Gość zaksio2 Zgłoś #1 Napisano 29 Lipca 2008 Witam wszystkich. Co prawda nie posiadam Passata, ale w moim Seacie Altea (rocznik 2005) jest silnik który również jest w Passacie. Jest to jednostka TDI 140 KM ze skrzynią 6-cio biegową. Postanowiłem zwrócić się do znawców na tym forum, ponieważ nigdzie nie mogę uzyskać pomocy odnośnie mojego problemu. A chodzi mianowicie o taki przypadek. Podczas zmiany biegów słychać wyraźny odgłos tarcia ( tak jak by szurały klocki ) Tarcie to zanika ( lub robi się mniej słyszalne ) powyżej 4 biegu. Zjawisko to nie jest słyszalne również wtedy kiedy zmieniam niskie biegi na małych obrotach. Jeżeli ktoś się z tym spotkał bardzo proszę o radę co to może być i czy można z tym jeździć. Dodam że konsultowałem to z mechanikami. Jedyny pomysł jaki im się nasuwał to koło dwumasowe. Jednak samochodem nie trzęsie nic nie stuka, nic nie puka, jedynie to tarcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raver32 Zgłoś #2 Napisano 29 Lipca 2008 Ja mialem Seata Altea 2.0 TDI na szczescie juz nie mam.W moim przypadku z okolic skrzyni po ok 90 tys. dochodzil metaliczny dzwiek,cos jakby cykanie-tykanie,raz bylo slychac innym razem nie.Z czasem zjawisko nasilalo sie.Okazalo sie ze rozsypalo sie kolo 2-masowe.Zmienilem na nowe i dokladnie po nastepnych 90tys km to samo.Te same objawy i odglosy i kolo do wymiany.Ale to tylko odrobina z tego co mnie spotkalo w tym samochodzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
konr11 Zgłoś #3 Napisano 5 Sierpnia 2008 Witam u mnie tez wystepuje tarcie i do tego tak chroboli tylko przy przyspieszaniu w granicach 1000 do 2000obr. stranie mnie to denerwuje bylem juz u roznych mechanikow ale nie dostalem zadnej odpowiedzi chyba bede musal jezdzic az cos sie spierdzieli do konca. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toom Zgłoś #4 Napisano 15 Lutego 2010 Witam, postaram się i ja opisać swój przypadek. W moim aucie również z silnikiem 2,0TDI 140KM dochodzą także odgłosy tarcia/ocierania z komory silnika. Dźwięk jest powiedziałbym metaliczny połączony właśnie z odgłosem klocków. Na początku słyszalny podczas zmiany biegów. ------------------------------------ Dzisiaj jednak wykonałem test: Auto rozgrzane, na postoju gaz do 3tyś obrotów i puszczałem. Czynność powtarzałem kilkakrotnie - cisza. Następnie kilka razy przygazowywałem prawie do czerwonego pola i puszczałem. Tu zawsze pojawiał się dźwięk przy schodzeniu z obrotów i utrzymywał od 3500-2500, a później szatan milkł. W tym przedziale obrotów jest falujący: Najpierw głośniej, ciszej, głośniej. ------------------------------------ Zdemontowałem do testu plast. pokrywę silnika, usztywniłem filtr powietrza na filcach itd (z pewnością to żaden plastik) Tak więc i ja zadaję pytanie - czy ktoś z Panów spotkał się może z podobnym przypadkiem? Dzięki z góry za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lorentz Zgłoś #5 Napisano 16 Lutego 2010 Stawiam na koło dwumasowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toom Zgłoś #6 Napisano 18 Lutego 2010 myślisz, że to koło dwumasowe? Nawet mimo tego, że nie dotykałem sprzęgła robiąc test na postoju? sam już nie wiem. jestem w stanie jeszcze jakoś to potwierdzić? ---------- Post added at 08:27 ---------- Previous post was at 21:23 ---------- Albo może zapytam inaczej. Jak można odseparować dochodzący dzwięk? W jaki sposób przeprowadzić samemu test aby odróżnić czy niepokojący dzwięk dochodzi z turbiny czy też z koła dwumasowego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 18 Lutego 2010 jeśli to turbo to jak podniesiesz maskę do góry będzie wyraźniejszy dźwięk a jeśli dwumasa to będą drgawki na postoju i podczas jazdy http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=44382&highlight=kolo+dwumasowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toom Zgłoś #8 Napisano 20 Lutego 2010 Panowie, za namową kolegi "mielke" maska do góry i posłuchałem tego odgłosu. Nagrałem aparatem filmik i wrzuciłem na youtube. Teraz będzie wszystko jasne - ciężko odgłosy opisywać słowami :-) Dodam tylko, iż na wolnych obrotach mruczy normalnie. Dziwny hałas pojawia się tylko gdy schodzi z obrotów. I to z wyższych (test opisywałem powyżej). PROŚBA o poradę... od czego zacząć. link: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #9 Napisano 21 Lutego 2010 Panowie,za namową kolegi "mielke" maska do góry i posłuchałem tego odgłosu. Nagrałem aparatem filmik i wrzuciłem na youtube. Teraz będzie wszystko jasne - ciężko odgłosy opisywać słowami :-) Dodam tylko, iż na wolnych obrotach mruczy normalnie. Dziwny hałas pojawia się tylko gdy schodzi z obrotów. I to z wyższych (test opisywałem powyżej). PROŚBA o poradę... od czego zacząć. Ja mam silnik 1.9 TDI i identyczne odgłosy jak u Ciebie. Słychać je tylko po przegazowaniu do około 2000-2500 obr. i tylko w momencie schodzenia z obrotów. Gdy się wsłuchałem po wyciągnięciu filtra powietrza wnioskuję , że odgłosy te są związane z powietrzem z kanału dolotowego. Gdzieś kiedyś czytałem , że jest raczej jest to normalne zjawisko, chociaż nie wydaje mi się. Dodam , że gdy silnik się wkręca powyżej 2500 obr to odgłos ten zanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toom Zgłoś #10 Napisano 21 Lutego 2010 czyli nie jestem sam. poprosimy jeszcze na opinie osób, które może po przesłuchaniu filmu będą mogli bliżej sprecyzować do dalej z tym robić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #11 Napisano 21 Lutego 2010 ja bym po sprawdzał dobrze wszystkie wężyki idące do turbo i dolot za filtrem powietrza chyba że jest jakiś zawór który nadmiar powietrza upuszcza z turbiny w trakcie schodzenia silnika z obrotów Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbojajko Zgłoś #12 Napisano 21 Lutego 2010 bym po sprawdzał dobrze wszystkie wężyki idące do turbo i dolot za filtrem powietrza chyba że jest jakiś zawór który nadmiar powietrza upuszcza z turbiny w trakcie schodzenia silnika z obrotów Dokladnie , zakres drgan i odglosow wskazuje na jakies problemy z turbo. U mnie jakis czas temu tez sie to pojawilo i to na dodatek jak bylem w Belgi a dokladnie w Antwerpi w godzinach szczytu . Po jakis 300 km sie uspokoilo i jest ok do tej pory . Stawiam ,ze "przycielo sie " turbo. Po ostrym bucie wrocilo do normy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #13 Napisano 21 Lutego 2010 czyszczenie pomoże na forum jest opisane turbo normalne i ze zmienna geometria łopatek jak je się czyści Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #14 Napisano 21 Lutego 2010 Ja u siebie robiłem logi dynamiczne grupy 11 http://rtnet.pl/vaglog/arturzbsk_1923.html i wg. nich turbo pompuje według wartości zadanych przez ECU, troszkę na początku do ok. 2000 obr słabiej, ale generalnie jest OK. Także chyba należy wykluczyć przycięcie turbiny . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toom Zgłoś #15 Napisano 21 Lutego 2010 czyli koło dwumasowe wykluczacie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dereszko Zgłoś #16 Napisano 25 Lutego 2010 Witam po obejrzeniu filmiku daje 100% że to jest odgłos turbo i nie jest to nic niepokojącego.... po prosu przy schodzeniu z wyższych obrotów upuszczany jest nadmiar ciśnienia w układzie doładowania (miałem przed passatem 1.8 turbo i były identyczne odgłosy) pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azak43 Zgłoś #17 Napisano 25 Lutego 2010 Witampo obejrzeniu filmiku daje 100% że to jest odgłos turbo i nie jest to nic niepokojącego.... po prosu przy schodzeniu z wyższych obrotów upuszczany jest nadmiar ciśnienia w układzie doładowania (miałem przed passatem 1.8 turbo i były identyczne odgłosy) pozdr Też tak myślę, wcześniej gdzieś w necie o tym czytałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toom Zgłoś #18 Napisano 25 Lutego 2010 cieszyłoby mnie to gdyby sprawdziło się to o czym piszecie "iż to nic niepokojącego" Podczas weekendu mam plan zanurkować do kanału i zlokalizować skąd dochodzi dźwięk. Jak tylko będę cokolwiek wiedział oczywiście napiszę na forum. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toom Zgłoś #19 Napisano 27 Lutego 2010 Panowie! dzisiaj nurkowałem w kanale - osłona ściągnięta i osłuchałem diabła. Niestety ciężko sprecyzować skąd dochodzi ten dziwny dźwięk. Załączam jeszcze raz link do filmiku. Może ktoś jeszcze raz zerknie i dokładnie trafi w to co boli to auto. link: DZIĘKI! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gelix Zgłoś #20 Napisano 4 Marca 2010 Mam to samo w A6 C6 2.0TDI BLB, to nie jest wina swumasy na 100000% bo mam założoną nową, wywaliłem 1,5k PLN i jest to samo, łych, łych ,łych przy odpuszczaniu gazu w okolicy 2000-2500obr, pomiędzy trzema pierwszymi biegami. Czyściłem mechanizm łopatek w turbinie, wszystko wypucowane na lustro i dalej ten hałas....... Niech przemówi ktoś kto wie co to może być bo już nie mamy siły na te 2.0tdi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach