Gość tomekgutek Zgłoś #1 Napisano 12 Września 2008 Witam poszukuję silnika AWT 1,8 T do Passata z 2001 r. Od dwóch tygodni nie mogę nigdzie go zlokalizować. Mam pytanie do specjalistów jaki silnik może go zastępić (AEB, APU) aby było jak najmniej przeróbek. Prośba o wszelkie sugestie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Walter Zgłoś #2 Napisano 12 Września 2008 co się koledze stało, że silnik padł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomekgutek Zgłoś #3 Napisano 12 Września 2008 Pewnego dnia zauważyłem duży ubytek oleju. Oczywiście dolałem olej a już rano zobaczyłem plamę pod samochodem.Odrazu na lawecie odholowałem go do mechanika. Mechanik stwierdził olej w zbiorniku wyrównawczym. sprawdził chłodniczkę oleju sprężarką ok 8 atmosfer - wszystko ok, sprawdził uszczelkę pod głowicą - wszystko ok, wysłał głowicę i blok do prześwietlenia - wszystko ok (możliwe są jakieś mikropęknięcia). I stwierdził, że najlepiej wymienić silnik no i teraz szukam bezskutecznie silnika na wymianę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk_tor Zgłoś #4 Napisano 12 Września 2008 Zmień mechanika. Jeżeli wszystko wytargał z auta i zrobił to co powiedział to nie ma możliwości nie znalezienia przyczyny bo to urządzenie mechaniczne a nie magiczne. Jeżeli szukasz silnika to popytaj ludzi co rozbite angliki przywożą np na allegro (niekoniecznie muszą mieć to wystawione). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomekgutek Zgłoś #5 Napisano 12 Września 2008 Odezwałem się do wszystkich ludzi co wystawiali na Allegro + anonse Lubelskie na dzień dzisiejszy brak takiego silniczka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #6 Napisano 12 Września 2008 Odezwałem się do wszystkich ludzi co wystawiali na Allegro + anonse Lubelskie na dzień dzisiejszy brak takiego silniczka. No to teraz uważajcie wlasciciele AWT na swoje auta A powaznie ... powinienes oddać auto do drugiego mechanika. Jakie mikropękniecia ? o czym on mowi ? Dlaczego cały silnik ? Coś mi tu sie wydaje niejasne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #7 Napisano 12 Września 2008 pochwal się ile Cię ta diagnoza kosztowała i ile kosztować ma wymiana silnika ... generalnie przekładkę silnika możesz zrobić jeśli mechanik wie co robi. Problem będzie z jego uruchomieniem i podpięciem do nowej wiązki... ZTCW w passkach po lifcie (czyli silniki AWT i AWM) masz już inną szynę (CAN BUS), a co za tym idzie elektroniczną przepustnicę i inne sterowanie - dlatego m.in. jest też problem z przełożeniem zegarów od nowych do starszych... edit: swoją drogą to samo się tak nie stało. Pochwal się co się z tym silnikiem działo dzień wcześniej, bo sam z siebie AWT jest BARDZO wytrzymałą jednostką... wiem z autopsji. Mechanik znalazł w ogóle to źródło wycieku???!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #8 Napisano 12 Września 2008 Może to był mechanik z ASO co by wymieniał a nie naprawiał. Jeżeli faktycznie poszedł olej do płynu to by wskazywało na uszczelkę ale jeżeli mechanik twierdzi że nie to naciąga Cie na koszta a może mu Twój silnik potrzebny a Ty sobie kupisz drugi... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin Zgłoś #9 Napisano 12 Września 2008 no tak bo z tego co kolega opisał nie wynika nic. mechanik , załatwił sprawę najlepiej , wmiana i gitara poszukaj innego mechanika kolego i to szybko, albo tak jak napisał marek, opowiedz nam tu co działo się z silnikiem wcześniej(czytaj. czy jeździłeś bez oleju?) bo nawet po tym co opisałeś wnioskuję że silnik nadal chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #10 Napisano 12 Września 2008 Może wywaliło przez miskę lub dziurę w bloku a i przy okazji uszczelka walnęła. Mechanik zobaczył olej w zbiorniczku i dalej nie szukał....to tylko domniemanie Tak czy inaczej czekamy na opisanie wszystkiego przez Ciebie co się działo wcześniej i co robił mechanik jak chcesz żeby Ci pomóc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomekgutek Zgłoś #11 Napisano 12 Września 2008 (edytowane) Teraz więcej szczegółów: Kupiłem auto ok 3 miesiące temu od znajomego który jeździł nim przez 3lata bardzo o niego dbając (regularne przeglądy + najmniejszy problem jeździł do ASO). Auto kupione w Polsce i cały czas serwisowane. Auto brało olej ale niby zgodnie z wszelkimi instrukcjami w granicach normy. Oczywiście kolega zawsze woził ze sobę butelkę litrową moblia. Przy zakupie było trochę poniżej normy więc dolałem i było chyba wszystko ok. Po zrobieniu ok 1500km. zapaliłasię kontrolka oleju (oczywiście pomarańczowa) po dolaniu oczywiście zgasła. Później nie było problemów z olejem. Ale jakiś czas później znów zapalasię kontrolka dolewam oczywiśście gaśnie a następnego dnia znów brak oleju. A rano pod Passatem plama oleju. Wówczas od razu Passata na lawetę (nie zrobiłem nawet paru metrów bez oleju) i do mechanika polecanego jako specjalistę od niemieckich aut. Mechanik zaczął od chłodniczki oleju - sprawdził ją na zimno pod ciśnieniem 8at. - twierdzi że pracuje normalni przy 2at. wg niego jest cała i sprawna. Rozebrał silnik aby sprawdzić uszczelkę, Widziałem tą uszczelkę wygląda na nie uszkodzoną. Następnie zawiózł silnik do prześwietlenia (gdzieś w Lublinie - cena 100zł) i nic nie stwierdzono. I jeszcze jedno silnik nie miał żadnych widocznych wycieków tylko olej w zbiorniku wyrównawczym. Silnik przez cała moją eksploatację ani razu ni miał podwyższonej temperaty. Tak naprawdę to mechanik nie znalazł miejsca przecieku, twierdzi, że mogą to być "mikropęknięcia" w bloku lub głowicy które dają znać o sobie jak silnik jest rozgrzany. Wg mnie wymiana całego silnika to lekka przesada, ale co naprawiać i czego szukać. Czekam na wszelkie sugestie i podpowiedzi Edytowane 12 Września 2008 przez tomekgutek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #12 Napisano 12 Września 2008 A rano pod Passatem plama oleju I jeszcze jedno silnik nie miał żadnych widocznych wycieków tylko olej w zbiorniku wyrównawczym. To miał ten wyciek czy nie miał Skoro był wyciek pod samochodem a później twierdzisz że nie ma wycieków lub ich nie widać. Skoro nie widać a kapie, niech mechanik zaleje go olejem jak już poskładał i odpali i wtedy obserwuje na kanale co się dzieje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #13 Napisano 12 Września 2008 Mikro pekniecia-oierwszy raz slysze ze cos takiego stalo sie w aucie,moze sie nie znam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomekgutek Zgłoś #14 Napisano 13 Września 2008 Ok macie rację. Wyciek oleju był na zewnątrz i do zbiornika wyrównawczego. Mechanik nie znalazłł dokładnie miejsca wycieku z silnika a zobaczył olej w zbiorniczku wyrównawczym i zakończył poszukiwania. W tym momęciem mam rozgrzebany silnik. Podpowiedzcie co najlepiej zrobić. Czy składać i wymienić wszelkie uszczelki a następnie zalać olejem do sprawdzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #15 Napisano 13 Września 2008 marewel, mogą być mikropęknięcia w głowicy. Poczytaj choćby na google tomekgutek, ja na Twoim miejscu zabrałbym samochód do innego mechanika i powiedział jakie były objawy. Ale miałeś też spory wyciek oleju i to nie wiadomo skąd. Mogło wywalić olej czujnikiem, uszczelką pod miską olejową lub pękniętym blokiem. Nowy mechanik musi silnik dokładnie obejrzeć i postawić diagnozę. Jak pęknięty blok to wtedy faktycznie wymiana ale musi być pewny na 100%. Zapytasz dlaczego nowy mechanik Bo stary to partacz który zignorował Twoje podpowiedzi o oleju pod silnikiem tylko jak zobaczył olej w zbiorniczku to był pewny że to jest to a mogło być kilka usterek na raz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #16 Napisano 13 Września 2008 Niby skąd te mikro pęknięcia miały sie wziąć?Silnik przegrzany nie był z tego co pisze właściciel.Ja bym wymienił uszczelkę ewentualnie czapkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #17 Napisano 13 Września 2008 Niby skąd te mikro pęknięcia miały sie wziąć?(...) Skaza (fabryczna), pałowanie zimnego silnika (raz, nawet nie świadome), dolanie dużej ilości oleju / płynu chłodniczego do rozgrzanego silnika. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #18 Napisano 13 Września 2008 I tak mozemy gdybac i gdybac.Jest plama pleju przez mikro pekniecia,a pekniec nie widac nawet na maszynie,czy to sie trzyma kupy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #19 Napisano 13 Września 2008 (edytowane) Tomek, jak się domyślam pojechałeś do Bosh Service w Lubartowie, zgadłem? Miałem z dokładnie tymi Panami przyjemność. Nie będę opisywał na czym polegał problem, jednak zaufaj mi że o samochodach to nie maja raczej pojęcia. P.S Chcieli mnie skasować 70zł za wykasowanie z komputera błędu którego nie było. Zdałem proste pytanie - po co kasować błąd (czujnika hamulca) który na 99% się nie pojawił a zwłaszcza jeżeli nie ma to wpływu na pracę ECU silnika? - Dostałem fachowa odpowiedź - zdezorientowany wyraz twarzy i odpowiedź "nie wiem". Możesz powiedzieć że pozdrawia kolega z Krakowa, czujnik który chcieli wymienić działa do dzisiaj Pozdrawiam Edytowane 13 Września 2008 przez artuj Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomekgutek Zgłoś #20 Napisano 13 Września 2008 Tomek, jak się domyślam pojechałeś do Bosh Service w Lubartowie, zgadłem? Nie to nie oni !!! Wracam właśnie od machanika. Chciałem aby mi zamontował z powrotem silnik i zalał olejem, ale twierdzi że tylko wpędzę się w niepotrzebne koszty. Po dokładnych z Nim rozmowach mam teraz trochę inne informacje. (oczywiście od niego) (cholera człowiek przez wszystkich polecany i wydaje się godny zaufania) Ale do rzeczy. Po pierwsze wyciek oleju był tylko przez zboirniczek wyrównawczy - jest tam jakby zaworek bezpieczeństwa . A prześwietlana była tylko głowica, blok nie. Twierdzi że przy dokręcaniu głowicy mogą powstawać mikropęknięcia których przy prześwitleniu nie widać. Co do bloku nie wiadomo, mówi tylko że widać już ślady zużycia. Twierdzi, że taniej będzie zainwestować w zamianą silnika niż próbować go naprawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach