Skocz do zawartości
Gość adamos12

Problem - czasem go dusi??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość adamos12

Witam serdecznie!

Moje cacko 19,tdi z 2001 130hp zawirusowane na 165hp, zaczęło ostatnio kasłać.. nie ma reguły kiedy ani jak często.. Zwykle przy spokojnym dodawaniu gazu gdzieś w przedziale 2-2,5 tys obr. szarpnięcie jakby sie dusił.. Myślałem, że to długo nie zmieniany filtr paliwa, ale po wymianie problem dalej występuje. Bardzo proszę wszystkich życzliwych ekspertów o jakieś sugestie.

Pozdrawiam

Adamos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co się nasuwa, to "zabójczy" wirus. Podjedź do wirusologa i podpytaj co można z tym zrobić, bo jeżeli był to dobry tuner, to na pewno pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobnie bez wirusa 1,9 tdi 100hp może wirus nie ma wpływu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to pozostaje zrobić logi dynamiczne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamos12

wirus był robiony już dawno i u profesjonalisty (GODULA) wszystko było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Bernard

Witam,

ostatnio miałem taki problem tzn moja fura miała czkawkę w tym zakresie obrotów. Okazało się, że gruba gumowa rurka (ok 5cm) łącząca zawór EGR z plastikową rurą idącą do IC miała spore pęknięcie. Po wymianie na nową wszystko gra. Dodatkowo miałem mały spadek mocy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem, przy przyspieszaniu (spokojnym) obroty 1700 do 2000 czasem go przydusi i lekko szarpnie. Dodam, że w tym zakresie zawsze silnik ma jakieś dziwne szmeranie, nie wiem jak to nazwać, być może tak ma być, może to tylko głośniejsza praca silnika w tym zakresie obrotów. Później na wyższych obrotach zachowuje się normalnie. Poza tym przy ostrym dodawaniu gazu problem jakby nie występuje :644:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też mam takie same objawy ale do momentu nagrzania silnika. Jak już się nagrzeje to nie szarpie.

A czy czasem przełącza się wam na awaryjny tryb i traci moc?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O tak, czasami przechodzi. Muszę jeszcze dodać że dzieje się to na każdym biegu (chodzi mi o szmer) dusi go tylko na 2 i 3. Jakoś bardzo to nie denerwuje, ale boję sie czy to nie groźne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jadę w poniedziałek na warsztat to będę wiedział co jest grane. Myślę jednak, że te kłopoty związane są z EGR i okolicami. Przepływkę już wymieniłem (falował na obrotach przy zimnym na jałowym i wyszedł błąd na kompie) i dalej trzeba się bawić.:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez tak jest ze szarpie w zakresie obrotów 1800-2200 ale po rozgrzaniu 90"C. Wymieniłem przepływke, skasowałem bład i dalej to samo. Po przekroczeniu 2200obr. jest juz dobrze,tz. extra ciągnie i nic nie szarpie. Turbawka sucha, nie dymi z rury jakos podejrzanie. Pytałem paru mechaników, ale nie maja pojecia o czym mówie i nawet nie chca sie podjac , no chyba ze wymieniac po kolei w ciemno. Ostatnio znowu podpiołem pod VAG-a i nie pokazuje żadnych błedów. Rozkładam rece i nie wiem gdzie jeszcze mam szukac. Teraz dokładnie nie pamietam ale mam wrażenie ze dzieje sie tak po wymianie filtra paliwa, chyba ,ze to jakis zbieg okolicznosci. Czy jest mozliwe ze mechanior zle dobrał filtr lub wcisnął jakies badziewie za 5zł i to jest powodem tego szarpania? A moze ktos z was miał podobny problem i go rozwiązał. Prosze o POMOCicon4.gificon12.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rogas

U mnie jak lekko duszę gaz to szarpie - tak na granicy wciśnięcia. Odpiąłem przepływomierz, przejechałem się kilka km i to samo... Problem w tym, że u mnie większość czasu jeździ się po Wawie z lekko wciśniętym gazem ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamos12

Witam wszystkich zainteresowanych tym przypadkiem:)

Problemem był pompo wtrysk. Brzmi kosztownie ale zamknąłem się w 250zł. Grunt to dobry mechanik.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kurde, ja podejrzewam, że u mnie to coś innego, najprawdopodobniej jakaś nieszczelność w układzie turbodoładowania. Jeszcze małe pytanie. Przy jakich obrotach podczas przyspieszania najbardziej Was "wciska w fotel"?. Powinno być w zakresie max momentu obrotowego? czyli około 2000? U mnie w okolicach 2500-3000 i nie wiem czy to dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wicked83

Opisywane przez Was dolegliwosci bardzo pasuja do tego co dzialo sie z moim pasiorem.

Po wymianie sondy lambda.. jak reka odjal.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam podobny problem ze starszym TDI 115 KM tiptronic.

Przy rozpędzaniu tak do 60 nie szarpie ale jest mułem, powyżej zaczyna sie szarpanka i brak mocy i Vmax tylko 120km/h. przepływka nowa, filtry raczej ok, nowy olej, i mam takie wrażenie ze jak odpalam go po nocy czuć paliwem z rury, więc obstawiam pompowtrysk. A czy zakup STP środka do czyszczenia wtrysków diesla coś może pomóc ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sory że tak sie wcinam ale nie mogę założyć tematu a ten pasuje do mojego problemu. Przy 1.9 tdi AHU 90km czasem go dusi to znaczy mogę przejechać kilkanaście km i wszystko jest ok a nagle łapie zamułe i przy wciśniętym gazie w podłoge jedzie ok.60km/h pod górke jeszcze mniej. Jak mu przejdzie to nagle jest szarpnięcie i jedzie normalnie. Mam nadzieje że to nic poważnego bo większość czasu jedzie normalnie może miał ktoś podobny problem? dodam że jest spory wyciek z pompy wtryskowej ale myśle że to nie od tego. mógłby mieć problem z odpalaniem ale zamuły chyba nie powinien łapać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie odpowiedziałeś pompa nieszczelna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sam sobie odpowiedziałeś pompa nieszczelna.

a skąd taka szybka i miejmy nadzieję trafna diagnoza?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie się zapowietrza przez tą pompkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności