Skocz do zawartości
Loki

problem z układem kierowniczym.. drążek..?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. Koledzy mam taki problem..

Pewnego razu musiałem ustawić sobie zbieżność no i po ustawieniu zauważyłem że przekręciła mi sie kierownica o jakieś 45 stopni.. no i mówię temu ci mi to ustawiał ze doszło do takiego czegoś.. powiedział żebym pojeździł tydzień i i przyjechał sprawdzić zbieżność czy sie nie przestawił i przestawimy kierownice.. mówię ok.. po tygodniu sprawdził zbieżność była ok i powiedział ze przestawił kierownice.. wsiadłem zeby sie przejechać i zauważyłem ze nie była idealnie prosto lecz troche uciekała.. po przejechaniu sie kawałek i wróceniu do warsztatu kireownica wróciła do dawnej pozycji czyli jakies 45 stopni była znów przekręcona.. mechanik stwierdził ze to on nie wie co to może być..(powiedziałem mu że hu.. z niego a nie mechanik..) nawet nie wiem czy do tego zajrzał ..

 

Pytanie moje takie.. czy jest możliwość przestawienie sobie samemu kierownicy (dodam ze mam airbag i nie da sie jej wykrecić i tak sobie przestawic) może gdzieś tam na układzie kierowniczym..? może miał ktoś taki problem..? czy musze odwiedzić mechanika (ale jakiegos innego bo ten to jest jakiś pajac..)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przestawianie kierownicy to zły pomysł, bo na przekładni masz ustawienie "nie_na_środku" - tzn, że jak teraz przestawisz kierownicę, to auto w jedną stronę będzie skręcało bardziej a w drugą słabiej. Generalnie dramat.

 

Zbieżność się robi tak, że kierownicę ustawia się idealnie na wprost, blokuje taką specjalną lagą i dopiero ustawia się zbieżność na końcówce drążka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko że w książce jest napisane że zbieżność reguluje się wyłącznie prawą końcówką drążka, lewy jest wkręcony na stałą głębokość i nie wolno jej zmieniać.

Może tu leży przyczyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wjeżdżasz do diagnosty , diagnosta ustawia kierownice w prawidłowej pozycji i za pomocą przyrządu ( taka laska ) blokuje ją następnie idzie ustawiać dopiero zbieżność :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gregmoto

bez zblokowania kierownicy wogole nie powinien ustawiac zbierznosci, ja bym wrocil do niego z reklamacja. to nie maluch ze odkrecisz sobie kierownice i ustawisz w odpowiedniej pozycji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki.. za wszystkie odpowiedzi.. bede musial odwiedzic jakiegos normalnego mechaniora i cos z tym zrobić..

 

Pozrdawiam.. LOkii..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja bym spojrzał najpierw czy przekladnia sie w mocowaniach nie przesuwa skoro raz jest prawie OK a raz 45 stopni... serio mowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pytanie moje takie.. czy jest możliwość przestawienie sobie samemu kierownicy (dodam ze mam airbag i nie da sie jej wykrecić i tak sobie przestawic) może gdzieś tam na układzie kierowniczym..? może miał ktoś taki problem..? czy musze odwiedzić mechanika (ale jakiegos innego bo ten to jest jakiś pajac..)

 

Moim zdaniem twój kłopot jest wynikiem źle ustawionej zbieżności.

Dlaczego piszesz , że nie da się jej odkręcić.

Po wymianie maglownicy miałem taki sam problem. Krótka piłka ściąganie poduszki ( 2 śrubki od tyłu potem nakrętka i korekta koła kierownicy potem ustawianie zwijacza od airbagu i po kłopocie. Skręca tak samo w prawo jak i w lewo :D a kierownica idealnie na wprost.

P.S. Można wyprostować na wieloklinie przy maglownicy ale to masa roboty , a co się z tym wiąże i koszty. Mi wymiana maglownicy zajęła 4-5 godzin.

Pozdrowionka :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raniman a mozesz mi to przybliżyc jakos bardziej nie wiem od ktorej strony zaczac moze jakies zdjecie albo na co rozkrecic.. Mam ETKE moze to mi jakos pomoze..?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja podwiesiłem motor wykręciłem śruby na poduszkach , potem zrzucanie trawersy tak , że wisiała po skosie ku przodowi. No i 4 śruby mocujące maglownice. To tak w telegraficznym skrócie. Jak potrzebujesz dokładniejszego opisu chętnie służę pomocą. Jest z tym sporo roboty i potrzeba kilku narzędzi. Proponował bym spróbować na początek przestawić koło kierownicy. Roboty na kilka minut!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności