Skocz do zawartości
Gość robek

bicie na kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

Gość robek

Od jakiegoś czasu w miom passacie wystepuje bicie na kierownicy tak jak by koła były nie wyważone. Dodam że założyłem nowe opony ,zmieniłlem felgi , byłem na szarpakach i żadnych luzów nie stwierdzono. Pożyczyłem także od kolesia komplet kół (nadmienie że jechałem jego passatem i żadne bicie u niego nie wystąpiło)po założeniu u mnie dalej to samo. Bicie występuje miedzy prędkością 80-100 i powyżej 130. Nadmienie że od prędkości 80 przy skręcaniu w lewo jest odczówalne także bicie na kołach.Koła były wyważanie w różnych zakładach

 

 

 

 

 

VW passat 1.8 AAM 92rok kombi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy

w układzie jezdnym musisz jeszcze sprawdzić czy półosie są wyważone - często ciężarki które na nich są jak się oderwą to i tak zostaje na wieki wieków nikt sobie tego do bani nie bierze a jednak to ma znaczenie :623:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

możę masz krzywe tarcze lub nie równo przylegają do piasty(chyba tak sie to nazywa)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koko

ja mialem podobnie w audi, szczegolnie jak skrecalem to bicie sie nasilalo, i wlasnie bylo tak ze przy pewnej predkosci bylo, przy innem mniej to czulem...

U mnie byly to tuleje gumowo-stalowe wahacza.

Wiem ze byles na szarpakach, ale moze nie wykryli tego do konca...

Mowisz ze to nie kola, fakt ze moga to byc niewywazone polosie lub tarcze, ale przy tarczach czulbys roznice przy hamowaniu (w sumie przy wybitych silentblockach tez to poczujesz, tylko troszke inaczej)...

Ogolnie problem ciezki do zdiagnozowania, szczegolnie na odleglosc...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość robek

tarcze także były sprawdzane, a ponadto przy lekkim hamowaniu byłoby odczówalne bicie a tu nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Milo

Bicie przy tych prędkościach pochodzi tylko i wyłącznie od kół :640: albo masz delikatnie krzywa felgę albo uszkodzoną oponę albo wywazarka na której wyważałeś koła była nie sprawna :640:

 

Wyobraź sobie ze kuzyn zmieniał opony w nowej hondzie accord w ASO i jak wyjechał z serwisu to przy 100km\h biła mu kierownica, wrócił do serwisu wyważyli ponownie i dalej było to samo. Kuzyn sie wkurzył i pojechał do Michelina zaby mu wszystko sprawdzili i wyważali na ich wywazarce koła. Kierownik Michelina powiedział mu ze problem jest w wywazarce na której wyważali mu koła bo ponoć one się rozstrajają i co pół roku należy je serwisować a jest to bardzo drogie.

W ASO Hondy wywazarka źle wyważa wiec wyobraz sobie co musi byc w podzednych stacjach wymiany opon. Oczywiście po wyważeni kół w Michelinie Honda jeździła poprawnie a kuzyn z fakturka pojechał do Hondy po zwrot kasy która wydał na wyważanie(oczywiście zwrócili)

Dodam jeszcze tyle ze ja średnio wyważam koła 4, 5 razy żeby były wyważone porządnie i nie biły.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mefyoo

Sprawdź zbierzność, może koła się "najeżdżają" taki sam efekt

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stark

Mam ten sam problem bucie na kierownicy zaczyna sie po przekroczeniu 80km/h. Dodam ze wulkanizator u którego kupiłem oponki "używane" wymieniał mi ja za każdym razem na inne. Ale jak biło tak bije dalej. Dziś odwiedziłem inny zakład wulkanizacyjny - wrzucił kołka na maszynkę i stwierdził ze były nie dowarzone. :przestraszony: Wybuliłem 30 PLN za 2 kółka i nic sie nie zmieniło. :[ A jutro wyjazd wiec odkładam sprawę na wtorek.

 

Nery już mi puszczają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ryba81

Koledzy jest jeszcze jedna możliwość!! Jeżeli kolega ma felgi nie orginalne do paska, a dokładnie to chodzi o rozniar środka felgi i piasty. Jeżeli środek jest większy niż piasta to zdarza się czesto że felga na śrubach nie wycętruje się idealnie. Ja tak miałem i dorabiałem u ślusarza pierścieni centrujące i jak ręką odjoł!! U mnie luzu między środkiem felgi a piastą było 1,5 mm i biło okrótnie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stark

To napewno nie to, felgi idealnie pasują na piastę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pepo7

Ostatnio brat moj też walczył z podobnymi objawami i niby wszystko bylo dobrze ale opona była walnieta wewnątrz i to z jej przyczyny sciagało autko w prawo , podczas skrecania pisk opony i ogólny dyskomfort jazdy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stark

To już 3 komplety opon na przód były wrzucane. :):mur:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pepo7

Sprawdź może łożysko na kolumnie m-sona może gdzieś jest luz na amorku ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotras123

moim zdaniem kolego masz luz na przegubach wewnetrznych,mialem tak samo przy pasku b3 jak przekroczylem 80km/h to szarpal sterem az przod tanczyl.Zmienilem przegób :vw: i po krzyku. :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stark

Kolejna wizyta u wulkanizatora - oświadczył ze opony są do bani - zakupiłem 2 używki, ponoć prawie nowe. Nadal jest to samo od 80 zaczyna bić. :dobani: Jutro znowu do nich pojadę skoro bije mi tak samo jak na tamtych to niech zabierają te opony i oddają kaskę. A że felgi troszkę krzywe to chyba po to jest wyważanie kół ze to ma zniwelować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A że felgi troszkę krzywe to chyba po to jest wyważanie kół ze to ma zniwelować.

 

:przestraszony: Chyba żartujesz :rotfl::rotfl::rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stark

Ciąg dalszy zmagań z biciem felg. A wiec kupiłem nowe felgi. :] Co prawda jest lepiej. Kierownica delikatnie zaczyna bić od 80km/h. :kwasny: Do 80 km/h jest wręcz idealnie. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Piotras123

nadal proponuje sprawdzic ci przeguby wewnetrzne.Opony musisz kupic nowe,bo uzywki zwlaszcza z Niemiec to sa wybierane ze śmietnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

stark - mam to samo :zalamany: Jednostajne (z jednakową częstotoliwościa) bicie. Tylko, ze na kierownicy jest to mało odczuwalne - bardziej czuć to na karoserii auta. Wymieniłem całą półoś, prostowałem na maszynie felgi, zmieniałem opony, wymieniłem łożysko, pól zawieszenia...... i NIC. Bicie nadal jest. Przeguby sprawdzane - są dobre. Tarcze sprawdzone, klocki nowe...... skończyły już mi się pomysły :mur:

Tak się jeszcze zastanawiam, czy to nie pochodzi czasem od amortyzatora. Niby ma swoją "procentową" sprawność, ale może jest coś nie tak z jego mocowaniem w górnej częsci (jakieś łożysko tam jest i jeszcze parę pierdół).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności