Skocz do zawartości
Magda

trzecia turbina pada z niewyjaśnionych przyczyn

Rekomendowane odpowiedzi

Trzeba będzie tak robić Rogerm :) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chemik211 poczytaj ... turbo-tec jest sprzedawcą turbin i prowadzi ich "regenerację", firma jakich są setki, nie przedstawicielem Garreta. To prawda że dają gwarancję na 24 miesiące i to jest duży plus ale to że robią na oryginalnych częściach to chyba chodzi o korpusy :dolamam bo tak jak napisałem wcześniej, garret nie ma w swojej ofercie czegoś takiego jak oryginalne kity czy zestawy naprawcze .. uwierz mi - mam wielu znajomych którzy prowadzą własne warsztaty - również regeneracji turbin. W tym wypadku regeneracja polega na wymianie całych wirników lub uszczelniaczy i to na bank nie oryginalnych tylko zamienników plus wyważanie i tyle ... spróbuj tam pojechać z w miarę dobrą turbiną. Ja dzwoniłem do nich kilka razy i na początku mówili że regeneracja 1200 jak się pojechało / wysłało turbinę to mówili zawsze że śmietnik (a turbina była w sumie sprawna ) i kosili za to prawie do 2 tyś. A tam gdzie napisałem możesz mieć nową za 2300-2400 (oczywiście w zależności od tego jaka turbina w tej cenie masz AWX ) bez względu w jakim stanie jest Twoja stara tubina. Ja osobiście wolę dopłacić te 3-4 stówki i mieć nową. Ale to tylko moje zdanie, każdy zrobi jak będzie uważał.

 

poczytaj tutaj:

http://www.motoarena.pl/index.php?go=o_nas

 

A i jeszcze jedno - firma Garret nie autoryzuje regeneracji turbin VNT w ogóle !!!!!

w/g producenta po prostu nie powinno się ich regenerować:

 

http://www.motoarena.pl/index.php?go=program_wymiany_regeneracja

Edytowane przez rogerm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mogę jeszcze dodać że z reklamacjami regenerowanych turbin są poważne problemy a wypadku aut po chipie gwarancja nie obowiązuje !!

 

http://www.motofocus.pl/news,4621,co-z-regeneracja-turbosprezarek-przygotowala-firma-moto-remo.html

 

i jeszcze z forum Master's

 

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?p=31233&sid=643a4324c8652d614d6cf5c97f5db80e

Edytowane przez rogerm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację w służbowym samochodzie, dopoki się sam za to nie wziąłem...

Jak z ciśnieniem oleju?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rogermPowiem ci tak znam ich osobiście bo brałem od nich turbiny nowe i regenerowane i inne rzeczy co posiadają w ofercie, i według mnie nie ma lepszej firmy jak oni, ale każdy ma swoje zdanie, oni nie wymieniają samych uszczelnień tylko cały środek a jak trzeba razem z obudową, a co do gareta to dziwna sprawa jak nawet serwisy aso mają turbiny po regeneracji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

magda piszesz ze trzecia turbina padla czy wszystkie trzy regenerowalas w tym samym zakladzie moze tak fachowo je renegeruja no i koledzy pisza tu ze z ta regeneracja to lipa bo czesci do turbin to tylko zamienniki.jedna rzecz mnie martwi ktos napisal ze jak silnik czipowany to moze byc problem dla turbo a ja mam chyba czipa,jakos jakby lepiej sie zbieral jak inne 130ps.pozostaje hamownia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak już gdzieś wcześniej pisałem na forum nie ma dostępnych części do regeneracji turbin ... firma Garret po prostu nie prowadzi w ogóle ich dystrybucji !!!!

 

i podaje linka do strony na której jest napisane m.in. :

 

".....Każda próba regeneracji przy użyciu nieoryginalnych części i niewłaściwa regulacja "zmiennej geometrii" ......"

 

http://www.motoarena.pl/index.php?go=program_wymiany_regeneracja

 

 

Niezła logika :):):):).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

jak dla mnie powodem padania tych turbin jest źle wykonana regeneracja.

VNT się nie regeneruje. Kupuje sie nową i oddaje starą w zamian za rabat.

Nawet autoryzowani przedstawiciele Garret nie oferują części zamiennych do VNT stąd program Nowa za Starą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć jestem nowy na forum, mam passata z 2001 r 1.9 tdi 130 KM padła turbina, spadek mocy i siwy dym. Mam pytanie jaka założyć regenerowną czy używkę ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego tylko nówka lub ewentualnie używka ,ale z pewnego źródła z gwarancja rozruchową. Regenerację odpuść sobie, szkoda kasy i nerwów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

powiem tak nówka kosztuje i to sporo !!! wiele firm daje gwarancje na turbinę nowa ale często jest tak, że założysz turbinę i za chwile ona padnie ... wiec zabierasz turbinę i oddajesz na gwarancji, po czym miły pan z aso/ sklepu/ hurtowni części mechanicznych odpowie Ci -"to nie wina turbiny tylko osoby która montowała wiec reklamacja nie zostanie uwzględniona". Po takiej odpowiedzi idziesz do mechanika który Ci założył turbinę a on mówi, że" zrobił wszystko ok i to nie jego wina, a turbiny" . I co w tedy? Wydałeś jakieś 3000 netto na turbinę i lipa . Tak samo może być z używaną jak i regenerowaną turbiną nawet nówka nie daje Ci gwarancji ze po założeniu będzie ok.

Moja rada ... znajdź zakład który się specjalizuje w turbinach (np wiem ze compsport zakłada / wymienia turbiny jak i oczywiście dodaje koników . Nie wiem jak z gwarancja warto zapytać). Taki zakład który sprowadzi turbinkę odpowiednią, założy i da gwarancję:) W tedy masz pewność, że jeżeli coś się stanie to nie zostaniesz na lodzie z rozwalona kolejną turbiną:) Wiec szukaj w swojej okolicy zakładu mechanicznego który Ci to wszystko zagwarantuje :)

powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Magda, jakiś czas temu jeden z kolegów opisywał podobny przypadek. Sam dostarczył turbinę, a ASO montowało. Totalna porażka, bo nikt nie chciał się przyznać do błędu. Dlatego - jak piszesz - lepiej oddać auto do jakiegoś zakładu na całą usługę. Wyjdzie drożej, ale w ostatecznym rozrachunku się opłaci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Regenerację odpuść sobie, szkoda kasy i nerwów.

 

po czym to wnioskujesz?? sam niedawno regenerowałem (tzn. dałem samochód do zakładu gdzie oni sami ją demontowali, regenerowali i montowali turbinę oraz czyścili cały układ ssący od filtra po kolektor ssący, oraz płukali silnik) i to już drugi raz robiłem u nich, pierwszy raz 4 lata temu a przejechałem od tego czasu 180 000km, więc myślę że sie opłaca jednak. A regenerowałem ją drugi raz ponieważ zaczęła podbierać olej zwykłe zużycie ( dmuchała do końca ksiązkowo.

Co ciekawe na regenerowaną turbinę gwarancji dają 1 rok jeżeli oni sami ją montują i wykonują wszystkie powyższe rzeczy, a jeżeli sam zawieziesz im turbawkę to tylko 6 miesięcy gwarancji.

Podaje do nich link ponieważ są sprawdzeni i solidni http://www.turboserwis.com.pl/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Magda jeśli wszystkie te trzy turbiny robiła regenerowała ta sama firma to czy oni robią to źle czy dobrze to i tak jako fachowcy są do dupy ! Dlaczego ? ano dlatego że firma która przyjmuje taką turbine do naprawy,regeneracji powinna na podstawie jej oględzin stwierdzić gdzie tkwi błąd czyli co jest przyczyną,czy po prostu zużycie które w twoim wypadku odpada-za małe przebiegi,czy ciała obce i skąd,czy problemy z smarowaniem,czy wirnik itd. W całym tym zamieszaniu pomijam tradycyjne podejście mechaników do kobiet właścicielek aut choć mam identyczne ale nie o to chodzi.Żadne ASO czy nowe turbiny-szkoda kasy,wyrwij coś od serwisu na gwarancji a będziesz mistrzem nad mistrzami,daj im auto z zapieczoną geometrią a zafundują ci bez mrugnięcia okiem nową turbine za 4000,co sie dzieje ze starą po wyczyszczeniu ? ląduje w następnym aucie.Z wróżb na fusach po kawie bo tak to jest na forum gdy nie widzi sie auta wynika że masz problemy ze smarowaniem oczywiście zakładając że dotychczasowa firma zajmująca się turbo jest OK-od regeneracji aż po montaż,chociaż mogą popełniać cały czas nieświadomie jakiś błąd przy montażu.Wersja z firmą tuningową jest jak najbardziej odpowiednia ponieważ nie biorą regenerowanych turbin skąd popadnie tylko od sprawdzonych dostawców a pomimo licznych ofert na rynku tych co robią to porządnie jest na prawde niewiele.Dadzą dobrą turbine,odpowiednio ją zamontują przestrzegając procedur,sprawdzą vagiem i na hamowni a jeśli pokusisz sie o chipa to założą taką która wytrzyma lub ją ograniczą w programie żeby miała zapas.Z gwarancją też nie będzie żadnych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności