opetnick Zgłoś #1 Napisano 24 Września 2008 Witam Niedawno dolaczylem do klubu passata z moim 2000 1.9TDI 110k niebieskim cudenkiem. Generalnie auto pierwsza klasa, niepokoi mnie jednak dziwne zachowanie silnika przy okolo 2000 obrotow na 4 i 5 biegu. Wpada w dziwne wibracje szczegolnie gdy mocniej nacisne gaz. Wibracje zanikaja przy 2200 - 2300 obr. Przebieg ok 100 000km, auto z Anglii z dokumentacja. Spotkaliscie sie z czyms podobnym? Dzieki za kazda pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #2 Napisano 24 Września 2008 może być wiele rzaczy wieszaki tłumika, łącznik elastyczny, osłona silnika itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian14 Zgłoś #3 Napisano 24 Września 2008 (edytowane) Witam, ja u siebie mam to samo ,wymieniłem już łącznik(siatka),sprawdzałem wszystko i dalej wibrujuje(buczy)ale u mnie jest to w przedziale 1600-1800 obrotów.Sprawdź ten plastik na górze nad filtrem powietrza oraz tą rure plastikową (dolot do filtra powietrza) lubi drgać w przedziale właśnie tych obrotów ja u siebie podłożyłem gumy i jest troche lepiej,dziwne tylko że masz to tylko na 4 i 5 biegu bo u mnie występuje to na każdym przełożeniu,pozdrawiam Edytowane 24 Września 2008 przez marian14 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opetnick Zgłoś #4 Napisano 24 Września 2008 Dzieki za szybkie odpowiedzi Nie wiem Marian, czy to jest to samo. U mnie nie buczy, wyraznie drzy jakby za szybko bieg byl wrzucony i silnik mial problem z wejsciem na obroty. A moze to pompowtryskiwacze? Sprawdzales w swoim? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marian14 Zgłoś #5 Napisano 24 Września 2008 Ja jak pisałem powyżej sprawdzałem wszystko(oczywiście w przenośni:)) łącznie z podłączeniem pod VAG (0 błędów)co w przypadku jakiejś usterki z silnikiem powinno znaleźć się na pierwszym miejscu.Pierwsze co to podłącz auto pod VAG(komputer)jeżeli podejrzewasz coś z silnikiem nie duży koszt a przy okazji sprawdzisz inne parametr silnika,pompowtryski raczej rezonansu nie powodują ,uszkodzenie pompek objawia się raczej utratą mocy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuleszapiotr Zgłoś #6 Napisano 24 Września 2008 Witam Niedawno dolaczylem do klubu passata z moim 2000 1.9TDI 110k niebieskim cudenkiem. Generalnie auto pierwsza klasa, niepokoi mnie jednak dziwne zachowanie silnika przy okolo 2000 obrotow na 4 i 5 biegu. Wpada w dziwne wibracje szczegolnie gdy mocniej nacisne gaz. Wibracje zanikaja przy 2200 - 2300 obr. Przebieg ok 100 000km, auto z Anglii z dokumentacja. Spotkaliscie sie z czyms podobnym? Dzieki za kazda pomoc witam napisz jaki to jest dokladnie silnik bo w opisie masz 115 KM a w temacie masz 110 KM a to wielka roznica pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opetnick Zgłoś #7 Napisano 25 Września 2008 Nie wiem skad to 110 sie wzielo. Jest to oczywiscie 115 koni. Czy to az taka duza roznica? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kuleszapiotr Zgłoś #8 Napisano 25 Września 2008 Nie wiem skad to 110 sie wzielo. Jest to oczywiscie 115 koni. Czy to az taka duza roznica? Pozdrawiam witam to jest ogromna roznica! widze ze kolega musi jeszcze duzo postudiowac na forum;) poczytaj o silnikach 110 KM i o 115 KM a poznasz roznice pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opetnick Zgłoś #9 Napisano 26 Września 2008 Odrobie lekcje, obiecuje a tymczasem jakies sugestie? Dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtusp Zgłoś #10 Napisano 26 Września 2008 110 wtrysk 115 pompowtrysk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lota Zgłoś #11 Napisano 27 Września 2008 Takie wibracje pojawiaja sie gdy na kole dwumasowym jest luz.bieg wsteczny wchodzi ci lekko nie zgrzyta?Jesli jedziesz na biegu i polozysz noge na sprzegło czujesz delikatne bicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opetnick Zgłoś #12 Napisano 27 Września 2008 Dziekuje lota Biegi wszystkie wchodza bez problemu, cicho i sprawnie. Jutro sprawdze bicie na sprzegle, mam jednak jeszcze pare pytan. Jesli to jest kolo dwumasowe to czy moge jezdzic? Jak poznam ze to juz najwyzszy czas na zmiane? Na swieta jade do kraju i tam najchetniej bym to naprawil. Czy ktos wie jak po angielsku to kolo sie nazywa? Pozdrawaim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chevy Zgłoś #13 Napisano 28 Września 2008 czy na biegu jalowym w tym zakresie obrotow tez masz takie wibracje?? jak nie to powinno byc ok taka charakterystyka silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
camelmk Zgłoś #14 Napisano 29 Września 2008 u mnie też były takie wibracje w tym zakresie obrotów - po wymianie poduchy pod skrzynią i doważeniu kół nic takiego nie występuje ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opetnick Zgłoś #15 Napisano 1 Października 2008 Witam! Wrocilem ze Szkocji gdzie w gorach zrobilem ponad tysiac kilometrow, powazny sprawdzian dla sprzegla i skrzyni. Auto spisalo sie dzielnie, tylko te wibracje... Dziekuje panowie. Lota - w czasie jazdy na sprzegle nie czuje zadnych drgan. Chevy - na jalowym w tym samym zakresie nie ma wibracj, przynajmniej nie wyczuwalne. Camelmk sam naprawiles? Czy poduszke moge wymienic na parkingu czy potrzebuje warsztatu? Jak powazna jest ta naprawa? Angielskim mechanikom nie ufam, moga sie przyspawac do maski i passat straci wiele z wygladu. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cifu Zgłoś #16 Napisano 2 Października 2008 Ja niby na temat, ale trochę inaczej ... Oprócz, opisywanego w innym poście, zachowania MFA, jest w moim VW druga usterka z którą nie mogę sobie poradzić. Czasami (podkreślam - nie za każdym razem) na nierozgrzanym silniku, podczas spokojnej jazdy, w zakresie 1800-2200 obr, niezależnie od włączonego biegu, czuć lekkie wibracje. Po chwili jazdy (bądź postoju) z takimi obrotami zapala się kontrolka i przestaje działać ESP. Przy utrzymywaniu tych obrotów na biegu jałowym dzieje się to samo! Na zimnym silniku drgania są odczuwalnie większe - może to złudzenie bo zimny PD pracuje strasznie "twardo". ESP nie wyłącza się przy w/w obrotach na rozgrzanym silniku, ale wibracje pozostają. VAG pokazuje wszystkie wartości mierzone na biegu jałowym i pod obciążeniem w normie (w/g danych dla AVF) poza jednym wyjątkiem: Grupa 18 (status popowtryskiwacza 1-4): - pole 1 - 0 - pole 2 - 47 - powinno być 0 - pole 3 - 0 - pole 4 - 47 - powinno być 0. Wszystkie filtry i olej wymieniane co 15 kkm. Wymieniona przepływka - dalej to samo. Wymieniony rozrząd (komplet, + paski i kółka alternatora) - bez zmian. Auto zapala i jeździ bez żadnych (oprócz w/w) problemów, spalanie ma w normie (6-7l trasa, 7-8l miasto). Wymiana sprzęgła i koła dwumasowego na razie nie wchodzi w gre - nie mam czasu i kasy na takie zabawy. Ż podobnego powodu nie wymienię też pompowtryskiwaczy. No chyba że wcześniej wymienię wszystko inne (tfu!) i nie pomoże ... Ma ktoś wiedzę tajemną na podany temat i zechce się podzielić ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opetnick Zgłoś #17 Napisano 2 Października 2008 Bylem dzis na kanale i wydaje sie, ze to poduszka pod skrzynia. I teraz pytanie: czy taka sama jest poduszka do wersji ze skrzynia automatyczna i manualna? Pozdrawaim Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
eko1974 Zgłoś #18 Napisano 5 Października 2008 Panowie to naprawdopodobnie nie wydech tylko osłona filtra powietrza wchodzi w wibracje i przenosi ten dźwięk do środka. Zobacz czy w tym miescu wytarta jest pokrywa silnika i bedziesz wiedział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
opetnick Zgłoś #19 Napisano 13 Października 2008 Wymienilem poduszke pod skrzynia i jest duzo lepiej, ale nie idealnie. Teraz czuje drgania jak na piatym biegu wcisne mocno pedal gazu od 1600 obrotow silnik naprawde powaznie drzy, przy jednostajnej jezdzie tego nie czuc. Jakies sugestie panowie? To raczej nie oslona filtra powietrza eko1974, ale dziekuje. Pozdrawiam! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lajmen Zgłoś #20 Napisano 20 Sierpnia 2010 Witam, pozwole sobie odswiezyc temat. Od wielu miesiecy walcze z drganiami calego samochodu podczas przyspieszania tak przy 1800-2200 obrotow. Wymienilem juz pol auta, drgania z tygodnia na tydzien powoli narastaja i dopiero ostatnio zauwazylem, ze wystepuja one rowniez na biegu jalowym. Odpalam silnik i jest ok, ale jak przygazuje, to wlasnie przy ok 1800-2000 czuc wibracje. Podczas jazdy na biegu 1 i 2 sa one ledwo wyczuwalne, ale samochod bardzo sie trzesie na 4 i 5tce. Ktos ma jakis pomysl?? Byly wymieniane: kolo dwumasowe, sprzeglo, przeplywomierz, czyszczony egr, zdjety katalizator, wymieniony filtr paliwa, czyszczony bak paliwa. VAG nie pokazuje zadnych bledow, wszystkie bloki pomiarowe w normie, zarowno pomiary statyczne jak i dynamiczne. Pompowtryski w stanie idealnym prawie. Jezeli ktos ma jakies sugestie, bylbym bardzo wdzieczny. Pozdrawiam, Adam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach