Skocz do zawartości
Gość jorge

usterkowość silnika 1,8 TSI - Wasze opinie proszę

Rekomendowane odpowiedzi

Być może ale ja opinie o olejach czerpię z analiz ich parametrów i własnego doświadczenia, pozostając odpornym na opinie, które nie wnoszą do dyskusji niczego konstruktywnego. Można by powiedzieć, że oleje to taki mój konik, wiem na ich temat dośc dużo. Cenię Castrola i Shella, nie uznaję przereklamowanego i przestarzałego technologicznie Motula, oraz dobrego kiedyś Mobila 1, który gdzieś w wyścigu zaspał i przestał się liczyć. Castrol pokłada olbrzymie pieniądze w badania nad środkami smarnymi, ma obecnie najnowocześniejsze laboratoria.

 

Przepraszam za offtop

Ja skolei czytałem, że Castrol produkuje oleje nie na bazie PAO tylko hydrokrakowalne, które poprostu są gorsze i tańsze w produkcji od PAO. Natomiast Mobil ma więcej olei na bazie PAO. Nie wiem jak EDGE. Natomiast na forum Toyoty pisali, że SLX to stary olej i zalecają wymienić na Edga. Ile ludzi tyle opinii.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@mielke

 

Dzięki za info ale dalej występują tam 4 nazwy kodowe:

BZB, CGYA, CDAA, CDAB

 

może wiesz, które wkładaja do Paska cc MY 2011 ??

 

Pozdro

 

---------- Post added at 16:56 ---------- Previous post was at 16:53 ----------

 

@bobwoj

 

akurat czytam na innym forum o olejach, dużo ciekawego info:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6367&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=53b563e333bce9223d64bc79e9470f1f

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Stary SLX nie ma nic wspólnego z nowym z LongLife III. Są to zupełnie rożne oleje.

SLX jest to po prostu lepszy EDGE ale ja mówię o obecnym SLXie a nie tym, który występował przed pojawieniem się marki EDGE. inia SLX jest to linia, która zawsze wyznacza najwyższy standard w odniesieniu do obecnie oferowanych produktów. Nazwy handlowe się zmieniają Magnatec, EDGE itd SLX to zawsze SLX choć się różni od siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno co pewne jest jakaś nagonka na castrola. W 4 salonach jakich byłem odradzali castrole. Na początku jeździłem na castrolu ll, teraz jestem na liqui molly /wymiana co 15k km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
@mielke

 

Dzięki za info ale dalej występują tam 4 nazwy kodowe:

BZB, CGYA, CDAA, CDAB

 

może wiesz, które wkładaja do Paska cc MY 2011 ??

 

Pozdro

 

---------- Post added at 16:56 ---------- Previous post was at 16:53 ----------

 

@bobwoj

 

akurat czytam na innym forum o olejach, dużo ciekawego info:

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6367&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=53b563e333bce9223d64bc79e9470f1f

to dokładnie będziesz wiedział jak dostaniesz auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jak to w VW bywa oleju mi z lekka ubyło. Po przejechaniu 2800 km mam na bagnecie 2 mm wskazania mniej. Zagięcie min - max ma 2 cm. Te 2 cm odpowiada 1 litrowi, czyli na każdy milimetr przypada 50 ml oleju. Na bagnecie są rowki 8 rzędów zagłębień szerokości 1 mm każdy, stad wiem, że na tym dystansie wciągnął mi 100 ml.

 

Może po przejechaniu tych wspomnianych w instrukcji 5000 km branie się uspokoi - mam nadzieję. Zorbie jeszcze z 1500 - 2000 km i wymienię olej. Zobaczymy co będzie dalej.

 

Otttt cały VW.

 

BTW Aptekarskie podejście - ale tak mam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tak czekam az sie moj uspokoi, ale chyba jednak sie nie uda.

 

Spala teraz ok 0.4l na 1000, norma vw to 0.5l

Mam przebieg 11kkm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mało realne jest zejście w silnikach z grupy VW do zerowego zużycia. 0,4 l / 1000 km to dość sporo.

Edytowane przez MarkII

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie bez dolewki udało się od nowości zrobić prawie 10kkm. Poziom na bagnecie prawie na min, ale kontrolka już zamrugała i pojawił się komunkat na maxi docie, więc kupiłem literek Castrola SLX Powerflow Longlife 5W 30 i mam tylko nadzieję, że zużycie oleju z czasem się nie powiększy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdzieś czytałem, chyba w jakichś skodach z 1.8 tsi, w kilku przypadkach uspokoiło się po 20-30k km. Są egzemplarze w których nie ubywa kompletnie nic... I nie ma to związku z piłowaniem na trasach, czy zamulaniem silnika w mieście-po prostu. VW to VW, das Auto ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że są silniki, które nie biora nic.Mój 2,0 TDI 170 common rail na 10 tyś nie bierze nic.Jak po zmianie nalane max tak po 10 tys nadal max.Być może to po części moja zasługa bo docierałem go do 5 tyś, a naprawdę ognia dostawał stopniowo na autostradzie po przebiegu 6 tyś.Możliwe, że gdybym na oleju robił 15 tyś to spalanie oleju by się pojawiło w miarę zużycia oleju, ale do 10k km nic nie ubywa.Jako ciekawostkę przytocze fakt, że mój t4 1,9 td na 15k km weżmie 0.5 l .Natomiast mamy też caddy w benzynie, które lubi sobie trochę "pociągnąć".Ojca benzynowa Octavia również nie pogardzi odrobiną oleju...Więc nie ma reguły i nie wszystkie VW biorą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pixi
Potwierdzam, że są silniki, które nie biora nic.Mój 2,0 TDI 170 common rail na 10 tyś nie bierze nic.Jak po zmianie nalane max tak po 10 tys nadal max.Być może to po części moja zasługa bo docierałem go do 5 tyś, a naprawdę ognia dostawał stopniowo na autostradzie po przebiegu 6 tyś.Możliwe, że gdybym na oleju robił 15 tyś to spalanie oleju by się pojawiło w miarę zużycia oleju, ale do 10k km nic nie ubywa.Jako ciekawostkę przytocze fakt, że mój t4 1,9 td na 15k km weżmie 0.5 l .Natomiast mamy też caddy w benzynie, które lubi sobie trochę "pociągnąć".Ojca benzynowa Octavia również nie pogardzi odrobiną oleju...Więc nie ma reguły i nie wszystkie VW biorą.

 

Niektórzy błędnie cieszą się z tego że silnik "nic nie bierze", brak ubytków oleju może świadczyć o przedostawaniu się niewielkich ilości paliwa do oleju, lub skraplaniu wilgoci (w przypadku gdy samochód używany jest na krótkich odcinkach i jest eksploatowany "na zimno") wg niektórych źródeł w takich przypadkach kiedy oleju nie ubywa zaleca się znacznie częstszą wymianę oleju ponieważ jego stan może nie zapewniać należytej ochrony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moj 1.8 bral od nowosci ok 0.5/1000, dalem mu przejechac 10.000, teraz zrobiony pomiar po zaplombowaniu silnika wykazal 0.75l/1000.

Stwierdzili slady oleju w dolocie i planuja wymienic turbine.

Ciekawe czy pomoze....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to może ja też się wypowiem na temat zużycia oleju w 1.8 TSI. Mam Passata od nowości 2 lata, serwisowany w trybie Long Life, obecny przebieg 56kkm. Mój egzemplarz nie bierze wcale oleju. Stan na bagnecie po wymianie, w trakcie użytkowania i przed przeglądem po 30kkm jest dokładnie identyczny.

 

A, jeszcze jedno - użytkowany trochę do jazdy po Wrocku (20%), ale większość przebiegu (80%) to długie (700 km) trasy po autostradach.

Edytowane przez przmslw

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem wam wiadomosc przy 80 Tkm rozpirdzieliło łancuch i silnik pa pa pokrzywiło zawory jedyny problem VW to w 2.0 TSI TFSI zamontowane chinskie pierscienie i dla tego nasze paski piją olej norma VW to 0.6 na 1000 km chore ja miałem b5 i to nie jadło olejua wiec kiedys jak bede miał sposobnosc to wypienie pierscienie i bedzie git bo mi zjadło na 10000 litr oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista
powiem wam wiadomosc przy 80 Tkm rozpirdzieliło łancuch i silnik pa pa pokrzywiło zawory jedyny problem VW to w 2.0 TSI TFSI zamontowane chinskie pierscienie i dla tego nasze paski piją olej norma VW to 0.6 na 1000 km chore ja miałem b5 i to nie jadło olejua wiec kiedys jak bede miał sposobnosc to wypienie pierscienie

 

No to możesz teraz wymieniać pierścienie... :) (skoro silnik do remontu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
powiem wam wiadomosc przy 80 Tkm rozpirdzieliło łancuch i silnik pa pa pokrzywiło zawory jedyny problem VW to w 2.0 TSI TFSI zamontowane chinskie pierscienie i dla tego nasze paski piją olej norma VW to 0.6 na 1000 km chore ja miałem b5 i to nie jadło olejua wiec kiedys jak bede miał sposobnosc to wypienie pierscienie i bedzie git bo mi zjadło na 10000 litr oleju

 

Kolego silnik pa pa w 1.8 czy 2.0 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2.0 TSI własnie juz kumpel sposobu jak z tego dobrze wyjsc, bo aso jak mu wystawili cene to mu oczy wyszły na orbitę ale stara sie oddac sprawe do rzecznika praw konsumenta i sąd a jak nie to 6 patyków nie jego na alledrogo plus robota

 

kolego ja mam 2.0 TFSI i hula jak trzeba ja ma 170 tkm na pasku i w przyszłym tyg wymieniam rozrząd a na 10000 wypił 1 litr oleju

nie jest zle rewelacja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista
2.0 TSI własnie juz kumpel sposobu jak z tego dobrze wyjsc, bo aso jak mu wystawili cene to mu oczy wyszły na orbitę ale stara sie oddac sprawe do rzecznika praw konsumenta i sąd

jeżeli samochód jest na gwarancji to nie powinno być problemu. jeżeli był regularnie serwisowany w ASO nawet po upływie terminu gwarancji to jest chyba możliwość jakby ,,dofinansowania" takiej naprawy przez VW.

Skoro wspomniałeś o rzeczniku i sądzie to rozumiem że nie chcą naprawić w ramach gwarancji?!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności