Skocz do zawartości
Gość skaner

Wibracje, co to może być?

Rekomendowane odpowiedzi

Dla zainteresowanych opisuje na podstawie swoich doświadczeń co może powodować drgania:

1. Błędy w komputerze (skontrolować pompowtryski).

2. Poduszki pod silnikiem (wymienialem na serwisowe koszt 580zl).

3. Zawór ERG - jezeli jest przytkany to podczas deptania w pedał mogą powstawać drgania.

4. Łącznik elastyczny od tłumika

5. Sprawdzić czy nie ma luzów na przegubach (to było przyczyną drgań u mnie lewy przegub wyrobiony, nie było stuków tylko drgania, od strony skrzyni, koszt wymiany okolo 800zl)

6.Jezeli wszystko w.w. bedzie ok. to niezbedne bedzie skontrolowanie kola dwumasowego, wiadomo, skrzynie trzeba ściągnąć - dwumasa wykańcza się tak mniej więcej po przebiegu 200 tys. (koszt wymiany 2600 zl komplet firmy Sachs)

 

no i wiadomo podstawa to wyważone koła ;)

 

Więc tak mam stary silnik pompowtrysków nie mam ;) 1 kłopot mniej

Poduszki,jedna wymieniłem lewą,jutro wymieniam prawa(po wymianie lewej nasiliły się drgania)

Przeguby-lewy wewn wymieniony,faktycznie ostatnio mi cos w prawym trzeszczy,chyba prawy któryś do wymiany,wymienie-zobaczymy jak na to drgania.

Łącznik elastyczny od tłumika-nie sprawdzałem,mechanik mówił że nie ma sensu,że drgania za duże i dlatego tłumik lekko może walić.

Dwumasa-mam 240tyś(nie wiadomo ile cofnięte) więc raczej kwalifikuję się do wymiany ;( tylko koszt widziałem 1600 więc 1tyś mniej niż mówisz,dziwne i też firmy SACHS.

No i wyminiłem teraz poduszkę prawą,jest gorzej,drgania większe na kierownicy,wcześniej głównie tłumik walił teraz jeszcze kierownica wpada w dziwny rezonans i mi tak świszczy!!!

Więc poduchy wymienione i nadal są drgania,teraz przenisły sie na kierownice,dodam,że są momenty gdzie jest ładna cisza,jakby ręką odjął a nieraz auto wpada w rezonans :(

Czy to faktrycznie dwumasa?Drgania są wyczuwalne TYLKO na biegu jałowym,podczas ruszania itp jest cisza.Lekkie musnięcie pedału gazu i cisza...

Sam już nie wiem.

Edytowane przez wicher123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skoro masz tak że minimalnie ruszysz gazem i drgania ustępują to spróbuj pobawić się z adaptacją ECU na kanale 002, tu ustawiasz wolne obroty. Być może niewielka korekta wyeliminuje te drgania.

Wiem, że tym sposobem nie wyeliminujesz przyczyny drgań, np koło zamachowe, ale spróbować na pewno nie zaszkodzi.

Co do poduszek silnika to chyba tylko oryginalne są najlepsze.Niestety też najdroższe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pogromca, napisz prosze krotko jak minimalnie podniesc wolne obroty w AVB

mam podobnie ze jak tylko musne gaz to drgania znikają

PD ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Skoro masz tak że minimalnie ruszysz gazem i drgania ustępują to spróbuj pobawić się z adaptacją ECU na kanale 002, tu ustawiasz wolne obroty. Być może niewielka korekta wyeliminuje te drgania.

Wiem, że tym sposobem nie wyeliminujesz przyczyny drgań, np koło zamachowe, ale spróbować na pewno nie zaszkodzi.

Co do poduszek silnika to chyba tylko oryginalne są najlepsze.Niestety też najdroższe.

 

Poprosiłęm kolegę i we dwoje posprawdzaliśmy.Drgania są na jałowym ale jak kolega mocno nogą przytrzyma z tyłu tłumik cisza,jak puści drgania,więc albo coś z mocowaniem tłumika albo do wymiany łącznik drgań.Dziś o 16 jadę do tłumikarza.Najgorsze jest ,że są momenty że jest cicho,nie ma rezonansu :/

Pewnie tak będzie jak podjade do tłumikarza dziś echh

Edytowane przez wicher123

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pogromca, napisz prosze krotko jak minimalnie podniesc wolne obroty w AVB

mam podobnie ze jak tylko musne gaz to drgania znikają

PD ok

 

Łączysz się ze sterownikiem silnika [01], następnie login[11] wpisujesz 12233, następnie adaptation [10], kanał 02. Powinna być wartość 32768 oryginalnie, zwiększając lub zmniejszając tą wartość regulujesz obroty silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ładnie pięknie tłumiki te sprawy ale jak dobrze prześledziłem wątek nikt tu nie poruszył padniętego koła pasowego alternatora. Uwierzcie mi sam się przekonałem mega drgania an budę przechodzą gdy kółko stoi to znaczy obraca się w dwie strony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

P.S Tłumikarz długo patrzył i stwierdził że na 100% to od silnika(tzn. silnika lub jego rejonu

Faktycznie łącznik drgań z zewnątrz dość mocno uszkodzony,te blaszki popękane i tak nijak to wygląda.Efekt,wstawią za tydzień nowy- koszt 70zł+robocizna ok 140zł.Podobno ok 3 godzin będzie zabawy z tym bo łącznik mam pod turbiną i zabawy dużo :/

No nic,dam znać czy to pomoże

Mam nadzieję,że tak bo już innej opcji jak Dwumas chyba nie będzie a ja jakoś wątpie by to była wina Dwumasy :/

--- scalone ---

Wszystko ładnie pięknie tłumiki te sprawy ale jak dobrze prześledziłem wątek nikt tu nie poruszył padniętego koła pasowego alternatora. Uwierzcie mi sam się przekonałem mega drgania an budę przechodzą gdy kółko stoi to znaczy obraca się w dwie strony.

 

A czy wymienia się tylko samo koło pasowe alternatora?Czy przy okazji coś jeszcze trzeba wymienić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wicher123 - dopytaj się co to za magiczny drgający łącznik? ;) Bo jeśli chodzi o elastyczny łącznik wydechu, to nie wiem w którą stronę oni mają z nim tyle zabawy? Wymiana zajmuje kilka minut... Może jakby go chcieli od góry spawać?

 

Dwumas, jeśli to on by drżał, to i tak nie pociągnie już długo... Ja mam koło zamachowe w agonalnym stanie i nie drży. Częściej opisywanym przypadkiem padającego koła zamachowego jest hałas i hurgot połączony z drganiem pedału sprzęgła, a nie całego auta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wicher123 - dopytaj się co to za magiczny drgający łącznik? ;) Bo jeśli chodzi o elastyczny łącznik wydechu, to nie wiem w którą stronę oni mają z nim tyle zabawy? Wymiana zajmuje kilka minut... Może jakby go chcieli od góry spawać?

 

Dwumas, jeśli to on by drżał, to i tak nie pociągnie już długo... Ja mam koło zamachowe w agonalnym stanie i nie drży. Częściej opisywanym przypadkiem padającego koła zamachowego jest hałas i hurgot połączony z drganiem pedału sprzęgła, a nie całego auta...

 

Dokładnie,chodziło elastyczny łącznik wydechu,ten który jest przed katalizatorem zaraz pod Turbina w AHU.Podobno stwierdzili,że cały układ trzeba wyjąć,spawać i to jest na minimum 3 godziny roboty :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wydech łacznik elastyczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A czy wymienia się tylko samo koło pasowe alternatora?

 

Tak wymieniasz same koło pasowe. Koszt firmy INA gdzieś 150 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie ja bym sprawdzil jeszcze napinacz paska wielorowkowego u mnie to bylo pszyczyna wibracji wyrobila sie tulejka i delikatnie go skrzywilo a wibracje byly dosc mocne ps.polecam równiez zmiane kola pasowego alternatora gdyz oba te podzespoly sa scisle od sibie zalezne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Witmor

MAm problem tego typu , że po awari skrzyni biegów zalecono mi wymianę koła dwumasowego (szarpało przy ruszaniu) bez tarczy, wszystko było pięknie przez jakis miesiąc aż zacząłem odczuwać delikatne drgania przy przyspiszaniu w okolicach 80 do 100 na 5 i 6 biegu. Całą naprawa była wykonywana w ASO jednak koło było Luka . Teraz serwis twierdzi że uszkodzone jest koło dwumasowe , nadmieniam że nie przenoszone sa drgania na lewarek czy tez pedał . Silnik idealnie odpala i gasi . Drganai są tez na biegu jałowym po dodoaniu delikatnie gazu wszystko mija. Zastanawiam się nad wymianą na koło oryginalne bo żadna to różnica w cenie , dalem za swoje 1850 zł a oryginał 2000 , popełniłem bląd tego typu ze nie wymieniłem całęgo zestawu ale stwierdzono że nie ma takiej potrzeby, Sewris VW nie umywa się od opowiedzialności podejmują sie dalej szukac przyczyny. Auto ma przejechane 240 tys , nikt poza serwisem tam nie zaglądał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i ja już jestem PO.Okazało się,że tłumik drgań jest ok(wieli plus dla tłumikarzy,gdyż przed wymianą dokładnie sprawdzili i stwierdzili,że tłumik elastyczny jest dobry).Okazało się,że coś przy tłumiku pękło,jakieś mocowanie czy coś,dokładnie nie pamiętam.Przyspawali,zapłaciłem 15zł i mam ciszę jak makiem zasiał.Tak więc moje podejrzenia jeśli chodzi o DWUMAS jak większość tutaj forumowiczów radzi,nie potwierdziły się.Mój mechanik na 100% obstawił Dwumas.Drodzy koledzy, naprawdę zamiast wymieniać w pierwszej kolejności część wartą kilka tyś zł,zacznijcie od najprostrzych pierdólek.Jeśli to nie pomoże dopiero można ryzykować z Dwumasą itd.

Ja zacząłem od poduszek pod silnikiem(nadawały się do wymiany). Kupiłem wbrew wszystkim NIE oryginalne poduszki za ok 100zł za szt. wymieniłem to coś przy tłumiku za 15zł i mam cisze.Gdybym wymienił Dwumas,przypuszczam,że byłaby nadal trzęsawka... i tylko bym się zdenerwował,bo mam co robić z pieniędzmi a 2tyś piechotą nie chodzi ;)

Dzięki za pomoc i opinie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam....mam pytanie-co to moze byc.....gdy odpalam auto wszystko jest ok(odpala od "kopa")rozpedzam auto na 1 biegu-ok....2 bieg ok....3 bieg ok....pora na 4 bieg i przy 1800obrotow do 2000obrotow/min auto zaczyna drgac....ale jak juz wejdzie na 2000obr/min to wszystko wraca do normy i auto dostaje kopa.....co to moze byc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość s113
tutaj to za dużo momentu obrotowego - przez chip, lub rozwalona dwumasa

 

 

jeśli była by walnieta dwumasa, to by oprócz wibracji na biegu jałowym było schychać latające kawałki w dwumasie (sprężynki oderwane stukały i tarły jak metal o metal , tak jakbyś do młynka od kawy wrzucił śrubkę)

 

Często nieznający się mechanicy klepią dwumas. Nie są pewni lub nie potrafią zdiagnozować to nie potrafią się przyznać i wymyślają historię. Lepiej pojechać na diagnoze za 120zł do Aso lub serwisu w gdańsku, niż niepotrzebnie wyrzucać tysiące zły.

Edytowane przez s113

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności