Gość bibek78 Zgłoś #1 Napisano 3 Września 2008 Witam! Jestem tu pierwszy raz i mam nadzieje ze nie ostatni;-) Chcialem sie dowiedziec czy ktos kiedys wymienial u siebie bebenek stacyjki bo mam coraz wiecej problemow z odpaleniem auta.Jesli ktos juz to kiedys robil to prosilbym o pomoc w tym temacie i o jakies wskazowki. Z gory dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam Tomek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martivw75 Zgłoś #2 Napisano 3 Września 2008 Witam! Jestem tu pierwszy raz i mam nadzieje ze nie ostatni;-) Chcialem sie dowiedziec czy ktos kiedys wymienial u siebie bebenek stacyjki bo mam coraz wiecej problemow z odpaleniem auta.Jesli ktos juz to kiedys robil to prosilbym o pomoc w tym temacie i o jakies wskazowki. Z gory dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam Tomek Witam chyba chodzi Ci o kostke stacyjki na kierownicy:eek: bo jesli tak to zdejmujesz koło kierownicy sciągasz tulejke wyciągasz całą stacyjke i wykręcasz kostke .Ten element jest częstym utrapieniem pasków i jego właścicieli.Pozd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Czesiek_nh Zgłoś #3 Napisano 3 Września 2008 A ile mniej więcej kosztuje taka kostka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość highland Zgłoś #4 Napisano 3 Września 2008 Hej! Ja jak wymieniałem to pamięytam,ze miałem straszny problem ze zdjeciem tej tuleI,takze zarezerwuj sobie troche czasu:-) A i jak masz poduszke to najlepiej po odkręceniu odłóż ja w jakies miejsce,zeby Ci nikt sie nia nie bawił ,bo tam jest taka kostka na tasmie która sie kreci dookoła. Jak zabardzo sie pokręci poźniej sa problemy z złożeniem(mówię to z autopsji:-) ) i moze odczytywac błedne połozenie kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adiadrian Zgłoś #5 Napisano 4 Września 2008 w ASO kosztuje 80pln a podróba jakies 15-20... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roofy_1 Zgłoś #6 Napisano 4 Września 2008 Witaj!!!! Wymiana tego bębenka w pierwszej części jest prosta bo odkręcasz kierownicę i zdejmujesz osłonki i już masz ale schody zaczynają się dalej bo musisz odkręcić na dole całą kolumnę i wyjąć bębenek wraz z pałąkiem; ja nie mogłem zdjąć samego bębenka nawet ze ściągaczem; w końcu stwierdziłem że nie będę się z tym babrał i oddałem do fachowca i po kłopocie; tak więc najpierw zorientuj się ile z tym jest pracy żebyś się nie zakopał Pozdr, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paput Zgłoś #7 Napisano 4 Września 2008 Witaj. Chodzi Ci o wymianę tej części?? Jak już koledzy pisali początkowo jest całkiem przyjemnie i robota idzie gładko. Dopiero z jakąś tulejką jest ciężej, ale śrubokręt i młotek pomógł. Co prawda trochę trzeba było powalić (aż żal pasia było), ale ostatecznie wszystko gra. Co do ceny elementu ze zdjęcia. Ja zapłaciłem za niego jakieś 9zł i działa już 1,5 roku bez zarzutu. Aha i jeszcze jedno. Z tego, co mi powiedzieli w sklepie, to są dwa rodzaje tych części do Passata B4 i bezpieczniej jest wyjąć stary i dopiero kupić. No chyba że tak jak ja masz możliwość wziąć oba bez płacenia, a potem drugi oddać i zapłacić za wzięty. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #8 Napisano 4 Września 2008 kolego bibek78, Przerabiałem ten temat i to co mogę poradzić to: 1. Najłatwiej wymienić kostkę stacyjki demontując kolumnę kierownicy razem z całą kierownicą. Kostkę odkręcisz przy pomocy cienkiego wkrętaka od spodu. 2. Do wymiany wkładu stacyjki wystarczy zdjąć kierownicę, ale UAWAGA: wkład stacyjki sam nie wyjdzie. W obudowie stacyjki trzeba wywiercić otwór (2mm). 3. Problem z odpalaniem auta nie zawsze spowodowany jest kostką stacyjki. U mnie problem pojawił się z wkładem stacyjki. Pozornie wszystko wyglądało dobrze, ale brakowało jakiś ułamków milimetra do prawidłowego przekręcenia kostką. I tu kolejna ciekawostka. Wkład stacyjki można rozebrać i wymienić "języczek" który przekręca zworki w kostce. Zostajesz wtedy z starym kluczykiem. 4. Cena kostki to 30-40zł (Febi). 5. Jak już zdemontujesz wszystko to możesz sprawdzić działanie kostki przy pomocy wkrętaka (przekręcasz wkrętakiem). Masz wtedy jasność co poleciało. 6. Jak potrzeba, to mogę załączyć fotki, ale najwcześniej jutro. I na koniec, jeśli problem jest z odpalaniem to można założyć przycisk, który obejdzie kostkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #9 Napisano 4 Września 2008 Wymieniając jakiś czas temu kostkę stacyjki odkręciłem całą kolumne na dole na krzyzaku tak jak kolega slawekm65, gdyż za żadne skarby nie mogłem zdemontować wieloklinu. I tu pojawił się problem, przed demontarzem na kierownicy nie było zandego luzu, a po złozeniu mam wyczowalny luz na kierownicy ruszając ją w pionie. Jestem pewnny, że łożysko w obudowie stacyjki jest dobre i na rególacji kiery tez niema zadnego luzu, a sam pręt kolumny ma luz. Koledzy co to może być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #10 Napisano 4 Września 2008 Sprawdź czy dobrze połączyłeś kolumnę kierownicy na krzyżaku, a najlepiej sprawdź gzie pojawił się luz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bibek78 Zgłoś #11 Napisano 4 Września 2008 Witam! Dziekuje za wszystkie odpowiedzi. Napewno czesc z nich sie przyda, szczegolnie od kolegi roofy 1 napewno nie skonczyla sie czesc ktorej fotki dodal paput. Troche to dla mnie dziwne co tu piszecie, ze zeby wymienic bebenek trzeba bylo demontowac kolumne kierownicy. albo cos zle zrozumialem? Jesli moznaby bylo prosic o jakies fotki jak ktos to robil to byloby super. dzieki za odpowiedzi. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #12 Napisano 5 Września 2008 (edytowane) Demontaż kolumny kierownicy to chwila. Resztę masz już jak na dłoni. I żadnych młotków, ściągaczy i tym podobnych siłowych rozwiązań. Ale co tam. Droga wolna, każdy robi jak mu wygodniej. Jak się jeszcze wstrzymasz z bólami to wrzucę kilka fotek. I jeszcze jedna uwaga. Mam kierownicę bez regulacji i wspomagania. Układ bardzo prosty. Edytowane 5 Września 2008 przez slawekm65 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bibek78 Zgłoś #13 Napisano 5 Września 2008 (edytowane) slawekm65 dziekuje za konkretna odpowiedz, u mnie jest wspomaganie i nie ma regulacji kierownicy to pewnie bedzie jakas roznica. Dolaczam obrazek chodzi mi o wymiane elementu nr 3 A tak przy okazji nie wiem czy jest Wam znana bardzo fajna strona, ktora po bezplatnym zalogowaniu pozwala odnalezc wszystkie czesci do aut Vw, Audi, Skoda i numery seryjne tychze czesci. http://www.vagcat.com/ Edytowane 10 Września 2008 przez kazio scalone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
grzyb Zgłoś #14 Napisano 5 Września 2008 Sprawdź czy dobrze połączyłeś kolumnę kierownicy na krzyżaku, a najlepiej sprawdź gzie pojawił się luz A uważasz ze można to żle połaczyć ??? niewiem jakim można by być tępakiem ale jeśli rozłączyłem ją z frezu to niema możliwości skręcenia tego inaczej bo niewsadził bym sróby, tak jak napisałem wcześniej luz jest na "pręcie" kolumny kierowniczej. I jak go zlikwidować ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #15 Napisano 5 Września 2008 Kolego Bibek78, podrzucam fotki, może Ci coś wniosą. Na fotce 1 (Rys1) widzisz śrubę, którą należy odkręcić na krzyżaku. Na fotce 3 zaznaczyłem (1) miejsce gdzie normalnie jest śruba którą również należy odkręcić. Wtedy powinna wyjść cała kolumna kierownicy. Oczywiście kierownicę zdejmujesz na początku. Na fotce 2 (Rys2) widać śrubę (1) która przytrzymuje kostkę stacyjki (Twój element 3, który chcesz wymienić). Tu musisz mieć długi, cienki, krzyżakowy wkrętak. Jak zdemontujesz kostkę stacyjki to podłącz ją do złączki i wkrętakiem sprawdź czy działa!!! Problem nie zawsze jest w kostce!!!. Na fotce 4 (Rys4) widzisz wkład stacyjki. Element oznaczony 2 nieraz ulega wyrobieniu i autko nie odpala. Jak kupisz zamiennik to wymieniasz całość. Ja kupiłem na allegro używany, oryginalny wkład, rozebrałem go i wymieniłem tylko wspomniany element 2. Jeśli chcesz zdemontować wkład stacyjki to niestety musisz wywiercić dziurę (rys 3, oznaczoną 2) i nacisnąć sprężynę 1 na fotce 4 (rys4). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bibek78 Zgłoś #16 Napisano 6 Września 2008 Super fachowa pomoc. Czegos takiego potrzebowalem. Jutro zabieram sie do pracy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #17 Napisano 9 Września 2008 Bibek78, coś działałeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bibek78 Zgłoś #18 Napisano 10 Września 2008 Witam! Takl stacyjka wymieniona. Problem jak reka odjal zniknal. Jeszcze raz wielkie dzieki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość inuit Zgłoś #19 Napisano 19 Września 2008 Ja wymieniłem koskę i dalej nic, zaskoczy czasami jak mocno przekręcę, mam zrobiony guzik do odpalania ale drażni mnie to że kostka wymieniona i dalej nie pali co to może być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #20 Napisano 19 Września 2008 Ja wymieniłem koskę i dalej nic, zaskoczy czasami jak mocno przekręcę, mam zrobiony guzik do odpalania ale drażni mnie to że kostka wymieniona i dalej nie pali co to może być? Kolego, czytaj dokładnie wątek. Przecież wyraźnie napisałem co i jak! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach