casp Zgłoś #1 Napisano 31 Października 2008 Szanowni grupowicze, wydaje mi sie, ze mam zbyt niskie 13,3V napiecie ladowania z alternatora valeo 70a/14v. czy ktos juz robil regeneracje: szczotki, lozyska itp i moze podrzucic opis/zdjecia... bede wdzieczny pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herbu Zgłoś #2 Napisano 31 Października 2008 Też byłbym zainetersowany. Ewentualnie jeśli ktoś zna cene części i usługi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość irl78 Zgłoś #3 Napisano 31 Października 2008 Alternator VALEO Łożyska 2sztX10 PLN=20PLN Szczotki(kpl)=10PLN No ale jeśli przyjdzie zmieniać wam bieżnię (dla niewtajemniczonych ta część po której ''chodzą'' szczotki)radzę uważać i uzbroić się w cierpliwość.Z własnego doświadzczenia wiem ile niecenzuralnych słów potrafi wydać z siebie człowiek przy naprawie tego typu alternatora.Nie ma to jak BOSCH.W razie pytań służę poradą [email protected] Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angger Zgłoś #4 Napisano 31 Sierpnia 2012 Mam napięcie ładowania ok. 13 do 13,6V czy to nie za mało? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
angger Zgłoś #5 Napisano 31 Sierpnia 2012 za mało... wymieniłem regulator napięcia i jest 14,2V Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
yoda2 Zgłoś #6 Napisano 31 Sierpnia 2012 Ja też wymieniłem trzy lata temu regulator napięcia właśnie w Valeo i jaki efekt po wymianie?,włączone światła ,włączona dmuchawa na 4 biegu i ładowanie 13,3 -13,6 a bez świateł i dmuchawy 13 ,6 ale jakoś jeżdżę non stop po 100km dziennie ,akumulator jakoś trzyma nawet w zimę przy (-30)odpalał bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek870918 Zgłoś #7 Napisano 4 Września 2012 a jak sie zmienia tą bieznie??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marqs85 Zgłoś #8 Napisano 4 Września 2012 A Valeo przypadkiem przy rozbieraniu nie trzeba potem zgrzewać/lutować szczotek? trzeba mieć konkret lutonice, bo zwykłą transformatorówką nic nie zdziałasz, Bosch jest dużo łatwiejszy do regeneracji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #9 Napisano 4 Września 2012 a jak sie zmienia tą bieznie??? nie wiem jak w valeo ale w boshu rozlutowuje się je a potem ściąga ściągaczem, mierząc wcześniej ich ustawienie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbigniewz01@ Zgłoś #10 Napisano 5 Września 2012 Ja robilem kapitalny altka u sasiada diagnosty za 170. Normalnie bierze 190. wymienione było wszystko z łożyskami dobrej marki ,pierścieniami, oprócz szczotkotrzymacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach