michal_tmi Zgłoś #261 Napisano 22 Lutego 2015 W jednym z postów kolega pisał, że parktronic nie przyjmuje kodowania z hakiem, u mnie również się to nie udało, jest na to jakiś patent? Masa podana na kabelek wychodzący z centrali podczas gdy podpięta jest przyczepa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareks6 Zgłoś #262 Napisano 22 Lutego 2015 czyli nie jestem jedyny z problemem programowania... W między czasie, sprawdziłem numer jakim mam zaprogramowaną centralkę i jest to 01117, czyli bez haka, automat, potwierdzenie dźwiękowe włączone, variant/kombi, a 7 to pewnie z sharana. We wcześniejszym poście pisałem że nie mam chyba włączonego dźwięku potwierdzenia, jak jednak widać jest on włączony, ale problem u mnie polega na tym iż w centralce z sharana jest potrzebny dodatkowy sygnał - GALA. Tego już się dowiedziałem z zagranicznych for, ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć schematu wyprowadzeń tej centralki i nie wiem gdzie go podać. Bez tego sygnału objawy jakie mam są następujące: Gdy przy wyłączonych czujnikach wrzucam wsteczny to dopiero po chwili mam krótki dźwięk (w centralce z passata był natychmiast) i czujniki są włączone. Jednak po zmianie biegu czujniki się już nie wyłączają jak to miało miejsce w fabrycznej centralce z passata. W sharanie czujniki się wyłączają dopiero po osiągnięciu jakiejś prędkości - wszak podczas parkowania, czasami wrzucamy "jedynkę" by wyrównać, podjechać bliżej ściany itp i właśnie do tego są czujniki z przodu, więc nie mogą się od razu wyłączyć. Bez sygnału GALA, sygnał dźwiękowy mam tylko raz, gdy poraz pierwszy wrzucam wsteczny, później czujniki są cały czas włączone i czasami podczas jazdy piszczą jak wykryją trochę śniegu spadającego po nich itp. Trzeba więc zawsze ręcznie wyłączyć PDC. Ktoś wie na którą kostkę i pin podłączyć sygnał GALA??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vector Zgłoś #263 Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) "mareks6" a siódemkę nie dasz rady przekodować na czwórkę ? ?xxxx: Hak przyczepy 0 = Hak nie zainstalowany 1 = Hak zainstalowany x?xxx: Skrzynia biegów 0 = Manualna skrzynia 1 = Automatyczna skrzynia xx?xx: Dźwięk potwierdzający 0 = Dźwięk potwierdzający nieaktywny 1 = Dźwięk potwierdzający aktywny xxx?x: Nadwozie 0 = Limuzyna 1 = Variant/Kombi xxxx?: Model 4 = VW Passat (3B) Jeżeli chodzi o kodowanie "haka" to jak dobrze zrozumiałem muszę podłączyć masę na pin 5 (szaro/czerwony) i wtedy próbować przekodować ? Zmiana siły głosu: VCDS - 76 (asystent parkowania) - adaptacje (10) - kanał 001 -- skala 0-6 Zmiana tonu: VCDS - 76 (asystent parkowania) - adaptacje (10) - kanał 002 -- skala 0-4 Edytowane 23 Lutego 2015 przez vector Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareks6 Zgłoś #264 Napisano 23 Lutego 2015 Próbowałem na wszystkie sposoby, bez skutku. Odstawiłam jednak to na bok bo jak wspomniałem wcześniej moim problemem jest brak sygnału GALA na centralne. Także ponawiam pytanie - pod którą kostkę i pin go podłączyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #265 Napisano 23 Lutego 2015 Może to coś Ci pomoże, nie wiem czy dobrze to odczytuje ale byłby to pin 11 w 16 pinowej kostce? http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/sharan_6560c09.jpg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareks6 Zgłoś #266 Napisano 23 Lutego 2015 (edytowane) A no możliwe :-) sprawdzę to w weekend ------------------------------------------------------------------------------ POTWIERDZAM!!! Podłączyłem sygnała Gala z nawigacji pod wspomniany 11 pin 16-to pinowej kostki i PDC wyłącza się mniej więcej gdy wrzucam dwójkę :-) Za tydzień pociągnę ten sygnał w progach i będzie wszystko hulać (dzisiaj tylko tak na szybko podłączyłem by sprawdzić) :-) Edytowane 28 Lutego 2015 przez mareks6 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #267 Napisano 26 Marca 2015 Witam, Panowie podpowie ktoś gdzie mogę kupić poza ASO (400zł u nich) czujnik parktronica (1 sztukę), ponieważ dzisiaj mi padł i chyba nic z nim nie zrobię. A może ktoś z Was posiada i chciałby odsprzedać ? Z góry dziękuje za podpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareks6 Zgłoś #268 Napisano 26 Marca 2015 ja na allegro kupowałem czujniki w cenie 25zł/szt. Poszukaj, z pewnością znajdziesz, może nie w tej cenie ale na pewno grubo poniżej 100zł/szt :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #269 Napisano 26 Marca 2015 ja na allegro kupowałem czujniki w cenie 25zł/szt. Poszukaj, z pewnością znajdziesz, może nie w tej cenie ale na pewno grubo poniżej 100zł/szt :-) te na allegro to jakieś nowe podróbki, używanych na odległość nie chcę kupować a w mojej okolicy obdzwoniłem wszystko co możliwe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareks6 Zgłoś #270 Napisano 26 Marca 2015 a no to jak wolisz, ja w moim pasku montowałem PDC na przód i kupowałem co prawda używane czujniki ale z miesięczną gwarancją i nie żałuję. Po co kupować nowe czujniki jak na rynku wtórnym jest ich setki (jeśli nie tysiące) a są to ogólnie elementy które rzadko się psują i jeśli są wymontowane z działającego systemu i sprzedawca daje gwarancję przynajmniej na rozruch??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #271 Napisano 26 Marca 2015 a no to jak wolisz, ja w moim pasku montowałem PDC na przód i kupowałem co prawda używane czujniki ale z miesięczną gwarancją i nie żałuję. Po co kupować nowe czujniki jak na rynku wtórnym jest ich setki (jeśli nie tysiące) a są to ogólnie elementy które rzadko się psują i jeśli są wymontowane z działającego systemu i sprzedawca daje gwarancję przynajmniej na rozruch??? Jak innego nie znajdę to zaryzykuję, póki co próbuje dostać jakoś taniej nowe ori. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareks6 Zgłoś #272 Napisano 26 Marca 2015 moim, zdaniem jeśli sprzedawca daje gwarancję rozruchową, a Ty musisz tylko wyjąć stary i podłączyć nowy to niczym nie ryzykujesz :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dracoone Zgłoś #273 Napisano 26 Marca 2015 a no to jak wolisz, ja w moim pasku montowałem PDC na przód i kupowałem co prawda używane czujniki ale z miesięczną gwarancją i nie żałuję. Po co kupować nowe czujniki jak na rynku wtórnym jest ich setki (jeśli nie tysiące) a są to ogólnie elementy które rzadko się psują i jeśli są wymontowane z działającego systemu i sprzedawca daje gwarancję przynajmniej na rozruch??? Kolego pokazałbyś jakieś zdjęcia jak Ci ten PDC na przodzie wyszedł :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #274 Napisano 26 Marca 2015 moim, zdaniem jeśli sprzedawca daje gwarancję rozruchową, a Ty musisz tylko wyjąć stary i podłączyć nowy to niczym nie ryzykujesz :-) Jak wyciągać już wiem bo dzisiaj każdy jeden przekładałem szukając który nawalił. I za każdym razem vag wskazywał właśnie ten ď Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareks6 Zgłoś #275 Napisano 26 Marca 2015 chwila, chwila. VAG ci po każdej zmianie pokazywał czujnik z tej samej pozycji? To by raczej wskazywało na instalację tego czujnika a nie sam czujnik. Co do zdjęć jak będę miał czas to w weekend zrobię parę fotek i wrzucę, gdyż teraz nie mam możliwości. Same działanie jest co najmniej zajefajne :-) Mam je od ok miesiąca i już nie raz się przydały gdy parkowałem przodem blisko ściany lub musiałem blisko ściany, słupków lub innego auta na wstecznym i pełnym skręcie wyjeżdżać z miejsca parkingowego :-) Cały opis jest tutaj: http://www.passatplus.de/umbauteile/pdc/index.htm lecz ja czujniki montowałem troszkę w innych miejscach - tak by były na równej wysokości i w równych odstępach i przede wszystkim by sięgały jak najszerzej (dla testów miałem stary zderzak po stłuczce gdzie wierciłem w różnych miejscach otwory pod czujniki i testowałem na aucie). Wiązki robiłem sam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #276 Napisano 26 Marca 2015 chwila, chwila. VAG ci po każdej zmianie pokazywał czujnik z tej samej pozycji? To by raczej wskazywało na instalację tego czujnika a nie sam czujnik. nie, pokazywał w danym miejscu ten uwalony czujnik tam gdzie go przekładałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareks6 Zgłoś #277 Napisano 26 Marca 2015 a no to faktycznie sam czujnik walnięty :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Aleiz Zgłoś #278 Napisano 26 Marca 2015 chwila, chwila. VAG ci po każdej zmianie pokazywał czujnik z tej samej pozycji? To by raczej wskazywało na instalację tego czujnika a nie sam czujnik. Co do zdjęć jak będę miał czas to w weekend zrobię parę fotek i wrzucę, gdyż teraz nie mam możliwości. Same działanie jest co najmniej zajefajne :-) Mam je od ok miesiąca i już nie raz się przydały gdy parkowałem przodem blisko ściany lub musiałem blisko ściany, słupków lub innego auta na wstecznym i pełnym skręcie wyjeżdżać z miejsca parkingowego :-) Cały opis jest tutaj: http://www.passatplus.de/umbauteile/pdc/index.htm lecz ja czujniki montowałem troszkę w innych miejscach - tak by były na równej wysokości i w równych odstępach i przede wszystkim by sięgały jak najszerzej (dla testów miałem stary zderzak po stłuczce gdzie wierciłem w różnych miejscach otwory pod czujniki i testowałem na aucie). Wiązki robiłem sam rób foty rób nie powiem, że mocno też rozmyślam nad przodem. Będziemy zobowiązani. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mareks6 Zgłoś #279 Napisano 28 Marca 2015 (edytowane) Poniżej zdjęcia czujników jakie montowałem w moim pasku. Pochodzą z passata B6 jeśli się nie mylę, oznaczenia 2x 3C0 919 492 D, 2x 3C0 919 492 G (z dwóch kabel wychodzi w tył a z dwóch w bok i te są ważne by zmieścić czujniki pomiędzy zderzakiem a metalową belką. Centralka z sharana wraz z przełącznikiem który ja montowałem w miejscu przełącznika awaryjnych jako że ten mam pomiędzy kratkami nawiewów (kratki ze skody superb). Gdyby foty były mało wyraźne to mam jeszcze filmik nakręcony. Po świętach będę jeszcze zdejmował zderzak, to jak nie zapomnę to mogę też zrobić kilka fotek od wewnątrz. Edytowane 28 Marca 2015 przez mareks6 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dariusz198012 Zgłoś #280 Napisano 28 Marca 2015 Panowie wie ktoś z Was jak można/czy w ogóle można, sprawdzić sam czujnik np. omomierzem i ewentualnie jakie wskazania powinien pokazać ? Kupiłem dzisiaj używkę i nadal to samo, wychodzi że używka też skopana.. Marek linki nie bujają. Chyba że tylko na moim kompie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach