lebow Zgłoś #1261 Napisano 13 Marca 2013 jeżeli robić głowicę to podobno wypadałoby robić i dół Nie żebym Ci odradzał remont silnika ale...też miałem taką ochotę ale mi przeszło. Zrobienie głowicy na tip top to dość tani interes a efekty bywają rewelacyjne. Dół to już spore koszta same pierścienie to czasem cztery stówy. Zbadaj kompresję na cylindrach, jak dobra to sobie odpuść. Jeśli silnik bierze olej to w 90 % wina głowicy i wycieków=(uszczelki na wale i wałkach i uszczelka pod miską) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1262 Napisano 13 Marca 2013 Zrobienie głowicy na tip top to dość tani interes a efekty bywają rewelacyjne. Dokładnie, np: w zużyciu oleju u mnie spadło do 0 Zbadaj kompresję na cylindrach, jak dobra to sobie odpuść. Tu też się zgodzę jak kompresja dobra nie ma co ruszać a i niekiedy spada kompresja przez np:wypalony zawór ale to zobaczysz po zdjęciu głowicy- lub duzym spadku kompresji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
willow Zgłoś #1263 Napisano 15 Marca 2013 po wizycie u mechaników: płyn zmienił trochę kolor więc jakiś tam przedmuch może być ale powiedzieli że nie wygląda to na głowicę stawiają na pompę wody - według nich urwany wirnik, który przy małych obrotach jeszcze jakoś zahacza o pompę i gania wodę - przy większych obrotach natomiast nie daje rady kazali jeszcze sprawdzić świece czy białe - jeśli tak to głowica nie zapłaciłem nic bo po znajomości - tyle dobrego zrobi się cieplej to tam zajżę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1264 Napisano 15 Marca 2013 kazali jeszcze sprawdzić świece czy białe - jeśli tak to głowica Jak masz gaz świece będą białe zawsze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zawór Zgłoś #1265 Napisano 18 Marca 2013 Ja mam troche inne objawy! Auto nagrzewa sie do 90 stopni po okolo 5min, wystarczy przejechac pare ulic i gorace. Termostat sie otwiera i puszcza na chlodnice zalacza wiatrak i tak co chwila. Puszczenie ciepla na auto zbija temperature po nawiewie czuc ze jest goraco. ale to tylko chwilowe zmniejszenie temperatury, zmieniona jest uszczelka pod glowica i caly blok w tym uszczelniacze. czy jest mozliwe ze to sie dociera i taki wzrost temp. bo ponoc jest bardzo mocno spasowane , mechanik mowil ze ledwo stacyjka mogl go obrocic! nie wiem gdzie szukac problemu, moze go w ogole nie ma ale dla mnie to jest dziwne bo temp silnika czuc w calym aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #1266 Napisano 18 Marca 2013 Auto nagrzewa sie do 90 stopni po okolo 5min Diesle raczej nie słyną z szybkiego nagrzewania no chyba ze dawka paliwa jest mikroskopijna albo mało płynu w układzie czytaj zapowietrzony układ. U mnie w zimowych warunkach po 5 minutach to ledwo wskazówka się ruszy, ale jak go "przyżyłuję" to temp. idzie moment w górę.... Część ciepła z silnika pobiera tez olej.... Skoro mechanik stacyjki używa jak korby to niech też palcem zmierzy ciśnienie na obu czujnikach ciś oleju, na serio zbadaj ciśnienie oleju i sprawdź czy cała chłodnica robi się ciepła. Choć z drugiej strony to pozazdrościć tak szybko rozgrzewającego się silnika...też bym tak chciał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wrzopu Zgłoś #1267 Napisano 23 Marca 2013 Witam. Posiadam Passata B3 1.8 na monowtrysku. Wydaje mi się, że to jest silnik rp, ponieważ posiada 3 czujniki na kruccu (niebieski, czerwony i od spodu czarny). Wszystko było ok, do czasu pierwszych mrozów.. A dokładniej bardzo dobrze chodził na gazie, a na benzynie dostatecznie gdyż lubił szarpac. Gdy przymroziło zaczął wariowac.. Chodził jak "traktor", świece były czarne jak smoła.. Obroty spadały nawet do 100-200. Wyczytałem na forum, że to może byc czujnik temperatury lub silniczek krokowy. Wymieniłem silniczek krokowy na oryginalny Bosha, podstawę monowtrysku i uszczelki. Wymieniłem wszystkie czujniki z krócca, gdyż ktoś je wkleił silikonem (włoskiej firmy EPS). I teraz odpala na benzynie lecz na zimnym silniku obroty są ok 200, falują i gaśnie. Muszę trzymac gaz aż się rozgrzeje.. Jak już złapie temperaturę, to trzyma ładnie 800-900 obrotów. Aha i teraz zaczął się włączac wentylator chłodnicy (to dobrze), Ale po zgaszeniu silnika lubi czasami się nie wyłączyc. Jak go odepnę i podepnę, to się wyłącza.. Trochę to denerwuje, bo mi akumulator ostatnio wyczerpał bo się nie wyłączył.. Dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam. P.S Jeśli był już taki temat, proszę o przeniesienie, bo ja niestety nie znalazłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #1268 Napisano 23 Marca 2013 Jesli chodzi o typ silnika to sprawdzisz to po tym co pisze na bloku silnika od przodu patrzac, za wlaczanie/wylaczanie wiatraka odpowiada czujnik w chlodnicy ( na dole po prawej stronie stojac przodem do auta). Czujniki firmy EPS sa ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wrzopu Zgłoś #1269 Napisano 23 Marca 2013 Dzięki. Jutro sprawdze ten czujnik w chłodnicy. Ale nadal zostaje problem wolnych obrotów na zimnym silniku.. Jak bardziej naciągnę linkę gazu to przytrzyma obroty ale jak się rozgrzeje to wskakują na ponad 2000. Więc musi byc jakieś inne rozwiązanie.. ---------- Dodano o 20:00 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:58 ---------- A na pewno na bloku jest oznaczenie ? Bo ja nic nie mogłem znaleźc.. A jest jakaś inna możliwośc sprawdzenia ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #1270 Napisano 23 Marca 2013 Wlepa w bagażniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #1271 Napisano 23 Marca 2013 Na bloku pod króćcem z czujnikami, musisz czyms poswiecic w razie czego bo to jest wybite i ciezko zlokalizowac jak sie nie wie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #1272 Napisano 23 Marca 2013 I teraz odpala na benzynie lecz na zimnym silniku obroty są ok 200, falują i gaśnie Zmierz oporności tego nowego czujnika temp. na sterownik, nowy nie oznacza dobry i sprawdź czy silnik krokowy działa, czy dostaje napięcie. Ale po zgaszeniu silnika lubi czasami się nie wyłączyc Może być winny czujnik w chłodnicy. Wydaje mi się, że to jest silnik rp Jest tez oznaczenie silnika na naklejce na osłonie paska rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1273 Napisano 23 Marca 2013 Witam. Posiadam Passata B3 1.8 na monowtrysku. Wydaje mi się, że to jest silnik rp Jeżeli z 88 roku to raczej RP, ewentualnie AMM.. Nic nie napisałeś o tym kiedy zmieniane świece i kable... Aha i teraz zaczął się włączac wentylator chłodnicy (to dobrze) kiedy Ci się włącza ten wentylator?? Na rozgrzanym silniku czy wcześniej?? Ale po zgaszeniu silnika lubi czasami się nie wyłączyc. Zobacz oprócz tego co koledzy radzili czy nie ma zwarcia na wtyczce... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wrzopu Zgłoś #1274 Napisano 24 Marca 2013 Świece wymieniałem w wakacje ubiegłego roku na NGK, kable oraz kopułkę. A wentylator się włącza jak się silnik nagrzeje, ale nie potrafię powiedziec przy jakich temperaturach, bo na liczniku mam ok 70 stopni i tak utrzymuje.. Tylko na postoju wzrasta do ok 80 stopni. Ok, sprawdzę ten czujnik może jednak on jest winowajcą. A jak sprawdzic silniczek krokowy ? I dzięki za wszelką pomoc. ---------- Dodano o 08:10 ---------- Poprzednia wiadomość o 08:09 ---------- Z tym że jak się włączy to ostatnio chodził z 30 minut i się nie chciał wyłączyc.. Musiałem odpiąc wtyczkę, bo znowu by mi akumulator rozładował Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #1275 Napisano 24 Marca 2013 A jak sprawdzic silniczek krokowy ? TUTAJ poczytaj Ok, sprawdzę ten czujnik może jednak on jest winowajcą. Przy temp 70-80 nie ma prawa włączyć się wentylator, na początek wymień czujnik w chłodnicy lub sprawdż czy jest na nim przejście między pinem zasilania a kolejnymi, jak jest to winny jest czujnik, dość trudno jest się do niego dostać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wrzopu Zgłoś #1276 Napisano 25 Marca 2013 Dzięki za pomoc. Już wszystko ok. Okazało się, że układ był zapowietrzony bo korek był rozwalony (ponoc to jego wina). Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
willow Zgłoś #1277 Napisano 30 Marca 2013 odświeżę byłem u kolejnego mechanika - sprawdził głowicę " na przebicie " płynem, który wykrywa co2 w płynie chłodzącym - głowica sprawna termostat już otwiera ale temperatura na wskaźniku nadal za wysoka podczas jazdy więc : może to czujnik temperatury wody przekłamuje ? mam 4 pinowy jeszcze oryginał bo żółty - znalazłem jaki opór powinien mieć przy jakiej temperaturze ale tyczyło się to czujnika niebieskiego ( przypadek kiedy występują 2 czujniki ) więc które bolce mam zewrzeć żeby to sprawdzić. czy szarpanie silnika może być przyczyną tego czujnika ? czytałem na ten temat ale objaw u mnie jest inny: po zmianie biegu szarpnie chwilkę i potem wszystko ładnie - najbardziej odczuwalne na niższych biegach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1278 Napisano 30 Marca 2013 z tego co pamiętam to 1 i 4 pin.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1279 Napisano 30 Marca 2013 1 i 3 sprawdzałem u siebie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1280 Napisano 30 Marca 2013 dobrze że mnie poprawiłeś Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach