Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

Termostat wymieniałem 3 dni temu i przejechałem ok 200km to układ powinien być odpowietrzony
no akurat są inne teorię na odpowietrzanie układu ale ile użytkowników tyle teorii... ;)
Kontrolka podczas jazdy gaśnie po zwiększeniu obrotów
czyli rozwiązanie samo się nasuwa... niedostateczne ciśnienie oleju w układzie smarowania lub czujnik... najlepiej było by to zmierzyć ciśnienie manometrem... ale to już nie o tym temat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję

 

---------- Dodano o 18:32 ---------- Poprzednia wiadomość o 18:10 ----------

 

Układ odpowietrzałem na biegu jałowym i kontrolka się nie zapala.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś zlamalem takąrurkę jak ona się nazywa bo nie wiem czego szukać i o co pytać w sklepie zalączam załączniki z obrazkiem tej cześci. Pozdrawiam

IMAG0003.jpg

IMAG0004.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kruciec powiedz i jak zapytają to powiedz że ten z boku mały pojedynczy kosztuje 4 zł ja wymieniałem w tamtym tyg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kruciec powiedz i jak zapytają to powiedz że ten z boku mały pojedynczy kosztuje 4 zł ja wymieniałem w tamtym tyg.

 

Dziekuję za szybką odpowiedź. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Szukałem na forum ale nie znalazłem nic odpowiadającego dokładnie mojemu przypadkowi.

Dziś zdarzył mi się dziwny wypadek. Passat B4 1,9tdi. Jadę do pracy a tu nagle zaczyna migać kontrolka cieczy chłodzącej, patrzę za wskaźnik, pokazuje 90 i rośnie. Jak się zatrzymałem wskaźnik już był absolutnie na maxa. Wyłączam silnik i patrze pod maskę a tam nic: płynu dosyć i się nie gotuje. Odczekałem chwilę, przekręcam kluczyk w położenie zapłon a wskazówka znowu leci na samą górę po czym opada na sam dół. Włączam silnik, wskazówka nie drgnie kontrolka miga. Dojechałem do domu z licznymi odpoczynkami na wszelki wypadek, podłączam VAGa a ten nie wykazuje błędów.

Dodam, że nic nie było grzebane w ostatnim czasie.

Po drodze do domu kupiłem czujnik (cztero-pinowy) ale jego wymiana nic nie zmieniła.

Mam taką teorie, że może termostat padł a wzrost temperatury coś uszkodził ale nie pasuje mi, że nie było fontanny po otwarciu zbiornika wyrównawczego i że cały problem rozwinął się w ciągu mniej niż jednej minuty.

Czy ktoś ma pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś ma pomysł?

licznik. jak masz możliwość to podmień.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wichura? przepraszam jestem nowy... Licznika na wymianę nie mam. Mostkowałem i odłączałem wtyczki od czujnika temperatury i zbiorniczka płynu-nic nie pomaga. Po zdjęciu licznika doszedłem, ze wskazówka temperatury zeskoczyła. Po nastawieniu to samo- wskazówka szybuje do góry po przekręceniu kluczyka. Mam dwa pytania:

1. Czy kontrolka poziomu cieczy jest zarazem kontrolka przegrzania silnika?

Jeśli tak, to czy jest podłączona do innego czujnika niż wskaźnik?

2. gdzie obwody kontrolki cieczy i wskaźnika temperatury łączą się? (gdzie mogło nastąpić zwarcie?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co mi to wygląda na skończony żywot czujnika cieczy (ten na krócu) mojemu ojcu tez w czasie jazdy wskazówka poszła w górę i piszczało mrugało że silnik umarł a nic się nie działo kupił nowy założył i jest ok, ja bym czujni podmienił i zobaczył efekt tylko najpierw wskazówkę cofnął bo w moim przypadku nie chciała opaść.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po nastawieniu to samo- wskazówka szybuje do góry po przekręceniu kluczyka. Mam dwa pytania:

1. Czy kontrolka poziomu cieczy jest zarazem kontrolka przegrzania silnika?

Jeśli tak, to czy jest podłączona do innego czujnika niż wskaźnik?

2. gdzie obwody kontrolki cieczy i wskaźnika temperatury łączą się? (gdzie mogło nastąpić zwarcie?)

 

U mnie wskazówka szybowała w górę, jak nie miałem dobrej masy na silniku.

 

ad. 1 - nie

ad. 2 - w liczniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Wiesz co mi to wygląda na skończony żywot czujnika cieczy "

 

Dzięki ale jeśli masz na myśli ten 4-pinowy w plastykowym trójniku (u mnie z żółtym paskiem u innych z zielonym) to jak napisałem w pierwszym mailu od tego zacząłem. Pomierzyłem tez stary, jest ok. Chyba, że jest jeszcze jakiś... to powiedz, gdzie go szukać.

Edytowane przez reddoctor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chyba, że jest jeszcze jakiś... to powiedz, gdzie go szukać.

już innego nie ma. szukaj winy w liczniku. albo zimne luty albo brak masy na którymś z pinów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masa jest. U mnie jest prosto, tdi bez MFA czyli tylko na 3 pinie. Piny 2 i 23 nie mają napięcia, więc problem chyba rzeczywiście w liczniku.

Czy ktoś ma pomysł jak zawęzić poszukiwania? Problem jest tylko z kontrolka cieczy i i wskaźnikiem temperatury, reszta w tym wskaźnik paliwa działa normalnie. Przelutowałem piny przy wielozłączu - bez efektu. Boje się, że lutowanie wszystkiego na oślep może dodać zimnych lutów, wolałbym robić to bardziej celowo. Poza tym po zimnym lucie spodziewałbym się przerw w działaniu tego i owego a tu działa za dużo i ciągle co bardziej wygląda mi na zwarcie...

Co tam może zwierać, co powoduje wybiórczo napięcie tylko na wskaźniku i kontrolce?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak się zachowywała wichura ?

Jesli masz na mysli obrotomierz, to zupelnie normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli masz na mysli obrotomierz,

Miałem na myśli jak się zachowywał się wentylator chłodnicy :D , ale u ciebie raczej wsio OK z układem chłodzenia ;)

Pozdrowionka :provw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpiąłem licznik z polo 97' 32pin i to samo z tą tylko różnica, że kontrolka gasła. Wróciłem do podstaw, czyli przetarłem pilnikiem bezpiecznik 16 (kontrolki tablicy) i stał się cud. :) Zobaczymy czy cud potrwa długo. Z natury jestem pesymistą i wierzyć mi się nie chce, że ten mały sk****** może tak wybiórczo zaatakować... i bez podchodów działa/nie działa...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...i stał się cud.

Jak to mawia mój znajomy mechanik - "Cudów nie ma, ale czasami się zdarzają"

 

wierzyć mi się nie chce, że ten mały sk****** może tak wybiórczo zaatakować

A jednak jest to możliwe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ,aja mam taki problem ze w zimie na wskazniku było ledwie 80 i słabo grzał,ajak w ostatnich dniach sie cieplej zrobilo to na wskazniku ponad 90,i trzyma tak prawie caly czas,dodam ze termostat sie otwiera w vr6 przy 80,wentylatory włanczaja sie normalnie przy 92 bo sprawdzałem vagiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dodam ze termostat sie otwiera w vr6 przy 80

Wygląda na to , że się przyciął i był/jest cały czas otwarty ;). Teraz temperatury mamy wyższe to silnikowi łatwiej jest osiągnąć temperaturę :) . Macając rury z chłodnicy możesz to zdiagnozować ;)

Edytowane przez rainman777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności