Skocz do zawartości
Gość Longpit

błąd airbag

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Longpit

Witam

 

Wątek podobny ale nr błędu prawdopodobnie nowy.

 

Świeci kontrolka airbag- VAG wskazuje błąd 1222 Czujnik uderzeń bocznych strona pasarzera- G180 zwarcie do masy- Błąd sporadyczny.

 

Podgiołem styki wtyczki i popryskałem Kontaktem by poprawić połączenie, ale po skasowaniu błędu nadal świeci lampka airbag.

Co mi pozostaje - cięcie kostki i łączka na krótko ? Czy gdzie indziej szukać. Które piny zwiera się rezystorem ? ewentualnie i jakim.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

Witam Kolego

Tak jak sama nazwa wskazuje masz zwarcie do masy ktoregos z dwoch kabli czujnika przyspieszenia po stronie pasazera. Czujnik ten znajduje sie pod siedzeniem pasazera i jest pewnie podlaczony do fotela inna kostka niz poduszka. W tym przypadku nie widze jakiejkolwiek mozliwosci zwarcia pinow opornikiem- tak robia tylko nieuczciwi sprzedawcy i tylko w przypadku poduszek powietrznych. Jezeli bys zwarl opornikiem piny tego czujnika prawdopodobnie pozbyl bys sie poduszki w siedzeniu i paru procent sluchu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam tego typu problem z poduszką, co jakiś czas po odpaleniu auta pojawia sie komunikat airbag dezactiv(coś takiego) po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko gra i tak co jakiś czas sie to powtarza(nie często).dzieki za odp.:)a jeszcze dodam że na vag nie ma żadnych błędów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przewody mozesz sprawdzic na ciaglosc i zwarcia.jesli ok to nowy sensor.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A wilgoci tam czasem nie ma?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz temat poduszek. Błąd już na forum opisywany (1217), ale mam pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi. Jaka jest właściwa oporność sprawnej poduszki? Zastanawiam się czy mam tam działającą poduszkę czy jakąś atrapę. Jak mogę to sprawdzić we własnym zakresie?

U mnie pokazuje zbyt małą oporność!!!

Edytowane przez Lukas1975

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przewody zlacza poduszka 2 lub 3 ohmy.nie mozesz sprawdzic poduszki czy jest ok omomierzem.mozesz podlaczyc do drugiega auta i zobaczyc czy blad sie przemieszcza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki okazało się że miałem uszkodzoną poduszkę (tak to jest jak się kupuje w komisie). Po wymianie i skasowaniu błędu vagiem wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Longpit

Dziękuję za zainteresowanie- jeszcze dziś sprawdzę czy jest zwarcie do masy na którymś z tych 2 przewodów w kostce czujnika przyspieszenia. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.Mam tego typu problem z poduszką, co jakiś czas po odpaleniu auta pojawia sie komunikat airbag dezactiv(coś takiego) po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wszystko gra i tak co jakiś czas sie to powtarza(nie często).dzieki za odp.:)a jeszcze dodam że na vag nie ma żadnych błędów

 

Masz wyłączoną którąś poduszkę powietrzną. Albo jej tam nie ma i ją wyłączyli, by nie robić błędów, albo poduszka pasażera została wyłączona, by dziecko mogło jeździć w foteliku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Longpit

:confused:Zlokalizowałem kostkę z 2-ma przewodami - od czujnika przyspieszenia (pod fotelem).

Jest to kostka, która ma połączenie elektryczne od kostki podgrzewania foteli- konkretnie 1- en przewód "brązowy". Sprawdziłem i to właśnie on ma zwarcie do masy (wiązka główna posiada także brązowy- i to jest masa- wykluczyłem mechaniczne zwarcie tych przewodów).

 

Główna wiązka wchodzi pod wykładzinę z lewej bocznej strony fotela i czuję pod palcami że jest mocowana klipsem do podwozia i idzie dalej w kierunku tunelu. Niestety nie wiem gdzie szukać tego czujnika przyspieszenia- jeden z kolegów sugerował, że to on może być przyczyną. Jak go znajdę sprawdzę ciągłość podejrzanego przewodu.

 

Jeżeli ten czujnik faktycznie jest w okolicach fotela to gdzie i jak mam wyciągnąć fotel- centralnie od spodu z przodu fotela są 2 śruby na gwiazdkę- może trzeba je wykręcić.

 

"Zwarcie brązowego przewodu w kostce czujnika uderzeń bocznych pasarzera"

 

dodano:

Ten czujnik będzie faktycznie centralnie pod fotelem (czuje pod palcem wiązkę przewodów)- wykładzinę trzeba naciąć z tego co widze.

Jak podnieść fotel by coś zrobić z tym czujnikiem ?

 

dodano:

Wymontowałem fotel. Podwinołem dywanik- mokry. Widać dostała się woda - niewykluczone, że przez szczelne odpływy pod akumulatorem.

Wymontowałem czujnik prędkości, ale jeden z przewodów we wtyczce tego czujnika nadal ma zwarcie, więc jeżeli faktycznie ma tam nie być masy musi być gdzieś zwarcie. Wiązki przewodów są mokre.

Zobaczę, gdy wszystko wysuszę.

 

Więcej koncepcji nie mam.

Edytowane przez Longpit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Longpit

Witam ponownie

 

McKuch napisałeś:

 

...Tak jak sama nazwa wskazuje masz zwarcie do masy ktoregos z dwoch kabli czujnika przyspieszenia po stronie pasazera.

 

Czy jesteś tego pewien ?

 

Moim zdaniem przewód brązowy ma być do masy.

 

Dziś wysuszyłem wszystko złożyłem do kupy.

Woda najprawdopodobniej sączyła się przez osłonkę rurek klimatyzacji- umiejscowione przy filtrze powietrza.

 

Jutro podpięcie pod komputer i zobaczymy.

 

Zaintrygowałeś mnie tą masą McKuch i sprawdziłem instalację. Jeżeli jutro błąd powróci to może to czujnik- choć zwarcia on sam nie ma. Tymczasem stawiam na wilgoć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Longpit

Usunięcie błędu nic nie dało. Błąd nadal występuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

Witam Kolego

Jezeli sprawdziles te dwa przewody idace od sterownika air bagu do czujnika przyspieszen na zwarcie oraz ciaglosc i wszystko jest ok, to rzeczywiscie pozostaje czujnik. Moze troszeczke go podlalo i zaczal szwankowac.

Pozdrowki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie co Wy za herezje piszecie... To sa poduszki, swoja niewiedza narazacie kogos zycie! Sensor uderzen bocznych ma jeden kabel rzeczywiście do masy (brazowy) i nie szukajcie w tym problemu. Aby byc 100% pewnym uszkodzenia tego sensora, rozepnij kolego wiazke od sensora glownego i od sensora uderzen bocznych i omomierzem zmierz czy drugi kabel sensora (o ile pamietam fioletowo-czarny) czy nie ma jakiegokolwiek oporu do masy. Jesli oporu brak to padl sensor uderzen bocznych i musze Cie zmartwić ze jego nastepca musi miec te same oznaczenia, bo bedziesz mial problem z jego zakodowaniem. Mozesz ten rozebrac i poogladac jak ladnie rdzewieja sciezki i uklady w nim zawarte ;) Niestety to urok Passata...

 

Aha i nie zastąpisz go opornikiem, to nie poduszka ;) OPORU PODUSZKI SIE NIE MIERZY!!! Grozi to jej wybuchem! Swoja droga ma on wynosic ok. 1,5Ohm ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Longpit

tomlib czy istnieje szansa naprawy takiego sensora- param się elektroniką może bym go poczyścił.

 

Jeżeli go rozbierałeś to będziesz wiedział jak najlepiej się do niego dobrać.

 

Czy jest szansa dostać o identycznych kodach (numerach) ?

 

I NAJWAŻNIEJSZE. Jak wymontuję czujnik czy mogę jeździć bez podpiętego ?

 

Ewentualnie jak mam wyłączyć obwód tej poduszki.

Edytowane przez Longpit

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

Witam

Kolego tomlib rozwin prosze temat tego brazowego przewodu. Jaka mase masz na mysli i gdzie ew jest ona doprowadzona z czujnika.Z gory dzieki

Kolego Longpit nie wiem czy cos da sie zrobic z tym czujnikiem ale proponowalbym Tobie kupic nowy (jezeli to on jest winien).W teorii mozna jezdzic bez tego czujnika- w tej chwili uklad airbag jest i tak nieaktywny.

Pozdrowki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

szansa zawsze jest tylko uwazaj bo to jednak poduszki. Po ewentualnej naprawie moze dzialac tydzien, rok i wiecej a moze w nieoczekiwanym momencie zdetonowac poduszke. Dlatego podejdz do tego z dystansem ;) Na Allegro dostaniesz taki sensor, jesli nie na aukcji to u gosci wystawiajacych inne czesci do passat/golf4 itp. Hmm nie pamietam dokladnie ale ten sensor mial chyba 4 srubki na TORX i takie silikono-cos trzeba bylo zdrapac. Jesli za bardzo nie ugnil to jest pewnie szansa naprawy :)

 

Masa to inaczej: - akumulatora, GND, 31... Nie wiem jak jeszcze w motoryzacji zwane ;) Nie potrafie Ci kolego odpowiedziec gdzie jest przykrecony do nadwozia. Najlepiej zmierzyc opornosc miedzy nadwoziem a kablem i bedziesz wiedzial czy polaczenie jest prawidlowe.

 

Smialo mozesz jezdzic bez sensora tylko wtedy uklad airbag jest teoretycznie wylaczony. Pisze teoretycznie bo sa rzekomo przypadki, ze mimo swiecenia kontrolki - poduszki przy wypadku wybuchly ;)

Edytowane przez tomlib

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość McKuch

Witam

Kolego tomlib pytalem sie o ten brazowy przewod, poniewaz nie widzialem jeszcze w swoim zyciu sensora podlaczonego w vw-ju do masy nadwozia.Zawsze te dwa przewody wychodzily ze sterownika srs. Ale przeciez moze tu byc zastosowany jakis inny czujnik przyspieszen o innej zasadzie dzialania. Dlatego jezeli jestes pewien, ze tak jest, jak piszesz, to zwracam honor.

Pozdrowki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego nigdy mnie to nie zastanawialo bo nie ma to znaczenia skoro napewno tam byc masa (jakby jej nie bylo to wtedy bym grzebal ;) ). Ale zaciekawila mnie Twoja wypowiedz i dzisiaj wygrzebalem schemat airbag do passka i z niego rowniez wynika ze nie wraca na sensor tylko jest spiete do wspolniej masy calego ukladu airbag.

 

A przypuszczam ze jesli kolega Longpit rozbierze ten boczny sensor to ten pin od masy bedzie zwarty z obudowa (czyt. w miejscy skrecania sensora beda styki plytka-obudowa). Wiec skoro sensor jest przykrecany do nadwozia to stad tez zaczerpnie masy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności