Skocz do zawartości
ormowiec

temperatura silnika - przeczytaj zanim zapytasz

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tokarz

Przeczytałem, ale wciąż nie jest jasne dla mnie to dlaczego w czasie szybkiej jazdy temp. jest normalna (gdy powinien się wychładzać przy uszkodzonym termostacie), a na postoju / w korku spada aż do około 64-66*C. W poście 1. napisane jest, że może spaść do 85*C... Nie za bardzo mi to do siebie pasuje, a nie chcę wymienić termostatu w ciemno.

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Przeczytałem, ale wciąż nie jest jasne dla mnie to dlaczego w czasie szybkiej jazdy temp. jest normalna (gdy powinien się wychładzać przy uszkodzonym termostacie), a na postoju / w korku spada aż do około 64-66*C. W poście 1. napisane jest, że może spaść do 85*C... Nie za bardzo mi to do siebie pasuje, a nie chcę wymienić termostatu w ciemno.

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

ale weź pod uwagę to ze nowe nie znaczy sprawne więc może warto sprawdzić termostat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz

Termostat jest sprawny (spr. 'w garnku'). Widocznie ten typ tak ma. Teraz przy -5 do 0*C temperatura jest normalna; ~85*C. Problem zaczyna się przy temperaturach poniżej -15*C. Może zasłonę na chłodnicę założę...

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat jest sprawny (spr. 'w garnku'). Widocznie ten typ tak ma. Teraz przy -5 do 0*C temperatura jest normalna; ~85*C. Problem zaczyna się przy temperaturach poniżej -15*C. Może zasłonę na chłodnicę założę...

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

można założyć szybciej się będzie nagrzewał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki koledzy zrobiłem tak jak mówiliście wsadziłem termometr do zbiorniczka i okazało się ze czujnik był zepsuty ale jeszcze mam taki problem ze temperatura pokazuje 90*C a waz dolny tam gdzie idzie termostat jest zimny a wymieniłem już dwa termostaty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego mrowa0210

skoro masz uszkodzony czujnik to nie dziw się ze masz złe wskazania i termostat jest wymień czujnik a zobaczysz ze bedzie zmiana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie kochani a ja mam problem dalej ze wskazaniem szukam termometru takiego do 100 stopni i nigdzie nie moge dostac gdzie wy to kupujecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdzie wy to kupujecie?

Multimetry mają funkcje termometru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmmm - np. w sklepie budowlanym - termometr do instalacji CO ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz

Ja używam z multimetru. Sondę zatopiłem w żywicy epoksydowej. Miałem ku temu dwa powody:

1) ochrona przed wodą

2) większa bewzładność termiczna

 

Pozdrawiam,

 

tokarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja miałem termometr od matki jakiś kuchenny do "lepszej kontroli nad konfiturami" :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mozna kupic taki termometr elektroniczy z sondą, zamontowalem to u siebie i mam elektroniczny pomiar temperatury i wskazuje super.

Jak cos to moge podać przepis na to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak cos to moge podać przepis na to.

 

No to dawaj, najlepiej z fotkami :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wpadlem na pomysl zrobienia tego u siebie poniewaz mam króciec przy glowicy z 3 miejscami na czujniki i jedno bylo wolne - zaslepione.

Wiec mialem wolne miejsce na taka sonde. Inaczej nie widze zrobienia tego - chyba ze zamiast czujnika temperatury na zegary,

ktory u mnie dziala ale wskazanie jest zaniżane caly czas (probowalem to naprawiac na rozne sposoby ale nigdy nie bylo dobrze, dalem sobie z tym spokoj)

postanowilem go zostawic bo zawsze to mam jakis obraz tego co sie dzieje.

 

Do elektronicznego pomiaru temperatury plynu chlodzacego potrzebujemy:

 

Termometr elektroniczny z sondą (od -50 do +150) (jest na baterie ale ja go nie uzywam caly czas bo nie musze - jesli ktos chce to ulepszyc zeby to mialo zasilanie ciagłe to nie ma problemu) - dlugosc kabla lepsza bedzie taka zeby dostalo od wewnatrz auta do króćca przy głowicy (powinno dać sie przepchać sondę przez sciane grodziową od środka auta). Jak jest problem to przecinamy kabel, tylko proponuje zeby w calosci szedl w komorze silnika, odmierzamy ile trzeba mniej wiecej do komory i ucinamy blizej zegara (oczywiscie nie centymetr przy wyswietlaczu).

 

Stary czujnik temperatury lub jakis taki, ktory bez problemu siedzi w króćću bo i tak trzeba w nim rozwiercic dziure.

 

Silikon wysokotemperaturowy do uszczelnienia.

 

Jakas wkretarka, wiertła.

 

Ewentualnie lutownica lub nie.

 

Do dziela...

Sprawdzamy czy przez sciane grodziowa damy rade przepuscic sonde bez ucinania kabla, ja puszczalem nad bezpiecznikami ale musialem przeciąć.

Jesli nie, to ucinamy tak zeby w komorze byl caly przewod a w srodku juz mozna sobie polutowac.

 

Najwazniejsze!:

JEZELI DAMY RADE PRZECIAGNAĆ BEZ ROZCINANIA KABLA TO NAJPIERW PRZECIAGAMY OD WEWNĄTRZ A POZNIEJ MONTUJEMY SONDE W CZUJNIKU!

 

Wywiercilem sobie dziure w plastikowej przegrodce pod kierownica i tam mam ten wyswietlacz i jak chce sobie zerknac to go wlaczam i widze jak sie temperatura przedstawia. Mozna to sobie umiescic gdzie sie chce ale trzeba zaplanowac przed wciaganiem kabla jesli go nie rozcinamy.

 

Jak juz to mamy obadane to:

Czujnik najlepiej w imadlo, wiercimy w nim dziure na wylot (wiertło dobieramy takie byl jak najmniejszy luz pomiedzy sondą a czujnikiem).

Mniemam ze jak ktos umie wiercic to wiertło umie dobrać.

Gdy mamy dziure i ładnie przygotowane pod umieszczenie w nim sondy to najpierw przymierzamy czy sonda przechodzi i czy wystaje jakis centymetr (u mnie tyle wystawilem - mozna tyle ile sie podoba) od strony wody bo w niej to bedzie pracowac.

Jesli mamy to sprawdzone to wsuwamy sonde do czujnika i uszczelniamy to ladnie silikonem - najlepiej wpuscic silikon do czujnika i przepchac sonde, żeby wyszla to sie wszystko w srodku uszczelni - usuwamy nadmiar silikonu i wygladzamy powierzchnie zeby to mialo jakis wyglad.

Silikon nalezy usunac z sondy bo bedzie oszukiwac.

 

Odstawiamy to do wyschniecia. Nie trwa to dlugo.

 

Nastepnie umieszczamy czujnik z sondą w króćcu, ładnie puszczamy kabelek w komorze a nadmiar chowamy wewnątrz auta.

 

Po wyschnieciu silikonu i upewnieniu sie ze wszystko jest dobrze zamontowane, odpalamy auto i sprawdzamy czy płyn nam nie ucieka przez nasz nowy czujnik.

 

Pomiar z tego typu sondy jest szybszy i dokladniejszy i jest w tym samym miejscu co oryginalny czujnik.

 

Tyle calej zabawy.

1348016536_resize.jpg

czujnik1.JPG

DSC04103_resize_resize.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę że dałeś w dolną zaślepkę. Pasuje tam czujnik z góry i zawleczka go utrzymuje?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasuje bo to jest miejsce na trzeci czujnik o ile sie nie myle do podgrzewacza a w moim silniku to juz jest inaczej sterowane. Wszystko siedzi jak trzeba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem. Wskaźnik na desce pokazywał mi 70stopni i dolny wąż od chłodnicy był zimny więc wymieniłem termostat i po wymianie to samo i teraz jak się pojeździ trochę to coś zaczyna śmierdzieć jakby coś się topiło. Czy to znowu zły termostat czy co??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli jest dobrze bo termostat otwiera powyżej 80-87stopni zależy jaki masz silnik,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale silnik się do tych 80 się nie nagrzewa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ale silnik się do tych 80 się nie nagrzewa

skąd ta pewność?? zrobiłeś pomiary termometrem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności