Gość arisek Zgłoś #1 Napisano 18 Listopada 2008 (edytowane) Witam, mam wielki problem z moim Passkiem, samochód ściągnąłem sobie ze Szwajcarii po okazyjnej cenie, ale był jeden myk silnik nie równo chodził na wolnych obrotach miałem nadzieje, że szybko usunę tą dolegliwość niestety jak do tej pory nie dało rady nic zrobić. Przeszukałem całe forum ale nic nie znalazłem co by pasowało do mojego problemu. Silnik 2.3 V5 170KM 4x4 rocznik 2001 Na wolnych obrotach chodzi tak jak by pracował tylko na 4 cylindry strasznie się wywraca straszne doły łapie jak dodam mu trochę gazu jest troszkę lepiej, ale tylko puszcze gaz znowu to samo samochód jak by nie miał mocy dopiero przy 4500 obrotów wyrywa do przodu jak by się załączyło jakieś turbo. Jak jest zimno rano i go odpalę nie dotykając gazu nie raz chodzi przez chwilę prawie normalnie, ale nie zawsze. Pali się kontrolka od silnika, byłem na kompie pokazało mi, że czujniki położenia wałków rozrządu są walnięte i cewka wymieniłem jedno i drugie i dalej to samo wymieniłem też uszczelki pod kolektorem dolotowym i oringi na wtryskach żeby wyeliminować jakieś lewe powietrze i NIC!!! Byłem w trzech warsztatach i nie mogą dojść, co to takiego, ciśnienie na cylindrach niby było sprawdzanie i jest OK. znajomy mi powiedział, że to może wałki są już wyjechane i nie pracują jak, powinny, ale może wy macie jakiś pomysł, co to może być, może ktoś się z tym już spotkał? :confused::confused: Bardzo proszę o jakąś POMOC!!! Bo już nie wiem, co robić :634: Edytowane 18 Listopada 2008 przez arisek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel.korycki Zgłoś #2 Napisano 18 Listopada 2008 Witam, moj na zimnym potrafil przez chwile obrotami pomachac i po 30 sekundach przechodzilo. Zmienilem czujnik temperatury G2/G62 i po sprawie. Przez uszkodzenie tego czujnika, rowniez mialem zapalona lampke od silnika na blacie. Wymiana powinna byc w miare prosta, ale nie jest. W AZX czujnik jest (patrzac w strone tylu auta) po prawej stronie, z tylu silnika. Zeby sie tam dostac musisz wyciagnac zbiornik wyrownawczy plynu chlodzacego. Wiecej duzo nie pomoge, bo mimo ze mialem ekte i rysunki techniczne, nie udalo mi sie go znalezc i zrobil to serwis. Widzialem za to auto w polowie roboty i bylo j/w. Pozdrawiam P.S. Ciekawy jestem jak sie ma dynamika autka z AZX 4x4 do tego z napedem na jedna os.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arisek Zgłoś #3 Napisano 19 Listopada 2008 (edytowane) No właśnie czujnik też wymieniałem i nic nie pomogło. Już mi się skończyły pomysły dlatego chyba kupie cały silnik z kompem bo znalazłem tu na miejscu za dobre pieniądze cały silnik z małym przebiegiem z rozbitego passka PS: a co do tego czujnika sprawdzałeś go wcześniej na kompie i pokazał Ci że to czujnik ? a co do dynamiki to pewnie jest deczko mniejsza za to nadrabia przyczepnością na zakrętach i podczas deszczu ):) (większość innych samochodów z pojedynczym napędem wymięka nawet mocniejszych :D:D) Edytowane 19 Listopada 2008 przez arisek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawel.korycki Zgłoś #4 Napisano 19 Listopada 2008 PS: a co do tego czujnika sprawdzałeś go wcześniej na kompie i pokazał Ci że to czujnik ? Pieniedzy nigdy za duzo. Wole wydac na przyjemnosci, niz na czujnik. Oczywiscie ze sprawdzilem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość arisek Zgłoś #5 Napisano 20 Listopada 2008 No i problem dalej nie rozwiązany po wyciągnięciu silnika od dawcy okazało się że są mikro pęknięcia na głowicy więc spasowałem. Więc jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to bardzo chętnie wysłucham Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość PERGAMIN Zgłoś #6 Napisano 27 Maja 2009 Trochę późno odpisuję ale sądzę że uszkodzony jest czujnik obrotów wału korbowego, w serwisie kosztuje około 180 zł. Miałem podobny problem, po wymianie jak ręką odjął. Daj znać czy naprawiłeś!!! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marmsnn Zgłoś #7 Napisano 26 Sierpnia 2009 Witam . Ja tez mam podobny problem lecz troszke dodam wskazówek. Jestem posiadaczem Vw passata 2.3 v5 20v azx 170 KM. Problemy sie zaczynają gdy samochód sie nagrzeje ...wtedy tez traci tzn "ożywienie"- na poszczególnych biegach powyżej "2" przyśpieszenie jest oki ale gdy przychodzi do ruszenia z świateł strasznie mozolnie wchodzi na obroty a gdy stoje w korku jakies 15-20 minut to dosłownie żółw jest szybszy..... Kolejny problem to to że ten typ silnika posiada rozrząd napedzany łańcuszkiem i zastanawiam sie czy i kiedy należy go wymienic?? Gdzyż od okolo 1800 słychać dziwne dzwonienie spad maski tak jakby panewki (oby nie ) BĄDŹ łańcuszek aż do 2800-3000 potem to mija.... I ostatni problem to hamulce....tzn podczas jazdy hamulce działaja normalnie ale gdy przychodzi do chamowania awaryjnego to gdy wcisne pedal hamulcaprzez chwile jest tak twadry ze nie chce nic ruszyc... i potem zaczyna dzialac... kolejnie zaswiecaja kontorlki abs i esp...dopiero po zgaszeniu silnika gasna. Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lasqs Zgłoś #8 Napisano 27 Sierpnia 2009 Ja mialem 2.3 150 koni ... jak odłączyłem aku zeby wyciagnac airbagi.. to zrobilo mi sie podobne obroty spadły do 500 na minute... Odłączyłem aku ponownie i podłączyłęm po godzinie .. jak ręką odjął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marmsn Zgłoś #9 Napisano 11 Września 2009 To juz przerabiałem i nic...tzn znika na jakies 10 minut i powraca... czy mozna jakos przeczyścic przeplywke ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vr5 artur Zgłoś #10 Napisano 20 Września 2009 mam podobny problem z silnikiem szarpie na wolnych obrotach i niema mocy oczywiscie spalanie wzroslo.Mam to od czasu jak mi sie uszkodzil napinacz chydralliczny rozrzadu mysle ze przestawia sie zaplon poniewaz jest ostatnio slychac lancuch i strasznie czuc paliwem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sachemek Zgłoś #11 Napisano 22 Marca 2010 Witam Może temat stary ale warty odświeżenia. Podobna usterka wystąpiła w moim aucie. Pasek stracił moc, prawie nie mogłem ruszyć z miejsca - taki był słaby. Okazało się, że błędy w ECU to kontrolka MIL, a co za tym idzie to: wymiana przedniej i tylnej lambdy (obydwie się stopiły), wymiana całego katalizatora (poprzedni się lekko rozpłynął), wymiana jednej cewki na piątym cylindrze (wykryto wypadanie zapłonów na piątym cylindrze, brak zapłonu na tym samym cylindrze). Efekt: lepiej biega po reanimacji niż przed nią. Dynamika wzrosła do etapu: pierszy bieg dał radę do około 65 km/h (powierzchnia bardzo płaska - awaryjny pas startowy dla samolotów), drugi bieg do około 95 km/h, trzeci bieg 130 km/h, na czwartym to już nie chciał tak przyspieszać to sobie odpuściłem. Propozycja: wykręcić katalizator i sprawdzić jego drożność, przy okazji sprawdzić dwie sondy lambda. Daj znać czy się udało. Pozdrawiam... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kidrowiec Zgłoś #12 Napisano 22 Marca 2010 Tez mialem takie problemy jak przez tydzien bylem wlascicielem passata 2,3 vr5...smierdzialo spalinami,na wolnych obrotach rzucalo nim,grzechotal rozrzad.na szczescie oddalem to padło spowrotem do sprzedajacego i zwrocil pieniadze. Jak najdalej od tych samochodow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość driver_89 Zgłoś #13 Napisano 25 Września 2010 witam mam mozliwosc kupienia passata b5 VR5 z 98 roku lecz auto ma pewne problemy z silnikiem takie jak; 1.pracuje nie rowno na biegu jalowym 2.ciezko zapala (trzeba wcisnac gaz zeby zapalil) 3.nie ma mocy, jak ruszam na to przez sekunde moze ciagnie a za chwile traci moc ktora juz nie wraca tak jakby nie pracowaly wszystkie cylindry albo brakowalo paliwa... czy ktos moglby mi pomoc i wie co to moze byc i w jakich granicach moze kosztowac naprawa bo nie wiem czy oplaca sie brac to auto... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Quba Zgłoś #14 Napisano 15 Września 2014 Kupiłem Passata 2.3 170km poliftowego z 2001. Mam problem z obrotami na biegu jałowym. Jesli chodzi o reszte to jest ok fajnie przyśpiesza nic nie szarpie nic nie stuka silnik rowno pracuje na obrotach ale powyzej 1600. Może wie ktoś co to może byc za problem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarkRaider Zgłoś #15 Napisano 28 Października 2014 Witam Miałem podobny problem, komputer pokazał błąd z obrotami na biegu jałowym. Objawiało się to tak że po odpaleniu silnika obroty falowały, potrafił zgasnąć silnik itp. ale już podczas jazdy wszystko było ok. Powodem była dziurka w przewodzie elastycznym który znajdował się między silnikiem a przepustnicą (przepraszam za mało precyzyjne określenie tego przewodu). Nie wiem czy to pomoże ale sprawdź ten przewód, ewentualnie przeczyść przepustnice może to pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
massaggi Zgłoś #16 Napisano 19 Października 2015 U mnie wywaliło jakieś wariatory... jak poszedłem do sklepu to mi powiedzieli 2200zł za jeden... Pomogła wymiana silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jalolol Zgłoś #17 Napisano 13 Kwietnia 2016 Witam, mam wielki problem z moim Passkiem, samochód ściągnąłem sobie ze Szwajcarii po okazyjnej cenie, ale był jeden myk silnik nie równo chodził na wolnych obrotach miałem nadzieje, że szybko usunę tą dolegliwość niestety jak do tej pory nie dało rady nic zrobić. Przeszukałem całe forum ale nic nie znalazłem co by pasowało do mojego problemu. Silnik 2.3 V5 170KM 4x4 rocznik 2001 Na wolnych obrotach chodzi tak jak by pracował tylko na 4 cylindry strasznie się wywraca straszne doły łapie jak dodam mu trochę gazu jest troszkę lepiej, ale tylko puszcze gaz znowu to samo samochód jak by nie miał mocy dopiero przy 4500 obrotów wyrywa do przodu jak by się załączyło jakieś turbo. Jak jest zimno rano i go odpalę nie dotykając gazu nie raz chodzi przez chwilę prawie normalnie, ale nie zawsze. Pali się kontrolka od silnika, byłem na kompie pokazało mi, że czujniki położenia wałków rozrządu są walnięte i cewka wymieniłem jedno i drugie i dalej to samo wymieniłem też uszczelki pod kolektorem dolotowym i oringi na wtryskach żeby wyeliminować jakieś lewe powietrze i NIC!!! Byłem w trzech warsztatach i nie mogą dojść, co to takiego, ciśnienie na cylindrach niby było sprawdzanie i jest OK. znajomy mi powiedział, że to może wałki są już wyjechane i nie pracują jak, powinny, ale może wy macie jakiś pomysł, co to może być, może ktoś się z tym już spotkał? :confused::confused: Bardzo proszę o jakąś POMOC!!! Bo już nie wiem, co robić :634: U mnie problem był podobny. Przerywał, szarpał dławił się w czasie jazdy w zakresie obrotów 2000 do 3500, jak go przeciągnąłem to problem się nasilał, czasami wchodził w tryb awaryjny. Oczywiście kontrolka EPC i check engine zapalały się okresowo i gasły czasami... Zrobiłem diagnostykę, były błędy od przepustnicy, wymontowałem sprawdziłem: były luzy na osi przepustnicy i wżery na gładzi kanału przepustnicy w miejscu gdzie przepustnica styka się z gładzią w pozycji biegu jałowego. Kupiłem używaną przepustnicę za 90zł, wyczyściłem dolot, po wymianie jest idealnie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz6451 Zgłoś #18 Napisano 16 Czerwca 2017 Witajcie, dzisiaj u mine pojawiła się nie miła sytuacja, pojechałem sobie na zakupy, wychodząc ze sklepu wsiadam sobie do auta i ****, rozrusznik kręci, silnik nie odpala... Świeci kontrola ECU. Podpiąłem pod Polskiego Vaga, wyskoczył błąd czujnika obrotów silnika. Chodzi o czujnik obrotów wału korbowego?? Ktoś może wie gdzie zlokalizowany jest ten czujnik w silniku AZX ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
H3LLA Zgłoś #19 Napisano 10 Lipca 2017 Witajcie, dzisiaj u mine pojawiła się nie miła sytuacja, pojechałem sobie na zakupy, wychodząc ze sklepu wsiadam sobie do auta i ****, rozrusznik kręci, silnik nie odpala... Świeci kontrola ECU. Podpiąłem pod Polskiego Vaga, wyskoczył błąd czujnika obrotów silnika. Chodzi o czujnik obrotów wału korbowego?? Ktoś może wie gdzie zlokalizowany jest ten czujnik w silniku AZX ?? Patrząc od strony kierowcy, delikatnie nad misą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach