Gość gorny7 Zgłoś #1 Napisano 26 Września 2008 witam prawie od zakupu samochodu 2,5 roku od czsu do czasu mialem objaw szczególnie rano jak by palił na 3 cylindry trawało to krotki czas po tem samochod chodzi normalnie . Od niedawna problem ten robi sie coraz częstszy szczególnie na zimnym silnikiu po lekkim nagrzaniu przechodzi objaw. dzisiaj sie temu lekko przyjrzałem i moja diagnoza że pada jeden z wtryskiwaczy benzyny. gdy miałem ten objaw zrobilem sobie próby 1.zimny silnik po przełączeniu na gaz z benzyny silnik chodzi prawidłowo -na benzyne znowu lekko trzęsie ,nie wchodzi dobrze na obroty ,nie ma mocy .Mój wniosek uklad zapłonowy ok ,coś z paliwem 2. odłączam po kolei wtyczkę wtryskiwaczy benzyny i obserwuje czy jest różnica w pracy silnika czy więcej trzęsie w.W 3 cylindrze po ściągnięciu wtyczki nie widać różnicy . Wydaje mi się że to jest ten uszkodzony wtryskiwacz. 3 po dłuższej jeżdzie silnik na benzynie chodzi ok znowu robie próbe z wtyczkami i teraz jest różnica na tym cylindrze - rozgrzny silnik wtryskiwacz chodzi poprawnie pod Vagiem nie ma błędów czy moja diagnoza może być słuszna prosze o sugestie . i jeszcze jedno czy do wyciągnięca pojedyńczego wtryskiwacza trzeba odkręcać całą listwę i wyciągać wszystkie wtryski z kolektora . Jak wymienić wtryskiwacz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #2 Napisano 26 Września 2008 (edytowane) gorny7 ; Poniżej rysunek poglądowy szyny zasilającej( kolektor paliwa) wraz z wtryskiwaczami. Szynę musisz odkręcić i wyjąć razem z wtryskiwaczami.Wtryski są wciskane;zabezpieczone klamrami sprężystymi, trzeba wymienić wszystkie pierścienie uszczelniające na nowe.Nie należy zamieniać wtryskiwaczy miejscami. Element 6 -Oring 7,52x3,53 nr kat. 035 906 149 A (szt 8) Edytowane 26 Września 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #3 Napisano 26 Września 2008 witamprawie od zakupu samochodu 2,5 roku od czsu do czasu mialem objaw szczególnie rano jak by palił na 3 cylindry trawało to krotki czas po tem samochod chodzi normalnie . Od niedawna problem ten robi sie coraz częstszy szczególnie na zimnym silnikiu po lekkim nagrzaniu przechodzi objaw. dzisiaj sie temu lekko przyjrzałem i moja diagnoza że pada jeden z wtryskiwaczy benzyny. gdy miałem ten objaw zrobilem sobie próby 1.zimny silnik po przełączeniu na gaz z benzyny silnik chodzi prawidłowo -na benzyne znowu lekko trzęsie ,nie wchodzi dobrze na obroty ,nie ma mocy .Mój wniosek uklad zapłonowy ok ,coś z paliwem 2. odłączam po kolei wtyczkę wtryskiwaczy benzyny i obserwuje czy jest różnica w pracy silnika czy więcej trzęsie w.W 3 cylindrze po ściągnięciu wtyczki nie widać różnicy . Wydaje mi się że to jest ten uszkodzony wtryskiwacz. 3 po dłuższej jeżdzie silnik na benzynie chodzi ok znowu robie próbe z wtyczkami i teraz jest różnica na tym cylindrze - rozgrzny silnik wtryskiwacz chodzi poprawnie pod Vagiem nie ma błędów czy moja diagnoza może być słuszna prosze o sugestie . i jeszcze jedno czy do wyciągnięca pojedyńczego wtryskiwacza trzeba odkręcać całą listwę i wyciągać wszystkie wtryski z kolektora . Jak wymienić wtryskiwacz? Mi tez ostatnio sie zpsul passacik i chodzil tez jakby na 3 cylindrach i rano nie palil wogole. z braku laku wyjalem przeplywke przeczyscilem ekstrakcyjna i zlorzylem dzis i odpalam a on jak nuweks i mocy mo wrucila !! Wiec moze przeczysci przeplywke ona brudzi sie strasznie a szczegolnie ten czujnik potraktuj szmalka zmoczona benzyna ekstrakcyjna. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #4 Napisano 26 Września 2008 odkręcam dwie śróby którymi przykręcona jest listwa i cała listwa powinna iść w górę ? lekko wychodą? przy wymianie wymieniac tylko oringi przy kolektorze (Dolne) przy niewyciąganych wtryskach? ,przy wyciąganym obydwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2008 odkręcam dwie śróby którymi przykręcona jest listwai cała listwa powinna iść w górę ? lekko wychodą? przy wymianie wymieniac tylko oringi przy kolektorze (Dolne) przy niewyciąganych wtryskach? ,przy wyciąganym obydwa? Ja w srode wyjmowalem tez wtryski i nic nie wymienialem ciutek smarnalem bialym smarem do temperatur 360 st. cel. oring dolny i zlorzylem spowrotem i bez problemowo to dziala bez rzadnych wycieków Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #6 Napisano 26 Września 2008 wyjmowałeś listwe bez ściąganie z niej wtryskiwacza ? lekko poszla?. ja jak dostane wtryskiwacz chcę wymienić ten jeden który chyba sie się kończy. po dokładnych oględzina zauwazyłem jeszcze że dwa wtryski są orginalne(1 walniety) VW a 2 sa juz Bocha tzn że ktoś juz wymieniał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brudek Zgłoś #7 Napisano 26 Września 2008 wyjmowałeś listwe bez ściąganie z niej wtryskiwacza ? lekko poszla?. ja jak dostane wtryskiwacz chcę wymienić ten jeden który chyba sie się kończy.po dokładnych oględzina zauwazyłem jeszcze że dwa wtryski są orginalne(1 walniety) VW a 2 sa juz Bocha tzn że ktoś juz wymieniał odkrecilem te 2 srubki o ktorych mowisz wyrzej wypialem wtyczki od karzdego wtrysku chwycilem z jednej i drugiej strony za listwe wtryskiwaczy ta metalowa i delikatnie podwarzalem tak z czuciem az wyszly po kolei. a po czym twierdzisz ze ten jeden sie kończy ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość gorny7 Zgłoś #8 Napisano 27 Września 2008 a po czym twierdzisz ze ten jeden sie kończy ??? pierwszy post pkt2 dzisiaj sprawdzilem ile kosztuje czyszczenie ultradźwiękiem 60 zł wtryskiwacz i chyba go będe czyścił Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #9 Napisano 27 Września 2008 Jak mnie się zaczęły " wieszać" wtryski, kupiłem STP do czyszczenia układów wtryskowych. Pomogło i nie mam problemów z porannym rozruchem.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmielo Zgłoś #10 Napisano 28 Października 2010 odgrzewam kotleta. mam problem gdy auto odpalę na benzynie chodzi przez ok 1min na 4 cylindry potem jak ruszę auto traci moc, szarpie ,chodzi na 3 cylindry. Zazwyczaj dzieję się to jak silnik złapie temper. na ciepłym już cały czas na 3gary.Na gazie sekwen. auto chodzi ok .Przegoniłem auto z środkiem do czyszczenia wtrysków i zalałem 15l Pb98 myśląc że mam lipne paliwo i zapchał mi się wtrysk- lecz dalej lipa.Czy możliwe że cewka mogła by paść( raczej chyba nie -na gazie śmiga, a pewnie by też kulał czy to na zimnym czy gorącym) , czy uszkodz. sonda lambda może tak mieszać ? proszę o poradę , informację . ps.przewody WN nowe i świece tyż- choć przy wykręceniu na 1 cyl. jakaś czarna ta świczka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lord_kalina Zgłoś #11 Napisano 29 Października 2010 Panowie nie wiem jakie są wasze silniki ale objawy są podobne jak opisywano wyżej. Mój silnik pali od tzw "strzału" po 5-10 sek czaczyna się krztusić i pracować na 3 garach, strzela w wydech, buja silnikiem , silnik robi się marudny i wyraźnie nie ma mocy na wolnych obrotach. Moment obrotowy robi się wystarczający dopiero od ok 1400 ob/min. Diagnosta stwierdził 8,62 % tlenku węgla na dopuszczalne coś 0,x % (dokładnie nie pamiętam) Robiłem wszystko także wymianę wtrysków, cewki, filtrów, sondy lambda, czujników, chłodnicy, lanie STP, czyszczenie przepustnicy i wiele innych rzeczy ( nie starczyłoby strony by zmieścić). Jak na razie zalatałem odmę, przeczyściłem przepustnicę, wymieniłem regulator podciśnienia w kolektorze ssącym, mam wszystkie nowe czyjniki, płyny oleje, filtry. Doszło do tego że jak stałem na światłach to silnikiem telepało i nie miałem wspomagania hamulców W moim przypadku (co nie znaczy że musi obowiązkowo być u was) może okazać się wypracowana głowica ja w mojej musiałem wymienić 8 gniazd zaworowych, prowadnic, zawórów, uszczeniaczy. Jeden zawór był wypalony że popekał promieniście. Pozostałe 7 zawór też już sie szykowało bo gniazda były opuszczone , prowadnice były roz..bane tak że mogło dojść do zawieszania się zaworów. Ja ma 20 zaworów ,ich trzonki są bardzo cieniutenkie przez co bardzo delikatne dodatkowo jakiś baran wlał olej lotos 15W40 co dobiło te zawory bo do 1.8 20V nie wolno używać minerałów i maksymalnie 10W40 ze względu na właściwe smarowanie zaworów. o kosztach nie chę pisać by nie straszyć Czekam niecierpiliwie kiedy kumpel mi wkońcu znajdzie czas i założy mi spowrotem głowicę to zobaczy czy to uleczyło mi mój wóz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #12 Napisano 29 Października 2010 Gdy zakupiłem paska z inst. sekwencyjną miałem ten sam problem , w chwili zakupu miał pół baku paliwa niewiadomego pochodzenia - wyjeździłem , zatankowałem do połowy zbiornika , wyjeździłem i jeszcze raz do połowy , jazda oczywiście wyłącznie na benzynie -tankowałem tylko Verve , po zabiegu obecnie od 2-mies. odpala pięknie - więc w moim przypadku miałem może liche paliwo , może było stare , może po dłuższej jeździe na Vervie wtryski się oczyściły - ponoć ma dodatki płuczące. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chmielo Zgłoś #13 Napisano 30 Października 2010 (edytowane) zalałem xeramik ,ok 20L Pb98 ,znalazłem nie pracujący wtrysk,odpiołem kostkę wtrysku była jakby zaśniedziała przeczyściłem, pojeździłem tak 2okm silniku i jest na razie wszystko ok.Byłem u mechanika ,stwierdził iż zawiesza się wtrysk i kazał zrobić jak wyżej a ostatecznie rozebrać i wymoczyć przez dobę w nafcie jak to nie pomoże to szukać drugiego.Filtr paliwa mam od nowości 210 tys km i stwierdził aby go wymienić bo może już nie spełnia swojej roli w życiu auta.Twierdzi mechanik że to wina 100% brudnego starego paliwa i osadu w baku z tego tytułu.Pożyjemy zobaczymy na razie pojeżdżę tylko na paliwie . Dalej lipa - się zapchał 1 na amen po wielu dniach męczarni w końcu wyjąłem wtryski i moczyłem 10godz. w nafcie potem 12v i rozruch po paru podłączeniach po 1s dwa puściły( jeden stawiał duże opory aż spalił zasilacz) reszta była ok, jeszcze 10godz. moczenia i do auta . Edytowane 2 Grudnia 2010 przez chmielo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #14 Napisano 30 Października 2010 -po wyjeżdżeniu 20L może się jeszcze nie poprawić , mojego mineło po 3 tankowaniach do połowy, -lepiej pojeździć na benzynie i zobaczyć czy minie , niż szukać i wydawać niepotrzebnie kase Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marko0507 Zgłoś #15 Napisano 30 Października 2010 koledzy miałem ten sam problem powymieniałem prawie wszystko . świece; fajki na świece ( tanie nie były ) , filtr paliwa ,nawet pompę paliwa i dalej to samo.w końcu pojechałem do serwisu VW i powiedziałem o objawach a mechanik pokazał mi że mam wodę w podszybiu pod akumulatorem . odpływ był zapchany i po lekkim deszczu trzęsło nim niemiłosiernie . podobno komputer zalewało czy jakoś tam .po usunięciu gumy w odpływie 6 miesięcy mam spokój. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #16 Napisano 2 Stycznia 2015 Czy po wymianie wtrysków trzeba coś vagiem ustawiać? Przymierzam się do wymiany całej listwy wtryskowej bo coś się dzieje z jednym wtryskiem. Mianowicie na wolnych obrotach nierówno chodzi i w czasie jazdy na NoPb czasem przerywa w trakcie przyspieszania. Jak byłem na regulacji lpg ostatnio to zdiagnozowano mi właśnie, że jeden wtrysk wywala błędy. Udało mi się ustrzelić drugą listwę w okazyjnej cenie. Filtr i pompa paliwa są nowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #17 Napisano 2 Stycznia 2015 Odepnij wtyczkę od przepływki i pojeżdzij , jeśli bedzie lepiej to ją zmień , może podawać nieprawidłowe wartości i błędu po podpięciu vag nie pokarze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pietrek_g Zgłoś #18 Napisano 2 Stycznia 2015 Przepływka była wymieniana trochę ponad rok temu na uzywke ori, gazownik sprawdzał vagiem i podobno na pierwszym wtrysku wywala błąd kiedy chodzi na benzynie. Stąd nierówna praca. Na gazie chodzi jak pszczółka. Stara przepływka była uszkodzona i nie dało się wysterować gazu. Teraz daje się normalnie wyregulować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DarekS Zgłoś #19 Napisano 4 Stycznia 2015 (edytowane) Wtryski możesz podmienić bez potrzeby adaptacji. Warto przed założeniem umyć je w myjce ultradźwiękowej lub domowym sposobem np. Edytowane 4 Stycznia 2015 przez DarekS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach