ponczek Zgłoś #101 Napisano 26 Lipca 2010 Hmm a sprawdziłeś już jaki będzie koszt takiej zabawy? Felgi do malowania trzeba wypiaskować. ale to nie jest jedyny problem. Skoro dopadła je rdza, to rozumiem że już nie są nowe... pewnie więc trzeba będzie je prostować w niektórych miejscach. No i po podliczeniu może się okazać, że taka zabawa z czterema felgami będzie Cię kosztować kilkaset złotych. A felgi, było nie było, dalej będą stare Moim zdaniem nie warto się w coś takiego bawić... Lepiej od razu zainwestować w nowe stalówki i już (koszt - pewnie max 100 zł za szt.). A co do czarnych felg, to ja jestem fanem W najbliższej przyszłości chcę kupić czarne Ronale http://www.netcar.pl/felgi/aluminiowe/RONAL+R52T-5+5x100+5-5x15+34,,0,5-0,115570296,szi.html Moim zdaniem na Passatach ciemne felgi będą wyglądać fajnie, pod warunkiem że masz jakiś stonowany kolor lakieru... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #102 Napisano 26 Lipca 2010 (edytowane) Witam. Mam felgi o oznaczeniu 7Jx15 H2 e13 (nie mam pojęcie co to za oznaczenie e13) .Nie znam ET tej felgi ponieważ nie jest wybity (wyczytałem ,że nie wszyscy producenci to robią) ,dedukując z tego : http://www.felgi.pl/img/temp/budowa_felgi_2_HDS-200.gif obrazka ,ET (czyli offset ) jest to nie mniej,nie więcej jak połowa szerokości felgi.W moim przypadku szerokość felgi jest to 7 cali ( 7J ) czyli ET jest 35.Proszę mnie poprawić jeśli źle rozumuje. Jeszcze jedno:czy do B4 podejdzie opona o wymiarze 195/65/15 na owej feldze oczywiście Edytowane 26 Lipca 2010 przez Mieszkoc dopisanie zdania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepek84 Zgłoś #103 Napisano 27 Lipca 2010 Witam. Proszę o poradę. Jak byście widzieli takie koła na pasku b4 , kombi czarnym ? Wogóle jeśli chodzi o rozmiar , to podejdzie to to i jakoś sensownie by wyglądało ? 195/50/15 , szerokość 7j , Et37 Obecnie jeżdzę na zimówkach 175/70/14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #104 Napisano 27 Lipca 2010 pepek84 ja bym to brał.Będzie wyglądać przekozacko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pepek84 Zgłoś #105 Napisano 27 Lipca 2010 Też mi się podobają , tylko właśnie kwestia rozmiaru. Czy nie mają zbyt niskiego profilu ? jak się na takich niskich kapciach w kombiaku będzie jeździć ? I czy przekłamania licznika nie będą jakieś przeokropne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #106 Napisano 27 Lipca 2010 (edytowane) 195/50/15 Gdzieś tu na forum spotkałem Passka na takich laczkach i właściciel nie narzekał. Jedyne co mnie zastanawia to ET 37 , czy dystansów nie będzie trzeba dać,ale to już by się musiał wypowiedzieć ktoś kto kmini temat Edytowane 27 Lipca 2010 przez Mieszkoc składnia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Puszek19 Zgłoś #107 Napisano 31 Lipca 2010 Czy moge zalozy opony o indexie ładowności 87 do passka 1.9tdi 2001 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość brombol Zgłoś #108 Napisano 3 Sierpnia 2010 To ja też mam takie pytanko, założyłem sobie oryginalne felgi od A6 z oponami 245x40ZRx18 97Y Pirelli Pzero - mój passek to B6, i teraz pytanie bo niby nic nie dobija, nie obciera ale czy nie są to jednak za duże i jakie powinno być przy nich ciśnienie bo mam po 2.6 we wszystkich kołach i wydają się lekko nie dopompowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ponczek Zgłoś #109 Napisano 11 Sierpnia 2010 2,6 bara to wcale niemało, ale możesz spokojnie dobić do 2,8... A co do wielkości to miałem podobny kłopot, bo chciałem identyczny rozmiar opon do Paska. Oponiarze w netcarze (rym niezamierzony ) powiedzieli że nie ma problemu. Ostatecznie jednak kupiłem nieco bardziej standardowe opony. Popytaj w sklepach, ale z tego co ja się dowiadywałem wszystko jest okej przy takiej konfiguracji... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
haszek Zgłoś #110 Napisano 17 Września 2010 Siema. Sprawa u mnie wygląda tak. Mam w tej chwili założone oponki Norauto 195/65 na felach 15". Ostatnio musiałem skorzystać z zapasu po raz pierwszy od kupna i się okazało że zapas jest orginalny chyba jeszcze od nowości (moj passek jest z '99 roku) i ma rozmiar 16" z gumą 205/55 Continentala. Rozumiem że rozmiar koła jest taki sam jak reszty (195 ma wyzszy profil ale mniejszaą felge). Stwierdziłem że jak już mam tą 16stke załozoną to wypadałoby wrzucic taką samą z drugiej strony, co by oś miała jednolite gumy. Wiec szukam stalówki 16tki. I tu zaczyna się sprawa ET. Doszedłem do tego że im wyższa liczba ET tym opona siedzi głębiej w nadkolu, zgadza się?? Wiec, moja ma index ET45. Ciężko jest znaleźć taką fele ale znalazłem 2 inne ET42 i ET50. Rozumiem że zakładając ET 42 (reszta paramentrow felgii jest taka sama) opona bedzie w praktyce zbliżona do nadkola o 3 mm w stosunku do tej na której już jeżdże. Czy tak??? Jeśli tylko tyle to nie jest to chyba problem. Dajcie znać czy dobrze kminie temat. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #111 Napisano 17 Września 2010 Siema. Sprawa u mnie wygląda tak. Mam w tej chwili założone oponki Norauto 195/65 na felach 15". Ostatnio musiałem skorzystać z zapasu po raz pierwszy od kupna i się okazało że zapas jest orginalny chyba jeszcze od nowości (moj passek jest z '99 roku) i ma rozmiar 16" z gumą 205/55 Continentala. Rozumiem że rozmiar koła jest taki sam jak reszty (195 ma wyzszy profil ale mniejszaą felge). Stwierdziłem że jak już mam tą 16stke załozoną to wypadałoby wrzucic taką samą z drugiej strony, co by oś miała jednolite gumy. Wiec szukam stalówki 16tki. I tu zaczyna się sprawa ET. Doszedłem do tego że im wyższa liczba ET tym opona siedzi głębiej w nadkolu, zgadza się?? Wiec, moja ma index ET45. Ciężko jest znaleźć taką fele ale znalazłem 2 inne ET42 i ET50. Rozumiem że zakładając ET 42 (reszta paramentrow felgii jest taka sama) opona bedzie w praktyce zbliżona do nadkola o 3 mm w stosunku do tej na której już jeżdże. Czy tak??? Jeśli tylko tyle to nie jest to chyba problem. Dajcie znać czy dobrze kminie temat. Pozdro Nie opona a felga-o to biega jeżeli chodzi o ET.W passacie jest od ET45 do ET35,przy czym ET35 to felga z przodu jest prawie równo z nadkolem,a z tyłu jest schowana jakieś 10mm.Tak więc najlepiej w tym przedziale fekg szukaj. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ponczek Zgłoś #112 Napisano 21 Września 2010 ET45 może wystawać. Max to moim zdaniem ET42, a najlepiej 35 albo 38. Wszystko inne może po prostu wystawać za nadkole a to nie wygląda fajnie... Do paska dobrze pasuje ET35, na przykład takie KFZ. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #113 Napisano 21 Września 2010 ET45 może wystawać. Max to moim zdaniem ET42, a najlepiej 35 albo 38. Wszystko inne może po prostu wystawać za nadkole a to nie wygląda fajnie... Do paska dobrze pasuje ET35, na przykład takie KFZ. Im większe ET tym felga jest bardziej schowana... Tak więc Twoja teoria dobra, choć stoi na głowie!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonus50 Zgłoś #114 Napisano 13 Października 2010 ja chce do passata 1.8 B 1998r zalozyc 18'' monzy http://cgi.ebay.co.uk/18-Monza-alloys-Gti-VW-/200529996807?pt=UK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Trims_Car_Rims_ET&hash=item2eb084ec07 czy bedzie wszystko spoko, czy bede musial zmniec zawieszenie na sztywniejsze zeby nadkola nie ocieraly? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
WARIX Zgłoś #115 Napisano 24 Października 2010 zawiecha koniecznie zmieniona ,jaki jest profil opon ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #116 Napisano 24 Października 2010 Miałem w B5 8x18 et 35 z gumą 235/40/18. Zawieszenie najpierw było ori, później eibach -30mm. Na jednym i drugim zero problemów. Sztywniejsze zawieszenie i tak jest niższe i nic to nie zmienia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
drzewko Zgłoś #117 Napisano 2 Listopada 2010 Witam , czy jest ktoś wstanie podać przepis prawny w którym mówi że nie można założyć letnich opon do PASSATA B5 ROK 2004 które maja oznakowanie 195-65-R15-91 H tj do 210 km. Słyszałem że muszą być przeynajmiej z lietrką V na końcu tj do 240 KM bo mogą być nieprzyjemności z policja albo z firmą ubezpieczeniową Wiem że teraz zakłada sie opony zimowe, ale już teraz chcę kupić nowe opony na lato Dzieki pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konioju Zgłoś #118 Napisano 3 Listopada 2010 Witam, mam takie pytanko do Was: jeździłem na letnich Fuldach 195/65/15 na stalówkach dwa sezony (oponki luks - cichutkie) po czym dorobiłem się alusów ori 15" ET45 (te siedmio-ramienne z dekielkami) i zamontowałem na nie te Fuldy, efekt fatalny - strasznie słychać te opony, nagle zaczęły wyć niesamowicie głośno na tych alusach. Na stalówkach mam teraz zimówki w tym samym rozmiarze i nic kompletnie ich nie słychać. Czy możliwe jest że te felgi mają różne rozmiary i inaczej się starły na stalówkach a inaczej zaczęły się "układać" na tych alu że są takie głośne??? Co robić - wymienić opony na nowe, czy one się wyrobią?... Z góry dzięki pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #119 Napisano 3 Listopada 2010 Pewien stary gumiarz powiedział mi kiedyś, że każda guma powinna kręcić się zawsze w tę samą stronę, bo jakoś tam się układa, wyciera, etc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CLO Zgłoś #120 Napisano 3 Listopada 2010 drzewko nikt nigdy(prawie nigdy:) na opony nie zwraca uwagi, no czasem ale naprawdę rzadko zdarza się, że policja sprawdza czy nie są one przytarte, ale na oznaczenie nigdy nie patrzą - jeżeli się mylę to niech ktoś mnie poprawi bo to są moje doświadczenia z policją. Naprawdę od ciebie zależy jakie oznaczenie mają opony i od tego jakie prędkości rozwijasz, w zasadzie przecież dopuszczalna prędkość na autostradach w naszym mąąąądrym kraju to 130km/h więc na jakiej podstawie mogliby żądać żebym jeździł na oponkach do 300??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach