Skocz do zawartości
Gość luki06888

twarda praca silnika AFN

Rekomendowane odpowiedzi

Gość luki06888

Witam , w moim pasku silnik pracuje tak jakby głośniej , np kolegi afn ma taki łagodny chód a w moim tego niema:( , chodzi jak by 1.6D :).

Czy powodem tego moze byc zle ustawiony zapłon(kąt wtrysku)???

Ile kosztuje takie ustawienie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Zle ustawiony zaplon a co za tym idzie cos nie dobrego moglo stac sie z klinem na malym kółku rozrzadu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luki06888

Cos niedobrego to znaczy???? Mam sie bac??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Źle ustawiony zapłon, w dieslu? Kąt wtrysku - kto wie. Wymieniałeś rozrząd? Zależy jak była ta operacja przeprowadzona, być może tak jak piszesz - może być konieczna korekta.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luki06888

kolego;>ARTUJ , mianem zapłonu okresla się kat wtrysku w dieslach , wiem że częściej używana nazwa jest ta druga ale ''zapłon'' jest słowem jak najbardziej na miejscu:).'

Rozrządu nie ruszałem jeszcze od kiedy kupiłem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś korekty dawki paliwa? Może wtryskiwacze dogorywają. W TDI z pompą są przecież stosowane wtryskiwacze dwusprężynowe, może coś nie tak z wtryskiem wstępnym i klepie jak stary diesel? Ostatecznie hydropopychacze słychać.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luki06888

To nie głośna praca chydropopychaczy ani pompy wtryskowej , ja to nazwać hmmmmmmm. głośna kompresja:) , może to najlepsze stwierdzenie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to sprawdz ten cholerny kat wtrysku i juz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość luki06888

souler czy jak cie tam zwą!!!!!!!1 cos ty taki nerwowy bo nie powiem przecierz że wredny:/;/;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
souler czy jak cie tam zwą!!!!!!!1 cos ty taki nerwowy bo nie powiem przecierz że wredny:/;/;/

I nie dziwie mu sie,chcesz zeby ktos wywróżył ci z fusów co dolega twojej motorowni?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odgrzewam kotleta żeby nie zaśmiecać. Przesyłam film mojej pracy AFN Twardy metaliczny stuk i podkreślam. Kat wtrysku ok wtryskiwacze wymieniane rozrząd ustawiony na blokady popychacze wymienione. Co to może jeszcze być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to gora - szklanki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to szklanki to jaki to może być koszt da radę to samemu zrobić, czy nie przyjmować się i jeździć? A da się szklanki jakoś zdiagnozować dokładniej aby nie pakowac się w koszty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moim zdaniem to gora - szklanki.

 

Przecież szklanki to potoczna nazwa popychaczy a one są wymienione na nowe jak kolega pisze.

Po mojemu to zapłon za ostry czesto tak sie zdarza po wymianie rozrządu.

Można to sprawdzic vagiem

Wartości powinny być jak najbliższe 0

gdzieś o tym było na forum

 

http://forum.vw-passat.pl/threads/50261-Jak-sprawdzic-rozrzad-VAG-COM-1-9-tdi-PD

 

tu jest cały wątek.:jasnepozdr

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też myślałem że to popychacze ale zastanawiałem się czy tak nie mówiono na tłoki. A wracając do kąta wtrysku to na vagu pokazuje mi wartość 50 wiec praktycznie idealny i przyspieszenie i opóźnienie jego nie powoduje zmiany kultury pracy na bardziej twarda lub bardziej miękka prace. A to silnik na pompie a nie PD jakby coś. Chyba że pojecie za ostry zapłon oznacza co innego jak przyspieszony wtrysk?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to nie jest PD ale w wątku który Ci podałem jest też napisane że w AFN i innych TDI robi się to w TDI timing służy do regulacji początku tłoczenia- pompą wtryskową i to miałem a myśli pisząc ostry zapłon. TDI timing to część składowa VCDS.

 

A ta głośna praca to po wymianie paska jest?

Jesli wymieniałeś rozrząd i jak piszesz blokowałeś na przyrządach to czy poluzowałeś koło zębate na wałku?

Jeśli nie to ustaw na znaki ,zablokuj przyrządami wałek i pompę i popuść śrubę na kole wałka i poruszaj kołem żeby sie zluzowało na stożku wtedy sprawdź znak na kole zamachowym ,ustaw napinacz i dokręć wszystko.

Edytowane przez dob12

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi ustawił to kumpel mechanik mówił tylko że na blokadach ale zapytam go o to koło zębate na wałku a jeśli chodzi o TDI Timing to własnie tam mieszczę się na niebieskiej linii na wykresie czyli 50 więc zapłon niby wzorowy ustawiany 2 dni temu. Teraz pytanie brzmi czy przy wymianie rozrządu gdyby kumpel nie poluzował koła zębatego na wałku to wtedy dałoby się ustawić kąt wtrysku? bo w większości informacji wynika że wtedy nie dałoby się ustawić kąta wtrysku. Chyba że źle rozumuje.

 

Przed wymianą rozrządu było tak samo.

 

Dodam jeszcze że co jakiś drugi dzień przy porannym odpaleniu samochodu słychać popychacze przez około 5 sek a później wszystko ucicha i przez około 30 sek silnik chodzi miękko aż następnie powoli narasta dźwięk metaliczny i twarda praca wraca.

Edytowane przez kamikazelbn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj,poczytaj o dawce paliwa, generalnie im większa dawka tym twardsza praca silnika,reguluje się nastawnikiem pompy wtryskowej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności