Skocz do zawartości
andlon

Termostat w silniku 1.6 AHL 101 KM wymiana instrukcja

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Potwierdzam słowa kolegi lukasz'a-121. Właśnie jestem w trakcie wymiany termostatu w silniku ALT. Po pierwsze termostat w tym silniku to "regulator temperatury" i nie kosztuje kilkadziesiąt złotych (ja zapłaciłem 420 zł w serwisie). Jego budowa jest skomplikowana, to bardzo precyzyjne urządzenie i nie ma możliwości (sam myślałem naiwnie że tak się da) wymienić tylko wkład. Otóż w tym regulatorze temperatury nie ma wkładu. Przestrzegam ciekawskich przed rozbieraniem na czynniki pierwsze, bo to spowoduje nieodwracalne uszkodzenie "regulatora temperatury"w postaci urwania przewodów czujnika.Jeśli będę miał czas wykonam fotki instruktażowe- swój przeciąłem na koniec szlifierką. Wymontowanie tego "regulatora" wg mnie nie jest możliwe bez zdjęcia kolektora dolotowego. Metalowa rurka układu powrotnego płynu z nagrzewnicy jest przykręcona oprócz termostatu także do chłodnicy/nagrzewnicy oleju dwiema śrubami. Śrub tych nie widać z zabudowanym kolektorem - czy jest do nich dostęp bez zdjęcia kolektora oraz czy da się wyjąć rurkę z obudowy "regulatora temperatury" po odkręceniu tych śrub - nie wiem. Po zmontowaniu całości spróbuje dać odpowiedź na to pytanie. Przy okazji chciałbym zapytać kolegę lukasz'a-121 czy saprawdzał jaką temperaturę silnika pokuzuje klimatronik na kanale 45. U mnie ta temperatura przed wymianą oscylowała ok 96 stopni, w mieście na chwilę wzrastała, na trasie chwilami spadała do ok 84 stopni i wracała spowrotem do 96 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak dostać się do termostatu w silniku ADP??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, przepraszam za odkopywanie tematu ale mam problem.

Muszę wymienić w swoim passacie termostat, piszecie, że najlepiej popuścić napinacz paska alternatora i odchylić alternator. Sęk w tym, że nie wiem jak popuścić ten napinacz, nie ma tam miejsca, żeby włożyć jakikolwiek klucz, a nie chcę zdejmować całego przodu. Na napinaczu pod tymi trzeba śrubami wkręconymi w kształcie trójkąta obok alternatora jest taki metalowy cycek z kawałkiem białego plastiku, czy tam się właśnie napina/rozpina pasek.? Passat B5 1.6 AHL na plastikowym kolektorze.

napinacz.jpg

Edytowane przez enstone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taki napinacz jak na ww zdjęciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na ten dzyndzel zaznaczony nakładacz klucz płaski chyba 19 i odchylasz

napinacz.jpg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Parę dni temu wymieniałem u siebie termostat w silniku AHL-u. Jak wszystko dobrze pójdzie 30-40min roboty dla kogoś kto robi to pierwszy raz jak ja. Musisz najpierw spuścić płyn chłodniczy najlepiej zająć wąż na samym dole i raz dwa spuścić płyn niż przez kranik spustowy. Następnie (jeśli masz szczupłą rękę jak ja) za alternatorem jest termostat przymocowany plastikiem na 2 śruby (10tka i imbus są) Odkręcasz te dwie śruby odchylasz wąż i wyciągasz termostat wraz z uszczelką. Wymieniasz go i w odwrotną stronę potem czyli dokładasz wąż, zakręcasz te dwie śruby i zakładasz wąż od płynu chłodniczego i jest po robocie. Tylko UWAGA! ja u siebie za bardzo dokręciłem śrubę z pod spodu termostatu i przekręciłem ją! Musiałem gwintować otwór i nową śrubę dać na nowy gwint. Przez co straciłem na to cały dzień. Jeżeli komuś nie uda się tego zrobić tak jak ja to musi sciągać alternator a przez długą śrubę imbusową przy alternatorze z pod spodu go nie można jej wyjąć bo jest na tyle długa ze wiatrak przeszkadza i najprawdopodobniej trzeba ściągać cały przód żeby wyjąć alternator. Może koledzy mają inny sposób na alternator to mnie poprawią! Pozdrawiam wszystkich nieszczęśliwych posiadaczy tego "gówna" które wiecznie się psuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta śruba imbusowa co trzyma alternator powinna byc założona od strony kolektora ssącego a nakrętka od strony wiatraka zeby ja wyjąć razem z alternatorem trzeba zdjąć pomaranczowy plastkik co wsuwa sie w niego bagnet i ta śruba wychodzi bez problemu i wtedy mozna wyciagnac alternator i jest dostęp jak na tacy do termostatu .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak wolę odkręcać wiatrak niż połamać to pomarańczowe g. które z czasem robi się kruche i w sumie to przy jego wyjmowaniu dobrze mieć już kupione nowe następne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie wziąłem się za wymianę termostatu i mam poważny problem.

Płynu nie spuszczałem, bo nie mogę wpiąć tego węża na dole, więc odkręciłem króciec termostatu trochę płynu wyleciało, wciągnąłem stary oring i termostat, zakładam nowy termostat MAHLE Germany z oringiem, oring miałem tylko jeden i dostałem też jeden, przykręcam króciec wszystko do kupy, leje płyn i co się moim oczom ukazuje, UCIEKA MI PŁYN GDZIEŚ PRZY KRÓĆCU !!, kapie normalnie gdzieś z tamtąd i leci po misce olejowiej i na ziemię, termostat i króciec zakładałem chyba z 3 razy bo aż nie możliwe, ale niestety cały czas mi leci, odpaliłem auto, szybko się nagrzał na 90st. odkręcam korek zbiorniczka płynu, delikatne syknięcie, a z okolic termostatu/króćca slychac takie glośnie bulgotanie i zaraz mi płyn z tamtąd ucieka..........

Panowie co robić, czy tam musi być jakaś dodatkowa uszczelka której nie mam, króciec/glowica, króciec uszkodzony.? nie widać żadnych śladów mechanicznego uszkodzenia, proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kiedyś miałem tak w golfie III, nowy oring okazał się za cienki, zamontowałem nowy termostat ze starym oringiem i było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten nowy oring to był jakiś szajs, pomimo iż był delikatnie grubszy od starego to i tak nie uszczelniał termostatu i króćca, co ciekawe stary oring też przepuszczał po ponownym założeniu..... Pojechałem do sklepu i kupiłem kilka oringów, założyłem naprawdę gruby, ledwo króciec przykręciłem, ale śrubami pomalutku dociągnąłem i jak na razie wszytko szczelne, nic nie ucieka, będę to monitorował. To było moje pierwsze i ostatnie spotkanie z firmą MAHLE Germany, bawiłem się z tym termostatem cały dzień, gdzie powinno wyjść max godzinę, ale niestety tak bywa.

 

Co do samej próby wymiany termostatu w 1.6 AHL, to nie trzeba demontować/odchylać alternatora.

Trzeba odkręcić ten metalowy wspornik, który podtrzymuje plastikowy kolektor (3 śruby) i mamy dojście do króćca termostatu, nasadka 10-tka i jakaś przedłużka i spokojnie odkręcamy nawet zmieści się mała grzechotka i elegancko wszystko demontujemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanko.

Czy termostat jest taki sam dla silnika AHL i ARM? Czasem w katalogach osobno wskazują dla ARM i trochę zgłupiałem co kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ten nowy oring to był jakiś szajs, pomimo iż był delikatnie grubszy od starego to i tak nie uszczelniał termostatu i króćca, co ciekawe stary oring też przepuszczał po ponownym założeniu..... Pojechałem do sklepu i kupiłem kilka oringów, założyłem naprawdę gruby, ledwo króciec przykręciłem, ale śrubami pomalutku dociągnąłem i jak na razie wszytko szczelne, nic nie ucieka, będę to monitorował. To było moje pierwsze i ostatnie spotkanie z firmą MAHLE Germany, bawiłem się z tym termostatem cały dzień, gdzie powinno wyjść max godzinę, ale niestety tak bywa.

 

 

Co do samej próby wymiany termostatu w 1.6 AHL, to nie trzeba demontować/odchylać alternatora.

Trzeba odkręcić ten metalowy wspornik, który podtrzymuje plastikowy kolektor (3 śruby) i mamy dojście do króćca termostatu, nasadka 10-tka i jakaś przedłużka i spokojnie odkręcamy nawet zmieści się mała grzechotka i elegancko wszystko demontujemy.

Sposób na wymianę termostatu bardzo fajny i prosty.

 

Natomiast u mnie jest również zamontowany MAHLE TX 14 87D (z uszczelnieniem) i spisuje się świetnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności