Skocz do zawartości
Gość mirras13

Nie otwierają się przednie drzwi passat B6 3C

Rekomendowane odpowiedzi

to niech go choć wysuszy i posprawdza połączenia i przewody doń

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj raczej nie będzie wody (to nie B5 gdzie moduł jest pod nogami ) ten znajduje się kolo nagrzewnicy za schowkiem , myślę że trzeba sprawdzić najpierw kabelki (zasilania , masy ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumie że trzeba wyciągnąć schowek przed pasażerem żeby się dostać do modułu? Spróbuję go potraktować suszarką na wszelki wypadek i posprawdzam kabelki. Dziwne jest to że dzieję się tak przez kilka dni a potem ze dwa miesiące spokój.Teraz jest trochę dłużej bo już 6 dzień. Jak rozwiążę problem to się podzielę informacjami. Dzięki za podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile kosztuje w ASO wymiana zamka w drzwiach przednich kierowcy i wymiana cięgna?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem po wymianie cięgna Bowdena, tworzę instrukcję, jutro postaram się ją zamieścić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ile kosztuje w ASO wymiana zamka w drzwiach przednich kierowcy i wymiana cięgna?

 

Przecież większość aso to amatorzy.

Dopiero uczą się na konkretnych przypadkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zapłaciłem za wymianę cięgła w ASO 170 zł.

Za zamek zaśpiewali 500zł sam zamek + wymiana ok 100-150zł.

Na zamek już sie nie zdecydowałem. Uważam, że to przegięcie taka cena.

Myśle o wymianie na używkę ( koszt ok 150zł) . Może macie jakieś doświadczenia z tym związane??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przecież większość aso to amatorzy.

Dopiero uczą się na konkretnych przypadkach.

zależy gdzie, teraz pytam sie tylko o ceny

Lukaszk - dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mogę założyć tematu w warsztacie, więc podaję link do instrukcji: wymiana cięgna Bowdena, wyjęcie tapicerki, szyby i zamka lewych tylnych drzwi.

Mam nadzieję, że się komuś przyda.

 

Fotorelacja pierwsza klasa :dobrzei na pewno się nie jednej osobie przyda.

 

Proponuję podwiesić instrukcję w dziale warsztat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Proponuję podwiesić instrukcję w dziale warsztat.

Jak tylko admini mi udostępnią taką możliwość to to zrobię :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Jestem po wymianie cięgna Bowdena

 

Czy powodem problemow byl zagiety koniec linki z ta kulka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy powodem problemow byl zagiety koniec linki z ta kulka ?

Nie wiem, ale nie zauważyłem żeby coś innego się stało ze starą linką, nie przycinała, gdy nią ruszałem w ręce, chodziła tak samo płynnie jak nowa. Podejrzewam jedną rzecz, ale sprawdzę to przy wymianie następnej linki, ponieważ mam jeszcze jedne drzwi z tym problemem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Podejrzewam jedną rzecz, ale sprawdzę to przy wymianie następnej linki, ponieważ mam jeszcze jedne drzwi z tym problemem.

 

Jak sprawdzisz swoje przypuszczenia to napisz cos o tym . A kolejna linka w przednich drzwiach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak sprawdzisz swoje przypuszczenia to napisz cos o tym . A kolejna linka w przednich drzwiach ?

Na pewno napiszę, ale nie wiem kiedy będę miał czas na kolejną zmianę. Następna linka będzie w przednich drzwiach pasażera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Problem mnie dzisiaj dopadl ponownie ,po takim czasie , chyba 8 mc .

 

Ukazal sie pod centrum na parkingu ,no i nic sie nie stalo .

 

Ale potem byla jazda , mam uaktywnione zamykanie i otwieranie wszystkich drzwi . Jestem juz przy bramie i pamietalem by nie zamykac drzwi ,natomiast juz przy garazu zapomnialem i kicha ,drzwi sie zamknely. Garaz otwarty ,pasek na swiatlach ,silnik chodzi a ja zapomnialem o drzwiach . Wracam ,lapie za klamke i **** , lapie za inne klamki ,kufer tez **** . Wszystko przez ta funkcje otwierania i zamykania samoczynnego drzwi ,oczywiscie poza problematyczna klamka drzwi kierowcy . Kiedy nie zgasilem silnika i nie wyjolem kluczyka to wszystko bylo zamkniete ,drzwi kierowcy powinny byc otwarte ale klamka zeszfankowala . Normalnie zalamka ,zastanawialem sie kiedy i z jakiego powodu auto zgasnie i jak to zrobic z zewnatrz . Padnie aku ,brak paliwa no nie wiem . Wziolem drugiego pilota i naciskam ale nic nie dziala , zapalala sie tylko czerwona dioda w kluczyku . Z desperatki postanowilem postrzelac zewnetrzna klamka i za kolejnym razem zaskoczylo .

 

Uf normalnie ulga nieziemska , funkcja zamykania napewno bedzie wylaczona . Czy znowu smarkac tam smarem , zobacze , sam nie wiem .

 

Pisze to ku przestrodze .

 

A o sprawdzeniu otwarcia drzwi grotem juz nie myslalem .

Edytowane przez Gość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana cięgna Bowdena, wyjęcie szyby, tapicerki oraz zamka lewych tylnych drzwi.

 

Witam. Postanowiłem w końcu wymienić linkę od klamki zewnętrznej (cięgno Bowdena), ponieważ klamka nie chciała się sama naprawić. Przy okazji robiłem fotki (specjalnie dla Was) i postanowiłem napisać instrukcję, mam nadzieję, że się przyda.

 

Wcześniej oczywiście naczytałem się forum passata oraz przestudiowałem znaną większości instrukcję ze strony: http://www.daniundalex.de jak zdjąć tapicerkę drzwi.

 

Będzie nam potrzebna oczywiście linka:

 

1. Cięgno Bowdena, nr katalogowy: 3C8837017A koszt ok. 35zł

 

0001.jpg

 

Oraz takie narzędzia jak:

 

2. Klucz Torx T20

 

3. Klucz Torx T30

 

4. Klucz Spline M6

 

5. Śrubokręt płaski nieduży

 

6. Wybijak

 

7. Młotek

 

 

 

Czasami przyda się też druga osoba, szczególnie przy pracy z szybą, ostrożności nigdy za wiele a "w razie W" szkoda szyby.

 

Więc do roboty…

 

1. Ściągamy tapicerkę drzwi.

 

Najpierw odkręcamy śrubkę obok lampki/odblasku w drzwiach kluczem T20.

 

1001.jpg

 

Wyjmujemy zaślepkę rączki drzwi przy pomocy śrubokrętu.

 

1002.jpg

1003.jpg

1003.jpg

1004.jpg

 

Odkręcamy dwie śruby kluczem T30.

 

1005.jpg

 

Teraz nasza tapicerka trzyma się jeszcze na zatrzaskach. Aby ich nie pourywać należy je odbezpieczyć. Ja używałem do tego śrubokręt płaski, wsuwamy go w zatrzask i przekręcamy aż odblokuje i tak ze wszystkimi (kółka na obrazku)

 

1006.jpg

1007.jpg

 

Odpinamy linkę do klamki wewnętrznej, przewody do podnośnika szyby oraz do głośnika wysokotonowego obok klamki (prostokąty na obrazku). Wyciągamy tapicerkę, odchylając od dołu i podnosząc najpierw tylną część ku górze (strzałki).

 

1008.jpg

 

2. Wyciągamy klamkę zewnętrzną

 

Wyjmujemy zaślepkę zamka. Wiem wiem, brudny ten samochód, ale nie miałem czasu go umyć przed zabraniem się do rozkręcania.

 

2001.jpg

 

Odciągamy klamkę, jak przy otwieraniu drzwi i pozostawiamy ją w takiej pozycji, teraz odkręcamy śrubkę pod zaślepką zaznaczoną na zdjęciu (imbus) do momentu, aż zablokuje klamkę w pozycji odciągniętej i będzie można wyjąć aluminiową zaślepkę. Śrubka jest na torx, ale mój był za gruby, więc odkręciłem płaskim śrubokrętem.

 

2002.jpg

 

Wyjmujemy aluminiową zaślepkę, teraz możemy wyjąć klamkę. Przesuwamy ją do tyłu, wyciągamy tylną część klamki, odginamy klamkę prostopadle do drzwi i wyciągamy przednią część klamki.

 

2003.jpg

2004.jpg

 

Pod przednią częścią klamki jest śrubka, którą wykręcamy, a plastikowe gniazdo klamki, które jest po drugiej stronie blachy drzwi przesuwamy do tyłu w celu odblokowania go, aby można było później wyjąć zamek.

 

2005.jpg

 

3. Wyjmujemy szybę

 

Aby wyjąć zamek niestety musimy wyjąć szybę, próbowałem bez wyciągnięcia i niestety tylko straciłem dużo czasu, prowadnica szyby przechodzi przez środek zamka.

 

Wyjmujemy zaślepkę z podnośnika szyby i opuszczamy szybę, aby pojawiły się w nim plastikowe tulejki w szybie.

 

3001.jpg

 

Do wewnętrznej tulejki należy wkręcić śrubę średnicy ok. 5mm i wyciągnąć ją, zostaje jeszcze druga tulejka, do niej powinno się wkręcić śrubę średnicy ok. 8 mm mnie wpadła do środka drzwi przy próbie wkręcenia, ale to żaden problem, potem się ją spokojnie wyciągnie.

 

Powinno się wyciągnąć teraz listwę chromową zaczynając od tyłu, ale ja pominąłem ten krok.

 

Wyciągamy uszczelki przednią i tylną i zabieramy się za odkręcanie osłon, każda trzyma się na dwóch śrubach T20.

 

3002.jpg

3003.jpg

3004.jpg

 

Już jest wystarczająco miejsca, aby wyciągnąć szybę, więc się jej pozbywamy.

 

Teraz spokojnie możemy usunąć tylną szynę szyby, która blokowała zamek.

 

3005.jpg

3006.jpg

 

4. Odkręcamy podnośnik szyby i zamek

 

Odkręcamy wszystkie śruby trzymające podnośnik szyby i wybijamy trzy kołki rozporowe trzymające zamek w podnośniku szyby. Aha trzeba jeszcze przepchać linkę od klamki wewnętrznej na drugą stronę podnośnika.

 

4001.jpg

 

Prawdopodobnie można by tego uniknąć odłączając przewody drzwi (między zawiasami) i wciskając je do środka drzwi. Może udałoby się wyjąć podnośnik szyby razem z zamkiem. Może następnym razem (przy innej klamce) spróbuję.

 

4000a.jpg

 

Ponieważ nie dokonałem zabiegu z przewodami, nie mogłem odstawić podnośnika szyby na bok, więc przywiązałem go sznurkiem, aby sobie wisiał przy drzwiach.

 

Do wyjęcia zamka zostały jeszcze dwie śruby do odkręcenia, gdy już je odkręcimy i upewnimy się, że zamek jest poluzowany od zewnętrznej strony drzwi (zrobiliśmy to przy wyciąganiu klamki).

 

4002.jpg

 

Możemy wyciągać zamek.

 

4004.jpg

 

5. Wymieniamy linkę

 

Mamy go już na stole, pozostaje tylko wyjęcie starej i założenie nowej linki, oraz złożenie całości do ku..py.

 

5001.jpg

5002.jpg

5003.jpg

5004.jpg

5005.jpg

 

6. Teraz składamy klocuszki

 

Składając wszystko dobrze jest nasmarować elementy, które się da. Uszczelki pryskałem sylikonem, zamek smarem i WD-40 itd.

 

Przy wymianie linki poluzowałem śrubę, która blokowała klamkę w pozycji wyciągniętej, pamiętajcie, aby przed wkładaniem zamka zablokować mechanizm w takiej pozycji inaczej nie włożymy klamki.

 

6001.jpg

 

Problemy napotkałem też przy montowaniu kołków rozporowych, trochę się trzeba namęczyć, pomaga rozszerzenie gniazd, ale uwaga, aby nie przesadzić, ciężko będzie je włożyć do podnośnika szyby.

 

Przy wkładaniu szyby, gdy mamy ją jeszcze na zewnątrz mocujemy większą tulejkę w szybie (ta, która wpadła do drzwi) a następnie mniejszą, należy je wypośrodkować. Następnie szybę wkładamy do drzwi i wpychamy w łapę na szynie podnośnika, aż zaskoczy i tulejki wpadną w swoje miejsce. Niewątpliwie przyda się tu druga osoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje do warsztatu wrzucić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, napisałem do kazio, ale jakby którykolwiek z moderatorów mógł to proszę podpiąć do warsztatu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra robota :dobrze

wydzielone i wrzucone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności