Gość adamos12 Zgłoś #1 Napisano 21 Lipca 2008 Witam serdecznie! Moje cacko 19,tdi z 2001 130hp zawirusowane na 165hp, zaczęło ostatnio kasłać.. nie ma reguły kiedy ani jak często.. Zwykle przy spokojnym dodawaniu gazu gdzieś w przedziale 2-2,5 tys obr. szarpnięcie jakby sie dusił.. Myślałem, że to długo nie zmieniany filtr paliwa, ale po wymianie problem dalej występuje. Bardzo proszę wszystkich życzliwych ekspertów o jakieś sugestie. Pozdrawiam Adamos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #2 Napisano 21 Lipca 2008 Pierwsze co się nasuwa, to "zabójczy" wirus. Podjedź do wirusologa i podpytaj co można z tym zrobić, bo jeżeli był to dobry tuner, to na pewno pomoże. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
omnic Zgłoś #3 Napisano 21 Lipca 2008 Mam podobnie bez wirusa 1,9 tdi 100hp może wirus nie ma wpływu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #4 Napisano 21 Lipca 2008 No to pozostaje zrobić logi dynamiczne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamos12 Zgłoś #5 Napisano 22 Lipca 2008 wirus był robiony już dawno i u profesjonalisty (GODULA) wszystko było ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Bernard Zgłoś #6 Napisano 22 Lipca 2008 Witam, ostatnio miałem taki problem tzn moja fura miała czkawkę w tym zakresie obrotów. Okazało się, że gruba gumowa rurka (ok 5cm) łącząca zawór EGR z plastikową rurą idącą do IC miała spore pęknięcie. Po wymianie na nową wszystko gra. Dodatkowo miałem mały spadek mocy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igork Zgłoś #7 Napisano 24 Lipca 2008 Mam podobny problem, przy przyspieszaniu (spokojnym) obroty 1700 do 2000 czasem go przydusi i lekko szarpnie. Dodam, że w tym zakresie zawsze silnik ma jakieś dziwne szmeranie, nie wiem jak to nazwać, być może tak ma być, może to tylko głośniejsza praca silnika w tym zakresie obrotów. Później na wyższych obrotach zachowuje się normalnie. Poza tym przy ostrym dodawaniu gazu problem jakby nie występuje :644: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł1977 Zgłoś #8 Napisano 24 Lipca 2008 Ja też mam takie same objawy ale do momentu nagrzania silnika. Jak już się nagrzeje to nie szarpie. A czy czasem przełącza się wam na awaryjny tryb i traci moc? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igork Zgłoś #9 Napisano 24 Lipca 2008 O tak, czasami przechodzi. Muszę jeszcze dodać że dzieje się to na każdym biegu (chodzi mi o szmer) dusi go tylko na 2 i 3. Jakoś bardzo to nie denerwuje, ale boję sie czy to nie groźne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paweł1977 Zgłoś #10 Napisano 24 Lipca 2008 Jadę w poniedziałek na warsztat to będę wiedział co jest grane. Myślę jednak, że te kłopoty związane są z EGR i okolicami. Przepływkę już wymieniłem (falował na obrotach przy zimnym na jałowym i wyszedł błąd na kompie) i dalej trzeba się bawić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sayfonf Zgłoś #11 Napisano 24 Lipca 2008 U mnie tez tak jest ze szarpie w zakresie obrotów 1800-2200 ale po rozgrzaniu 90"C. Wymieniłem przepływke, skasowałem bład i dalej to samo. Po przekroczeniu 2200obr. jest juz dobrze,tz. extra ciągnie i nic nie szarpie. Turbawka sucha, nie dymi z rury jakos podejrzanie. Pytałem paru mechaników, ale nie maja pojecia o czym mówie i nawet nie chca sie podjac , no chyba ze wymieniac po kolei w ciemno. Ostatnio znowu podpiołem pod VAG-a i nie pokazuje żadnych błedów. Rozkładam rece i nie wiem gdzie jeszcze mam szukac. Teraz dokładnie nie pamietam ale mam wrażenie ze dzieje sie tak po wymianie filtra paliwa, chyba ,ze to jakis zbieg okolicznosci. Czy jest mozliwe ze mechanior zle dobrał filtr lub wcisnął jakies badziewie za 5zł i to jest powodem tego szarpania? A moze ktos z was miał podobny problem i go rozwiązał. Prosze o POMOC Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Rogas Zgłoś #12 Napisano 24 Lipca 2008 U mnie jak lekko duszę gaz to szarpie - tak na granicy wciśnięcia. Odpiąłem przepływomierz, przejechałem się kilka km i to samo... Problem w tym, że u mnie większość czasu jeździ się po Wawie z lekko wciśniętym gazem ;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość adamos12 Zgłoś #13 Napisano 31 Lipca 2008 Witam wszystkich zainteresowanych tym przypadkiem:) Problemem był pompo wtrysk. Brzmi kosztownie ale zamknąłem się w 250zł. Grunt to dobry mechanik. pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
igork Zgłoś #14 Napisano 31 Lipca 2008 Kurde, ja podejrzewam, że u mnie to coś innego, najprawdopodobniej jakaś nieszczelność w układzie turbodoładowania. Jeszcze małe pytanie. Przy jakich obrotach podczas przyspieszania najbardziej Was "wciska w fotel"?. Powinno być w zakresie max momentu obrotowego? czyli około 2000? U mnie w okolicach 2500-3000 i nie wiem czy to dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość wicked83 Zgłoś #15 Napisano 31 Lipca 2008 Opisywane przez Was dolegliwosci bardzo pasuja do tego co dzialo sie z moim pasiorem. Po wymianie sondy lambda.. jak reka odjal. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TomekGalka Zgłoś #16 Napisano 1 Sierpnia 2008 Witam Mam podobny problem ze starszym TDI 115 KM tiptronic. Przy rozpędzaniu tak do 60 nie szarpie ale jest mułem, powyżej zaczyna sie szarpanka i brak mocy i Vmax tylko 120km/h. przepływka nowa, filtry raczej ok, nowy olej, i mam takie wrażenie ze jak odpalam go po nocy czuć paliwem z rury, więc obstawiam pompowtrysk. A czy zakup STP środka do czyszczenia wtrysków diesla coś może pomóc ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawel90 Zgłoś #17 Napisano 13 Marca 2011 sory że tak sie wcinam ale nie mogę założyć tematu a ten pasuje do mojego problemu. Przy 1.9 tdi AHU 90km czasem go dusi to znaczy mogę przejechać kilkanaście km i wszystko jest ok a nagle łapie zamułe i przy wciśniętym gazie w podłoge jedzie ok.60km/h pod górke jeszcze mniej. Jak mu przejdzie to nagle jest szarpnięcie i jedzie normalnie. Mam nadzieje że to nic poważnego bo większość czasu jedzie normalnie może miał ktoś podobny problem? dodam że jest spory wyciek z pompy wtryskowej ale myśle że to nie od tego. mógłby mieć problem z odpalaniem ale zamuły chyba nie powinien łapać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelg6 Zgłoś #18 Napisano 14 Marca 2011 Sam sobie odpowiedziałeś pompa nieszczelna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #19 Napisano 14 Marca 2011 Sam sobie odpowiedziałeś pompa nieszczelna. a skąd taka szybka i miejmy nadzieję trafna diagnoza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelg6 Zgłoś #20 Napisano 18 Marca 2011 pewnie się zapowietrza przez tą pompkę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach