Skocz do zawartości
WP-33

wspomaganie kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ze wspomaganiem. regenerowałem maglownicę, wymieniałem 3 pompy wspomagania regenerowane i problem jest nadal. Jak olej zimny to wspomaganie jest i na wolnych obrotach i wyższych. jak olej sie rozgrzeje to na wolnych obrotach brak wspomagania, jak zwiększę obroty to wspomaganie jest. Pozostał mi jedynie jeszcze przewód od pompy do maglownicy na którym jest jakiś zawór.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to już chyba sobie sam odpowiedziałeś :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy ten zawór może mieć wpływ na to że jak olej zilmny to dobrze a jak sie rozgrzeje to na wolnych obrotach nie ma wspomagania???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ciekawski80

tak bo ma inną lepkość ( nie mylić z gęstością), najprawdopodobniej to zawór zwrotny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem ze wspomaganiem czasami zanika potem wraca nie ma żadnych szumów pompa pracuje cicho nie ma pisków paska zdarza się to raz na jakiś czas jak silnik jest ciepły.Morze ktoś podpowie od czego zacząć usuwanie tego problemu.Olej jest do wymiany?morze jakiś zawór?Z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość franc774

Witam, @WP-33 ,napisz ja rozwiazales ten problem ,mam identyczne objawy jak ty.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy na pewno maglownica jest dobrze zregenerowana i nie ma wycieków? Ja miałem identyczną sytuację, ale wtedy mi płyn z magla wyciekał. Po regeneracji maglownicy i wymianie pompy problem zniknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nic nie zrobiłem. Maglownicę regenerowałem w Łodzi na ul. Przędzalnianej 6, myślę że mi dobrze zregenerowali. Podejrzewam ten zawór zwrotny ewentualnie przewód od pompy do maglownicy bo na nim jest też jakiś zawór ( w połowie jest fabryczne zgrubienie ). Pompę wykluczam bo wymieniałem je 4 razy i na każdej objaw był taki sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość franc774

@WP-33,jak usuniesz usterke napisz w wolnej chwili co bylo problemem .

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość franc774

Witam,wymienilem zawor w pompie(byl przytarty) Juz jest wszystko dobrze.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość miraasz

Mam takie pytanie czy może ktoś opisać na czym polega regeneracja maglownicy i czy można ją przeprowadzić w domowych warunkach?jeśli tak to poproszę opis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michal27

podepne sie do tematu a moje pytanko brzmi:czy po zdemontowaniu pompy od wspomagania i ponownym jej zamontowaniu uklad i sama pompa bedzie zapowietrzona,jezeli tak to jak odpowietrzyc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam takie pytanie czy może ktoś opisać na czym polega regeneracja maglownicy i czy można ją przeprowadzić w domowych warunkach?jeśli tak to poproszę opis

 

sam tego nie zrobisz uwierz mi

 

---------- Post added at 21:59 ---------- Previous post was at 21:59 ----------

 

podepne sie do tematu a moje pytanko brzmi:czy po zdemontowaniu pompy od wspomagania i ponownym jej zamontowaniu uklad i sama pompa bedzie zapowietrzona,jezeli tak to jak odpowietrzyc?

 

układ sam sie odpowietrzy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak to jest z wymianą oleju w układzie wspomagania??

u mnie jest już mocno spracowany i strasznie cuchnie...tak planuję wymienić ale zastanawiam się jak to zrobić, żeby niczego nie spier****:D

jakieś podpowiedzi??

wiem ze należy spuścić płyn na ciepło odpinając przewód od pompy i czekać aż wycienkie z maglownicy i zbiorniczka...ale jak go bezpiecznie wlać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ale jak go bezpiecznie wlać??

 

najlepiej przez zbiorniczek wspomagania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehehe tyle to też wiem....ale duzo go tam nie wejdzie

sęk w tym czy wlewać go na uruchomionym silniku czy jakoś stopniowo i czy układ sam się odpowietrzy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
hehehe tyle to też wiem....ale duzo go tam nie wejdzie

sęk w tym czy wlewać go na uruchomionym silniku czy jakoś stopniowo i czy układ sam się odpowietrzy??

 

do mojego wchodzi 0,8 litra i przeczytaj post nr 13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak tak już wiem, że układ sam się odpowietrza ale nadal nikt nie odpowiedział na pytanie czy wlewać płyn na włączonym czy wyłączonym silniku??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak to jest z wymianą oleju w układzie wspomagania??

...ale jak go bezpiecznie wlać??

Układ odpowietrza się sam ,po kilku chwilach pracy silnika.

 

Należy napełnić zbiornik wspomagania aż do górnej krawędzi.Wyłączyc silnik i odkręcić korek zbiornika- wytrzeć wskaźnik,z powrotem wkręcić korek,jeszcze raz wykręcić i sprawdzić poziom płynu.W razie potrzeby dolać płynu aż do znaku "max" (ponownie sprawdzić stan).Podczas pracy silnika na powierzchni płynu nie mogą się pojawić żadne pęcherze powietrza.Uruchomić silnik i pozwolić mu pracować przez ok. 2 minuty- w tym czasie koła muszą być ustawione w położeniu do jazdy na wprost.Ponownie sprawdzić poziom płynu i w razie potrzeby uzupełnić.

 

W przypadku wymiany pompy ( silniki TDi) - przed zamontowaniem wypełnić pompę olejem; w tym celu wlewać olej do króćca ssącego pompy i obracać ręcznie piastę, aż olej wypłynie po stronie tłocznej pompy.

 

Jeżeli olej jest zimny, to jego poziom powinien się znajdować w pobliżu znaku "MIN", a jeżeli ciepły to jego poziom powinien zawierać się pomiędzy znakami "MIN"-"MAX".

 

Olej hydrauliczny (zielony) w układzie wspomagania G 002 000 - od 2006r jest nie produkowany nowe oznaczenie VW G004 000M2 ; Febi Bilstein M 6162. Ilość płynu 0,7-0,9 litra.

;)

Edytowane przez JurekW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki Ci wielkie kolego:)

litr płynu starczy??

kolega wcześniej pisał ze weszło mu 0,8 litra a w innym temacie znalazłem porady zeby zaopatrzyć się w 2 litry więc jak??

 

---------- Post added at 23:27 ---------- Previous post was at 22:56 ----------

 

aaa no i jeszcze jedno pytanie:

ostatnio na dolewkę wlałem czerwony olej i zastanawiam się na jaki wymienić??

wszyscy stawiają na G00200 albo jego zamiennik febi 6162 tylko problem w tym ze oba są zielone i czy nie będzie problemów po zmianie oleju z czerwonego na zielony??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności