Gość luki06888 Zgłoś #1 Napisano 14 Lipca 2008 Witam , w moim pasku silnik pracuje tak jakby głośniej , np kolegi afn ma taki łagodny chód a w moim tego niema:( , chodzi jak by 1.6D . Czy powodem tego moze byc zle ustawiony zapłon(kąt wtrysku)??? Ile kosztuje takie ustawienie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #2 Napisano 14 Lipca 2008 Zle ustawiony zaplon a co za tym idzie cos nie dobrego moglo stac sie z klinem na malym kółku rozrzadu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość luki06888 Zgłoś #3 Napisano 15 Lipca 2008 Cos niedobrego to znaczy???? Mam sie bac?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #4 Napisano 15 Lipca 2008 Źle ustawiony zapłon, w dieslu? Kąt wtrysku - kto wie. Wymieniałeś rozrząd? Zależy jak była ta operacja przeprowadzona, być może tak jak piszesz - może być konieczna korekta. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość luki06888 Zgłoś #5 Napisano 15 Lipca 2008 kolego;>ARTUJ , mianem zapłonu okresla się kat wtrysku w dieslach , wiem że częściej używana nazwa jest ta druga ale ''zapłon'' jest słowem jak najbardziej na miejscu:).' Rozrządu nie ruszałem jeszcze od kiedy kupiłem . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #6 Napisano 16 Lipca 2008 A sprawdzałeś korekty dawki paliwa? Może wtryskiwacze dogorywają. W TDI z pompą są przecież stosowane wtryskiwacze dwusprężynowe, może coś nie tak z wtryskiem wstępnym i klepie jak stary diesel? Ostatecznie hydropopychacze słychać. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość luki06888 Zgłoś #7 Napisano 17 Lipca 2008 To nie głośna praca chydropopychaczy ani pompy wtryskowej , ja to nazwać hmmmmmmm. głośna kompresja:) , może to najlepsze stwierdzenie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #8 Napisano 17 Lipca 2008 to sprawdz ten cholerny kat wtrysku i juz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość luki06888 Zgłoś #9 Napisano 20 Lipca 2008 souler czy jak cie tam zwą!!!!!!!1 cos ty taki nerwowy bo nie powiem przecierz że wredny:/;/;/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #10 Napisano 20 Lipca 2008 souler czy jak cie tam zwą!!!!!!!1 cos ty taki nerwowy bo nie powiem przecierz że wredny:/;/;/ I nie dziwie mu sie,chcesz zeby ktos wywróżył ci z fusów co dolega twojej motorowni? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamikazelbn Zgłoś #11 Napisano 1 Stycznia 2012 Odgrzewam kotleta żeby nie zaśmiecać. Przesyłam film mojej pracy AFN Twardy metaliczny stuk i podkreślam. Kat wtrysku ok wtryskiwacze wymieniane rozrząd ustawiony na blokady popychacze wymienione. Co to może jeszcze być? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #12 Napisano 1 Stycznia 2012 Moim zdaniem to gora - szklanki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamikazelbn Zgłoś #13 Napisano 1 Stycznia 2012 Jeśli to szklanki to jaki to może być koszt da radę to samemu zrobić, czy nie przyjmować się i jeździć? A da się szklanki jakoś zdiagnozować dokładniej aby nie pakowac się w koszty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #14 Napisano 1 Stycznia 2012 (edytowane) Moim zdaniem to gora - szklanki. Przecież szklanki to potoczna nazwa popychaczy a one są wymienione na nowe jak kolega pisze. Po mojemu to zapłon za ostry czesto tak sie zdarza po wymianie rozrządu. Można to sprawdzic vagiem Wartości powinny być jak najbliższe 0 gdzieś o tym było na forum http://forum.vw-passat.pl/threads/50261-Jak-sprawdzic-rozrzad-VAG-COM-1-9-tdi-PD tu jest cały wątek.:jasnepozdr Edytowane 1 Stycznia 2012 przez dob12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamikazelbn Zgłoś #15 Napisano 1 Stycznia 2012 Tak też myślałem że to popychacze ale zastanawiałem się czy tak nie mówiono na tłoki. A wracając do kąta wtrysku to na vagu pokazuje mi wartość 50 wiec praktycznie idealny i przyspieszenie i opóźnienie jego nie powoduje zmiany kultury pracy na bardziej twarda lub bardziej miękka prace. A to silnik na pompie a nie PD jakby coś. Chyba że pojecie za ostry zapłon oznacza co innego jak przyspieszony wtrysk? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dob12 Zgłoś #16 Napisano 1 Stycznia 2012 (edytowane) Wiem że to nie jest PD ale w wątku który Ci podałem jest też napisane że w AFN i innych TDI robi się to w TDI timing służy do regulacji początku tłoczenia- pompą wtryskową i to miałem a myśli pisząc ostry zapłon. TDI timing to część składowa VCDS. A ta głośna praca to po wymianie paska jest? Jesli wymieniałeś rozrząd i jak piszesz blokowałeś na przyrządach to czy poluzowałeś koło zębate na wałku? Jeśli nie to ustaw na znaki ,zablokuj przyrządami wałek i pompę i popuść śrubę na kole wałka i poruszaj kołem żeby sie zluzowało na stożku wtedy sprawdź znak na kole zamachowym ,ustaw napinacz i dokręć wszystko. Edytowane 1 Stycznia 2012 przez dob12 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kamikazelbn Zgłoś #17 Napisano 1 Stycznia 2012 (edytowane) Mi ustawił to kumpel mechanik mówił tylko że na blokadach ale zapytam go o to koło zębate na wałku a jeśli chodzi o TDI Timing to własnie tam mieszczę się na niebieskiej linii na wykresie czyli 50 więc zapłon niby wzorowy ustawiany 2 dni temu. Teraz pytanie brzmi czy przy wymianie rozrządu gdyby kumpel nie poluzował koła zębatego na wałku to wtedy dałoby się ustawić kąt wtrysku? bo w większości informacji wynika że wtedy nie dałoby się ustawić kąta wtrysku. Chyba że źle rozumuje. Przed wymianą rozrządu było tak samo. Dodam jeszcze że co jakiś drugi dzień przy porannym odpaleniu samochodu słychać popychacze przez około 5 sek a później wszystko ucicha i przez około 30 sek silnik chodzi miękko aż następnie powoli narasta dźwięk metaliczny i twarda praca wraca. Edytowane 2 Stycznia 2012 przez kamikazelbn Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jaaano Zgłoś #18 Napisano 27 Stycznia 2012 Poszukaj,poczytaj o dawce paliwa, generalnie im większa dawka tym twardsza praca silnika,reguluje się nastawnikiem pompy wtryskowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach