Gość tokarz Zgłoś #761 Napisano 8 Grudnia 2010 Przeczytałem, ale wciąż nie jest jasne dla mnie to dlaczego w czasie szybkiej jazdy temp. jest normalna (gdy powinien się wychładzać przy uszkodzonym termostacie), a na postoju / w korku spada aż do około 64-66*C. W poście 1. napisane jest, że może spaść do 85*C... Nie za bardzo mi to do siebie pasuje, a nie chcę wymienić termostatu w ciemno. Pozdrawiam, tokarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #762 Napisano 8 Grudnia 2010 Przeczytałem, ale wciąż nie jest jasne dla mnie to dlaczego w czasie szybkiej jazdy temp. jest normalna (gdy powinien się wychładzać przy uszkodzonym termostacie), a na postoju / w korku spada aż do około 64-66*C. W poście 1. napisane jest, że może spaść do 85*C... Nie za bardzo mi to do siebie pasuje, a nie chcę wymienić termostatu w ciemno. Pozdrawiam, tokarz ale weź pod uwagę to ze nowe nie znaczy sprawne więc może warto sprawdzić termostat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz Zgłoś #763 Napisano 10 Grudnia 2010 Termostat jest sprawny (spr. 'w garnku'). Widocznie ten typ tak ma. Teraz przy -5 do 0*C temperatura jest normalna; ~85*C. Problem zaczyna się przy temperaturach poniżej -15*C. Może zasłonę na chłodnicę założę... Pozdrawiam, tokarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #764 Napisano 10 Grudnia 2010 Termostat jest sprawny (spr. 'w garnku'). Widocznie ten typ tak ma. Teraz przy -5 do 0*C temperatura jest normalna; ~85*C. Problem zaczyna się przy temperaturach poniżej -15*C. Może zasłonę na chłodnicę założę... Pozdrawiam, tokarz można założyć szybciej się będzie nagrzewał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mrowa0210 Zgłoś #765 Napisano 10 Grudnia 2010 dzięki koledzy zrobiłem tak jak mówiliście wsadziłem termometr do zbiorniczka i okazało się ze czujnik był zepsuty ale jeszcze mam taki problem ze temperatura pokazuje 90*C a waz dolny tam gdzie idzie termostat jest zimny a wymieniłem już dwa termostaty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #766 Napisano 10 Grudnia 2010 kolego mrowa0210 skoro masz uszkodzony czujnik to nie dziw się ze masz złe wskazania i termostat jest wymień czujnik a zobaczysz ze bedzie zmiana Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #767 Napisano 11 Grudnia 2010 Ludzie kochani a ja mam problem dalej ze wskazaniem szukam termometru takiego do 100 stopni i nigdzie nie moge dostac gdzie wy to kupujecie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #768 Napisano 11 Grudnia 2010 gdzie wy to kupujecie? Multimetry mają funkcje termometru. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #769 Napisano 11 Grudnia 2010 hmmm - np. w sklepie budowlanym - termometr do instalacji CO Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tokarz Zgłoś #770 Napisano 11 Grudnia 2010 Ja używam z multimetru. Sondę zatopiłem w żywicy epoksydowej. Miałem ku temu dwa powody: 1) ochrona przed wodą 2) większa bewzładność termiczna Pozdrawiam, tokarz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #771 Napisano 11 Grudnia 2010 a ja miałem termometr od matki jakiś kuchenny do "lepszej kontroli nad konfiturami" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #772 Napisano 11 Grudnia 2010 Mozna kupic taki termometr elektroniczy z sondą, zamontowalem to u siebie i mam elektroniczny pomiar temperatury i wskazuje super. Jak cos to moge podać przepis na to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #773 Napisano 11 Grudnia 2010 Jak cos to moge podać przepis na to. No to dawaj, najlepiej z fotkami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #774 Napisano 12 Grudnia 2010 Wpadlem na pomysl zrobienia tego u siebie poniewaz mam króciec przy glowicy z 3 miejscami na czujniki i jedno bylo wolne - zaslepione. Wiec mialem wolne miejsce na taka sonde. Inaczej nie widze zrobienia tego - chyba ze zamiast czujnika temperatury na zegary, ktory u mnie dziala ale wskazanie jest zaniżane caly czas (probowalem to naprawiac na rozne sposoby ale nigdy nie bylo dobrze, dalem sobie z tym spokoj) postanowilem go zostawic bo zawsze to mam jakis obraz tego co sie dzieje. Do elektronicznego pomiaru temperatury plynu chlodzacego potrzebujemy: Termometr elektroniczny z sondą (od -50 do +150) (jest na baterie ale ja go nie uzywam caly czas bo nie musze - jesli ktos chce to ulepszyc zeby to mialo zasilanie ciagłe to nie ma problemu) - dlugosc kabla lepsza bedzie taka zeby dostalo od wewnatrz auta do króćca przy głowicy (powinno dać sie przepchać sondę przez sciane grodziową od środka auta). Jak jest problem to przecinamy kabel, tylko proponuje zeby w calosci szedl w komorze silnika, odmierzamy ile trzeba mniej wiecej do komory i ucinamy blizej zegara (oczywiscie nie centymetr przy wyswietlaczu). Stary czujnik temperatury lub jakis taki, ktory bez problemu siedzi w króćću bo i tak trzeba w nim rozwiercic dziure. Silikon wysokotemperaturowy do uszczelnienia. Jakas wkretarka, wiertła. Ewentualnie lutownica lub nie. Do dziela... Sprawdzamy czy przez sciane grodziowa damy rade przepuscic sonde bez ucinania kabla, ja puszczalem nad bezpiecznikami ale musialem przeciąć. Jesli nie, to ucinamy tak zeby w komorze byl caly przewod a w srodku juz mozna sobie polutowac. Najwazniejsze!: JEZELI DAMY RADE PRZECIAGNAĆ BEZ ROZCINANIA KABLA TO NAJPIERW PRZECIAGAMY OD WEWNĄTRZ A POZNIEJ MONTUJEMY SONDE W CZUJNIKU! Wywiercilem sobie dziure w plastikowej przegrodce pod kierownica i tam mam ten wyswietlacz i jak chce sobie zerknac to go wlaczam i widze jak sie temperatura przedstawia. Mozna to sobie umiescic gdzie sie chce ale trzeba zaplanowac przed wciaganiem kabla jesli go nie rozcinamy. Jak juz to mamy obadane to: Czujnik najlepiej w imadlo, wiercimy w nim dziure na wylot (wiertło dobieramy takie byl jak najmniejszy luz pomiedzy sondą a czujnikiem). Mniemam ze jak ktos umie wiercic to wiertło umie dobrać. Gdy mamy dziure i ładnie przygotowane pod umieszczenie w nim sondy to najpierw przymierzamy czy sonda przechodzi i czy wystaje jakis centymetr (u mnie tyle wystawilem - mozna tyle ile sie podoba) od strony wody bo w niej to bedzie pracowac. Jesli mamy to sprawdzone to wsuwamy sonde do czujnika i uszczelniamy to ladnie silikonem - najlepiej wpuscic silikon do czujnika i przepchac sonde, żeby wyszla to sie wszystko w srodku uszczelni - usuwamy nadmiar silikonu i wygladzamy powierzchnie zeby to mialo jakis wyglad. Silikon nalezy usunac z sondy bo bedzie oszukiwac. Odstawiamy to do wyschniecia. Nie trwa to dlugo. Nastepnie umieszczamy czujnik z sondą w króćcu, ładnie puszczamy kabelek w komorze a nadmiar chowamy wewnątrz auta. Po wyschnieciu silikonu i upewnieniu sie ze wszystko jest dobrze zamontowane, odpalamy auto i sprawdzamy czy płyn nam nie ucieka przez nasz nowy czujnik. Pomiar z tego typu sondy jest szybszy i dokladniejszy i jest w tym samym miejscu co oryginalny czujnik. Tyle calej zabawy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #775 Napisano 12 Grudnia 2010 Widzę że dałeś w dolną zaślepkę. Pasuje tam czujnik z góry i zawleczka go utrzymuje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lopee Zgłoś #776 Napisano 12 Grudnia 2010 Pasuje bo to jest miejsce na trzeci czujnik o ile sie nie myle do podgrzewacza a w moim silniku to juz jest inaczej sterowane. Wszystko siedzi jak trzeba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erde Zgłoś #777 Napisano 15 Grudnia 2010 Witam. Mam problem. Wskaźnik na desce pokazywał mi 70stopni i dolny wąż od chłodnicy był zimny więc wymieniłem termostat i po wymianie to samo i teraz jak się pojeździ trochę to coś zaczyna śmierdzieć jakby coś się topiło. Czy to znowu zły termostat czy co?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #778 Napisano 15 Grudnia 2010 Czyli jest dobrze bo termostat otwiera powyżej 80-87stopni zależy jaki masz silnik, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
erde Zgłoś #779 Napisano 16 Grudnia 2010 Ale silnik się do tych 80 się nie nagrzewa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #780 Napisano 16 Grudnia 2010 Ale silnik się do tych 80 się nie nagrzewa skąd ta pewność?? zrobiłeś pomiary termometrem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach