kupix Zgłoś #1341 Napisano 22 Listopada 2013 a może poprostu zegary przekłamuja i wcale nie ma 100stopni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidwec Zgłoś #1342 Napisano 22 Listopada 2013 Nie no, wężyki drożne w obydwu autach, po prostu po odkręceniu korków obserwowałem co się dzieje, i w aucie nr 1 dopiero po kilku min zaczęło coś lecieć, w "nowym" nr 2 cały czas był obieg. Czy zegary przekłamują, ciężko stwierdzić, bo jak to sprawdzić? Czujnik przy chłodnicy - sprawdzę, dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #1343 Napisano 22 Listopada 2013 i w aucie nr 1 dopiero po kilku min zaczęło coś lecieć, w "nowym" nr 2 cały czas był obieg. Jeśli odkręcisz korek i doprowadzisz do wrzenia płynu (około 90 stopni) to poziom zacznie się podnosić w niekontrolowanym tempie. Czyli jest to szybki sposób na sprawdzenie czy zegar dobrze pokazuje= płyn zaczyna kipieć to na zegarach powinno być pod 90 stopni. Czujnik możesz sprawdzić mostkując we wtyczce gruby czerwony z pozostałymi, na pierwszym wolny bieg (czyli te około 90stopni) drugi szybki bieg czyli coś około 100 stopni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #1344 Napisano 23 Listopada 2013 Nie znam się na 2E, ale trochę to wszystko dziwne. Może termostat przyciął się częściowo otwarty?. Wiatrak jednobiegowy, a czujka w chłodnicy ile ma pinów? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidwec Zgłoś #1345 Napisano 23 Listopada 2013 No w momencie gdy się podnosi w nr2 jest już ponad 95 stopni, czyli możliwe że czujnik też daje ciała.. Wiatrak jednobiegowy, a wtyczka do wiatraka ma 3 piny, więc chyba ktoś wstawił zły wiatrak, w tym 1 aucie jest 2 biegowy 3-pinowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #1346 Napisano 23 Listopada 2013 Wiatrak jednobiegowy, a wtyczka do wiatraka ma 3 piny, więc chyba ktoś wstawił zły wiatrak, w tym 1 aucie jest 2 biegowy 3-pinowy. Jeżeli czujnik w chłodnicy ma trzy piny, siłą rzeczy wtyczka przewodu idącego do wentylatora również powinna mieć trzy piny i wtedy silnik wiatraka jest dwubiegowy. Może uszkodzony jest czujnik i nie przekazuje napięcia na pin I biegu, a może uszkodzony jest silnik wentylatora i "trafione" jest uzwojenie I biegu? Jeżeli wtyczki wentylatorów w obu autach są identyczne to mógłbyś to sprawdzić zamieniając wentylatory pomiędzy autami. No chyba, że ktoś kombinował z instalacją i wentylatorami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidwec Zgłoś #1347 Napisano 23 Listopada 2013 Nie do końca tak - w aucie z problemami wtyczka wentylatora ma 3 piny, ale wentylator ma jedynie 2, trzeciego brak, wygląda na to że jest jednobiegowy. No i załącza się dopiero przy ok. 100*, przyjmując, że faktycznie tyle właśnie jest, a nie jest to na przykład wina złych wskazań spowodowanych uszkodzonym czujnikiem.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #1348 Napisano 24 Listopada 2013 ale wentylator ma jedynie 2 Wg mnie nie powinno tak być. Przyjrzyj się wtyczkom czy wyglądają na oryginalne, tak samo silnikowi, bo jak dla mnie ktoś wstawił inny silnik z wentylatorem a trzeci kabelek gdzieś zamaskował. I ten zamaskowany załącza przy 90 stopniach. a nie jest to na przykład wina złych wskazań spowodowanych uszkodzonym czujnikiem.. Czujnik na zegary i czujnik w chłodnicy to osobne układy. Zostaw na razie czujnik na zegary i zajmij się wentylatorem. Nie wiem czy twój silnik ma czujnik załączający wentylator gdy temp. w komorze silnika osiagnie jakąs tam wartość, jest on między kolektorem ssącym a pokrywą zaworów bliżej strony kierowcy, wystarczy zdjąć kabelek z czujnika i przyożyć do masy, wtedy właczy się pierwszy bieg...a jak ucięty kabelek to się nie włączy...chyba działa on poza zapłonem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dawidwec Zgłoś #1349 Napisano 25 Listopada 2013 (edytowane) Ok, czujniki posprawdzam jutro przy okazji strzał w puche jak złoto.. Jedno pytanko, jak bardzo będzie się różnić temp. płynu w zbiorniczku wyrównawczym od temp. płynu w okolicach czujnika temperatury? Może udałoby się zmierzyć temperaturę i określić czy to czujnik nawala? Edytowane 31 Marca 2014 przez dawidwec Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Szheyk Zgłoś #1350 Napisano 2 Grudnia 2013 Witam a u mnie problem jest taki otóż passat w trasie i w mieście wskazuje mi temperature 70°C-75°C 1.8 abs 90 km 1994r passat b4 Co może być tego winą? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1351 Napisano 2 Grudnia 2013 Co może być tego winą? Przeczytaj pierwszy post. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachu121 Zgłoś #1352 Napisano 13 Grudnia 2013 Witam. Problem dotyczy maszyny B3 1.8 ABS +nowe LPG z 93r. i przedstawia się następująco: Przewertowałem dziesiątki postów, for i wypowiedzi na temat temperatury ABS'a i nie znalazłem nic takiego co może dolegać mojemu. Zaznaczam na wstępie: termostat jest sprawny, sprawdzany przed montażem, otwiera się od 87*C. Otóż sprawa wygląda tak, że samochód żeby osiągnąć temperaturę pracy potrzebuje 10-12 km po prostym płaskim terenie przy dzisiejszych temperaturach co jest dla mnie już nawet nie śmieszne ani irytujące a po prostu nieakceptowalne. Auto ma pełną osłonę od spodu, zasłoniętą do połowy chłodnicę, węże od chłodzenia w otulinie na rury od CO i ciągle tak samo, przejadę 5 km a temperatura ledwo do 70 się podniesie, nieraz nawet nie. Zaznaczam od razu : TERMOSTAT SPRAWNY! Sprawdzany przed montażem, uchyla się od 87 stopni, i do osiągnięcia tej temperatury na zegarze dolny wąż od chłodnicy jest całkiem zimny, a po osiągnięciu już tego 90*C trzyma je ładnie, temperatura nie spada. Nie mam już pomysłu co można jeszcze zrobić żeby tak nie było. Ogrzewania w zasadzie nie używam zanim te 80 stopni nie dojdzie na budziku. Dodam, że mam też Poloneza, który bez żadnych zasłon, przysłon i osłon 90*C ma po niecałych 5 km tej samej trasy, o Lanosie, w którym po 5 km można jechać swobodnie w bluzie przy temp. na zewnątrz -5*C. Czy u Was też tak jest? Co można jeszcze sprawdzić/wymienić żeby się szybciej rozgrzewał? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #1353 Napisano 15 Grudnia 2013 Co można jeszcze sprawdzić/wymienić żeby się szybciej rozgrzewał? Jak dla mnie nie ma na to sposobu, ten typ tak ma , Są jeszcze szczeniackie sposoby na szybkie nagrzanie silnika ale....nie wpływa to zbytnio na trwałość. Jeśli silnik osiąga w końcu 90 stopni i utrzymuje tą temp. to wszystko jest okey. Co do termostatu i wskaźnika na desce to zrób najprostszy test. Rozgrzewaj silnik na postoju i kontroluj ręką dolny przewód na chłodnicę i wskazania na desce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachu121 Zgłoś #1354 Napisano 22 Grudnia 2013 Robiłem to dziesiątki razy, wskazówka przekroczy licznikowe 80*C i przewód powoli zaczyna się nagrzewać, dojdzie pod kreskę 90*C i jest już gorący. Przekroczy 90*C włącza się wentylator i temperatura spada. Dziś przy -6*C przejechałem spokojnie 10 km i dopiero mijało 70*C... Myślałem, że gorszej maszyny od Cinq 700 do rozgrzania już nie ma a tu okazuje się że jest i to znacznie gorsza. Do Cintka wchodziło mi tyle samo płynu co tutaj, przy -15*C po tych samych 10 km miałem te 90*C... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1355 Napisano 22 Grudnia 2013 Robiłem to dziesiątki razy, wskazówka przekroczy licznikowe 80*C i przewód powoli zaczyna się nagrzewać, dojdzie pod kreskę 90*C i jest już gorący. Przekroczy 90*C włącza się wentylator i temperatura spada. Dziś przy -6*C przejechałem spokojnie 10 km i dopiero mijało 70*C... Myślałem, że gorszej maszyny od Cinq 700 do rozgrzania już nie ma a tu okazuje się że jest i to znacznie gorsza. Do Cintka wchodziło mi tyle samo płynu co tutaj, przy -15*C po tych samych 10 km miałem te 90*C... Ja nie wiem mam też ABS, fakt super szybko się nie nagrzewa no na pewno nie 10 km mój łapie temperaturę po jakiś 5 ale jak zapalę go chwilę czekam aż się troszku zagrzeje i jadę to po jakiejś minucie ciepłe powietrze leci z nawiewów a teraz po naprawie klap grzeje jak szalony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stachu121 Zgłoś #1356 Napisano 22 Grudnia 2013 Ja na ogrzewanie też nie narzekam, ciepłe powietrze leci po 2-3 minutach od odpalenia i faktycznie grzeje bardzo dobrze, tyle, że długo się rozgrzewa do 90*C. W porównaniu do Poloneza dziewczyny to mój może się schować, pokonując nim dystans po którym w moim wskazówka ledwo drgnie u niej już dawno 90*C i w środku cieplutko, a Poldek bez żadnych przysłon na chłodnicę, osłon na silnik itd, a u siebie mam do połowy chłodnicę zasłoniętą i całą osłonę jednolitą pod silnik... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1357 Napisano 22 Grudnia 2013 Ja na ogrzewanie też nie narzekam, ciepłe powietrze leci po 2-3 minutach od odpalenia i faktycznie grzeje bardzo dobrze, tyle, że długo się rozgrzewa do 90*C. W porównaniu do Poloneza dziewczyny to mój może się schować, pokonując nim dystans po którym w moim wskazówka ledwo drgnie u niej już dawno 90*C i w środku cieplutko, a Poldek bez żadnych przysłon na chłodnicę, osłon na silnik itd, a u siebie mam do połowy chłodnicę zasłoniętą i całą osłonę jednolitą pod silnik... Widzisz niech się nagrzewa i dłużej ale masz ciepło temperaturę trzyma olej to albo podeprzyj wskazówkę i będzie ok a w poloniezie szybko się nagrzewał ale w środku i tak było zimno bardzie jak na zewnątrz(polska technologia nie powala), co do twej dziewczyny to nie powiem - nie jechałem (jestem żonaty) :lol3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #1358 Napisano 22 Grudnia 2013 przejechałem spokojnie 10 km i dopiero mijało 70*C... Tylko ze przy tych 70 na zegarach z kratek leci ciepłe a nawet gorące powietrze. Przy 70 stopniach zaczyna sie optymalna temp silnika oznacza to grubsza kreska na zegarze a że VW dodał jeszcze cyferki to niestety działają one na ludzką psychikę, inne marki cyferek nie mają i nie ma co drażnić wyobraźni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #1359 Napisano 23 Grudnia 2013 W porównaniu do Poloneza dziewczyny to mój może się schować w moim wskazówka ledwo drgnie u niej już dawno 90*C i w środku cieplutko :lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol:lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1360 Napisano 24 Grudnia 2013 Stachu jest mistrzem może viagra pomoże co. Jak u niej łapie 90C i w środku ciepło a tu nawet nie dygnie wskazówka:)lol3 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach