djcarol Zgłoś #1 Napisano 18 Listopada 2008 (edytowane) Witam, Poniekad ten temat byl juz walkowany, choc niekoniecznie. Mam problem z termostatem - nie utrzymuje odpowiedniej temperatury. Co prawda na postoju temperatura dochodzi prawie do 90 'C, w "ruchu", przy 100 km/h - spada ponizej 70'C. Auto posiada sekwencyjna instalacje gazowa, ktora zalacza sie dosc szybko, tj. przy aktualnych warunkach ok. 1-1,5 km, a wiec przy 30'C. Od razu na mysl przyszedl mi termostat ALE na tym forum byl juz poruszany problem z zle zalozonym dolotem powietrza w przypadku gazu. Pytanie:Czy ewentualny problem z gazem da sie wykluczyc i pozostaje wymiana termostatu, czy tez najpierw udac sie do eksperta od instalacji gazowych i sprawe sprawdzic i potem zabierac sie za termostat? Z gory dzieki za wskazowki! -- Pozdrawiam! Karol Edytowane 19 Listopada 2008 przez djcarol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mdszt Zgłoś #2 Napisano 18 Listopada 2008 raczej termostat, dolot powietrza niema tu nic do rzeczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #3 Napisano 18 Listopada 2008 raczej termostat raczej na pewno. wymień nie kosztuje dużo a pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tasman72 Zgłoś #4 Napisano 19 Listopada 2008 Miałem to samo . Wymieniłem termostat i jest OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djcarol Zgłoś #5 Napisano 25 Listopada 2008 Termostat wymieniony - 90'C non-stop bez wzgledu na warunki lub teren. Dzieki za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #6 Napisano 25 Listopada 2008 Witam Jakie mogą być konsekwęcje jazdy na krotkich odcinkach na niedogrzanym silniki z uszkodzonym znaczy sie otwartym termostatem. (wykluczmy turbine) co sie moze stać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maruder101 Zgłoś #7 Napisano 18 Marca 2009 (edytowane) Kolego djcarol mam do Ciebie wielką prośbę: mam identyczny silnik i też czeka mnie wymiana termostatu - mógłbyś podrzucić mi krótki opis i trochę fotek jak to sprawnie przeprowadzić? No i jeszcze jedno: czy jest to normalne, że w momencie uruchomienia silnika cały czas kręci się jeden wentylator (ten bliżej osi samochodu) ??? Edytowane 18 Marca 2009 przez maruder101 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #8 Napisano 18 Marca 2009 (edytowane) Kolego djcarol mam do Ciebie wielką prośbę: mam identyczny silnik i też czeka mnie wymiana termostatu - mógłbyś podrzucić mi krótki opis i trochę fotek jak to sprawnie przeprowadzić? Spuszczasz płyn, odkręcasz dwie śruby od króćca, wyciągasz "stary" termostat , montujesz nowy wraz z nowym oringiem ,skręcasz wszystko i nalewasz płyn. Edytowane 18 Marca 2009 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
djcarol Zgłoś #9 Napisano 18 Marca 2009 Albo jedziesz do ASO, 100 złotych zostawiasz i zrobione, tak jak jam to uczynił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motomouse Zgłoś #10 Napisano 18 Marca 2009 Albo jedziesz do ASO, 100 złotych zostawiasz No, no ... w Łodzi sama wymiana płynu to 200 PLN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomm28Z Zgłoś #11 Napisano 18 Marca 2009 Wymień termostat na 100% mialem to samo im szybciej tym chłodniej he he teraz ciepełko aż miło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beful Zgłoś #12 Napisano 19 Marca 2009 Witam - podepnę się tutaj. Jak szybko silnik powinien osiągnąć normalną temperaturę pracy (1.9 TDI 110 KM) i czy jest to w większości 90 st czy tak jak w instrukcji obsługi +/- dwie kreski ? U mnie prawie nigdy nie osiąga 90. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Duży Zgłoś #13 Napisano 19 Marca 2009 Wg wskazania ma stać na 90, ewentualne różnice "o włos". Jest trochę wątków na ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maruder101 Zgłoś #14 Napisano 23 Marca 2009 Dzięki JurekW! Teraz już mam obraz gdzie dokładnie go szukać. Wygląda to na prostą sprawę... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #15 Napisano 23 Marca 2009 kolego 90 to powinien trzymac caly czas.przy tych warunkach pogodowych moj łapie po jakichs 4 kilosach.wcześniej jak miałem walnięty to mogłem przejechac cholera 20 kilometrów i doopa nadal 70 na piecu;/ sam wymieniałem i to żadna filozofia tylko śróbek nie pogub bo lipa sie zrobi: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maruder101 Zgłoś #16 Napisano 23 Kwietnia 2009 No i po sprawie. Nowy termostat Wahler i nie widzę nic innego jak 90 stopni na wskaźniku chwilkę po odpaleniu silnika - rewelacja ! ! ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
migor Zgłoś #17 Napisano 29 Grudnia 2009 (edytowane) Ja wymieniałem termostat jakiś tysiąc km temu, teraz niestety znów coś się dzieje ze wskazówką - podczas jazdy spada na blacie do 80st. Załączam log CSV z VAGa. Jag widać przez większość jazdy jest ok ~86, najniżej spadło do 82 (temp spada przy dodawaniu gazu). Przed wymianą termostatu wskazówka była na 90 i ani drgnęła. A teraz nawet jak na VAG jest 87 to na blacie wskazówka spada pomiędzy 80 a 90. Jak widać w załączniku, temp wzrasta do 90 na postoju. Czy takie spadki są OK czy termostat znowu do wymiany? LOG-01-001-xxx-xxx.XLS Edytowane 30 Grudnia 2009 przez migor Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2508 Zgłoś #18 Napisano 1 Stycznia 2010 Wymień czujnik temperatury płynu, tylko na oryginał a nie na podróbkę, i będzie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kazik0207 Zgłoś #19 Napisano 20 Listopada 2010 silnik osiąga temperature 70 stopni po przejechaniu 10 km. termostat wymieniony, po dłuższej jeździe dochodzi do 90 stp . górny wąż twardy ale płynu nie wyrzuca . na trasie temperatra spada do 70 . o co tu chodzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darecki_M Zgłoś #20 Napisano 21 Listopada 2010 (edytowane) jesli termostat ok .to sprawdz czujnik temperatury. Edytowane 21 Listopada 2010 przez darecki_M Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach