Skocz do zawartości
Gość maslog

Automat - ślizga sprzęgło?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość maslog

Moja skrzynia to 5 z tiptronic. Dzieje się to zarówno na trybie D jaki i tipronic.

Mianowicie przy przyspieszaniu auto zmienia bieg z 2 na 3. Obroty rosną i auto przyspiesza. Ale po chwili jak dojdzie do około 3tyś obr, to obroty spadają na 2600 potem na 2200 i ponownie się wkręca aż do zmiany na kolejny bieg czyli 4.Wrażenie jest takie jakby skrzynia zmieniła bieg na kolejny a tym czasem spadają tylko obroty.

Coś jakby ślizgało sprzęgło, ale ja nie wiem czy sprzęgło hydrokinetyczne może ślizgać? Wogóle nie wiem jak działa.

Czy ktoś może miał coś podobnego i co z tym zrobił?

Pewnie uleczy to fachowiec od automatów ale chcę zasięgnąć waszych opini zanim mechanik wciśnie mi jakąś historię

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie precyzyjny opis ale wygląda na załączanie luckup-a czyli łączenie sprzęgła na stałe.... chyba że źle zrozumiałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
Trochę nie precyzyjny opis ale wygląda na załączanie luckup-a czyli łączenie sprzęgła na stałe.... chyba że źle zrozumiałem

 

A co to jest?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lewan

Mi to wygląda tak jakby auto posiadało nadbieg pomiędzy 3 a 4... W takim przypadku przy gwałtownym przyśpieszaniu kiedy załącza się kickdown zanim skrzynia wrzuci 4 bieg masz tak jakby dodatkowe przełożenie. Nie mam pojecia czy ta skrzynia posiada takie rozwiazanie, ale posiadam również tiptronica u siebie i dzisiaj sprawdzę:) Czy ten objaw występuje u Ciebie od poczatku, czy dopiero to zaobserwowałeś? Robiłeś test skrzyni VGIiem? Co z pozostałymi biegami, nie szrpie przy przełączaniu? Kickdown działa Ci poprawnie?

No i najważniejsze pytanie: czy w momencie wystepowania objawu nie podświetlają Ci sie wszystkie biegi(tryb awaryjny skrzyni)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak wiekszosc ma;) Ja mam dwa tiptronici i oba maja tak;) Jak sie wrzuca z 2 na 3 tak jakby zmienil biegi ale caly czas na obrotach tych samych;) A po chwili wskakuje 4, jest tak przy spokojnej jezdzie, ale jak daszmu do oporu to wszytsko plynnie dziala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
Czy ten objaw występuje u Ciebie od poczatku, czy dopiero to zaobserwowałeś?

Raczej teraz. Albo teraz przyłożyłem większą uwagę do tego.Auto czasem szarpnie, ale czasem. Z wrzucaniem biegów nie ma żadnego problemu na żadnym z trybów (D,tiptronic) Testu Vag-iem nie robiłem. Na wyświetlaczu nic dodatkowego się nie zaświeca.

 

Problem jest o tyle denerwujący że jak potrzebuje depnąć, to auto w ramach jednego biegu wkręca się na obroty (pedal gazu w podłodze) potem te obroty spadają jakby nastąpiła zmiana biegu na kolejny( auto nie przyspiesza tak żwawo) żeby ponownie wejść na obroty które przed chwilą już były.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lewan

Tak z moich obserwacji i doświadczenia z automatami, to objaw, który opisujesz jest raczej normalny. To, że auto potrafi delikatnie szarpnąć przy kickdownie nie powinno Cie niepokoić. Nadbieg między 3 a 4 biegiem także jest całkowicie normalnym rozwiazaniem. Musisz pamiętać, że to automat i wygoda jazdy nie przekłada sie na dynamikę:) Coś za coś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja zauważyłem u siebie, to w tiptronicu między biegiem 2 a 3 jest nadbieg, którego zmianę wyraźnie czuć przy ostrzejszym przyśpieszaniu, a drugą sprawą jest to, iż ta skrzynia w porównaniu do innych skrzyń automatycznych z którymi mam codziennie styczność (Toyota Land Cruiser 80 ,oraz 120), po prostu lekko sobie ślizga i tak już ma. Dzięki temu działa bardzo płynnie i delikatnie, co niestety odbija się na dynamice.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich chciałbym podłączyć się do tematu. dziś wieczorem wracałem do domu z trasy ok 400km działa się następująca rzecz na 5 przy obrotach ok 2200 po dodaniu gazu bardzo szybko obroty się zwiększają do ok 3000 a auto przyspiesza z dużym opóźnieniem i wyskoczył komunikat GAS SCARIC OFFICINA i zapaliła się żółta kontrolka od silnika poszę o pomoc jutro spróbuję podpiąć pod vaga i zobaczyć błędy wcześniej był błąd 17125

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich chciałbym podłączyć się do tematu. dziś wieczorem wracałem do domu z trasy ok 400km działa się następująca rzecz na 5 przy obrotach ok 2200 po dodaniu gazu bardzo szybko obroty się zwiększają do ok 3000 a auto przyspiesza z dużym opóźnieniem i wyskoczył komunikat GAS SCARIC OFFICINA i zapaliła się żółta kontrolka od silnika poszę o pomoc jutro spróbuję podpiąć pod vaga i zobaczyć błędy wcześniej był błąd 17125

 

podpiąłem vaga i wyskoczyły błędy 17114 17125 p0741 35-00 po skasowaniu komunikat znikł w czwartek mam zamiar wymieniać olej mam nadzieję że to pomoże i więcej nie będę miał problemów

Edytowane przez sierpynsky

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wymieniłem olej w skrzyni(dynamicznie) i wszystko jest ok błąd znikł i się nie zaświeca dużo płynniej zmienia biegi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, na forum jestem nowy, nie mogłem znaleźć problemu podobnego do mojego, więc wklejam go w ten post, by nie zaśmiecać forum.

 

Mój brat, ma Passata B5fl. Ma go w automacie 5biegów EYF. Problem jest dość dziwny. Mianowicie, kiedy zmienia bieg na R - wsteczny, to sprzęgło zaskakuje, łapie bieg, rusza sam do tyłu, ale auto traci na mocy, w momencie dodania gazu i można by powiedzieć, że "się ślizga". Na równej drodze rzadko się to zdarza, ale często pod górę, w zasadzie non stop, kiedy w grę wchodzi podjazd. Na D śmiga jak bez jakiegokolwiek ALE. Na D wszystko chodzi jak ma być. Sprawdziliśmy i dolaliśmy odpowiedniego oleju do skrzyni i nadal jest problem.

 

Dzięki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem jeszcze na forum, żeby sprawdzić, jak zachowuje się na rozgrzanym silniku i na zimny. Jeśli będzie na rozgrzanym będzie się ślizgał, a na zimnym zachowywał się w porządku to olej do wymiany, ale i na zimnym i na gorącym tak samo. Pomóżcie radą panowie. Nie wiem co może być przyczyną? Może być koszyk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyczytałem jeszcze na forum, żeby sprawdzić, jak zachowuje się na rozgrzanym silniku i na zimny. Jeśli będzie na rozgrzanym będzie się ślizgał, a na zimnym zachowywał się w porządku to olej do wymiany, ale i na zimnym i na gorącym tak samo. Pomóżcie radą panowie. Nie wiem co może być przyczyną? Może być koszyk?

 

niestety muszę cie zmartwić ale padł ci koszyk od wstecznego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niestety muszę cie zmartwić ale padł ci koszyk od wstecznego

 

a jakies koszty? mniej wiecej ile trzeba dac? jaka moze byc przyczyna awarii?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem podobny problem, mianowicie zaświeciła mi się żółta kontrolka od silnika, potem za jakiś czas skrzynia zaczęła mi szaleć - ślizgała sprzęgło - obroty wzrastały nieproporcjonalnie do prędkości. Po jakimś czasie kontrolka zgasła. Wtedy wymieniłem olej i filtr w skrzyni. Pojeździłem trochę skrzynia chodziła i chodzi bardzo dobrze ale - spadek mocy i zaczął dużo palić ok. 1,5l więcej (na zbiorniku wychodzi 150 km mniej). Wczoraj byłem u kolegi przejechaliśmy się podłączyliśmy VAGA - mówił że błędów nie ma, przejechaliśmy się - mówił że przepływomierz jest do wymiany. Jak zajechaliśmy z trasy na warsztat miałem błąd 17125, ale jak ruszyłem to błąd się skasował. Więc albo coś ze skrzynią albo ten przepływomierz. Co myślicie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

Bardzo dużo tu odpowiedzi na rózny temat, ale... Chciałbym się dowiedzieć odności mojego automatu, to może być to samo co kolega tutaj napisał ale również moze jakieś sterowanie... Chciałbym sie coś dowiedzieć od was, bo jestem niezbyt ogarnięty w tym temacie a nie chce by mnie w ch** robił jakis mechanik ze to jeszcze czy tamto, bo za ostatnią wizyte zapłaciłem ponad 3.5k.. no wiec.. a dodam ze rok gwarantuje sprawność warsztat gdzie byłem.

Skrzynia po remoncie tzn- olej, filter, konwerter po regeneracji, i jakis jeden wałek wymieniony (bo cisnienia nie trzymał) niby... poza tym skrzynia rozebrana, wyczyszczona z "syfu" i po tym wszystkim powinno być ok, ale nie jest, sytuacja wraca znowu... hajs poszedł a jest tak samo?

Tzn, nieraz jest tak ze jadac 100km/h mam niecałe 2100obroty to jest ok, lecz nieraz skrzynia inaczej pracuje przy 100km/h mam 2500obroty poza tym widzę ze skrzynia zmienia bieg w opóźnionym "czasie" np idzie az do 2500 i zmieni kolejny bieg, poza tym traci lekko siłe.

Po wyłączeniu i włączeniu silnika sytuacja wraca do normy.. Do póki nie przygazuje lekko np przy wyprzedzaniu..

Czekam na jakieś dobre wieści !

Dzięki Panowie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem z slizgająca sie skrzynią. Zaczne od tego że w zime zanim nagrzeje sie olej to skrzynia slizga sie cała tj. obroty rzedu 3tys od 1 do 5 a na 5 przy 3000 80 km/h jak olej sie zagrzeje to dopiero wysprzęgli sie (chwyci tarcie sprzeglo) i dzila juz normalnie nie wiem dlaczego? po 2 zauważyłem to ostatnio ze jak jadę pod obciążeniem (przyczepa) kilkadziesiąt kilometrów jest ok potem na piątce przy prędkości ok 100 km i 2000 obrotów nagle zaczyna się ślizgać i obrotomierz pokazuje wartość 2,700 obrotów, prędkość się nadal utrzymuje. natomiast przy "gałce zmiany biegów" zaczyna być gorąco :( wczoraj podpiąłem vaga i wyszło mi ze : 17125 Uszkodzenie konwertera sprzęgła możliwości lub odcięty

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

 

olej w skrzyni nie wiem czy był wymieniany , ja tego nie robiłem od kupna co jest tego przyczyna i co mam robic ?

 

 

prosze o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może po prostu zamieście krótkie filmy gdzie dokładnie występuje problem.. a może wtedy kolegom z forum będzie łatwiej...... może oni też zamieszczą filmy i sobie porównacie problem.. a może nie problem a właściwie ich stan faktyczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam mam problem z slizgająca sie skrzynią. Zaczne od tego że w zime zanim nagrzeje sie olej to skrzynia slizga sie cała tj. obroty rzedu 3tys od 1 do 5 a na 5 przy 3000 80 km/h jak olej sie zagrzeje to dopiero wysprzęgli sie (chwyci tarcie sprzeglo) i dzila juz normalnie nie wiem dlaczego? po 2 zauważyłem to ostatnio ze jak jadę pod obciążeniem (przyczepa) kilkadziesiąt kilometrów jest ok potem na piątce przy prędkości ok 100 km i 2000 obrotów nagle zaczyna się ślizgać i obrotomierz pokazuje wartość 2,700 obrotów, prędkość się nadal utrzymuje. natomiast przy "gałce zmiany biegów" zaczyna być gorąco :( wczoraj podpiąłem vaga i wyszło mi ze : 17125 Uszkodzenie konwertera sprzęgła możliwości lub odcięty

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

 

 

olej w skrzyni nie wiem czy był wymieniany , ja tego nie robiłem od kupna co jest tego przyczyna i co mam robic ?

 

 

prosze o pomoc

 

Czyli wszystko wskazuje na kończący się konwerter:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności