzi a ja zapomnialem o drzwiach . Wracam ,lapie za klamke i **** , lapie za inne klamki ,kufer tez **** . Wszystko przez ta funkcje otwierania i zamykania samoczynnego drzwi ,oczywiscie poza problematyczna klamka drzwi kierowcy . Kiedy nie zgasilem silnika i nie wyjolem kluczyka to wszystko bylo zamkniete ,drzwi kierowcy powinny byc otwarte ale klamka zeszfankowala . Normalnie zalamka ,zastanawialem sie kiedy i z jakiego powodu auto zgasnie i jak to zrobic z zewnatrz . Padnie aku ,brak paliwa no nie wiem . Wziolem drugiego pilota i naciskam ale nic nie dziala , zapalala sie tylko czerwona dioda w kluczyku . Z desperatki postanowilem postrzelac zewnetrzna klamka i za kolejnym razem zaskoczylo . Uf normalnie ulga nieziemska , funkcja zamykania napewno bedzie wylaczona . Czy znowu smarkac tam smarem , zobacze , sam nie wiem . Pisze to ku przestrodze . A o sprawdzeniu otwarcia drzwi grotem juz nie myslalem . Edytowane 15 Lutego 2011 przez Gość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #217 Napisano 14 Lutego 2011 Wymiana cięgna Bowdena, wyjęcie szyby, tapicerki oraz zamka lewych tylnych drzwi. Witam. Postanowiłem w końcu wymienić linkę od klamki zewnętrznej (cięgno Bowdena), ponieważ klamka nie chciała się sama naprawić. Przy okazji robiłem fotki (specjalnie dla Was) i postanowiłem napisać instrukcję, mam nadzieję, że się przyda. Wcześniej oczywiście naczytałem się forum passata oraz przestudiowałem znaną większości instrukcję ze strony: http://www.daniundalex.de jak zdjąć tapicerkę drzwi. Będzie nam potrzebna oczywiście linka: 1. Cięgno Bowdena, nr katalogowy: 3C8837017A koszt ok. 35zł Oraz takie narzędzia jak: 2. Klucz Torx T20 3. Klucz Torx T30 4. Klucz Spline M6 5. Śrubokręt płaski nieduży 6. Wybijak 7. Młotek Czasami przyda się też druga osoba, szczególnie przy pracy z szybą, ostrożności nigdy za wiele a "w razie W" szkoda szyby. Więc do roboty… 1. Ściągamy tapicerkę drzwi. Najpierw odkręcamy śrubkę obok lampki/odblasku w drzwiach kluczem T20. Wyjmujemy zaślepkę rączki drzwi przy pomocy śrubokrętu. Odkręcamy dwie śruby kluczem T30. Teraz nasza tapicerka trzyma się jeszcze na zatrzaskach. Aby ich nie pourywać należy je odbezpieczyć. Ja używałem do tego śrubokręt płaski, wsuwamy go w zatrzask i przekręcamy aż odblokuje i tak ze wszystkimi (kółka na obrazku) Odpinamy linkę do klamki wewnętrznej, przewody do podnośnika szyby oraz do głośnika wysokotonowego obok klamki (prostokąty na obrazku). Wyciągamy tapicerkę, odchylając od dołu i podnosząc najpierw tylną część ku górze (strzałki). 2. Wyciągamy klamkę zewnętrzną Wyjmujemy zaślepkę zamka. Wiem wiem, brudny ten samochód, ale nie miałem czasu go umyć przed zabraniem się do rozkręcania. Odciągamy klamkę, jak przy otwieraniu drzwi i pozostawiamy ją w takiej pozycji, teraz odkręcamy śrubkę pod zaślepką zaznaczoną na zdjęciu (imbus) do momentu, aż zablokuje klamkę w pozycji odciągniętej i będzie można wyjąć aluminiową zaślepkę. Śrubka jest na torx, ale mój był za gruby, więc odkręciłem płaskim śrubokrętem. Wyjmujemy aluminiową zaślepkę, teraz możemy wyjąć klamkę. Przesuwamy ją do tyłu, wyciągamy tylną część klamki, odginamy klamkę prostopadle do drzwi i wyciągamy przednią część klamki. Pod przednią częścią klamki jest śrubka, którą wykręcamy, a plastikowe gniazdo klamki, które jest po drugiej stronie blachy drzwi przesuwamy do tyłu w celu odblokowania go, aby można było później wyjąć zamek. 3. Wyjmujemy szybę Aby wyjąć zamek niestety musimy wyjąć szybę, próbowałem bez wyciągnięcia i niestety tylko straciłem dużo czasu, prowadnica szyby przechodzi przez środek zamka. Wyjmujemy zaślepkę z podnośnika szyby i opuszczamy szybę, aby pojawiły się w nim plastikowe tulejki w szybie. Do wewnętrznej tulejki należy wkręcić śrubę średnicy ok. 5mm i wyciągnąć ją, zostaje jeszcze druga tulejka, do niej powinno się wkręcić śrubę średnicy ok. 8 mm mnie wpadła do środka drzwi przy próbie wkręcenia, ale to żaden problem, potem się ją spokojnie wyciągnie. Powinno się wyciągnąć teraz listwę chromową zaczynając od tyłu, ale ja pominąłem ten krok. Wyciągamy uszczelki przednią i tylną i zabieramy się za odkręcanie osłon, każda trzyma się na dwóch śrubach T20. Już jest wystarczająco miejsca, aby wyciągnąć szybę, więc się jej pozbywamy. Teraz spokojnie możemy usunąć tylną szynę szyby, która blokowała zamek. 4. Odkręcamy podnośnik szyby i zamek Odkręcamy wszystkie śruby trzymające podnośnik szyby i wybijamy trzy kołki rozporowe trzymające zamek w podnośniku szyby. Aha trzeba jeszcze przepchać linkę od klamki wewnętrznej na drugą stronę podnośnika. Prawdopodobnie można by tego uniknąć odłączając przewody drzwi (między zawiasami) i wciskając je do środka drzwi. Może udałoby się wyjąć podnośnik szyby razem z zamkiem. Może następnym razem (przy innej klamce) spróbuję. Ponieważ nie dokonałem zabiegu z przewodami, nie mogłem odstawić podnośnika szyby na bok, więc przywiązałem go sznurkiem, aby sobie wisiał przy drzwiach. Do wyjęcia zamka zostały jeszcze dwie śruby do odkręcenia, gdy już je odkręcimy i upewnimy się, że zamek jest poluzowany od zewnętrznej strony drzwi (zrobiliśmy to przy wyciąganiu klamki). Możemy wyciągać zamek. 5. Wymieniamy linkę Mamy go już na stole, pozostaje tylko wyjęcie starej i założenie nowej linki, oraz złożenie całości do ku..py. 6. Teraz składamy klocuszki Składając wszystko dobrze jest nasmarować elementy, które się da. Uszczelki pryskałem sylikonem, zamek smarem i WD-40 itd. Przy wymianie linki poluzowałem śrubę, która blokowała klamkę w pozycji wyciągniętej, pamiętajcie, aby przed wkładaniem zamka zablokować mechanizm w takiej pozycji inaczej nie włożymy klamki. Problemy napotkałem też przy montowaniu kołków rozporowych, trochę się trzeba namęczyć, pomaga rozszerzenie gniazd, ale uwaga, aby nie przesadzić, ciężko będzie je włożyć do podnośnika szyby. Przy wkładaniu szyby, gdy mamy ją jeszcze na zewnątrz mocujemy większą tulejkę w szybie (ta, która wpadła do drzwi) a następnie mniejszą, należy je wypośrodkować. Następnie szybę wkładamy do drzwi i wpychamy w łapę na szynie podnośnika, aż zaskoczy i tulejki wpadną w swoje miejsce. Niewątpliwie przyda się tu druga osoba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #218 Napisano 14 Lutego 2011 proponuje do warsztatu wrzucić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #219 Napisano 14 Lutego 2011 Dokładnie, napisałem do kazio, ale jakby którykolwiek z moderatorów mógł to proszę podpiąć do warsztatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #220 Napisano 14 Lutego 2011 dobra robota :dobrze wydzielone i wrzucone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach