zuse Zgłoś #1 Napisano 17 Października 2008 Witam. Tak sie ostatnio zastanawialem...dlubiemy silniki a olej?? oleje seri 5w50 i 5w60 sa to oleje do silnikow wysilonych. Co Wy na to ?? !! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #2 Napisano 18 Października 2008 Masz rację. 0W-30 nadaje się do silnika...od kosiarki:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
the.wolf Zgłoś #3 Napisano 20 Października 2008 zuse, moze sie nie przejmowac typem oleju, ewentulanie mozesz zmienic producenta oleju na np motul. a co do 0W30 to jezdzilem na takim i bylo bardzo dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #4 Napisano 20 Października 2008 no dobra, a co z 505.01? sprawdzil ktos jak olej nie spelniajacy normy pd, ale o dobrych parametrach [w50, w60] wplywa na zywotnosc walka i pompek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grimson Zgłoś #5 Napisano 20 Października 2008 Podkręcony silnik = większa moc = wyższa temperatura Olej ma głownie za zadanie smarować i chłodzić. Dlatego też tam, gdzie kończą się możliwości 0W-30 tam 5W-60 dopiero się rozgrzewa. Nie do przecenienia przy podkręconych silnikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #6 Napisano 20 Października 2008 Grimson smarowanie to ma tutaj male znaczenie. mi akurat nie musisz tlumaczyc co robi olej i dlaczego stosuje sie w50, w60 w wysilonych autach. kwestia glupiej normy dla pompek. jak przelozy sie stosowanie oleju bez normy na zywotnosc walka i pompek. sprawdzil ktos organoleptycznie? interesuje mnie ten temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #7 Napisano 21 Października 2008 sa oleje 5w50 i 5w60 ktore spelniaja nawet normy 506.00 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 21 Października 2008 zuse do pd sa normy 505.01 i 506.01 etech podaje mi olej 5w50 i 10w60 z norma 505.01, ale na oczy takiego jeszcze nie widzialem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #9 Napisano 24 Października 2008 zuse do pd sa normy 505.01 i 506.01 etech podaje mi olej 5w50 i 10w60 z norma 505.01, ale na oczy takiego jeszcze nie widzialem. znow WAM ktos kitu nawciskal !! ja juz kiedys TO na forum tlumaczylem...507.00 jest o wiele wyzsza norma niz 505.01 i ma w sobie norme 505 i 506. generalnie oleje 5w50 i 5w60 trzymaja lepkosc w wysokich temp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #10 Napisano 19 Stycznia 2015 Odgrzeje kotleta..... czy jest sens, czy można zalać TDI PD olejem 5w50?? Dotychczas lałem VALVOLINE XLIII 5w30, auto trochę dłubnięte i często ostro gania, czy w związku z tym warto wlać alej z wyższym zakresem temp?? Z tego co jest do kupienia to chyba żaden olej 5w50 nie spełnia normy 505.01 stąd głównie moje pytanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #11 Napisano 19 Stycznia 2015 Starczy ci 5w30. Ja moje B5 też miałem dłubnięte a jeździłem na 5w40. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arkady375 Zgłoś #12 Napisano 19 Stycznia 2015 Starczy ci 5w30. Ja moje B5 też miałem dłubnięte a jeździłem na 5w40. Dokładnie moje B5FL lekko dłubnięte lata na 5W30 z norma 507 wymiana co 15000 km i nie bierze ni grama. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vpuchaty Zgłoś #13 Napisano 19 Stycznia 2015 ok rozumiem, wiem że można na 5w30... Pytam ponieważ często gonie w trasy dużą prędkością na dłuższych odcinkach powiedzmy ok 180-190km/h i temp oleju mam ~100stC. W takich temperaturach oleje 5w50 mają znacznie wyższy wskaźnik lepkości - lepsze chłodzenie i zabezpieczenie dla silnika, zastanawiam się tylko jaki wpływ ma brak normy na PD Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Misior1993 Zgłoś #14 Napisano 19 Stycznia 2015 Rozumiem ze chcesz zostać przy marce Valvoline i lać jej olej 5W50 a dokładnie VR1 Racing? Mialem ten olej w wysilonej benzynce i spisywał sie rewelacyjnie alee.. to jest PD i wiadomo że pompki pasuje porządnie smarować wiec przydało by sie 505.01 czego tak jak mowisz zaden olej 5w50 przynajmniej mi znany nie posiada. Ja bym raczej zaproponował Motula Specific 5W40 505.01. Myśle ze 40 ogarnie spokojnie;) Jeśli chodzi o Valvo 5w50 to podrzucam jego test na maszynie do badania granicy zacierania danego oleju. Porównywalismy go z Castrolem to Castro do pięt nie dorasta valvo. Jak bede mieć dostęp to z chęcią wykonam jeszcze test Motula 5w40 na którym obecnie smigam w PDku i sobie chwalę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach