pablo211111 Zgłoś #1201 Napisano 10 Grudnia 2012 Nie wysadza ci płynu ani nic z tych rzeczy, ale ja bym podmienił najpierw czujnik temperatury i pojeździł trochę. żadnych dziwnych rzeczy nie ma typu wysadzanie płynu. poprostu auto nie nagrzewa sie do swojej temperatury przez co wzrosło spalanie i w środku nie grzeje zbyt dobrze. wymienie termostat i wszystko wroci do normy tylko na jak długo...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piterx30 Zgłoś #1202 Napisano 11 Grudnia 2012 Panowie Parę spostrzeżeń po wymianie termostatu. Objawy były takie że w mieście temperatura dochodziła do 95 C i termostat nie puszczał na chłodnicę . Taka sam sytuacja na trasie przy szybkiej jeżdzie temp. powyżej 92-93 C . Chłodnice mam nową więc padło na termostat. Powiem od razu że latem temperatura była OK do 90 C. Szybki zakup polecanego Wahlera i już byłem na podnośniku u kumpla. Znając obiegowe opinie że VW jest banalnie prosty w naprawie , nastawiałem się na max 30 min. Jak zdjęliśmy osłonę to zobaczyłem że.... , raczej nic nie zobaczyłem . Schowany pod pompą wspomag. - masakryczny dostęp. Po wymontowaniu okazało się że był zamontowany Vernet . Ze starości się zaczął przycinać przy wyższej temp. NAgrzewał się raczej ok . bo dosyć szybko leciało ciepłe pow.Po zamontowaniu Wahlera zauważyłem że dosyć długo dochodzi do temp 80 stopni. A max jaki osiąga to 87-88 C . Czyli tyle jakie ma otwarcie. Temperatura w trasie ok 87-88. dzisiaj w korku ( 9 km) też nie dobił do 90 C. Generalnie wolę temp. ok 90 , niż powyżej 90-95 c , co niektórzy uważają za standard w pasku. Pozdrawiam Piter Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1203 Napisano 11 Grudnia 2012 Schowany pod pompą wspomag. - masakryczny dostęp. Mało widziałeś jeszcze a dostęp jest bardzo dobry i nie jeden ci to powie. Temperatura w trasie ok 87-88. dzisiaj w korku ( 9 km) też nie dobił do 90 C.Generalnie wolę temp. ok 90 Podeprzyj sobie wskazówkę zapałka będzie ci lepiej":lol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1204 Napisano 11 Grudnia 2012 dostęp jest bardzo dobry i nie jeden ci to powie. dokładnie. ja ostatnio leżakowałem przy minus 11 pod autem a kanału nie mam i bardzo przyjemnie się termostat zmieniało Po zamontowaniu Wahlera zauważyłem że dosyć długo dochodzi do temp 80 stopni. A max jaki osiąga to 87-88 C . Czyli tyle jakie ma otwarcie. Temperatura w trasie ok 87-88. dzisiaj w korku ( 9 km) też nie dobił do 90 C. też zamontowałem Wahlera i mam tak samo. Wcześniej przy minus 15 rozgrzał się na trasie 50 km do 74 stopni Podeprzyj sobie wskazówkę zapałka będzie ci lepiej" zapomniał pan o kalibracji?? u mnie raczej dobrze wskazuje bo pokrywa się z climatronikiem.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olsonek36 Zgłoś #1205 Napisano 12 Grudnia 2012 Witam, mam takie pytanko. Po przejechaniu jakiej odległości w temp. minusowej takiej jak dzisiaj silnik osiąga temperaturę pracy w Waszych paskach(benzyna)? Pytam bo mam jeszcze VW Caravelle gdzie po przejechaniu 2km leci już ciepłe powietrze z nawiewów(90 stopni po ok 5km) a w passku po przejechaniu 15km ledwo wskazówka się podnosi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tribal Zgłoś #1206 Napisano 12 Grudnia 2012 a termostat działa ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1207 Napisano 12 Grudnia 2012 a w passku po przejechaniu 15km ledwo wskazówka się podnosi. coś jest nie halo.. do max 10 km powinieneś mieś już rozgrzane auto do temperatury pracy.. pewnie termostat do wymiany.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #1208 Napisano 12 Grudnia 2012 a termostat działa ?? Jakby działał nie było by pytania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olsonek36 Zgłoś #1209 Napisano 13 Grudnia 2012 Jaki termostat polecacie? Valeo, Wahler czy Gates? Bo do Topranów i tym podobnych to się nawet nie zbliżam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1210 Napisano 13 Grudnia 2012 Wahler nic dodać, nic ująć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waśka Zgłoś #1211 Napisano 13 Grudnia 2012 (edytowane) A ja mam taki problem który zapewne już był wcześniej poruszany no ale cóż,warto zapytać . Wymieniałem termostat jakiś miesiąc temu , kupiłem Vernet bo innego nie było no ale przejdźmy dalej. Przed wymianą wskaźnik na desce pokazywał 70 stopni przez cały czas. Po wymianie wskazówka idzie pięknie do 90 i trzyma się równo.Ale pojawił się problem - dziś podpinałem się komputerem pod auto w celu skasowania błędów i przy okazji spojrzałem sobie na parametry pracy silnika. Jakież moje zdziwienie było gdy w polu temperatury płynu widniała wartość 54,7 stopnia gdzie na desce równiutko 90 stopni. Sprawdziłem węże po trasie, górny wrzący a dolny lekko ciepły. Pytanie zatem : mam walnięty termostat czy czujnik temperatury ? Dodam,że wraz z przyjściem mrozów auto spala mi więcej ropy niż latem (ok.1-1,5 litra więcej na 100 km) a z lektury forum wywnioskowałem że padnięty czujnik również ma wpływ na spalanie. Edytowane 13 Grudnia 2012 przez waśka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #1212 Napisano 13 Grudnia 2012 Pytanie zatem : mam walnięty termostat czy czujnik temperatury ? Przy tych "objawach" to na bank czujnik - podepnij jeszcze dla pewności kompa jak będzie zimny silnik (najlepiej rano przed odpaleniem) i wtedy sprawdź temp. Pewnie pokaże sporo poniżej rzeczywistej wartości. Ja w swoim AHU wymieniłem przez 2,5 roku już 3 albo 4 czujniki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waśka Zgłoś #1213 Napisano 13 Grudnia 2012 Przy tych "objawach" to na bank czujnik - podepnij jeszcze dla pewności kompa jak będzie zimny silnik (najlepiej rano przed odpaleniem) i wtedy sprawdź temp. Pewnie pokaże sporo poniżej rzeczywistej wartości. Ja w swoim AHU wymieniłem przez 2,5 roku już 3 albo 4 czujniki Zatem nie pozostaje mi nic innego jak sprawdzić jutro przed startem temperaturę . I jeszcze dla pewności - uszkodzenie tego czujnika ma wpływ na ilość spalanego paliwa ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1214 Napisano 13 Grudnia 2012 I jeszcze dla pewności - uszkodzenie tego czujnika ma wpływ na ilość spalanego paliwa ? Tak bo czujnik pokazuje że silnik zagrzał się do temperatury pracy i dawkowanie się zmniejsza jak jest zimny dostaje więcej paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #1215 Napisano 13 Grudnia 2012 I jeszcze dla pewności - uszkodzenie tego czujnika ma wpływ na ilość spalanego paliwa ? Pewnie ma ale nie taki żeby zużycie rosło o 1-1,5l/100km. To bardziej "zasługa" zimy - auto dłużej się dogrzewa, startujesz z niższej temperatury itd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waśka Zgłoś #1216 Napisano 14 Grudnia 2012 Temperatura za oknem ok -10 , auto stało w garażu ,nieogrzewanym . Jechać już po nowy czujnik ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #1217 Napisano 14 Grudnia 2012 Jechać już po nowy czujnik ? tak. tylko zastanów się co kupić.. żebyś czegoś taniego nie kupił.. z czujnikami jak z termostatami.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebus Zgłoś #1218 Napisano 14 Grudnia 2012 I żeby oszczędzić sobie pracy zanim zamontujesz czujnik podepnij go pod wtyczkę i sprawdź co pokaże VAG - jeśli temp zbliżoną do otoczenia to montuj a jak coś z kosmosu to od razu wracaj do sklepu i niech wymieniają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waśka Zgłoś #1219 Napisano 15 Grudnia 2012 Kupiłem dziś za waszymi radami nowy czujnik temperatury (vernet co mnie zdziwiło) . Szybko po powrocie auto do garażu i zaczynam wymiane. Zdziwiłem się nieco po podłączeniu i osadzeniu nowego czujnika - po przekręceniu zapłonu zaczęła mrygać kontrolka temperatury wody . Odłączyłem nowy i podłączyłem stary - kontrolka zgasła. W sklepie zapewniali mnie że nowy czujnik będzie pasował na 100% . W budowie też zauważyłem różnicę - nowy miał okrągły płaski łeb natomiast stary był zakończony prostokątną wypustką . W takim wypadku czujnik trafia w poniedziałek z powrotem trafia do sklepu. Jaki polecicie zamiennik który będzie pasował i nie będzie sprawiał problemu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Józefoo Zgłoś #1220 Napisano 15 Grudnia 2012 Nie wiem ale chyba tak ma być że kontrolka kilka razy mruga po przekręceniu stacyjki ja tak mam zawsze, później gaśnie i jest cacy. A jak chcesz zmieniać to wszystko aby nie TOPRAN- hans prais to jedno badziewo jak nie wiem omijaj te części z daleka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach