mhipo Zgłoś #81 Napisano 15 Lipca 2009 Koledzy ja również mam zagadkę z moim tłuczeniem.tłuczenie pojawia się podczas gwałtownego ruszania, ale nie z piskiem - jest to jeden głuchy stukot, nie ma różnicy czy koła skręcone czy proste - pulsacyjne wciskanie gazu na 1 i 2 również zdaża się przy chamowaniu na tych biegach, że puknie. tłucze z prawej strony i jest to odczuwalne pod stopami pasażera. wymienione są wszystkie wahacze (dolny banan nawet dwa razy - bo diagnosta stwierdzil, że to banan..) + łaczniki stabilizatora - wszystko lemfordera. i dalej tłuzcze. doszukałem się, że półoś po lewej stronie ma delikatny luz przy skrzyni (rusza się cały przegub wraz z tym elementem co jest do niego przegub przygręcony) przeguby mi nie "tyrkają" i teraz pytanie czy możliwe jest, że problem jest z przegubem wewnętrznym po lewej stronie, a stukot jest odczuwalny po prawej stronie? jadąc po tz. "kocich łbach" nic nie słychać.. stukanie jest bardziej odczuwalne na biegu wstecznym i zawsze objawia się jednym stuknięciem. Jeżeli możecie mi coś podpowiedzieć to czekam na info.. no i u mnie problem rozwiązany... wymieniłem wszystkie poduchy i cisza... )))) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Damianmg Zgłoś #82 Napisano 1 Sierpnia 2009 Witam koledzy !! Przedstawię wam swoją niewiarygodną opowieść , a mianowicie zaczęło się od pojedynczego stuknięcia odczuwalnego na konstrukcji samochodu przy ruszeniu i dohamowaniu następnie efekt się pogłębiał i stuki pojawiły się przy zmianie 1 na 2 bieg, wszytko rozwinęło się jeszcze bardziej i wydawało mi się ze ma związek z naciśnięciem hamulca i następnie uzyciem gazu, trwało to około 2 miesięcy kilkunastu mechaników, i widok ich zdziwionej twarzy po przejażdżce na siedzeniu pasażera, kilkanaście diagnoz- miedzy innymi zawieszenie przeguby jak i wewnętrzne tak i zewnętrzne itd... itd.. (żarty w stylu: był pewnie zespawany i teraz łamie się w pół) reasumując słuchając ich, cały układ zawieszenia, napędu, kierowniczy i hamulcowy, podwieszenie silnika itd.. były by już wymienione a ja za koszty napraw mógłbym kupić nowy samochód, co sie okazało... Z niedowierzaniem doczytałem gdzieś aby dokręcić przechodzący w poprzek pod rurą wydechową aluminiowy wspornik umiejscowiony w okolicach srodka samochodu mała aluminiowa blaszka przymocowana na dwóch śróbach. Ale ze jak !! Żadnych ruchomych części, rura wydechowa zdala od niego nie ma śladów obijania sie o niego, efekt dźwiękowy nie pokrywa sie nawet z takim działaniem. Nie wiem czy coś na tych samych śrubach trzyma się po drugiej stronie podłogi ale mój głęboki szok, ustał dopiero po kilku godzinach jak po dokreceniu owych śrub jak ręką odjął Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakon9 Zgłoś #83 Napisano 1 Sierpnia 2009 Ja ostatnio miałem problem z tłuczeniem w drzwiach. Przejeżdżając po twardej nierównej nawierzchni stukało jakby wszystkie szyby podskakiwały. Winne okazały się luźne klamki i suche uszczelki drzwi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #84 Napisano 1 Sierpnia 2009 (edytowane) Jakis czas temu dokładnie 2 miechy wymieniałem całe zawieszenie, potem samochód stał z 1,5 miesiąca, jak w końcu go ruszyłem to po tygodniu pojawił się taki sam głuchy dźwięk jaki opisujecie, zawsze występuje podczas ruszania, hamowania, zmiany biegów i puszczania gazu po przyspieszeniu. Ludzie czy to może być złącze elastyczne na tłumiku czy raczej poduszka pod silnikiem ? Edytowane 1 Sierpnia 2009 przez Gordonpl Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
brankiniol Zgłoś #85 Napisano 2 Sierpnia 2009 A sam lacznik elastyczny bedzie robil taki stuk?Lacznik mi dzwoni na wolnych obrotach.A stukanie mnie meczy juz dluzszy czas-poduszka nowa ale nie orginalna. Damianmg powiedz,czy to mozliwe ze u mnie to samo dzwoni?Czy w kazdym modelu to jest?Ja mam B5 FL .Chodzi o jakis element trzymajacy rure? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukasz8402 Zgłoś #86 Napisano 2 Sierpnia 2009 ymieniłem wahacze i myslałem że będzie spokój a nie jest. Coś dalej się tłucze.Mechanik mówi że nie widzi problemu a mnie coś nadal stuka. Diagnosta z przeglądów rejestracyjnych również nie widzi problemu. I dalej coś stuka. Przeszukałem forum i znalazłem że mogą stukać "jabłka" -co to jest. i gdzie?Co jeszcze może stukać? Amortyzator? Jakieś inne pomysły? czy to stukanie słyszalne jest szczególnie przy ruszanie-hamowanie i występuje z lewej strony. U mnie występuje właśnie coś takiego mniej więcej u dołu dzwi kierowcy i nie mam pojęcia co to może być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gordonpl Zgłoś #87 Napisano 3 Sierpnia 2009 Dzisiaj zawiozłem samochód do mechanika na wymiane poduszek pod silnikiem, za 2 godz miałem telefon że auto gotowe, zdziwiłem się że tak szybko ale jak najprędzej podjechałem je odebrać. Okazało się że poduszki są dobre tylko nie były dokręcone . Merchanik stwierdził że niemożliwe aby same się odkręciły tym bardziej że to te śruby od góry były luze. Micha mi się uśmiechneła jak wsiadłem i znowu wruciła ta cisza podczas jazdy . Zastanawia mnie teraz tylko jedno czy to się samo poluzowało czy poprostu w serwisie jak autko było na wymianie tylniego zderzaka po stłuczce coś grzebali gdzie nie mieli grzebać . Dziwne to ale ważne że zrobione. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emesiak Zgłoś #88 Napisano 9 Grudnia 2009 Przeczytałem forum i nie znalazłem całkowitej odpowiedzi co może stukać . Mam stukot tylko przy ostrym skręcie . Zawieszenie sprawdzałem w warsztacie i wszystko ogólnie jest ok . Może ktoś już to przerabiał . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #89 Napisano 9 Grudnia 2009 Przeczytałem forum i nie znalazłem całkowitej odpowiedzi co może stukać .Mam stukot tylko przy ostrym skręcie . Zawieszenie sprawdzałem w warsztacie i wszystko ogólnie jest ok . Może ktoś już to przerabiał . No to kiepsko czytałeś Przeguby do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emesiak Zgłoś #90 Napisano 9 Grudnia 2009 Przeguby wszystkie w porządku .całe zawieszenie jest ok . Sprawdzał to mechanik w sprawdzonym warsztacie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #91 Napisano 9 Grudnia 2009 A to jest stukanie, stuknięcie czy terkotanie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emesiak Zgłoś #92 Napisano 10 Grudnia 2009 Przy skręcających kołach równe stukotanie puk , puk ,puk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zwola Zgłoś #93 Napisano 5 Kwietnia 2010 a u mnie tłukło i tłukło a się okazało że po wymianie akumulatora , ten nowy se podskakiwał byn niewidzialnie mniejszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radek90 Zgłoś #94 Napisano 19 Sierpnia 2011 Witam! Ja tez mam cudy z tym zawieszeniem. I mam takie pytanko jak dostać sie do tej sruby na maglownicy co sie nia reguluje?Wiem ze trzeba zdjać osłony pod silnikiem te plastikowe. I co jeszcze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzichu23 Zgłoś #95 Napisano 9 Września 2016 Witam mam panowie problem i nie wiem gdzie dokładnie uderzyć passat po wymianie drążków, końcówek, wahaczy i teraz występuje w lewym kole dziwny stukot tak jakby metal o metal. Po zdjęciu kola okazuje ze jest delikatny luz w pionowej osi, najbardziej słychać ten problem podczas jazdy po jakiś częstych drobnych wybojach. I czy ktoś może jeszcze podpowiedzieć na temat kończącej się pompy wspomagania ciężko się kreci na postoju i podczas kręcenia samochód traci na obrotach i słychać wycie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czech Zgłoś #96 Napisano 10 Września 2016 Miałem podobny problem. Okazało się, że nakrętka od amortyzatora z góry nie była do końca dokręcona. Co do problemu wspomagania, czy stan oleju od wspomagania jest wystarczający, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #97 Napisano 10 Września 2016 I czy olej nie jest brudny i ewentualnie nie ma w nim opiłków metalu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dzichu23 Zgłoś #98 Napisano 10 Września 2016 Olej w zbiorniku stan cały czas idealny nigdzie żadnych wycieków, po prostu myślę że już się kończy, bo już po odpaleniu wysłania na wolnych obrotach słychać jak wyje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #99 Napisano 10 Września 2016 Nie chodzi o stan tylko o kolor płynu i ewentualne opiłki metalu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
StreamHD Zgłoś #100 Napisano 24 Października 2016 Odkopuję temat z powodu tajemniczego trzasku. Sprawa wygląda tak: stoi sobie auto ze 2 dni. Wsiadam, odpalam i w momencie ruszenia się słychać trzask tak jak by coś się przez te 2 dni skleiło, zapiekło, zwarło i jest to rozrywane. Jest to jeden jednorazowy trzask gdy auto postoi ze 2 - 3 dni nieruchomo. Po tym trzasku nic już nie bije, nie haczy, nie trzaska. Mam wrażenie, że to idzie z zawieszania / kół. Dziś trzeci raz się to zdarzyło. Dwa poprzednie razy mam wrażenie były z tylnej soi ale dziś usłyszałem to ewidentnie z przedniej osi. Ewidentnie rodzaj tego hałasu mówi mi, że coś dosłownie się skleiło, zastało i to pęka przy ruszeniu kołami po kilkudniowym postoju. Ktoś wie coś na ten temat ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach