Skocz do zawartości
opetnick

Dziwne wibracje przy 2000 obrotow

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niedawno dolaczylem do klubu passata z moim 2000 1.9TDI 110k niebieskim cudenkiem. Generalnie auto pierwsza klasa, niepokoi mnie jednak dziwne zachowanie silnika przy okolo 2000 obrotow na 4 i 5 biegu. Wpada w dziwne wibracje szczegolnie gdy mocniej nacisne gaz. Wibracje zanikaja przy 2200 - 2300 obr.

Przebieg ok 100 000km, auto z Anglii z dokumentacja.

Spotkaliscie sie z czyms podobnym?

 

Dzieki za kazda pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może być wiele rzaczy wieszaki tłumika, łącznik elastyczny, osłona silnika itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

ja u siebie mam to samo ,wymieniłem już łącznik(siatka),sprawdzałem wszystko i dalej wibrujuje(buczy)ale u mnie jest to w przedziale 1600-1800 obrotów.Sprawdź ten plastik na górze nad filtrem powietrza oraz tą rure plastikową (dolot do filtra powietrza) lubi drgać w przedziale właśnie tych obrotów ja u siebie podłożyłem gumy i jest troche lepiej,dziwne tylko że masz to tylko na 4 i 5 biegu bo u mnie występuje to na każdym przełożeniu,pozdrawiam

Edytowane przez marian14

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za szybkie odpowiedzi

 

Nie wiem Marian, czy to jest to samo. U mnie nie buczy, wyraznie drzy jakby za szybko bieg byl wrzucony i silnik mial problem z wejsciem na obroty. A moze to pompowtryskiwacze? Sprawdzales w swoim?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jak pisałem powyżej sprawdzałem wszystko(oczywiście w przenośni:)) łącznie z podłączeniem pod VAG (0 błędów)co w przypadku jakiejś usterki z silnikiem powinno znaleźć się na pierwszym miejscu.Pierwsze co to podłącz auto pod VAG(komputer)jeżeli podejrzewasz coś z silnikiem nie duży koszt a przy okazji sprawdzisz inne parametr silnika,pompowtryski raczej rezonansu nie powodują ,uszkodzenie pompek objawia się raczej utratą mocy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Niedawno dolaczylem do klubu passata z moim 2000 1.9TDI 110k niebieskim cudenkiem. Generalnie auto pierwsza klasa, niepokoi mnie jednak dziwne zachowanie silnika przy okolo 2000 obrotow na 4 i 5 biegu. Wpada w dziwne wibracje szczegolnie gdy mocniej nacisne gaz. Wibracje zanikaja przy 2200 - 2300 obr.

Przebieg ok 100 000km, auto z Anglii z dokumentacja.

Spotkaliscie sie z czyms podobnym?

 

Dzieki za kazda pomoc

 

witam napisz jaki to jest dokladnie silnik bo w opisie masz 115 KM a w temacie masz 110 KM a to wielka roznica pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem skad to 110 sie wzielo. Jest to oczywiscie 115 koni. Czy to az taka duza roznica?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem skad to 110 sie wzielo. Jest to oczywiscie 115 koni. Czy to az taka duza roznica?

 

Pozdrawiam

 

witam to jest ogromna roznica! widze ze kolega musi jeszcze duzo postudiowac na forum;) poczytaj o silnikach 110 KM i o 115 KM a poznasz roznice pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odrobie lekcje, obiecuje a tymczasem jakies sugestie?

 

Dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

110 wtrysk

115 pompowtrysk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Takie wibracje pojawiaja sie gdy na kole dwumasowym jest luz.bieg wsteczny wchodzi ci lekko nie zgrzyta?Jesli jedziesz na biegu i polozysz noge na sprzegło czujesz delikatne bicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje lota

 

Biegi wszystkie wchodza bez problemu, cicho i sprawnie. Jutro sprawdze bicie na sprzegle, mam jednak jeszcze pare pytan.

Jesli to jest kolo dwumasowe to czy moge jezdzic? Jak poznam ze to juz najwyzszy czas na zmiane? Na swieta jade do kraju i tam najchetniej bym to naprawil.

Czy ktos wie jak po angielsku to kolo sie nazywa?

Pozdrawaim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy na biegu jalowym w tym zakresie obrotow tez masz takie wibracje?? jak nie to powinno byc ok taka charakterystyka silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie też były takie wibracje w tym zakresie obrotów - po wymianie poduchy pod skrzynią i doważeniu kół nic takiego nie występuje ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Wrocilem ze Szkocji gdzie w gorach zrobilem ponad tysiac kilometrow, powazny sprawdzian dla sprzegla i skrzyni. Auto spisalo sie dzielnie, tylko te wibracje...

 

Dziekuje panowie.

Lota - w czasie jazdy na sprzegle nie czuje zadnych drgan.

 

Chevy - na jalowym w tym samym zakresie nie ma wibracj, przynajmniej nie wyczuwalne.

 

Camelmk sam naprawiles? Czy poduszke moge wymienic na parkingu czy potrzebuje warsztatu? Jak powazna jest ta naprawa? Angielskim mechanikom nie ufam, moga sie przyspawac do maski i passat straci wiele z wygladu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja niby na temat, ale trochę inaczej ...

Oprócz, opisywanego w innym poście, zachowania MFA, jest w moim VW druga usterka z którą nie mogę sobie poradzić.

Czasami (podkreślam - nie za każdym razem) na nierozgrzanym silniku, podczas spokojnej jazdy, w zakresie 1800-2200 obr, niezależnie od włączonego biegu, czuć lekkie wibracje.

Po chwili jazdy (bądź postoju) z takimi obrotami zapala się kontrolka i przestaje działać ESP.

Przy utrzymywaniu tych obrotów na biegu jałowym dzieje się to samo!

Na zimnym silniku drgania są odczuwalnie większe - może to złudzenie bo zimny PD pracuje strasznie "twardo".

ESP nie wyłącza się przy w/w obrotach na rozgrzanym silniku, ale wibracje pozostają.

VAG pokazuje wszystkie wartości mierzone na biegu jałowym i pod obciążeniem w normie (w/g danych dla AVF) poza jednym wyjątkiem:

Grupa 18 (status popowtryskiwacza 1-4):

- pole 1 - 0

- pole 2 - 47 - powinno być 0

- pole 3 - 0

- pole 4 - 47 - powinno być 0.

Wszystkie filtry i olej wymieniane co 15 kkm.

Wymieniona przepływka - dalej to samo.

Wymieniony rozrząd (komplet, + paski i kółka alternatora) - bez zmian.

Auto zapala i jeździ bez żadnych (oprócz w/w) problemów, spalanie ma w normie (6-7l trasa, 7-8l miasto).

Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego na razie nie wchodzi w gre - nie mam czasu i kasy na takie zabawy. Ż podobnego powodu nie wymienię też pompowtryskiwaczy. No chyba że wcześniej wymienię wszystko inne (tfu!) i nie pomoże ...

Ma ktoś wiedzę tajemną na podany temat i zechce się podzielić ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bylem dzis na kanale i wydaje sie, ze to poduszka pod skrzynia. I teraz pytanie: czy taka sama jest poduszka do wersji ze skrzynia automatyczna i manualna?

 

Pozdrawaim

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie to naprawdopodobnie nie wydech tylko osłona filtra powietrza wchodzi w wibracje i przenosi ten dźwięk do środka. Zobacz czy w tym miescu wytarta jest pokrywa silnika i bedziesz wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem poduszke pod skrzynia i jest duzo lepiej, ale nie idealnie. Teraz czuje drgania jak na piatym biegu wcisne mocno pedal gazu od 1600 obrotow silnik naprawde powaznie drzy, przy jednostajnej jezdzie tego nie czuc. Jakies sugestie panowie?

To raczej nie oslona filtra powietrza eko1974, ale dziekuje.

 

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

pozwole sobie odswiezyc temat. Od wielu miesiecy walcze z drganiami calego samochodu podczas przyspieszania tak przy 1800-2200 obrotow. Wymienilem juz pol auta, drgania z tygodnia na tydzien powoli narastaja i dopiero ostatnio zauwazylem, ze wystepuja one rowniez na biegu jalowym. Odpalam silnik i jest ok, ale jak przygazuje, to wlasnie przy ok 1800-2000 czuc wibracje. Podczas jazdy na biegu 1 i 2 sa one ledwo wyczuwalne, ale samochod bardzo sie trzesie na 4 i 5tce. Ktos ma jakis pomysl??

Byly wymieniane: kolo dwumasowe, sprzeglo, przeplywomierz, czyszczony egr, zdjety katalizator, wymieniony filtr paliwa, czyszczony bak paliwa. VAG nie pokazuje zadnych bledow, wszystkie bloki pomiarowe w normie, zarowno pomiary statyczne jak i dynamiczne. Pompowtryski w stanie idealnym prawie. Jezeli ktos ma jakies sugestie, bylbym bardzo wdzieczny.

 

Pozdrawiam,

Adam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności