Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

jeżeli robić głowicę to podobno wypadałoby robić i dół

Nie żebym Ci odradzał remont silnika ale...też miałem taką ochotę ale mi przeszło.

Zrobienie głowicy na tip top to dość tani interes a efekty bywają rewelacyjne.

Dół to już spore koszta same pierścienie to czasem cztery stówy.

Zbadaj kompresję na cylindrach, jak dobra to sobie odpuść.

Jeśli silnik bierze olej to w 90 % wina głowicy i wycieków=(uszczelki na wale i wałkach i uszczelka pod miską)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobienie głowicy na tip top to dość tani interes a efekty bywają rewelacyjne.

 

Dokładnie, np: w zużyciu oleju u mnie spadło do 0

 

Zbadaj kompresję na cylindrach, jak dobra to sobie odpuść.

 

Tu też się zgodzę jak kompresja dobra nie ma co ruszać a i niekiedy spada kompresja przez np:wypalony zawór ale to zobaczysz po zdjęciu głowicy- lub duzym spadku kompresji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po wizycie u mechaników:

płyn zmienił trochę kolor więc jakiś tam przedmuch może być ale powiedzieli że nie wygląda to na głowicę

stawiają na pompę wody - według nich urwany wirnik, który przy małych obrotach jeszcze jakoś zahacza o pompę i gania wodę - przy większych obrotach natomiast nie daje rady

kazali jeszcze sprawdzić świece czy białe - jeśli tak to głowica

nie zapłaciłem nic bo po znajomości - tyle dobrego

zrobi się cieplej to tam zajżę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kazali jeszcze sprawdzić świece czy białe - jeśli tak to głowica

 

Jak masz gaz świece będą białe zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zawór

Ja mam troche inne objawy! Auto nagrzewa sie do 90 stopni po okolo 5min, wystarczy przejechac pare ulic i gorace. Termostat sie otwiera i puszcza na chlodnice zalacza wiatrak i tak co chwila. Puszczenie ciepla na auto zbija temperature po nawiewie czuc ze jest goraco. ale to tylko chwilowe zmniejszenie temperatury, zmieniona jest uszczelka pod glowica i caly blok w tym uszczelniacze. czy jest mozliwe ze to sie dociera i taki wzrost temp. bo ponoc jest bardzo mocno spasowane , mechanik mowil ze ledwo stacyjka mogl go obrocic! nie wiem gdzie szukac problemu, moze go w ogole nie ma ale dla mnie to jest dziwne bo temp silnika czuc w calym aucie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Auto nagrzewa sie do 90 stopni po okolo 5min

Diesle raczej nie słyną z szybkiego nagrzewania no chyba ze dawka paliwa jest mikroskopijna albo mało płynu w układzie czytaj zapowietrzony układ.

U mnie w zimowych warunkach po 5 minutach to ledwo wskazówka się ruszy, ale jak go "przyżyłuję" to temp. idzie moment w górę....

Część ciepła z silnika pobiera tez olej....

Skoro mechanik stacyjki używa jak korby to niech też palcem zmierzy ciśnienie na obu czujnikach ciś oleju, na serio zbadaj ciśnienie oleju i sprawdź czy cała chłodnica robi się ciepła.

Choć z drugiej strony to pozazdrościć tak szybko rozgrzewającego się silnika...też bym tak chciał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Posiadam Passata B3 1.8 na monowtrysku. Wydaje mi się, że to jest silnik rp, ponieważ posiada 3 czujniki na kruccu (niebieski, czerwony i od spodu czarny). Wszystko było ok, do czasu pierwszych mrozów.. A dokładniej bardzo dobrze chodził na gazie, a na benzynie dostatecznie gdyż lubił szarpac. Gdy przymroziło zaczął wariowac.. Chodził jak "traktor", świece były czarne jak smoła.. Obroty spadały nawet do 100-200. Wyczytałem na forum, że to może byc czujnik temperatury lub silniczek krokowy. Wymieniłem silniczek krokowy na oryginalny Bosha, podstawę monowtrysku i uszczelki. Wymieniłem wszystkie czujniki z krócca, gdyż ktoś je wkleił silikonem (włoskiej firmy EPS). I teraz odpala na benzynie lecz na zimnym silniku obroty są ok 200, falują i gaśnie. Muszę trzymac gaz aż się rozgrzeje.. Jak już złapie temperaturę, to trzyma ładnie 800-900 obrotów. Aha i teraz zaczął się włączac wentylator chłodnicy (to dobrze), Ale po zgaszeniu silnika lubi czasami się nie wyłączyc. Jak go odepnę i podepnę, to się wyłącza.. Trochę to denerwuje, bo mi akumulator ostatnio wyczerpał bo się nie wyłączył..

Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam.

P.S Jeśli był już taki temat, proszę o przeniesienie, bo ja niestety nie znalazłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o typ silnika to sprawdzisz to po tym co pisze na bloku silnika od przodu patrzac, za wlaczanie/wylaczanie wiatraka odpowiada czujnik w chlodnicy ( na dole po prawej stronie stojac przodem do auta). Czujniki firmy EPS sa ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Jutro sprawdze ten czujnik w chłodnicy. Ale nadal zostaje problem wolnych obrotów na zimnym silniku.. Jak bardziej naciągnę linkę gazu to przytrzyma obroty ale jak się rozgrzeje to wskakują na ponad 2000. Więc musi byc jakieś inne rozwiązanie..

 

---------- Dodano o 20:00 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:58 ----------

 

A na pewno na bloku jest oznaczenie ? Bo ja nic nie mogłem znaleźc.. A jest jakaś inna możliwośc sprawdzenia ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na bloku pod króćcem z czujnikami, musisz czyms poswiecic w razie czego bo to jest wybite i ciezko zlokalizowac jak sie nie wie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I teraz odpala na benzynie lecz na zimnym silniku obroty są ok 200, falują i gaśnie

Zmierz oporności tego nowego czujnika temp. na sterownik, nowy nie oznacza dobry i sprawdź czy silnik krokowy działa, czy dostaje napięcie.

 

 

Ale po zgaszeniu silnika lubi czasami się nie wyłączyc

Może być winny czujnik w chłodnicy.

 

Wydaje mi się, że to jest silnik rp

Jest tez oznaczenie silnika na naklejce na osłonie paska rozrządu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Posiadam Passata B3 1.8 na monowtrysku. Wydaje mi się, że to jest silnik rp

Jeżeli z 88 roku to raczej RP, ewentualnie AMM.. Nic nie napisałeś o tym kiedy zmieniane świece i kable...

 

Aha i teraz zaczął się włączac wentylator chłodnicy (to dobrze)

kiedy Ci się włącza ten wentylator?? Na rozgrzanym silniku czy wcześniej??

 

Ale po zgaszeniu silnika lubi czasami się nie wyłączyc.

Zobacz oprócz tego co koledzy radzili czy nie ma zwarcia na wtyczce...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniałem w wakacje ubiegłego roku na NGK, kable oraz kopułkę. A wentylator się włącza jak się silnik nagrzeje, ale nie potrafię powiedziec przy jakich temperaturach, bo na liczniku mam ok 70 stopni i tak utrzymuje.. Tylko na postoju wzrasta do ok 80 stopni.

Ok, sprawdzę ten czujnik może jednak on jest winowajcą. A jak sprawdzic silniczek krokowy ?

I dzięki za wszelką pomoc.

 

---------- Dodano o 08:10 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:09 ----------

 

Z tym że jak się włączy to ostatnio chodził z 30 minut i się nie chciał wyłączyc.. Musiałem odpiąc wtyczkę, bo znowu by mi akumulator rozładował

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jak sprawdzic silniczek krokowy ?

TUTAJ poczytaj

 

Ok, sprawdzę ten czujnik może jednak on jest winowajcą.

Przy temp 70-80 nie ma prawa włączyć się wentylator, na początek wymień czujnik w chłodnicy lub sprawdż czy jest na nim przejście między pinem zasilania a kolejnymi, jak jest to winny jest czujnik, dość trudno jest się do niego dostać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc. Już wszystko ok. Okazało się, że układ był zapowietrzony bo korek był rozwalony (ponoc to jego wina). Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odświeżę

byłem u kolejnego mechanika - sprawdził głowicę " na przebicie " płynem, który wykrywa co2 w płynie chłodzącym - głowica sprawna

termostat już otwiera ale temperatura na wskaźniku nadal za wysoka podczas jazdy więc :

może to czujnik temperatury wody przekłamuje ? mam 4 pinowy jeszcze oryginał bo żółty - znalazłem jaki opór powinien mieć przy jakiej temperaturze ale tyczyło się to czujnika niebieskiego ( przypadek kiedy występują 2 czujniki ) więc które bolce mam zewrzeć żeby to sprawdzić.

czy szarpanie silnika może być przyczyną tego czujnika ? czytałem na ten temat ale objaw u mnie jest inny:

po zmianie biegu szarpnie chwilkę i potem wszystko ładnie - najbardziej odczuwalne na niższych biegach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co pamiętam to 1 i 4 pin..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1 i 3 sprawdzałem u siebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze że mnie poprawiłeś ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności