Skocz do zawartości
Gość Pablo_07

Zimny silnik nierówno pracuje B3, ABS 93r.

Rekomendowane odpowiedzi

potrzebuję informacji - raz na 3 tygodnie komputer w ABSie mi wariuje, na benzynie nie ciągnie, dławi się itp. Chcę zrobić resetowanie ECU po kazdym zgaszeniu silnika, dobrałem się już nawet do komputera i sprawdziłem, że zasilanie jest podtrzymywane w 2 przewodach: czerwonym i zielonożółtym. Który należy podpiąć pod stacyjkę, a może obydwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz LPG?

Jeżeli masz to "sztuczka" z resetem to tylko obejście problemu, owszem będzie działać, ale nie jest to poprawne rozwiązanie.

Ja od kilku lat jeżdżę na LPG i nie łapie mi, żadnych błędów:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem tego świadomy, potrzebuję konkretnej odpowiedzi.

 

dawniej nie było żadnych kłopotów a od czasu gdy wyciąłem katalizator - mam wrażenie że sonda ma kiepskie warunki pracy. Samochód pali mi mniej po resetach, chcę więc tak problemem się zająć. Skoro jest to rozwiązanie skuteczne, to po co w mocno modyfikowanym przez instalację gazową samochodzie szukać i dociekać przyczyny? Nakłady niewspółmierne do korzyści.

 

Może mi ktoś odpowiedzieć na wcześniej zadane pytanie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wycięcie katalizatora raczej nie ma nic do tego - sonda jest w kolektorze wydechowym, a więc daleko przed katalizatorem (ja też nie mam kata)

 

Ale skoro chcesz robić reset to Twoja sprawa - poszukaj na tym forum, lub na forum golfa - temat powtarza się bardzo często.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam. przerabiałem ten temat w vento z motorem 1.8 ABS. podobne objawy nie paliła na wszystkie itd. problemem była kostka od sondy, a właściwie ta po stronie instalacji a, nie sondy. miałem upalony przewód (chyba masowy). bajer polegał na tym, że upalony był wewnątrz przewodu sam splot, a izolacja cała. zrobiłem to najprostrzym sposobem, tym przewodem ominąłem wtyczkę i zaizilowałem taśmą. już 4 lata jest ok. dodam jeszcze, że nie mam instalacji gazowej. pozdrowionka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ABS-y tak się czasem zachowują.

Ja swojego mam rok a poznaję go na nowo każdego dnia. Udało mi się wypracować pewien sposób postępowania z tym silnikiem. Od tego momentu nie musze go resetować a on wdzięcznie wozi mi tyłek równie sprawnie na benzynce jak na gazie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ależ to tajemniczo brzmi... może byś się podzielił?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

serwus

ustawcie emulacje "odlaczona" i powinno byc po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stary kotlecik, ale czy udało się komuś rozwiązać problem?

Ja miałem też problemy z tym, po jeździe na lpg nie dało się jeździć na benzynie nie chciał jechać, dławił się i nie wchodził na wyższe obroty. Restartowałem kompa raz w tygodniu, potem coraz częściej. Też szlak mnie trafiał. Któregoś dnia skończył się reduktor, więc kupiłem nowy. Wymieniłem i ku mojemu zdziwieniu po przejeżdżeniu 1,5 tygodnia na lpg przełączam na pb i....... wsio jest OK, nie muszę odpinać aku, obroty dobre, auto jedzie. Teraz już mineło troche od wymiany reduktora i ani razu nie musiałem restartować kompa a musiałbym to zrobić już ze sto razy. Więc w moim przypadku pomogła wymiana reduktora.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam to co jakiś czas u siebie, po prostu komputer gazowy łapie błędy i wtedy wariuje trzymając wyższe obroty na gazie i nierówną pracą na benzynie (niskie nierówne obroty i tak jakby go zalewało itp.). Sposób na to jest prosty, reset komputera Zdejmujesz klemy z akumulatora najlepiej na kilka godzin, ponownie zakładasz je, odpalasz autko na benzynie bez dodawania gazu i zostawiasz na wolnych obrotach na postoju i czekasz aż włączy się wentylator chłodnicy najlepiej dwa razy, trochę to potrwa. Po tym gasisz silnik, odpalasz ponownie i śmigasz już bez żadnych problemów zarówno na gazie i benzynie jak ta lala Jeżeli pomoże to na krótki okres czasu, to niestety konieczna będzie wizyta u gazownika,zamontuje urządzenie resetujące błędy kompa gazowego ok. 50-70 zł. Jeżeli masz instalację LPG z krokowcem to sprawdź też u gazownika oprogramowanie ustawione dla sterownika instalacji (krokowiec ma być włączony na wolnych obrotach). Jeśli jest wyłączony to komputer może czytać to jako błąd i stąd nierówna praca na benzynie. Powodzenia w szukaniu.
moze ktos powie mi taka rzecz. moj pasek pali i tu uwaga 20l na 40 km po miescie. mechanik powiedzial mi ze mam slabe cisnienie na silniku. a benzyny pali 10l wiec nie wiem co juz robic bo co m-c wydaje na mechanikow po 300 zl.pasek 93 r 1800 cm.pomocy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
moze ktos powie mi taka rzecz. moj pasek pali i tu uwaga 20l na 40 km po miescie. mechanik powiedzial mi ze mam slabe cisnienie na silniku. a benzyny pali 10l wiec nie wiem co juz robic bo co m-c wydaje na mechanikow po 300 zl.pasek 93 r 1800 cm.pomocy

benzyny pali Ci 10l na 40 km czy na 100??

a podał Ci te wartości ciśnienia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

benzyny pali 10 na 100 km tylko gazu to a powiedzial mi ze mam 8 atm na cylinder

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
benzyny pali 10 na 100 km tylko gazu to a powiedzial mi ze mam 8 atm na cylinder

to wina instalacji gazowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale co moze byc? butle zmienilem a gazownik powiedzial ze reszta jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

butla nie ma tu nic do znaczenia. zmień gazownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pojade do innego i zobacze co sie zmieni

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki ją miałem taki sam problem co dzień na pb nie ciachał chodzić a jak chodził to tak nie równo że głową mała, wina była po stronie niby dobrego czujnika temperatury pokazywał temperaturę dobrze na zegarach a jednak było coś nie tak kupilem orginalny że szrotu za 20 zł i już nie mam problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki ją miałem taki sam problem co dzień na pb nie ciachał chodzić a jak chodził to tak nie równo że głową mała, wina była po stronie niby dobrego czujnika temperatury pokazywał temperaturę dobrze na zegarach a jednak było coś nie tak kupilem orginalny że szrotu za 20 zł i już nie mam problemu.

miałeś tak samo jak kto??

bo teraz na tym temacie jest kolega gagus33 i jemu pali dużo gazu a nie przerywa :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość przemx

Podpinam się pod temat. Mam inny rodzaj Passata 2.0 16v 136 KM. Mój problem polega na tym, że na benzynie nierówno pracuje - od 8 do 10 skacze. Gdy odłączę silniczek krokowy żadnych różnic. Gdy przełączę na gaz z silniczkiem krokowym podpiętym ma obroty nierówne też, a gdy odłączę silnik krokowy dochodzi do 11 obrotów. Gdy podłącze znowu silnik krokowy zmian nie obserwuje. Co może być przyczyną tak nierównej pracy? Takie błędy występują do 80 stopni na silniku, wtedy problem ustaje na gazie i na benzynie. Dzięki z góry za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Passata 2.0 16v 136 KM.

Jesteś pewien?

 

Gdy odłączę silniczek krokowy żadnych różnic

Ten silnik nie ma krokowego tylko stycznik przepustnicy i faktycznie jest coś jak krokowy czyli reg,. obrotowy.

Ale radzę sprawdzić oporności czujnika temp. na sterownik.

Edytowane przez lebow

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności