aki Zgłoś #1 Napisano 29 Sierpnia 2008 Witam, chciałbym się dowiedzieć czy i ile kosztuje przegląd fitra DPF. w książce serwisowej pisze ze zaleca się przegląd DPF przy 150 tys. km. Czy taką inspekcję można zrobić poza ASO i w jakich cenach się kształtuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #2 Napisano 1 Września 2008 Ten przegląd to podłaczenie pod VAS'a i odczytanie masy popiołu która zalega w filtrze. Jeżeli jest powyżej dopuszczalnej granicy filtr po prostu się wymienia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aki Zgłoś #3 Napisano 11 Marca 2009 Z tego co wiem to filtra DPF sie nie wyminia, ponieważ jest bezobsługowy. Gdy wartość sadzy jest przy maksymalnej wartości wtedy zostaje uruchomiony system samoczyszczenia filtra polegający na wtryskiwaniu odpowiedniej dawki ADBLUE do układu wydechowego przed filtrem DPF co powoduje wypalenie się sadzy. W serwisie VW sprawdzenie wartości sadzy kosztuje 150 zł, a gdy nie ma w specjalnym zbiorniczku ADBLUE to napełnienie go kosztuje drugie tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #4 Napisano 11 Marca 2009 Jakie adblue? To nie tir. Byla jakas seria vw z mokrymi DPF, ale b6 ma suche dpf bez zadnych plynow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aki Zgłoś #5 Napisano 11 Marca 2009 a no tak ostatnio czytałem o DPF w gazecie MOTOR i z tego sie wzielo to adblue , a my faktycznie mamy suche DPF SORKI ZA POMYŁKĘ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaskiewc Zgłoś #6 Napisano 12 Marca 2009 a mi w serwisie powiedzieli, że co ok 150k km trzeba wymieniać zbiornik z sadzą, co kosztuje ok 15k zł!!!! Serwis Gajos w Sopocie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #7 Napisano 10 Kwietnia 2009 Nie chce zakładac nowego tematu, wiec sie tutaj podepnę. Dzisiaj z rana wybrałem sie do Niemiec, lecz na nieszczęście(lub na szczęście) przed samą granicą Passat odmówił posłuszeństwa. Zaczął przerywać, kupa dymu za nim poleciała, lecz po chwili szarpanie ustąpiło i pojawił sie tryb awaryjny. Wcześniej odkąd go kupiłem świeciła mi sie kontrolka katalizatora. Po podpięciu do komputera wyskoczyły dwa błędy : niesprawność filtra cząsteczek stałych i zbyt wysoka różnica ciśnień w filtrze cząsteczek stałych. Od tej pory świeci sie katalizator i mruga spirala świeć żarowych. Wcześniej próbowałem sam wypalić sadze w DPF jeździłem tak jak było podane w instrukcji i nic to nie dało. Samochód ma przejechane 80kkm. Da sie to jakoś tanio naprawić?? Była tu mowa o zbiorniku z sadzą, można tą kwestie przybliżyć ?? Dziękuje za podpowiedzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #8 Napisano 11 Kwietnia 2009 Kiedyś na allegro widziałem usługę przeprogramowania ECU, tak aby chodziło całkowicie bez DPF . Jak będę miał więcej czasu mogę poszukać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #9 Napisano 11 Kwietnia 2009 No więc tak, byłem w serwisie filtra nie da się wypalić gdyż już jest za mocno zapchany (w około 90%), koszt nowego DPFa 3200zl ;/. Znalazłem na allegro gościa z Kalisza który regeneruje lub usuwa DPFa wraz z programowaniem sterownika, koszt 800zl. Cyba usunięcie tego paskudztwa z samochodu bedzie najlepszym rozwiązaniem i nie będzie juz stwarzało problemów w przyszłości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zipek135 Zgłoś #10 Napisano 11 Kwietnia 2009 O właśnie o tego gościa mi chodziło . Usuń tego DPF będzie mniej problemów . Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #11 Napisano 11 Kwietnia 2009 Czy możecie dać namiar na gościa ???? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #12 Napisano 11 Kwietnia 2009 Może o taką aukcję chodzi? http://www.allegro.pl/item598463205_regeneracja_filtr_czastek_stalych_fap_dpf_pdf.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #13 Napisano 11 Kwietnia 2009 tak właśnie o tą aukcje chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danny87 Zgłoś #14 Napisano 13 Kwietnia 2009 Na forum Tdi znalazlem: Wariant tańszy: wyjmujesz FAP, bierzesz długie wiertło 8mm lub 10mm (nie większe !!) średnicy i wiercisz otwór przelotowy. Montujesz FAP`a i jeździsz dalej. W tej sytuacji wylot dalej jest lekko przydławiony. Wariant droższy: Wywalasz FAP`a wraz z całym układem dodatku do FAP. W miejsce FAP`a wkładasz rurkę, modyfikujesz oprogramowanie sterujące aby się nie upominało o to ustrojstwo i nie odczytywało sygnałów z czujników (których nie ma)... i tez jeździsz dalej... W tej sytuacji masz niedławiony wydech zatem wszelkie "chipowania" dadzą lepszy efekt. Forum Peugeot Klub Polska " Witam szanownych kolegów co do filtra fap to zrobiliśm jego regeneracje w sposób że wywierciliśmy 6 otworów wiertłem 10 i zamiast płynu do fapa poszedł oplej napedowy - narazie autko śmiga już 3 miechy i nic sie nie dzieje - komputer nie świruje a test przeprowadził mechenik z Aso peugota - zrobie to na dniach u siebie. " Co myślicie o przewierceniu ?? Dziś sie przyglądałem i u góry na DPF jest chyba sonda lambda przez którą by można by wprowadzic wiertło fi 10. Byłoby to najtańsze rozwiązanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aki Zgłoś #15 Napisano 14 Kwietnia 2009 Wybieram się do serwisu na przegląd filtra DPF. Obdzwoniłem jak narazie 2 serwisy i koszt waha się od 170 zł do 180 zł za podpięcie auta pod komputer i sprawdzenie zadzadzenia filtra gdy będzie mocno zadadzony następne kroki podejmie ASO tak mi powiedziano. Czas operacyjny to od 1 godz. do 1,5 godz. Myślicie że warto takie coś przeprowadzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aki Zgłoś #16 Napisano 18 Maja 2009 Umówiłem się na sprawdzenie zanieczyszczenia filtra DPF w serwisie MAGRO, koszt 170 zł czas usługi to 1,3 godziny. Ciekawe co powiedzą. Dowiedziałem się także z serwisu że mój passek ma oryginalny przebieg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość k0gi Zgłoś #17 Napisano 18 Maja 2009 jak ja lubie taki mit-y ;D 15tys zł wymiana DPF-u buhahahahahahhahaha za tyle to silnik i skrzynie mozna wymienic mi w serwisie mowili ze to okolo 3tysiecy kosztuje a skonczylo sie na 170zł za czyszczenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #18 Napisano 19 Maja 2009 To chyba nie wiesz gdzie jest DPF, bo nie jest w silniku wiec nic ci po wymianie silnika na nowy ze skrzynia. Zastanów sie zanim cos napiesz z tym swoim "buhaaa" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Turbolot Zgłoś #19 Napisano 19 Maja 2009 To chyba nie wiesz gdzie jest DPF, bo nie jest w silniku wiec nic ci po wymianie silnika na nowy ze skrzynia. Zastanów sie zanim cos napiesz z tym swoim "buhaaa" Kolega porównał koszty, że za 15k zł. można wymienić silnik i skrzynię a nie DPF, założę się, że dokładnie wie gdzie on się znajduje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Major Zgłoś #20 Napisano 19 Maja 2009 To za 15k kupisz całe robite auta z silnikiem i DPF, wiec słabe to jego porównanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach