Michal1980 Zgłoś #1 Napisano 26 Września 2008 Jak nazywa sie ta czesc (bo nie moge znalezc na allegro) na ktorej chodzi lancuch? Chodzi mi o ta tylna zebatke. Ona wlasnie sie zepsula i krecac pedalami (hmm) rower stoi w miejscu a te tryby sie obracaja. Co wiec jest do wymiany? Lozysko? Piasta? Czy cale to cos? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #2 Napisano 26 Września 2008 (edytowane) Jak nazywa sie ta czesc (bo nie moge znalezc na allegro) na ktorej chodzi lancuch? Chodzi mi o ta tylna zebatke. Ona wlasnie sie zepsula i krecac pedalami (hmm) rower stoi w miejscu a te tryby sie obracaja. Co wiec jest do wymiany? Lozysko? Piasta? Czy cale to cos? Siemka To coś to tzw. "pieski" one powodują taki specyficzny klekot i właśnie to jest do wymiany - pewnie sprężynki się wyłamały. http://pl.wikipedia.org/wiki/B%C4%99benek_rowerowy - tu znalazłem przyczynę i budowę tylnej zebatki Edytowane 26 Września 2008 przez kosiad Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #3 Napisano 26 Września 2008 SiemkaTo coś to tzw. "pieski" one powodują taki specyficzny klekot i właśnie to jest do wymiany - pewnie sprężynki się wyłamały. A nie torpedo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #4 Napisano 26 Września 2008 A nie torpedo? A cholera wie jak to nazwać - w wikipedii nazywają to zapadki. A torpedo to chyba inna część nie występująca w systemie z przerzutkami http://pl.wikipedia.org/wiki/Torpedo_(rower) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #5 Napisano 26 Września 2008 Zebatke i tak musze wymienic bo na najmniejszej wylamaly sie 4 zabki. Kupic cala nowa, czy chlastac sie z czesciami? I kupujac nowa, to sa juz tam te "pieski" czy "torpedo"? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #6 Napisano 26 Września 2008 Zebatke i tak musze wymienic bo na najmniejszej wylamaly sie 4 zabki. Kupic cala nowa, czy chlastac sie z czesciami? I kupujac nowa, to sa juz tam te "pieski" czy "torpedo"? Michal a zobacz to http://www.allegro.pl/16435_kasety.html?order=t&view=gtext i to http://www.allegro.pl/16440_suporty.html?order=t&view=gtext Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal1980 Zgłoś #7 Napisano 26 Września 2008 O, wlasnie o to mi chodzilo, kaseta. Dzieki Jacek;) temat mozna usunac. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #8 Napisano 26 Września 2008 Zebatke i tak musze wymienic bo na najmniejszej wylamaly sie 4 zabki. Kupic cala nowa, czy chlastac sie z czesciami? I kupujac nowa, to sa juz tam te "pieski" czy "torpedo"? Zębatki tzn. kaseta to koszt około 60 zł ale nie wiem czy w tym siedzi również ten mechanizm zapadkowy. Zależne to jest od typu. W innym przypadku jeżeli zapadki siedzą w piaście to już koszt około 100 - 160 zł za piastę + kaseta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #9 Napisano 26 Września 2008 Jest to WOLNOBIEG Kupujesz komplet i masz tam też te zapadki ze sprężynką. kup sobie od razu kluczyk do wymiany wolnobiegu (koszt najtańszych to około 10 PLN) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #10 Napisano 27 Września 2008 hm. chyba juz nie te roczniki rowerow zapadki sa w piascie - raczej niewymienna sprawa - niespecjalnie sie oplaca grzebac zebatki to kaseta i sa nakladane na piastę i dokrecane ostatnią zebatką bądź nakretka na taki specyficzny klucz... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #11 Napisano 23 Września 2009 torpedo" To są biegi ukryte w tylnej piaście. Rewelacyjne rozwiązanie jeśli chodzi o rowery miejskie. Mam pytanie do znawców. Mam rower jak na poniższym zdjęciu: Niestety strzeliła mi rama i nie jestem w stanie jest naprawić. Czy ta rama będzie pasować na zamianę: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #12 Napisano 23 Września 2009 Niestety strzeliła mi rama i nie jestem w stanie jest naprawić. Czy ta rama będzie pasować na zamianę: A wiesz coś więcej na temat tej ramy Bo masz rower turystyczny/trekkingowy-tam doś popularne są koła 28cali (w zwykłych góralach 26)... Wiesz, jaką masz wysokość ramy Jeśli masz zwykłego turystyka na kołach 26, to wówczas podejdzie Ci każda rama z górala-zwróć tylko uwagę na wymiary otworów, miejsca wszystkich otworów mocujących, mocowanie przerzutek (ew. średnicę pierścienia mocującego przedniej przerzutki)-żebyś nie musiał później dokupować kilku innych części... Jeśli masz ramę stalową u siebie, pomyśl nad zakupem przynajmniej chromo-molibdenowej (Cr-Mo)-jest ona lżejsza i o wiele bardziej wytrzymała-mam taką u siebie w rowerze-w zasadzie już wszystko w nim wymieniłem-rama tylko od początku została, a liczy sobie 14lat Ramy aluminiowe są lżejsze od Cr-Mo, ale podobno są mniej wytrzymałe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #13 Napisano 23 Września 2009 Ta, którą chcę kupić, jest ze spawalnego stopu aluminium. Wg sprzedającego waży niecałe 2kg no i oczywiście jest pod koła 28".A co do wymiarów, to dzięki za podpowiedź. Na pewno się będę dowiadywać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość maslog Zgłoś #14 Napisano 23 Września 2009 zmierz rozstaw tylnego widelca bo to się zmieniało. Przedni raczej bez zmian(wymiary) ale pewnie bedziesz miał inne mocowanie sterów i twój widelec się nie nada. Jeszcze musisz wiedzieć jaki masz rozmiar osi korbowodu bo być może twoja nie podejdzie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Krawcol82 Zgłoś #15 Napisano 23 Września 2009 Przedni raczej bez zmian(wymiary) ale pewnie bedziesz miał inne mocowanie sterów i twój widelec się nie nada Ja wymieniałem stery u siebie-miałem wcześniej klasyczne mocowanie, skręcane śrubą-w nowych sterach mam już to nowsze mocowanie, ale spokojnie podeszło bez przerabiania. Jedyna różnica polega na tym, że kielichy przy łożyskach sterów nie są skręcane (jak to jest w starszych rowerach), tylko trzymają się na ścisk-nie ma tam żadnego przerabiania-kielichy, które są mocowane do ramy są takie same. Tuniek chce zrobić dokładnie na odwrót to, co ja zrobiłem ze swoim rowerem 2 lata temu... On chce ramę wymienić, a ja wymieniłem prawie wszystko oprócz ramy-amortyzator ze sterami również wymieniałem. Aha, Tuniek, przelicz sobie, ile kasy Ciebie będzie to wszystko kosztować i czy nie bardziej opłacalnym będzie zakup nowego bolidu Ja popłynąłem z kosztami tak, że spokojnie mogłem kupić nowiutki rower, a gdybym dołożył jakieś 500zł to miałbym nóweczkę z aluminiową ramą i hydraulicznymi tarczowymi hamulcami-ale to wszystko w trakcie mojej roboty wyszło, jak miałem zakupionych pełno nowych części i już nie opłacało mi się przerywać "renowacji"... A tak mam V-break'i i prawie 15-letnią Cr-Mo ramę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #16 Napisano 29 Kwietnia 2010 Zaczął się sezon, więc odkurzę temat;) czy nie bardziej opłacalnym będzie zakup nowego bolidu Jak mówiłeś tak zrobiłem. Kupiłem nowy sprzęt z bajerem w postaci dynama w piaście i oświetlenia postojowego. No i właśnie tu pojawił się problem. Ktoś ma może pomysł dlaczego postojowe nie działa na tylnej lampce? Kondensator i bateria jest ok. Zasilanie też dochodzi (raczej) tak jak trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #17 Napisano 9 Maja 2010 Problem rozwiązany: uszkodzona izolacja na przewodzie masowała z bagażnikiem;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekcz Zgłoś #18 Napisano 14 Marca 2011 (edytowane) Kupiłem nowy sprzęt pochwal się jaki, też się rozglądam a niebardzo znam się, może ktoś doradzi?? Chodzi mi o rower miejski lub trekkingowy. Edytowane 14 Marca 2011 przez slawekcz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #19 Napisano 14 Marca 2011 Sławek, dziś z kumplem szukaliśmy roweru dla niego. Gość jest naszych rozmiarów (czyli przystojniak sexi itp;)) i wybór padł na taką Gazellę: http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://www.top10tastes.com/uploads/companydirectory/id1258/2009_goldline_noble_d_lite_c_h_popup.jpg&imgrefurl=http://www.top10tastes.com/companies/1258/230/d,default/&usg=__VQ_289UeQ0oH7QkEx_YbSKcXN-Y=&h=426&w=639&sz=47&hl=pl&start=40&zoom=0&tbnid=mSWRY2lW7HiMaM:&tbnh=91&tbnw=137&ei=L29-TdCHEeSAhAfinpzyBg&prev=/images%3Fq%3Drowery%2Bgazelle%26um%3D1%26hl%3Dpl%26sa%3DN%26biw%3D1366%26bih%3D544%26tbs%3Disch:10%2C859&um=1&itbs=1&iact=hc&vpx=678&vpy=370&dur=596&hovh=91&hovw=137&tx=101&ty=75&oei=Im9-TZXjCdH1sga-46H3Bg&page=3&ndsp=21&ved=1t:429,r:17,s:40&biw=1366&bih=544 Na nasze wycieczki głównie po asfaltach lub w lekkim terenie nadaje się doskonale. Ten kosztował 1500zł. Ja z kolei kupiłem takiego cosia za 900 i jestem bardzo zadowolony. Nawet nim jechałem z Torunia do Trzemeszna:hyhy:: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamol Zgłoś #20 Napisano 15 Czerwca 2011 Witam Sorry ale mam pytanie z innej beczki czy zmieszcze dwa rowery do mojego passata sedana jak rozłoże siedzenia i porozkecam koła? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach