ponczek Zgłoś #121 Napisano 5 Listopada 2010 Oj tu się nie zgodzę. Ostatnio na przeglądzie diagnosta miał wonty do moich letnich opon... Udobruchałem go bo powiedziałem że lada dzień zakładam zimówki A co do policji - zdarza się że oprócz ogólnego stanu bieżnika sprawdzają też czy na jednej osi masz identyczne opony. I chyba nic ponadto ich nie obchodzi. A ja się tak przejąłem oponami, że po zmianie na zimówki (i zezłomowaniu starych letnich) zacząłem się rozglądać za letnimi. Znalazłem promocyjne Firestone. Ktoś może mi coś powiedzieć o tych oponach? Chodzi konkretnie o Firestone Firehawk... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
B5_1.8_98_18" Zgłoś #122 Napisano 11 Listopada 2010 Witam mam pytanie w sprawie dekli do felg aluminiowych passata b5 mianowicie potrzebuje dekle o numerze 3B0601149B a czy beda pasować jakies z innymi nr np 3B0601149C albo inne? bo nie wiem jak to dobrac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacglod Zgłoś #123 Napisano 8 Grudnia 2010 (edytowane) Czy takie felgi 6.5J x 16H2 ET42 1JO 60i 0251L beda pasowac do mojego paska 2002 1.9tdi Combi AVB Automat? Pochodza one z VW GOLF V6 4MOTION 2.8LTR z 2001 roku. Edytowane 8 Grudnia 2010 przez jacglod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #124 Napisano 8 Grudnia 2010 W 2001 roku golf był jeszcze wersją IV, która ma rozstaw śrub 5x100, a passat 5x112... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mizer Zgłoś #125 Napisano 2 Stycznia 2011 Witam mam zamiar zakupić felgi aluminiowe do swojego B5 3B felgi mają oznaczenia 5x112 szerokość 7,5" ET 41 nie jest podane w aukcji jaką średnice ma otwór centrujący, dodam tylko że są to felgi 16 cali, i jeszcze jedna prośba jakie powinna mieć według zaleceń producenta parametr felga aluminiowa 16 do w/w auta. Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GuzekRZ Zgłoś #126 Napisano 4 Stycznia 2011 powiedzcie mi czy dystanse 20mm na tył pomoga w leszym pokonywaniu zakretów? wydaje mi sie ze lekko tył jakby mi latał na zakretach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #127 Napisano 4 Stycznia 2011 powiedzcie mi czy dystanse 20mm na tył pomoga w leszym pokonywaniu zakretów? wydaje mi sie ze lekko tył jakby mi latał na zakretach Jedyną rzeczą jaka poprawi trakcję jest inne zawieszenie.Sam dystans nic nie daje,jedynie nieco poszerza.Chociaż niektórzy uparcie twierdzą że jest inaczej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #128 Napisano 4 Stycznia 2011 Z jakiegoś powodu konstruktorzy szerszy rozstaw kół robią z przodu, a nie z tyłu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #129 Napisano 4 Stycznia 2011 Z jakiegoś powodu konstruktorzy szerszy rozstaw kół robią z przodu, a nie z tyłu... Dokładnie Jeżeli chodzi o tył to jedynie chodzi o efekt wizualny-przynajmniej w samochodzie cywilnym>nawet w rajdówkach nie używa się już od dawna dystansów.Pamiętam jeszcze jak miałem cieniasa rajdowego to tam miałem-ale to było w połączeniu z Bilsteinem gwintowanym i Eibachem Wtedy się to sprawdzało żebby nieco poszerzyć rozstaw kół. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JanobosS Zgłoś #130 Napisano 11 Stycznia 2011 (edytowane) BasePen Opona wyposażona jest w uziemienie elektrostatyczne, poprzez umieszczenie w rowku środkowym opony mieszanki krzemionkowej, odprowadzającej ładunki elektrostatyczne. BLT Opona posiada czarne i wypukłe litery na boku opony, jest to skrót od ang. Raised Black Letters. BSW Opona posiada czarne napisy na boku, jest to skrót od ang. Black Sidewall. COLD Przypomnienie, że ciśnienie w oponach należy mierzyć przy zimnych kołach. DOT Skrót od ang. Department Of Transport. Oznacza, że opona może być sprzedawana na terenie USA, ponieważ spełnia wymogi bezpieczeństwa Departamentu Transportu Stanów Zjaednoczonych. Za symbolem DOT pojawia się ciąg kilkunastu znaków, który jest zakodowaną informacją o fabryce, które wyprodukowała daną oponę, o całej partii produkcyjnej opon, jak również zawiera datę produkcji opony – 4 ostatnie cyfry, np. 4808, oznacza 48 tydzień 2008 roku. DSST Oznaczenie opon typu Run Flat, stosowane na oponach Dunlop. ECE, e, E Skrót informujący, że opona posiada homologację do użytkowania na ternie Unii Europejskiej. EMT Skrót stosowany na oponach Goodyear, oznacza opony z technologią typu Run Flat. FP Fringe Protector - albo też RFP (Rim Fringe Protector) opona z osłoną na felgę. Dunlop używa symbolu MFS. FR Oznacza oponę z rantem ochronnym na felgę. Spotyka się także oznaczenia: FR, RFP lub MFS. Opona z rantem ochronnym najczęściej występują w oponach niskoprofilowych, o profilu 55 lub niższym, w których ryzyko uszkodzenia felgi jest większe. G1 Symbolizuje czujnik kontroli ciśnienia w oponie. INSIDE Występuje na oponach asymetrycznych. Mówi o sposobie montażu danej opony. INSIDE oznacza, że ta strona opona powinna być zamontowana w stronę auta, nie powinna być widoczna z boku pojazdu. JLB Jest to skrót od Jointless Band, opisuje bezkońcowe nylonowe opasanie. LI Jest skrótem od Load Index. Wskazuje maksymalną nośność, ładowność opony, wyrażoną w LI, który ma swoje odpowiedniki w kilogramach. LT Stosowane jest głównie w Stanach Zjednoczonych. Określa przeznaczenie opon: do pojazdów typu lekka ciężarówka – Light Truck. Umiejscowione jest przed rozmiarem opony. MAX Maksimum, czyli maksymalna wartość ciśnienia w oponie. M+S Pochodzi od angielskiego Mud and Snow (błoto i śnieg). Umieszczane jest na oponach zimowych i całorocznych. OWL Informuje, że na oponie występują litery w białym kolorze – Outlined White Leterring. OUTSIDE Oznaczenie informujące, że opona powinna być zamontowana na zewnątrz pojazdu, jest widoczna z zewnątrz umieszczane jest na oponach asymetrycznych. Informuje o sposobie montażu opony. Bok opony z tym symbolem, montowany powinien być na zewnątrz auta, tak, by dany bok był widoczny. P Symbol stosowany na oponach w Stanach Zjednoczonych. Informuje, że dana opona jest przeznaczona do samochodów osobowych. PAX Informuje, że opona wyposażona jest w system zero ciśnieniowy. Stosowane na oponach Michelin. PSP-Beta Informuje, że opona posiada system redukcji hałasu. R Określa typ opony: radialna. RBL Informuje, że opona ma czarne, wklęsłe litery na boku – Recessed Black Lettering. RETREAD Określa, że opona była bieżnikowana. RF Informuje, że opona ma wzmocnioną konstrukcję, zwiększoną ładowność, nazywana bywa oponą wzmacnianą – Reinforced, XL. RFT Jest skrótem od Run Flat Tires, określa oponę typu Run Flat, która umożliwia jazdę po przebiciu. Stosowane w Bridgestone, Firestone, Pirelli. RIM PROTECTOR Informuje, że opona posiada rant chroniący felgę przed uszkodzeniem. ROF Jest skrótem od Run On Flat, oznacza oponę, która umożliwia dalszą jazdę nawet po utracie ciśnienia wskutek przebicia. Używane przez Goodyeara oraz Dunlopa. ROTATION Wyznacza kierunek toczenia się opony, jest to informacja montażowa. RSC Występuje na oponach typu Run Flat produkowanych przez Bridgestone. Jest skrótem od Run Flat System Component. RWL Raised White Lettering - wypukłe litery w kolorze białym.informuje, że na oponie występuą białe, wypukłe litery – Raised White Lettering. SST Występuje na oponach Bridgestone. Informuje, że opona posiada system Self Supporting Technology, umożliwiający jazdę po przebiciu opony, z ciśnieniem zerowym. SI Informuje o maksymalnej dopuszczalnej prędkości, z jaką dana opona może być użytkowana – Speed Index. T indeks prędkości TL Informuje o bezdętkowej konstrukcji opony – Tubeless Tyre. TT Informuje o dętkowej konstrukcji opony – Tubed Type Tyre. ULW Występuje na oponach Dunlop. Informuje o zastosowaniu budowy, która powoduje zmniejszenie wagi opony. XL Informuje, że opona posiada podniesioną ładowność, poprzez zastosowanie wzmocnionej budowy wewnętrznej opony. XL- Xtra Load. ZP Występuje na oponach Michelin, określa oponę typu Run Flat, która umożliwia kontynuowanie jazdy po utracie ciśnienia. Edytowane 11 Stycznia 2011 przez JanobosS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kleryk Zgłoś #131 Napisano 17 Stycznia 2011 Chcę zmienić rozmiar opony z 225/45/17 na rozmiar 225/55/17. Powód jest prosty: Na niskim profilu jedna z felg mi lekko pękła i musi być naprawiona co wiąże się z kosztami.Niestety u nas, wraz ze śniegiem, stopniał asfalt i można sobie narobić biedy i dlatego chce zmienić rozmiar aby profil był wyższy. Jakie są DOKŁADNE konsekwencje takich zmian? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #132 Napisano 17 Stycznia 2011 Nie pytaj o to samo w kilku wątkach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kleryk Zgłoś #133 Napisano 17 Stycznia 2011 Kazali mi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #134 Napisano 17 Stycznia 2011 Kazali mi. :hmm kto Ci takie bzdetne rzeczy kazał? Zapytałeś raz i wystarczy. Chcę zmienić rozmiar opony z 225/45/17 na rozmiar 225/55/17. Jakie są DOKŁADNE konsekwencje takich zmian? Żadne-tylko tyle że będzie nieco wygodniej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Broda Zgłoś #135 Napisano 24 Stycznia 2011 Chcę zmienić rozmiar opony z 225/45/17 na rozmiar 225/55/17. Jakie są DOKŁADNE konsekwencje takich zmian? http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość antjam Zgłoś #136 Napisano 26 Stycznia 2011 XL to napewno oznaczenie opony dodatkowo wzmocnionej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #137 Napisano 26 Stycznia 2011 eXtra Load... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marti5000 Zgłoś #138 Napisano 20 Marca 2011 Witam mam pytanie: Czy do passata B5 mogę założyć koła 225/55/R16, obecnie mam 195/65/R15.Dziękuje z góry za odpowiedz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
witek_p Zgłoś #139 Napisano 24 Marca 2011 (edytowane) A ja mam takie dość dziwne pytanie - gnębi mnie to, a może Wy już to kiedyś rozstrzygnęliście. Mam 4 felgi "robocze" E37, natomiast w kole zapasowym mam E45 (pozostałe wymiary nieistotne bo takie same). Czy to normalne, a jeśli tak to jakie jest tego uzasadnienie (chyba nie warto robić z dwuślada trzyślada). Być może dzięki Wam dowiem się o "utajnionej" historii swojego pojazdu. Edytowane 24 Marca 2011 przez witek_p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #140 Napisano 24 Marca 2011 Chyba zapas masz od passka sprzed liftu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach