Danek75 Zgłoś #81 Napisano 28 Listopada 2009 Pompa wody do ADR-a ma ciut inny kołnierz z mocowaniami do śrub. I jedna z tych śrub zachodzi pod rozrząd (że tak to nazwę). no i wtedy przy wymianie pompy - niestety - ale musisz ściągać rozrząd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filok Zgłoś #82 Napisano 28 Listopada 2009 A no teraz kumam o co chodzi dzięki wielkie za pomoc a co do wymiany paska to bez zdejmowania przedniego pasa się nie da co ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
darekj61 Zgłoś #83 Napisano 28 Listopada 2009 Cytat:Napisał darekj61 Zobacz post Jest to napęd pompy oleju ..bzdura ....pompa oleju napędzana jest łańcuszkiem ...w sumie to powiem szczerze nie widziałem jeszcze silnika w którym pompa oleju jest napędzana paskiem Jak nie widziałeś to masz okazję się przyjrzeć, zdjęcie u góry. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #84 Napisano 28 Listopada 2009 A no teraz kumam o co chodzi dzięki wielkie za pomoc a co do wymiany paska to bez zdejmowania przedniego pasa się nie da co ? Da się - jest to uciążliwe i wcale nie oszczędza czasu, więc lepiej jest zdjąc pas przedni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #85 Napisano 28 Listopada 2009 (edytowane) Jak nie widziałeś to masz okazję się przyjrzeć, zdjęcie u góry. ... bzdury wypisujesz ponieważ pompa oleju jest w misce olejowej napędzana ŁAŃCUSZKIEM poprzez koło żebate mocowane na wale korbowym a te kółko zaznaczone na zdjęciu jest na wale korbowym mocowane i ono napędza całą góre.A paskiem tylko i wyłacznie napędzana jest pompa WODY (wiem z doświadczenie ponieważ rozbierałem silniki 1.8 wolnossące sztuk dwa a doładowane w sumie trzy) jeśli nie widziałeś silnika co pompa oleju jest napedzana paskiem to bardzo mało widziałeśkserkses ..podaj mi tylko w jakich autach VW benzynowych takie widziałeś ....rozebrałem i złożyłem nie jeden silnik w życiu i jeszcze takiego patentu nie spotkałem ...łańcuszek, koła zębate...tak ale pasek?? panowie o co chodzi z tymi pompami wody że wymieniacie je przy wymianie paska rozrządu są takie słabe czy co bo właśnie jestem przed wymianą paska a z pompą nie mam problemów pozdro ...nie tyle słabe co robi sie to przy jednej robocie a więc koszty robocizny się nie podnosi, co innego gdybyś pojechał na samą wymianę pompy wody ..wtedy zdjęcie przodu i zdjęcie paska rozrządu a wiadomo dwa razy się tego samego paska nie zakłada Edytowane 28 Listopada 2009 przez kserkses Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filok Zgłoś #86 Napisano 29 Listopada 2009 a te kółko zaznaczone na zdjęciu jest na wale korbowym mocowane i ono napędza całą góre co do tego to ja cie nie rozumie to po jakiego diabła pasek rozrządu leci jeszcze przez małe koło zębate na dole (wału korbowego) skoro ty twierdzisz że to te zaznaczone koło na fotce nadędza cały rozrząd A jeśli chodzi ci o napęd pompy oleju to nie jestem ci wstanie podac przykładu na bazie vw ale jest sporo innych marek które mają takie rozwiązania że pasek napędza pompe oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #87 Napisano 30 Listopada 2009 co do tego to ja cie nie rozumie to po jakiego diabła pasek rozrządu leci jeszcze przez małe koło zębate na dole (wału korbowego) te małe koło zębate to jest pompa wody którą zmienia się wraz z rozrządem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filok Zgłoś #88 Napisano 1 Grudnia 2009 jeśli to małe koło zaznaczone na żółto to pompa wody to co twoim zdaniem jest zaznaczone na niebiesko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filok Zgłoś #89 Napisano 1 Grudnia 2009 Jeszcze jedno pytanko koledzy bo tu fajnie widać na fotkach uszczelniacze wałka rozrządu i wału korbowego czy ktoś z was pośada wymiary tych uszczelniaczy do ADRa pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #90 Napisano 1 Grudnia 2009 na żółto to chyba wał korbowy a na niebiesko pompa wody a na czerwono chyba wałek posredni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #91 Napisano 1 Grudnia 2009 [attach]19920[/attach]jeśli to małe koło zaznaczone na żółto to pompa wody to co twoim zdaniem jest zaznaczone na niebiesko Żólte - to pompa wody. a to niebieskie to myślałem, że pompa wspomagania, ale wspomaganie to jest to ostatnie kółko po prawej i w sumie patrzyłem u siebie i też nie wiem co to jest. na żółto to chyba wał korbowy Że co? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #92 Napisano 1 Grudnia 2009 Ale zgadywanka ,no i mój rozrząd w roli głównej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filok Zgłoś #93 Napisano 1 Grudnia 2009 moim zdaniem żółte to wał korbowy niebieskie pompa wody a na prawo na dole od pompy wody jest wspomaganie czerwony wałek pośredni a jeśli się myle to i tak za pare dni wymieniam w swoim pasek więc sprawdze pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #94 Napisano 1 Grudnia 2009 Że co? Może wałek rozrządu Tak na poważnie, na żółto zaznaczone jest koło zębate wału korbowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #95 Napisano 1 Grudnia 2009 tez tak mysle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filok Zgłoś #96 Napisano 1 Grudnia 2009 a tak wygląda pompa wody to chyba sporo wyjaśni;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #97 Napisano 1 Grudnia 2009 A więc panowie po kolei. Fiolet - wałek rozrządu Biały - napinacz paska rozrządu Granatowy - sprężarka klimatyzacji Czerwony - wałek pośredni Żółty - wał korbowy Niebieski - pompa cieczy chłodzącej Zielony - pompa wspomagania Różowy - sprzęgło wiskostyczne wentylatora chłodnicy Czarny - alternator Chyba wszystko jasne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
filok Zgłoś #98 Napisano 1 Grudnia 2009 poprawna odpowiedz:580: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzikson4 Zgłoś #99 Napisano 1 Grudnia 2009 Czyli podsumowując ,pytałem o "czerwone kółko".Jest to wałek pośredni napędzający pompę oleju . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #100 Napisano 1 Grudnia 2009 Czyli podsumowując ,pytałem o "czerwone kółko".Jest to wałek pośredni napędzający pompę oleju . Tak, napędza on pompę oleju w silnikach benzynowych ADP, ADR, AEB, AFY, APT, ARG, APU, ANB silniki diesla AFN, AHU, AHH, AVG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach