Skocz do zawartości
Gość dexfab1

Zapowietrzony układ wspomagania

Rekomendowane odpowiedzi

Gość dexfab1

Na początku chciałbym przywitać wszystkich.

To mój pierwszy post bo dopiero od tygodnia jestem posiadaczem passata 1.8 20V:). Ale już mam problem:confused:. Układ wspomagania mam zapowietrzony bo pompa chodzi bardzo głośno a płyn w zbiorniczku po odpaleniu silnika znika ( na zgaszonym poziom w normie). Może ktoś napisze mi jak odpowietrza się układ. Z góry dziękuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy przekręć kierownicą w lewo i prawo do oporu na zapalonym silniku. Ale dlaczego jest zapowietrzony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten układ odpowietrza się właściwie samoczynnie przez kręcenie kierownicą, ale kiedyś miałem paska B3 w którym pompa właśnie buczała, a z czasem miała słabsza wydajność, czyli coraz to ciężej się kręciło aż padła:\ Może masz przytartą pompę i wtedy taki efekt.pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podnies przod auta do gory, odkrec korek zbiorniczka plynu wspomagania i na wlaczonym silniku pare razy skrec w lewo i w prawo do pozycji krancowych.

Jesli zobaczysz bąbelki powietrza wydostajace sie z plynu to uklad jest zapowietrzony.

 

Chociaz wydaje mi sie ze tego plynu po prostu jest za malo i dlatego znika gdy pompa zacznie chodzic. Mogles w ten sposob "zajechac" ja i dlatego glosno pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dexfab1

Dlazcego myśle że zapowietrzony?? No bo to coś nie tak jeśli na zgaszonym silniku płyn jest w normie a po zapaleniu znika całość ze zbiornika. A pompa raz chodzi ciszej a raz tak głośno że mam wrażenie że aż ludzie się za mną oglądają. A i mam jeszcze jeden problem z temperaturą silnika wskaźnik zaraz po odpaleniu lekko idzie w górę do pierwszej kreski i tak już pozostaje. Co jest nie tak??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pokręciłeś kółkiem? Musisz mieć pod ręką plyn do wspomagania (zdecydowanie oryginalny). Jakie są efekty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli pompę bardzo słychać radziłbym czym prędzej wymienić olej wspomagania i ustawić jego właściwy poziom. Jeżeli to nie pomoże i pompa dalej będzie hałasować to niestety - albo regeneracja albo wymiana na nową względnie używkę której nie polecam. Pompy wspomaganie są bardzo delikatne i szybko ulegają uszkodzeniu podczas pracy ze zbyt niskim stanem oleju lub bardzo brudnym. Jeżeli wymieniałbyś pompę pamiętaj o wymianie całego oleju wspomagania z przekładni i przewodów ponieważ w starym oleju na pewno będą opiłki z pompy co skróci żywot nowej pompy jak i przekładni. TYle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość dexfab1

temat uważam za zamknięty po 100 km samo się naprawiło. Dziękuje wszystkim za rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności