Gość enanthate Zgłoś #1 Napisano 4 Sierpnia 2008 Witam wszystkich ponownie. Mam takie pytanie - jak zachowują się wasze Passaty podczas zimy? Prawde powiedziawszy Passat B3 jest moim pierwszym dieslem (wcześniej jeździłem samochodami dużo nowszymi, benzynowymi), którego kupiłem głównie ze względu na stosunko małą awaryjność, sporymi rozmiarami (lubię wozić dużo gratów ze sobą, oraz mam także dwa psy ) oraz miłością do starszych samochodów, dlatego też temat problemów zimowych jest mi zupełnie obcy, jednak myślę, że powinienem powoli zbierać wiedzę... Jak to jest z tym odpalaniem podczas mrozów? Macie jakieś problemy? Dodam, że mój silnik jest w naprawde dobrym stanie jak na swój wiek i z bardzo małym (jak na te samochody) przebiegu, nic nie kopci, żadnych metalicznych dźwięków. Do tego świece mam wymienione. Akumulator nie ma nawet miesiąca (75Ah, 680A). Stan techniczny można powiedzieć polepsza się z dnia na dzień (w samochód zainwestowałem już przeszło jego wartość i ciągle inwestuję - mam w planach kompletnie go odrestaurować). Czy mogę obawiać się niemilej niespodzianki podczas mroźnych poranków zimowych? Mile widziane opinie, porady, historie z własnego doświadczenia... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 5 Sierpnia 2008 wsiadasz, grzejesz swiece, palisz. dopoki ropa w filtrze nie zlapie na mrozie to pali na dotyk. to vw kolego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #3 Napisano 5 Sierpnia 2008 Potwierdzam, co vw to vw. Mój golfik I 1.6D 82r. przy -20 (jakieś 2 lata temu,chyba) odpalał bez problemu, dopiero jak przejechalem ze 2 km to mi paliwo przewody zaczeło zapychać (pewnie wytrąconą parafiną )tak że samochodzik nie mógł wejść na obroty. Podjechałem na cpn dolałem 5 l "ciepłej" 98 z dystrybutora i po 0.5 km jak ręką odjoł. ps: nie raz widzialem jak ford-a przy -5 musieli odpalać na "kopciucha ". Co innego vw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
y3t Zgłoś #4 Napisano 5 Sierpnia 2008 Witam, pamietnej zimy 05/06, mój passat 1,6TD intercooler palil odrazu, ale by tak palil musialbyc spelnione warunki: - nowy filtr paliwa, - sprawny akumulator, - nieprzepalone swieczki zarowe, - dobra ropka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość enanthate Zgłoś #5 Napisano 5 Sierpnia 2008 Witam, pamietnej zimy 05/06, mój passat 1,6TD intercooler palil odrazu, ale by tak palil musialbyc spelnione warunki:- nowy filtr paliwa, - sprawny akumulator, - nieprzepalone swieczki zarowe, - dobra ropka Akumulator mam kupiony w połowie lipca, świece żarowe w czerwcu, rope... czasem nawet tankuję BP Ultimate Diesel (pfu... jakby to nawet miało znaczenie dla Passata... ). Najstarszy jest filtr paliwa... Kupiony jesienią 2007. Czyli raczej samochód nie powinien mi odmawiać podczas zimy. A co do parafiny... Bawił się ktoś w instalację podgrzewacza paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #6 Napisano 5 Sierpnia 2008 Wymień przed zima filtr paliwa i będzie ok. Moj zawiódł mnie tylko raz w zimie, ale wina była ropa która zamarzła, od tamtej pory zawsze w zimie dolewam jakiś uszlachetniacz zęby nie zamarzała. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość enanthate Zgłoś #7 Napisano 5 Sierpnia 2008 Wymień przed zima filtr paliwa i będzie ok Czyżby filtr paliwa trzeba było wymieniać co rok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
r0mek Zgłoś #8 Napisano 5 Sierpnia 2008 Ja wymieniam co 20k km i zawsze przed zimą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kazio Zgłoś #9 Napisano 5 Sierpnia 2008 Mile widziane opinie, porady, historie z własnego doświadczenia... http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=4443 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
llogos Zgłoś #10 Napisano 15 Marca 2014 Odgrzewam kotleta ale inny problem Otóż przy odpalaniu mojego Paska B3 1.9TD 92r jest pewien problem... jeśli silnik jest zimny muszę go kręcić na tercje to raz trzymać z 15 sekund to kolejny i tak aż się rozładuje i podłaczę prostownik.. problem leży w tym że tak jakby musiał od początku zaciągać paliwo... jak jest ciepły pali można powiedziec z pierwszego a jak jest zimny albo po przejechaniu 15km mam 3/4 godziny i mogę jeszcze odpalić i to z problemem bo znów musi zaciągać paliwo.. im dłużej czekam tym mniejsze szanse że go odpale... A rpzy odpalaniu to czuć zę powoli dostaje paliwo silnik zaczyna parskać aż w końcu odpali a z rury wydechowej dym jakby wybrali papierza tylko że czarny cóż to może być.. od razu mówię że to mój pierwszy samochód i mogę mało się orientować w fachowych określaniach podzespołów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #11 Napisano 15 Marca 2014 Otóż przy odpalaniu mojego Paska B3 1.9TD 92r jest pewien problem... jeśli silnik jest zimny muszę go kręcić na tercje to raz trzymać z 15 sekund to kolejny i tak aż się rozładuje i podłaczę prostownik.. sprawdz czy masz prąd na świecach, czy same świece grzeją Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
llogos Zgłoś #12 Napisano 17 Marca 2014 tylko jedna była sprawna wymieniłem wszystkie 4 koszt 90zł za wszystkie i pali z pierwszego dziękuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
llogos Zgłoś #13 Napisano 19 Marca 2014 a jednak.. jeszcze jest jakiś problem.. wtedy zapalił z pierwszego zaraz po wymianie a dzisiaj to musiałem go ładować bo jakiś miał problem i dalej tak machał.. co prawda nie trzeba tyle co wcześniej.. nie mniej jednak jest problem z odpaleniem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
aardvark Zgłoś #14 Napisano 19 Marca 2014 Sprawdź bezpiecznik 50A w komorze silnika. U mnie świeczki 88 PLN/kpl miesiąc po wymianie wylądowały w śmietniku. Przepaliły w/w bezpiecznik. Po sprawdzeniu czy listwa nie zwiera do masy i podłączeniu prądu bezpośrednio z aku okazało się, że jedna żarzy się niewłaściwym końcem, na zewnątrz :ocochodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas607 Zgłoś #15 Napisano 15 Kwietnia 2014 dla mnie cofa ci się paliwo do baku zaworek zwrotny w pompie wtryskowej nie trzyma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
befree Zgłoś #16 Napisano 19 Kwietnia 2014 Jest sens dolewać do paliwa niskiej jakości (ruska ropa) jakiegoś dodatku w celu ułatwienia odpalania zimą? Jeśli tak to jaki polecacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach