sztoker69 Zgłoś #841 Napisano 22 Lutego 2011 b41.9td 75 stopni non stop zima normalne? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #842 Napisano 22 Lutego 2011 b41.9td 75 stopni non stop zima normalne? nie normalne sprawdź czujnik temp cieczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #843 Napisano 22 Lutego 2011 b41.9td 75 stopni non stop zima normalne? termometr w zbiorniczek wyrównawczy i porównaj wskazania z tymi na zegarach.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #844 Napisano 24 Lutego 2011 Hej, u mnie motyw taki : zakupiłe paska rok temu, nagrzewał sie max do 70 st wymiana termostatu na Wahler równe 90 st. Niezaleznie czy trasa czy korek. Od jakiegos czasu temperatura podskoczyła mi do 95 st...nie wiecej. Jak lece autostrada przy obecnych mrozach ( -18 o_O ) temperatura na zegarze to 95 st. Jak zjade z autostardy to lekko opada , tak do 92st około. Generalnie wyglada to tak jakby te 95st były jego "dawnym" 90 st Trzyma sie jej twardo W srodku cieplutko. Wentylatory raczej nie chodza, musiałbym sie przyjrzec (ostatni raz chodziły na bank latem przy starym termostacie jak dojechałem w miescie do 100 st). Czy taka temp 95st jest do zaakceptowania? czemu jz nie trzyma tych 90st ? Termostat połroczny raczej nie nawalił . Płyn to Kuler zalewany przy wymiane termostatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #845 Napisano 24 Lutego 2011 Hej, u mnie motyw taki : zakupiłe paska rok temu, nagrzewał sie max do 70 st wymiana termostatu na Wahler równe 90 st. Niezaleznie czy trasa czy korek. Od jakiegos czasu temperatura podskoczyła mi do 95 st...nie wiecej. Jak lece autostrada przy obecnych mrozach ( -18 o_O ) temperatura na zegarze to 95 st. Jak zjade z autostardy to lekko opada , tak do 92st około. Generalnie wyglada to tak jakby te 95st były jego "dawnym" 90 st Trzyma sie jej twardo W srodku cieplutko. Wentylatory raczej nie chodza, musiałbym sie przyjrzec (ostatni raz chodziły na bank latem przy starym termostacie jak dojechałem w miescie do 100 st). Czy taka temp 95st jest do zaakceptowania? czemu jz nie trzyma tych 90st ? Termostat połroczny raczej nie nawalił . Płyn to Kuler zalewany przy wymiane termostatu. wg etki termostat otwiera się od 87*C a pełne otwarcie to 102*C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #846 Napisano 24 Lutego 2011 (edytowane) mielke czyli...? sorry ale trzeba do mnie bardziej jasno Edytowane 24 Lutego 2011 przez mlody86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #847 Napisano 24 Lutego 2011 mielke czyli...? sorry ale trzeba do mnie bardziej jasno czyli sprawdziłbym czy wentyl się załącza na chłodnicy jeśli tak to nic złego się nie stanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #848 Napisano 24 Lutego 2011 czyli musze sie postarac rozbujac go do temp wiekszej niz te 95 st , tak? Czy jest moze jakas inna droga do sprawdzenia czy wentylator sie włacza ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #849 Napisano 24 Lutego 2011 czyli musze sie postarac rozbujac go do temp wiekszej niz te 95 st , tak? Czy jest moze jakas inna droga do sprawdzenia czy wentylator sie włacza ? no właśnie nie sprawdź czy wentylator się włączy jak będziesz miał na blacie te 92-95*C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #850 Napisano 24 Lutego 2011 OK, ale w takim razie miałbym niemal cały czas jezdzic z zalaczonym wentylatorem ? Moze to cos z zegarem ? Temperatura sie nie zmieniła tylko czujnik podaje błedny odczyt na zegary? Nie za bardzo wiem dlaczego przez poł roku cos mialoby sie stac z termostatem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #851 Napisano 24 Lutego 2011 . OK, ale w takim razie miałbym niemal cały czas jezdzic z zalaczonym wentylatorem ? zobacz w jakiej temperaturze włącza się wentylator Moze to cos z zegarem ? Temperatura sie nie zmieniła tylko czujnik podaje błedny odczyt na zegary? jeżeli chcesz porównać wskazania zegarów z rzeczywistą temperaturą to wsadź termometr w zbiorniczek wyrównawczy i obserwuj Nie za bardzo wiem dlaczego przez poł roku cos mialoby sie stac z termostatem czasami szybciej padają, czasami ludzie kupują i zakładają uszkodzone. Tobie się udało że kupiłeś dobry i Ci działał. nigdy nie wiadomo jak długo taki termostat pożyje. Ja bym obstawiał zegary albo czujnik temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #852 Napisano 24 Lutego 2011 Co za jazda z tymi termostatami ;] za wskazania na zegarach bedzie odpowiedzialny czujnik temperatury na tym trójniku tak http://img17.imageshack.us/i/czujnikw.jpg/ ? a za wlaczanie wentylatorów termowlacznik na chlodnicy ? Czy podczas jazdy, przjmujac ze wszytsko jest sprawne, przy temp. 90 st ktorykolwiek z wentylatorów powinien dzialac? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #853 Napisano 24 Lutego 2011 za wskazania na zegarach bedzie odpowiedzialny czujnik temperatury na tym trójniku tak http://img17.imageshack.us/i/czujnikw.jpg/ ? a za wlaczanie wentylatorów termowlacznik na chlodnicy ? tak. tak. Czy podczas jazdy, przjmujac ze wszytsko jest sprawne, przy temp. 90 st ktorykolwiek z wentylatorów powinien dzialac? wydaje mi się że wentylatory powinny pracować tylko na postoju albo podczas powolnej jazdy. tak mi sie kiedyś obiło o uszy ale czy to prawda... w załączniku masz temperatury: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #854 Napisano 24 Lutego 2011 ok, wielkie dzieki za objaśnienie tematu bede działał zaczne od czujnika temp. Byc moze realnie jest równe 90, a tylko zegary pokazuja 95..oby termostat był ok. Narazie i tak jest naście stopni mrozu, auto pod chmurka wiec nie bede tego ruszal Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #855 Napisano 25 Lutego 2011 Ja tak dodam mimochodem, że jak jest zimno temperaturę wskazuje mi ponad 90 st, jak na dworzu się robi ciepło sytuacja się normalizuje. Nie doszedłem od czego to zależy i dałem sobie spokój Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #856 Napisano 25 Lutego 2011 The_Saint w sumie to "problem" z wyzsza temp. zaczał sie razem z nadejsciem zimy..moze poczekam do plusowej temperatury Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #857 Napisano 25 Lutego 2011 wydaje mi się że wentylatory powinny pracować tylko na postoju albo podczas powolnej jazdy. tak mi sie kiedyś obiło o uszy ale czy to prawda... Dobrze ci się wydaje mlody86, koledzy pisali, żebyś zmierzył temperaturę termometrem i porównał ją ze wskazaniami. Tak będzie najprościej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mlody86 Zgłoś #858 Napisano 25 Lutego 2011 Ale czy przy obecnych mrozach temperatura w zbiorniku bedzie taka sama jak przy czujniku temp? No i czy bezpiecznym bedzie odkrecenie wieka od zbiornika kiedy woda nagrzeje sie do tych 90 st? Bo ciezko bedzie zagrzac na postoju autko do 90 st Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomw88 Zgłoś #859 Napisano 25 Lutego 2011 Bo ciężko będzie zagrzać na postoju autko do 90 st Ciężko to będzie go grzać żeby się wentylator włączył ale do 90 na postoju w 10-15 minut zagrzejesz a przynajmniej powinieneś. Moja temperatura zawsze była na poziomie 85st. a w zimie dopiero zauważyłem że jak ogrzewanie chodzi na full to temperatura stoi równo na 90 wyłączę ogrzewanie spada i tak w kółko a wentylator włączy się dopiero przy 110 na zegarze oczywiście jak wyłączę ogrzewanie bo jak ogrzewanie na full to przy tych temperaturach nie włączy się wentylator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #860 Napisano 25 Lutego 2011 koledzy pisali, żebyś zmierzył temperaturę termometrem i porównał ją ze wskazaniami. Tak będzie najprościej. ja to pisałem No i czy bezpiecznym bedzie odkrecenie wieka od zbiornika kiedy woda nagrzeje sie do tych 90 st? Bo ciezko bedzie zagrzac na postoju autko do 90 st zacznij od zimnego auta, od samego początku trzymaj termometr w zbiorniczku, zapal samochód i porównuj. nie przy rozgrzanym silniku tylko go rozgrzewaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach