cervandes Zgłoś #21 Napisano 25 Maja 2009 potrzebuję informacji - raz na 3 tygodnie komputer w ABSie mi wariuje, na benzynie nie ciągnie, dławi się itp. Chcę zrobić resetowanie ECU po kazdym zgaszeniu silnika, dobrałem się już nawet do komputera i sprawdziłem, że zasilanie jest podtrzymywane w 2 przewodach: czerwonym i zielonożółtym. Który należy podpiąć pod stacyjkę, a może obydwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #22 Napisano 25 Maja 2009 Masz LPG? Jeżeli masz to "sztuczka" z resetem to tylko obejście problemu, owszem będzie działać, ale nie jest to poprawne rozwiązanie. Ja od kilku lat jeżdżę na LPG i nie łapie mi, żadnych błędów:p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #23 Napisano 26 Maja 2009 jestem tego świadomy, potrzebuję konkretnej odpowiedzi. dawniej nie było żadnych kłopotów a od czasu gdy wyciąłem katalizator - mam wrażenie że sonda ma kiepskie warunki pracy. Samochód pali mi mniej po resetach, chcę więc tak problemem się zająć. Skoro jest to rozwiązanie skuteczne, to po co w mocno modyfikowanym przez instalację gazową samochodzie szukać i dociekać przyczyny? Nakłady niewspółmierne do korzyści. Może mi ktoś odpowiedzieć na wcześniej zadane pytanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Amanda Zgłoś #24 Napisano 26 Maja 2009 Wycięcie katalizatora raczej nie ma nic do tego - sonda jest w kolektorze wydechowym, a więc daleko przed katalizatorem (ja też nie mam kata) Ale skoro chcesz robić reset to Twoja sprawa - poszukaj na tym forum, lub na forum golfa - temat powtarza się bardzo często. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mozik1 Zgłoś #25 Napisano 27 Maja 2009 witam. przerabiałem ten temat w vento z motorem 1.8 ABS. podobne objawy nie paliła na wszystkie itd. problemem była kostka od sondy, a właściwie ta po stronie instalacji a, nie sondy. miałem upalony przewód (chyba masowy). bajer polegał na tym, że upalony był wewnątrz przewodu sam splot, a izolacja cała. zrobiłem to najprostrzym sposobem, tym przewodem ominąłem wtyczkę i zaizilowałem taśmą. już 4 lata jest ok. dodam jeszcze, że nie mam instalacji gazowej. pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #26 Napisano 27 Maja 2009 ABS-y tak się czasem zachowują. Ja swojego mam rok a poznaję go na nowo każdego dnia. Udało mi się wypracować pewien sposób postępowania z tym silnikiem. Od tego momentu nie musze go resetować a on wdzięcznie wozi mi tyłek równie sprawnie na benzynce jak na gazie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #27 Napisano 27 Maja 2009 ależ to tajemniczo brzmi... może byś się podzielił? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #28 Napisano 28 Maja 2009 serwus ustawcie emulacje "odlaczona" i powinno byc po problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar1 Zgłoś #29 Napisano 16 Września 2009 Stary kotlecik, ale czy udało się komuś rozwiązać problem? Ja miałem też problemy z tym, po jeździe na lpg nie dało się jeździć na benzynie nie chciał jechać, dławił się i nie wchodził na wyższe obroty. Restartowałem kompa raz w tygodniu, potem coraz częściej. Też szlak mnie trafiał. Któregoś dnia skończył się reduktor, więc kupiłem nowy. Wymieniłem i ku mojemu zdziwieniu po przejeżdżeniu 1,5 tygodnia na lpg przełączam na pb i....... wsio jest OK, nie muszę odpinać aku, obroty dobre, auto jedzie. Teraz już mineło troche od wymiany reduktora i ani razu nie musiałem restartować kompa a musiałbym to zrobić już ze sto razy. Więc w moim przypadku pomogła wymiana reduktora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gagus33 Zgłoś #30 Napisano 15 Lutego 2011 Mam to co jakiś czas u siebie, po prostu komputer gazowy łapie błędy i wtedy wariuje trzymając wyższe obroty na gazie i nierówną pracą na benzynie (niskie nierówne obroty i tak jakby go zalewało itp.). Sposób na to jest prosty, reset komputera Zdejmujesz klemy z akumulatora najlepiej na kilka godzin, ponownie zakładasz je, odpalasz autko na benzynie bez dodawania gazu i zostawiasz na wolnych obrotach na postoju i czekasz aż włączy się wentylator chłodnicy najlepiej dwa razy, trochę to potrwa. Po tym gasisz silnik, odpalasz ponownie i śmigasz już bez żadnych problemów zarówno na gazie i benzynie jak ta lala Jeżeli pomoże to na krótki okres czasu, to niestety konieczna będzie wizyta u gazownika,zamontuje urządzenie resetujące błędy kompa gazowego ok. 50-70 zł. Jeżeli masz instalację LPG z krokowcem to sprawdź też u gazownika oprogramowanie ustawione dla sterownika instalacji (krokowiec ma być włączony na wolnych obrotach). Jeśli jest wyłączony to komputer może czytać to jako błąd i stąd nierówna praca na benzynie. Powodzenia w szukaniu. moze ktos powie mi taka rzecz. moj pasek pali i tu uwaga 20l na 40 km po miescie. mechanik powiedzial mi ze mam slabe cisnienie na silniku. a benzyny pali 10l wiec nie wiem co juz robic bo co m-c wydaje na mechanikow po 300 zl.pasek 93 r 1800 cm.pomocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #31 Napisano 15 Lutego 2011 moze ktos powie mi taka rzecz. moj pasek pali i tu uwaga 20l na 40 km po miescie. mechanik powiedzial mi ze mam slabe cisnienie na silniku. a benzyny pali 10l wiec nie wiem co juz robic bo co m-c wydaje na mechanikow po 300 zl.pasek 93 r 1800 cm.pomocy benzyny pali Ci 10l na 40 km czy na 100?? a podał Ci te wartości ciśnienia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gagus33 Zgłoś #32 Napisano 16 Lutego 2011 benzyny pali 10 na 100 km tylko gazu to a powiedzial mi ze mam 8 atm na cylinder Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #33 Napisano 16 Lutego 2011 benzyny pali 10 na 100 km tylko gazu to a powiedzial mi ze mam 8 atm na cylinder to wina instalacji gazowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gagus33 Zgłoś #34 Napisano 16 Lutego 2011 ale co moze byc? butle zmienilem a gazownik powiedzial ze reszta jest ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #35 Napisano 16 Lutego 2011 butla nie ma tu nic do znaczenia. zmień gazownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gagus33 Zgłoś #36 Napisano 16 Lutego 2011 pojade do innego i zobacze co sie zmieni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #37 Napisano 17 Lutego 2011 Chłopaki ją miałem taki sam problem co dzień na pb nie ciachał chodzić a jak chodził to tak nie równo że głową mała, wina była po stronie niby dobrego czujnika temperatury pokazywał temperaturę dobrze na zegarach a jednak było coś nie tak kupilem orginalny że szrotu za 20 zł i już nie mam problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #38 Napisano 17 Lutego 2011 Chłopaki ją miałem taki sam problem co dzień na pb nie ciachał chodzić a jak chodził to tak nie równo że głową mała, wina była po stronie niby dobrego czujnika temperatury pokazywał temperaturę dobrze na zegarach a jednak było coś nie tak kupilem orginalny że szrotu za 20 zł i już nie mam problemu. miałeś tak samo jak kto?? bo teraz na tym temacie jest kolega gagus33 i jemu pali dużo gazu a nie przerywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemx Zgłoś #39 Napisano 11 Kwietnia 2012 Podpinam się pod temat. Mam inny rodzaj Passata 2.0 16v 136 KM. Mój problem polega na tym, że na benzynie nierówno pracuje - od 8 do 10 skacze. Gdy odłączę silniczek krokowy żadnych różnic. Gdy przełączę na gaz z silniczkiem krokowym podpiętym ma obroty nierówne też, a gdy odłączę silnik krokowy dochodzi do 11 obrotów. Gdy podłącze znowu silnik krokowy zmian nie obserwuje. Co może być przyczyną tak nierównej pracy? Takie błędy występują do 80 stopni na silniku, wtedy problem ustaje na gazie i na benzynie. Dzięki z góry za odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #40 Napisano 11 Kwietnia 2012 (edytowane) Passata 2.0 16v 136 KM. Jesteś pewien? Gdy odłączę silniczek krokowy żadnych różnic Ten silnik nie ma krokowego tylko stycznik przepustnicy i faktycznie jest coś jak krokowy czyli reg,. obrotowy. Ale radzę sprawdzić oporności czujnika temp. na sterownik. Edytowane 11 Kwietnia 2012 przez lebow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach