bobwoj Zgłoś #81 Napisano 27 Lipca 2011 Być może ale ja opinie o olejach czerpię z analiz ich parametrów i własnego doświadczenia, pozostając odpornym na opinie, które nie wnoszą do dyskusji niczego konstruktywnego. Można by powiedzieć, że oleje to taki mój konik, wiem na ich temat dośc dużo. Cenię Castrola i Shella, nie uznaję przereklamowanego i przestarzałego technologicznie Motula, oraz dobrego kiedyś Mobila 1, który gdzieś w wyścigu zaspał i przestał się liczyć. Castrol pokłada olbrzymie pieniądze w badania nad środkami smarnymi, ma obecnie najnowocześniejsze laboratoria. Przepraszam za offtop Ja skolei czytałem, że Castrol produkuje oleje nie na bazie PAO tylko hydrokrakowalne, które poprostu są gorsze i tańsze w produkcji od PAO. Natomiast Mobil ma więcej olei na bazie PAO. Nie wiem jak EDGE. Natomiast na forum Toyoty pisali, że SLX to stary olej i zalecają wymienić na Edga. Ile ludzi tyle opinii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paweu Zgłoś #82 Napisano 27 Lipca 2011 @mielke Dzięki za info ale dalej występują tam 4 nazwy kodowe: BZB, CGYA, CDAA, CDAB może wiesz, które wkładaja do Paska cc MY 2011 ?? Pozdro ---------- Post added at 16:56 ---------- Previous post was at 16:53 ---------- @bobwoj akurat czytam na innym forum o olejach, dużo ciekawego info: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6367&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=53b563e333bce9223d64bc79e9470f1f Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #83 Napisano 27 Lipca 2011 Stary SLX nie ma nic wspólnego z nowym z LongLife III. Są to zupełnie rożne oleje. SLX jest to po prostu lepszy EDGE ale ja mówię o obecnym SLXie a nie tym, który występował przed pojawieniem się marki EDGE. inia SLX jest to linia, która zawsze wyznacza najwyższy standard w odniesieniu do obecnie oferowanych produktów. Nazwy handlowe się zmieniają Magnatec, EDGE itd SLX to zawsze SLX choć się różni od siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #84 Napisano 28 Lipca 2011 Jedno co pewne jest jakaś nagonka na castrola. W 4 salonach jakich byłem odradzali castrole. Na początku jeździłem na castrolu ll, teraz jestem na liqui molly /wymiana co 15k km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #85 Napisano 28 Lipca 2011 @mielke Dzięki za info ale dalej występują tam 4 nazwy kodowe: BZB, CGYA, CDAA, CDAB może wiesz, które wkładaja do Paska cc MY 2011 ?? Pozdro ---------- Post added at 16:56 ---------- Previous post was at 16:53 ---------- @bobwoj akurat czytam na innym forum o olejach, dużo ciekawego info: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6367&postdays=0&postorder=asc&start=0&sid=53b563e333bce9223d64bc79e9470f1f to dokładnie będziesz wiedział jak dostaniesz auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #86 Napisano 16 Sierpnia 2011 No i jak to w VW bywa oleju mi z lekka ubyło. Po przejechaniu 2800 km mam na bagnecie 2 mm wskazania mniej. Zagięcie min - max ma 2 cm. Te 2 cm odpowiada 1 litrowi, czyli na każdy milimetr przypada 50 ml oleju. Na bagnecie są rowki 8 rzędów zagłębień szerokości 1 mm każdy, stad wiem, że na tym dystansie wciągnął mi 100 ml. Może po przejechaniu tych wspomnianych w instrukcji 5000 km branie się uspokoi - mam nadzieję. Zorbie jeszcze z 1500 - 2000 km i wymienię olej. Zobaczymy co będzie dalej. Otttt cały VW. BTW Aptekarskie podejście - ale tak mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #87 Napisano 17 Sierpnia 2011 Ja tak czekam az sie moj uspokoi, ale chyba jednak sie nie uda. Spala teraz ok 0.4l na 1000, norma vw to 0.5l Mam przebieg 11kkm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MarkII Zgłoś #88 Napisano 17 Sierpnia 2011 (edytowane) Mało realne jest zejście w silnikach z grupy VW do zerowego zużycia. 0,4 l / 1000 km to dość sporo. Edytowane 17 Sierpnia 2011 przez MarkII Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edeks Zgłoś #89 Napisano 17 Sierpnia 2011 U mnie bez dolewki udało się od nowości zrobić prawie 10kkm. Poziom na bagnecie prawie na min, ale kontrolka już zamrugała i pojawił się komunkat na maxi docie, więc kupiłem literek Castrola SLX Powerflow Longlife 5W 30 i mam tylko nadzieję, że zużycie oleju z czasem się nie powiększy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
theOne Zgłoś #90 Napisano 17 Sierpnia 2011 gdzieś czytałem, chyba w jakichś skodach z 1.8 tsi, w kilku przypadkach uspokoiło się po 20-30k km. Są egzemplarze w których nie ubywa kompletnie nic... I nie ma to związku z piłowaniem na trasach, czy zamulaniem silnika w mieście-po prostu. VW to VW, das Auto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hammer Zgłoś #91 Napisano 17 Sierpnia 2011 Potwierdzam, że są silniki, które nie biora nic.Mój 2,0 TDI 170 common rail na 10 tyś nie bierze nic.Jak po zmianie nalane max tak po 10 tys nadal max.Być może to po części moja zasługa bo docierałem go do 5 tyś, a naprawdę ognia dostawał stopniowo na autostradzie po przebiegu 6 tyś.Możliwe, że gdybym na oleju robił 15 tyś to spalanie oleju by się pojawiło w miarę zużycia oleju, ale do 10k km nic nie ubywa.Jako ciekawostkę przytocze fakt, że mój t4 1,9 td na 15k km weżmie 0.5 l .Natomiast mamy też caddy w benzynie, które lubi sobie trochę "pociągnąć".Ojca benzynowa Octavia również nie pogardzi odrobiną oleju...Więc nie ma reguły i nie wszystkie VW biorą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pixi Zgłoś #92 Napisano 31 Grudnia 2011 Potwierdzam, że są silniki, które nie biora nic.Mój 2,0 TDI 170 common rail na 10 tyś nie bierze nic.Jak po zmianie nalane max tak po 10 tys nadal max.Być może to po części moja zasługa bo docierałem go do 5 tyś, a naprawdę ognia dostawał stopniowo na autostradzie po przebiegu 6 tyś.Możliwe, że gdybym na oleju robił 15 tyś to spalanie oleju by się pojawiło w miarę zużycia oleju, ale do 10k km nic nie ubywa.Jako ciekawostkę przytocze fakt, że mój t4 1,9 td na 15k km weżmie 0.5 l .Natomiast mamy też caddy w benzynie, które lubi sobie trochę "pociągnąć".Ojca benzynowa Octavia również nie pogardzi odrobiną oleju...Więc nie ma reguły i nie wszystkie VW biorą. Niektórzy błędnie cieszą się z tego że silnik "nic nie bierze", brak ubytków oleju może świadczyć o przedostawaniu się niewielkich ilości paliwa do oleju, lub skraplaniu wilgoci (w przypadku gdy samochód używany jest na krótkich odcinkach i jest eksploatowany "na zimno") wg niektórych źródeł w takich przypadkach kiedy oleju nie ubywa zaleca się znacznie częstszą wymianę oleju ponieważ jego stan może nie zapewniać należytej ochrony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dziki_pl Zgłoś #93 Napisano 10 Stycznia 2012 Moj 1.8 bral od nowosci ok 0.5/1000, dalem mu przejechac 10.000, teraz zrobiony pomiar po zaplombowaniu silnika wykazal 0.75l/1000. Stwierdzili slady oleju w dolocie i planuja wymienic turbine. Ciekawe czy pomoze.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przmslw Zgłoś #94 Napisano 11 Stycznia 2012 (edytowane) No to może ja też się wypowiem na temat zużycia oleju w 1.8 TSI. Mam Passata od nowości 2 lata, serwisowany w trybie Long Life, obecny przebieg 56kkm. Mój egzemplarz nie bierze wcale oleju. Stan na bagnecie po wymianie, w trakcie użytkowania i przed przeglądem po 30kkm jest dokładnie identyczny. A, jeszcze jedno - użytkowany trochę do jazdy po Wrocku (20%), ale większość przebiegu (80%) to długie (700 km) trasy po autostradach. Edytowane 11 Stycznia 2012 przez przmslw Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #95 Napisano 11 Stycznia 2012 powiem wam wiadomosc przy 80 Tkm rozpirdzieliło łancuch i silnik pa pa pokrzywiło zawory jedyny problem VW to w 2.0 TSI TFSI zamontowane chinskie pierscienie i dla tego nasze paski piją olej norma VW to 0.6 na 1000 km chore ja miałem b5 i to nie jadło olejua wiec kiedys jak bede miał sposobnosc to wypienie pierscienie i bedzie git bo mi zjadło na 10000 litr oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość odpadek Zgłoś #96 Napisano 12 Stycznia 2012 Nie ma jak 1.8T 150KM. Miałem ponad 300tys przejechane i bez problemów. http://www.facebook.com/lampyindukcyjne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #97 Napisano 12 Stycznia 2012 powiem wam wiadomosc przy 80 Tkm rozpirdzieliło łancuch i silnik pa pa pokrzywiło zawory jedyny problem VW to w 2.0 TSI TFSI zamontowane chinskie pierscienie i dla tego nasze paski piją olej norma VW to 0.6 na 1000 km chore ja miałem b5 i to nie jadło olejua wiec kiedys jak bede miał sposobnosc to wypienie pierscienie No to możesz teraz wymieniać pierścienie... (skoro silnik do remontu) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
korexus Zgłoś #98 Napisano 12 Stycznia 2012 powiem wam wiadomosc przy 80 Tkm rozpirdzieliło łancuch i silnik pa pa pokrzywiło zawory jedyny problem VW to w 2.0 TSI TFSI zamontowane chinskie pierscienie i dla tego nasze paski piją olej norma VW to 0.6 na 1000 km chore ja miałem b5 i to nie jadło olejua wiec kiedys jak bede miał sposobnosc to wypienie pierscienie i bedzie git bo mi zjadło na 10000 litr oleju Kolego silnik pa pa w 1.8 czy 2.0 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
romeo9999 Zgłoś #99 Napisano 13 Stycznia 2012 2.0 TSI własnie juz kumpel sposobu jak z tego dobrze wyjsc, bo aso jak mu wystawili cene to mu oczy wyszły na orbitę ale stara sie oddac sprawe do rzecznika praw konsumenta i sąd a jak nie to 6 patyków nie jego na alledrogo plus robota kolego ja mam 2.0 TFSI i hula jak trzeba ja ma 170 tkm na pasku i w przyszłym tyg wymieniam rozrząd a na 10000 wypił 1 litr oleju nie jest zle rewelacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista Zgłoś #100 Napisano 13 Stycznia 2012 2.0 TSI własnie juz kumpel sposobu jak z tego dobrze wyjsc, bo aso jak mu wystawili cene to mu oczy wyszły na orbitę ale stara sie oddac sprawe do rzecznika praw konsumenta i sąd jeżeli samochód jest na gwarancji to nie powinno być problemu. jeżeli był regularnie serwisowany w ASO nawet po upływie terminu gwarancji to jest chyba możliwość jakby ,,dofinansowania" takiej naprawy przez VW. Skoro wspomniałeś o rzeczniku i sądzie to rozumiem że nie chcą naprawić w ramach gwarancji?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach