Skocz do zawartości

kapero28

  • Liczba zawartości

    5
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Statystyki sprzedającego

  • 0
  • 0
  • 0

O kapero28

  • Urodziny 15.02.1979

Informacje osobiste

  • Imię
    Andrzej
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Lubin

Samochód

  • Silnik
    B5(3BG) 2.0 20V 130KM (ALT)
  • Rok produkcji
    2002
  1. Witam. Potwierdzam słowa kolegi lukasz'a-121. Właśnie jestem w trakcie wymiany termostatu w silniku ALT. Po pierwsze termostat w tym silniku to "regulator temperatury" i nie kosztuje kilkadziesiąt złotych (ja zapłaciłem 420 zł w serwisie). Jego budowa jest skomplikowana, to bardzo precyzyjne urządzenie i nie ma możliwości (sam myślałem naiwnie że tak się da) wymienić tylko wkład. Otóż w tym regulatorze temperatury nie ma wkładu. Przestrzegam ciekawskich przed rozbieraniem na czynniki pierwsze, bo to spowoduje nieodwracalne uszkodzenie "regulatora temperatury"w postaci urwania przewodów czujnika.Jeśli będę miał czas wykonam fotki instruktażowe- swój przeciąłem na koniec szlifierką. Wymontowanie tego "regulatora" wg mnie nie jest możliwe bez zdjęcia kolektora dolotowego. Metalowa rurka układu powrotnego płynu z nagrzewnicy jest przykręcona oprócz termostatu także do chłodnicy/nagrzewnicy oleju dwiema śrubami. Śrub tych nie widać z zabudowanym kolektorem - czy jest do nich dostęp bez zdjęcia kolektora oraz czy da się wyjąć rurkę z obudowy "regulatora temperatury" po odkręceniu tych śrub - nie wiem. Po zmontowaniu całości spróbuje dać odpowiedź na to pytanie. Przy okazji chciałbym zapytać kolegę lukasz'a-121 czy saprawdzał jaką temperaturę silnika pokuzuje klimatronik na kanale 45. U mnie ta temperatura przed wymianą oscylowała ok 96 stopni, w mieście na chwilę wzrastała, na trasie chwilami spadała do ok 84 stopni i wracała spowrotem do 96 stopni.
  2. Kolego Stinger sądząc po podpisie nie posiadasz silnika ALT (130kM) w którym są pojedyncze cewki dla każdego cylindra bezpośrednio na świecach. Swoje niestety musiałem wymienić kolejno po montażu gazu. Silnik ogólnie ładnie się zbiera (na benzynie i gazie) i bardzo lubi olej, ale taki jego urok.
  3. Witam kolegów. Wymieniłem właśnie wentylator klimatyzacji (szczotki padły). Nowy pracuje super, ale... Pracuje tylko z pełną prędkością. Opornica w przypadku tego modelu ma tylko dwa przyłącza i wygląda ok.Skoro jest opornica, to powinny być dwa biegi. Problem jest w tym, że dokumentacja jaką znalazłem na forum pokazuje dwa przekaźniki do sterowania wentylatora ( I i II bieg). W samochodzie zabudowany jest tylko jeden, który załącza się po wciśnięciu AUTO. Wyjęcie tego przekaźnika - wentylator nie pracuje. Jeśli ktoś dysponuje schematem do tego konkretnie modelu prosiłbym o pomoc.
  4. Witam. Wyżej w tym wątku pisałem o wymianie jednej cewki na oryginalną i dalszej nieprawidłowej pracy silnika:mad:. Silnik pracował ok 20 minut na postoju i nie zapalała się kontrolka "silniczek" - komputer nie pokazywał błędów. Dopiero podczas jazdy po ok 2 km zaczęła mrugać kontrolka i pokazł to komputer. Uszkodzona jeszcze jedna cewka... Kupiłem nieoryginalną (sobota, czynny jeden sklep) , założyłem pod sklepem, odpaliłem i OK:). Niestety po przejechaniu około 5km i krótkim postoju znowu zapalił się na stałe "silniczek":mad:. Niby wszystko w porządku, silnik pracuje ale błędy są. Zgodnie z sugestiami kolegów z forum nie polecam podróbek- ta kosztowała 100zł (oryginał 174zł), wymieniłem sam na oczach sprzedawcy i odjechałem. Wymiana, albo odzyskanie pieniędzy będzie raczej niemożliwe- przypadkiem dowiedziałem się, że podobny przypadek spotkał innego kupującego i sprawa toczy się już około 1 roku...
  5. Witam. Ponieważ jestem nowym użytkownikiem forum (wcześniej jeździłem B4 i nie musiałem szukać informacji nt. usterek ) postanowiłem podpiąć się do tematu cewek. Mój problem dotyczy silnika ALT. Po zakupie zainstalowałem LPG. Po około miesiącu od instalacji LPG (przedwczoraj) podczas jazdy zaczął szarpać i mrugać słynny "silniczek". Dojechałem do domu. Po lekturze forum zakupiłem nowe świece i w ASO cewkę (06B-905-115R - w aucie były z L). VAG pokazał "Misfajery" 1 cylindra. Wymieniłem świece i cewkę 1 cylindra. Po uruchomieniu silnika dalej to samo. Co chwilę słychać brak zapłonu, ale VAG już nic nie pokazuje:confused:. Przekładałem cewki i nic. Jestem w kropce, nie wiem czy profilaktycznie wymienić pozostałe cewki czy szukać innej usterki?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności