wicher123 Zgłoś #21 Napisano 1 Grudnia 2008 A słuchajcie,jeśli mam EGR zaślepiony w Pasku 98 r 1.9 TDI 90KM AHU i z niego jeszcze nieźle kapie to o co biega?W ASO mi EGR zaślepili bo padł a dziś widzę,że dość sporo z niego leci oleju?? To normalne też przy zaślepionym EGR?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grześ1505732623 Zgłoś #22 Napisano 1 Grudnia 2008 A może rozlał się olej podczas wymiany filtra oleju?. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #23 Napisano 1 Grudnia 2008 W ASO mi EGR zaślepili bo padł ... Hehe to już nawet w ASO zaślepiają A jak ci zaślepili? Blaszka przed EGR czy tylko zdjęli wężyk podciśnienia? Może ta blaszka już się przepaliła? Jeżeli nie to zostaje tylko wymiana EGR na nowy bo jak cieknie to już nic z niego nie zrobisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #24 Napisano 1 Grudnia 2008 Hehe to już nawet w ASO zaślepiają A jak ci zaślepili? Blaszka przed EGR czy tylko zdjęli wężyk podciśnienia? Może ta blaszka już się przepaliła? Jeżeli nie to zostaje tylko wymiana EGR na nowy bo jak cieknie to już nic z niego nie zrobisz. Tylko wężyki widze ,że są luźne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sadisadi Zgłoś #25 Napisano 1 Grudnia 2008 Jak już przepuszcza rozłączony to za bardzo tego stanu nie poprawisz. Zostaje jedynie nową sztukę wstawić. Przy okazji to na twoim miejscu zobaczyłbym ile tego oleju tam w dolocie masz skoro z EGRa tak pluje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #26 Napisano 1 Grudnia 2008 Jak już przepuszcza rozłączony to za bardzo tego stanu nie poprawisz. Zostaje jedynie nową sztukę wstawić. Przy okazji to na twoim miejscu zobaczyłbym ile tego oleju tam w dolocie masz skoro z EGRa tak pluje. A to coś złego jeśli w dolocie mam dużo oleju ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #27 Napisano 1 Grudnia 2008 na pewno nic dobrego...ja mam zaslepiony w druch miejscach egr i dodatkowo zdjety wezyk...nic nie cieknie z niego..troszke oleju jest w dolocie ale malutko narazie sie nie przejmuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #28 Napisano 17 Grudnia 2008 Jak już przepuszcza rozłączony to za bardzo tego stanu nie poprawisz. Zostaje jedynie nową sztukę wstawić. Przy okazji to na twoim miejscu zobaczyłbym ile tego oleju tam w dolocie masz skoro z EGRa tak pluje. Możecie zerknąć,tak to mniej wiecej wygląda,mimo,że zaślepiony to puszcza sporo oleju,tak mogę jeździć czy szybko wymieniać EGR? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AArti Zgłoś #29 Napisano 17 Grudnia 2008 witam..ostatnio jak wymienialem olej w pasku zauwazylem cos co mnie bardzo zaniepokoilo:/ zdjalem oslone silnika wychodze z nia z kanalu i patrze, a na niej ogromna plama oleju, sadzy itp. jak wszedlem do kanalu to zobaczylem ze caly passat pod spodem jest mokry i widac wyraznie jak zbieraja sie kropelki oleju. cala skrzynia biegow jest mokra, ake t nie z niej cieknie tylko gdzies wyzej i wszedzie na okolo jest taka sadza i olej:/ z gory tego wogle nie widac jest czysto. koledzy mi mowili ze to moze byc uszczelka pod glowica, a jak wy myslicie??postaram sie jakies fotki poroic ale bedzie z tym problem. Cześć! Podobną sprawę przerabiałem jaki s czas temu w swoim Pasiu.Cały silnik miałem zalany olejem od spodu - poprostu wszędzie:miska olejowa dookoła, skrzynia biegów, nawet kompresor klimy.Powiem,że na początku poszedłem za "szeroko" - wymieniłem uszczelke miski olejowej - na pierwszu rzut oka wydawało się bardzo prawdopodobne.Cały syf wymyłem zmywaczami do hamulcy(skuteczniejsze niż mycie wysokociśnieniowe) ,przejechałem ze 100km, wjechałem na podnośnik i...............historia ta sama - wszystko zarzygane olejem. Okazało się, że winowajczynią była odma - popękała w miejscu mocowania do bloku silnika.Wdatek chyba ok.25pln(dokładnie nie pamiętam) 10 minut roboty, mycie(zmywaczami rzecz jasna) i jazda. Po około tygodniu jazdy(jakieś 800km) zrobiłem kontrolę po wymianie odmy i .................... suchusieńko:D. Także czasami dobrze jest sprawdzić podstawowe rzeczy(ja na początku "za grubo poszedłem"). Warto też sprawdzić moim zdaniem przewód powrotny od smarowania turbinki - lubi się "zmoczyć" - to jeżeli chodzi o przecieki oleju, których nie widać od góry silnika.Jeżeli chodzi o górę silnika to np. u mnie były głupoty jeżeli chodzi o wyciekający olej:uszczelka dekla zaworów, pęknięty separator oleju+jego uszczelka w deklu zaworów(to taki grzybek na pokrywie zaworów do którego wchodzi z jednej, a z drugiej strony wychodzi odma). W Twoim przypadku zalecałbym sprawdzenie odmy w okolicach mocowania jej do bloku silnika - to bardzo częsta przyczyna wyciekania oleju i urzygania całego spodu silnika olejem.A co do uszczelki miski olejowej - zostawić temat na sam koniec:635: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #30 Napisano 17 Grudnia 2008 dzie aarti jutro wejde do kanalu..i sprawdze odme Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielbio Zgłoś #31 Napisano 17 Grudnia 2008 Panowie jestem słaby w tym temacie. Możecie mi wytłumaczyć jak wygłada ta odma i w którym miejscu jej szukać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #32 Napisano 17 Grudnia 2008 jak wygłada ta odma i w którym miejscu jej szukać?? Odma to jest rura łącząca blok silnika z pokrywą zaworów i kolektorem ssącym. Na skanie poniżej nr 7A i 13. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertAVF Zgłoś #33 Napisano 18 Grudnia 2008 dzisiaj sprawdzalem poziom oleju niestety nie mialem jak sprawdzic tej odmy ale w weekend to zrobie...ale wlasnie jak wczesnije pisalem, sprawdzilem poziom oleju zilnikowego i nic a nic nie ubylo..przejechalem jakies 500-600km i moim zdaniem wogle jego nie ubylo wiec skad taki wyciek?moze to olej ze skrzyni biegow??sa tam jakies uszczelski ale cos co moze przepuszczac?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kielbio Zgłoś #34 Napisano 18 Grudnia 2008 GURAL - dzięki kolego pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach