MauroO Zgłoś #1 Napisano 9 Października 2008 Witam wszystkich. Dzisiaj z ciekawości pojechałem sprawdzić swojego Paska na hamowni. Okazało się , że zamiast fabrycznych 150 kucy samochód wygenerował jedyne 122. Zupełnie jaby nie miał turbiny. Auto kupiłem 2 miesiące temu i tak mi się właśnie wydawało , że nie jeździ jakby miało 150 koni. Właściciel i cały spec z firmy Kreator Mocy w Warszawie , który mi hamował autko powiedział , że najprawdopodobniej jest to wina przepływomierza. Czy ktoś może coś na ten temat powiedzieć? Jaki numer katalogowy przepływomierza jest w silniku APU? A może ktoś wie gdzie można kupić w dobrej cenie takie urządzonko? Może ktoś ma do sprzedania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siemi1 Zgłoś #2 Napisano 9 Października 2008 (edytowane) Tak w ogóle to w FAQ znaleźć mozna linka do tabeli przepływomierzy http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=10 Nie zawsz google prawde powie ale na allegro znalazlem ze takie oznaczenia ludzie pisdzą na aukcjach NUMERY ORYGINAŁU: VW 037906461C BOSCH 0280217117 Zamiennik o numerze katalogowym: 0 280 217 117 0280217117 NUMERY ORYGINAŁU I OE: 98VW12B529BA PRZEPŁYWOMIERZ VW AUDI SEAT SKODA PASUJE DO MODELI: AUDI A3 1.8T 96- (AGU AQA ARZ AUM ARX) A4 1,8T 97-01 (AJL) A6 18T 97-05 (AEB AWL ANB APU ARK AWT AJL) SEAT ALHAMBRA 1.8 20V 97- (AWC AJH) SKODA OCTAVIA 1.8T 97- (ARZ AGV ARX AVM) VW BORA 1.8T 00-05 (AGU ARX AVM BAE) GOLF IV 1.8T 97-05 (AGU AUM ARZ) PASSAT 1.8T 96-00 (AEB ANB APU) SHARAN 1.8T 20V 97- (AJH AWC) Edytowane 9 Października 2008 przez siemi1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #3 Napisano 9 Października 2008 NUMERY ORYGINAŁU: VW 037906461C ten numer oryginału jest do silnika AEB do modelu APU należy zastosować: 06A906461D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #4 Napisano 9 Października 2008 MauroO Przepływomierz ORI do silnika APU: 06A 906 461 D - cena ok.860zł 06A 906 461 DX- cena ok.380zł (na wymianę) 06A 906 473- cena 348zł. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #5 Napisano 9 Października 2008 06A 906 461 DX ja zakładałem kilka dni temu taki . pisałem już to kilka razy ale napisze jeszcze raz tez miałem takie zmulone auto, dodatkowo mój się kręcił tylko do 5200 obr/min. zrób tak: zrób logi przepływki, jak będzie coś podejrzanego odłącz przepływke, jak będzie lepiej to wiesz co jest. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #6 Napisano 9 Października 2008 (edytowane) zrób logi przepływki, jak będzie coś podejrzanego odłącz przepływke, jak będzie lepiej to wiesz co jest. Witam. Po pierwsze dzięki za szybkie podpowiedzi. Chętnie bym zrobił te logi , ale muszę się przyznać, że jestem ciemnica w tym temacie. Mam niby interfejs i program Polski VAG 2.5 ale nie wiem czy są tam takie opcje. Ściagnąłem sobie też VAG-COM 409-1 ale w niepełnej wersji . Z resztą i tak pewnie nie miałbym pojęcia jak to zrobić. Czy może ktoś z Warszawy lub okolic byłby tak miły i pomógłby mi w tej kwestii? W internecie znalazłem przepływki za 175 zeta nówki. Co to może być warte? Edytowane 9 Października 2008 przez MauroO B??dzik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pazur Zgłoś #7 Napisano 9 Października 2008 Zrób tak jak napisał smok - odłącz przepływomierz i testuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #8 Napisano 10 Października 2008 Co myślicie o przepływce Magneti Marelli ? Mam taką do kupienia w sklepie za 175zł. Dobre to będzie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok Zgłoś #9 Napisano 10 Października 2008 Co myślicie o przepływce Magneti Marelli ? Mam taką do kupienia w sklepie za 175zł. Dobre to będzie? ja bym nie ryzykował. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #10 Napisano 10 Października 2008 (edytowane) ja bym nie ryzykował. A to czemu Smoku? Czy to znaczy , że muszę kupić oryginał Boscha za 600zł? Trochę mi się to nie widzi. Ps. Wysłałem Ci PW. Oczywiście najpierw zrobię te logi, żeby być pewien. Edytowane 10 Października 2008 przez MauroO :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #11 Napisano 10 Października 2008 tak jak napisali koledzy - 380 a nie 600. Jeśli spec jest w stanie na oko ocenić, że padła przepływka, to gratulujemy specowi... w silniku 1.8T conajmniej kilka rzeczy wpływa na to, że "brak mu mocy". Przepływka to ostani element, a poza tym wystarczy ją odpiąć, żeby auto zaczęło fruwać (tylko z check engine-m na blacie). Zrób logi przepływki - wyjdzie taniej, wierz mi. Przebiegi wartości przepływki w funkcji obrotów znajdziesz w forumowym ABC w dziale analiza logów. Masz 10letnie auto, a tam jest sporo gumowych elementów, które lubią pękać i powodować różnorakie nieszczelności. Poczytaj o N75 i jego wysterowaniu. W APU masz też możliwość sprawdzenia ciśnienia (115 kanał - czy w ogóle ciśnienie jest jakieś). powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #12 Napisano 10 Października 2008 a ja , jako ,że też drążę temat przepływomierza , byłem dzisiaj w ASO i dowiedziałem się ,że : nowy Hitachi (czyji taki jak do mojego ADR) kosztuje coś ponad 800 zł. Ale jak oddam stary na wymianę to już 415 zł. Swoją drogą , skoro oni biorą na wymianę , to znaczy ,że mozna je regenerować jakoś. Czyli może i domowymi sposobami i częściami zamiennymi można to samemu zrobić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #13 Napisano 10 Października 2008 Masz 10letnie auto, a tam jest sporo gumowych elementów, które lubią pękać i powodować różnorakie nieszczelności. Poczytaj o N75 i jego wysterowaniu. W APU masz też możliwość sprawdzenia ciśnienia (115 kanał - czy w ogóle ciśnienie jest jakieś). Właśnie mam już pełną wersję VAGa więc dzisiaj planuję zrobić test. Kolega Smoku pomaga mi w tym temacie. Wiem , że u mnie przepływka znajduje się w obudowie filtra powietrza. Czy żeby ją odłączyć muszę się dostawać do środka obudowy? Chyba kostka przyłaczeniowa powinna być gdzieś na wierzchu. Czy może się mylę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
radas Zgłoś #14 Napisano 10 Października 2008 przepływka znajduje się w obudowie filtra powietrza. Czy żeby ją odłączyć muszę się dostawać do środka obudowy? Chyba kostka przyłaczeniowa powinna być gdzieś na wierzchu. Czy może się mylę? u mnie przepływomierz przykręcony jest do obudowy filtra powietrza , do której dostaje się poprzez zdjęcie osłony jej osłaniajacej Z drugiej strony do przepływomierza przyłączona jest rura za pomocą opaski. Kostka do podłączenia w przepływomierzu jest skierowana do góry i nie ma problemu do dotarcia do niej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buggie Zgłoś #15 Napisano 10 Października 2008 Właśnie mam już pełną wersję VAGa więc dzisiaj planuję zrobić test. pewnie dostanę za to pytanie po garbie , bo gdzieś na forum jest to napisane, ale wiesz może jak sie robili log przepływki ? mam VAG'a 311.2, inerfejs Telwis i z tego co wyczytałem kiedyś, to 3ci bieg i but od spodu do końca, tylko nie wiem co ustawić na VAG'u. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #16 Napisano 10 Października 2008 (edytowane) Przepływka to ostani element, a poza tym wystarczy ją odpiąć, żeby auto zaczęło fruwać (tylko z check engine-m na blacie). Właśnie przed chwilą odpiąłem przepływkę i pojechałem sprawdzić co będzie. Musze powiedzieć , że nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy w przyspieszeniu. Przejechałem się na odcinku około 3km i nie zaświeciła mi się kontrolka Check engine. Wnioskuję z tego , że to nie będzie wina przepływki. Co dalej sprawdzać? N75? Ale to dopiero Vagiem. pewnie dostanę za to pytanie po garbie , bo gdzieś na forum jest to napisane, ale wiesz może jak sie robili log przepływki ? Ja też na razie nie wiem. Ale kolega Smoku obiecał pomoc w tym temacie. Dziś wieczorkiem sprawdzę poziom doładowania na kanale 115. Sam jeszcze nie wiem dokładnie jak, ale bedę kombinował. Jak do czegoś dojdę , to opiszę. W APU masz też możliwość sprawdzenia ciśnienia (115 kanał - czy w ogóle ciśnienie jest jakieś). Marecek, jakie wartości powinny się wyświetlać na 115 jak turbina będzie ok? Oczywiście na trójce pedał podłoga i sprawdzam odczyty rozumiem. Napisał buggie pewnie dostanę za to pytanie po garbie , bo gdzieś na forum jest to napisane, ale wiesz może jak sie robili log przepływki ? mam VAG'a 311.2, inerfejs Telwis i z tego co wyczytałem kiedyś, to 3ci bieg i but od spodu do końca, tylko nie wiem co ustawić na VAG'u. __________________ Wchodzisz w "Engine" potem "bloki pomiarowe" potem wpisujesz kanał 003 potem "GO" . Wyświetlą Ci się bloki: Idle speed;Air Mass In;Throttle Angle;Ignition Angle. Na dole ekranu wciskasz LOG potem wpisujesz nazwę po jaka LOG ma być zapisany w folderze LOGS. I zaczynasz. 3 bieg 2000 obr. Kierowca pedał w podłogę a Ty wciskasz w tym momęcie START. Ciągniecie tak do 6500 i naciskasz STOP. To wszycho. // korzystaj z opcji "Edytuj" // kazio Edytowane 11 Października 2008 przez MauroO scalone posty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bronek39 Zgłoś #17 Napisano 15 Października 2008 nie za 600 , kupiłem boscha za 240 zł w inter carze , co prawda na kumpla karte z upustem ale na pewno bez upustu nie przekroczy 300zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
buggie Zgłoś #18 Napisano 16 Października 2008 Wchodzisz w "Engine" potem "bloki pomiarowe" potem wpisujesz kanał 003 potem "GO" . Wyświetlą Ci się bloki: Idle speed;Air Mass In;Throttle Angle;Ignition Angle.Na dole ekranu wciskasz LOG potem wpisujesz nazwę po jaka LOG ma być zapisany w folderze LOGS. I zaczynasz. 3 bieg 2000 obr. Kierowca pedał w podłogę a Ty wciskasz w tym momęcie START. Ciągniecie tak do 6500 i naciskasz STOP. To wszycho. Heh... dopiero teraz zauważyłem wielkie dzięki! W wolnym czasie to przetestuje. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość caveman2009 Zgłoś #19 Napisano 17 Października 2008 a ja , jako ,że też drążę temat przepływomierza , byłem dzisiaj w ASO i dowiedziałem się ,że :nowy Hitachi (czyji taki jak do mojego ADR) kosztuje coś ponad 800 zł. Ale jak oddam stary na wymianę to już 415 zł. Swoją drogą , skoro oni biorą na wymianę , to znaczy ,że mozna je regenerować jakoś. Czyli może i domowymi sposobami i częściami zamiennymi można to samemu zrobić. :651:zycze powodzenia przy wymiamie platynki, domowym sposobem:rolleyes: nie polecam szajsu z allegro to obpad produkcyjny jezeli nawet bedzie podawac prawidlowa wartosc to pewnie przez bardzo krotki okres, lepiej dac duzo za oryginal niz po niedlugim czasie usuwac skutki nieprawidlowych wartosci pedawanych do ecu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MauroO Zgłoś #20 Napisano 14 Listopada 2008 Nareszcie chociaż wiadomo co dolega mojemu Paskowi. Dzisiaj zdecydowałem się na wyjęcie suszary. Zeszło się, ale sam dałem radę. Od razu zauważyłem , że nie mam zaworu WG. Nie dziwne , że nie było doładowania. Moje pytanie brzmi, czy można wymienić sam ten zawór i sztangę, która jak widać na zdjęciu też jest pęknięta, czy czeka mnie regeneracja w jakiejś firmie? Czy w Warszawie tylko Moto Remo dobrze regeneruje turbinki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach