przemo81 Zgłoś #1 Napisano 9 Lipca 2008 witam wszystkich, mam pytanie, czy po wymianie tej gumowej podstawy wtrysku i przy okazji czyszczenia przepustnicy trzeba dokonywać adaptacji przepustnicy? Jeśli tak to jak to zrobić? Za pomocą kompa czy jakoś ręcznie? Dziękuję z góry za pomoc w tak laickim może pytaniu. silnik oczywiście jak w podpisie pzdr, przemo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #2 Napisano 10 Lipca 2008 tak na zdrowy rozsądek, to pewnie każda ingerencja w urządzenie bądź jego otoczenie mająca wpływ na zmianę parametrów pracy wymaga kalibracji (czy tu: adaptacji) wydaje mi się że jest taka konieczność (na pewno nie zaszkodzi) a tu masz info jak to zrobić: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21942&highlight=ADZ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demondi Zgłoś #3 Napisano 10 Lipca 2008 To ja się podepnę pod temat bo czysciłem przepustnicę i od tamtego czasu jak sobie stoję na luzie to mi jakby nierówno chodził silniczek tzn. tak regularnie co 2 sek spadają obroty o powiedzmy 50 moze 100 tak że widac drgnięcie wskazówki no i lekkie pojawienie się wibracji. Czy może to być spowodowane brakiem adaptacji przepustsnicy czy jednak cos z zapłonem ??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #4 Napisano 10 Lipca 2008 koledzy jakiego vaga mam kupić bym mógł sobie posprawdzać takie rzeczy sorrki że tak nie na temat ale ciekawi mnie czy u siebie mogę sprawdzić to też, bo od kilku tygodni też mnie nachodzi ten problem z obrotami na zimnym silniku ,a jak sie nagrzeje to można powiedzieć ze jest wszystko ok do momentu kiedy na parę chwil nie wyłączę silnika. Wtedy znowu to samo.Mam passata 91r 2.0 115 koni (ciekawe czy wszystkie jeszcze żyją)8 zaworków silnik 2E żaden wypas elektryczne lusterka i wspomaganie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xwaldek1 Zgłoś #5 Napisano 10 Lipca 2008 przemo81 Jak już dokonasz adaptacji przepustnicy to opowiedz Nam o szczegółach i wynikach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek n Zgłoś #6 Napisano 10 Lipca 2008 koledzy jakiego vaga mam kupić bym mógł sobie posprawdzać takie rzeczy sorrki że tak nie na temat ale ciekawi mnie czy u siebie mogę sprawdzić to też, bo od kilku tygodni też mnie nachodzi ten problem z obrotami na zimnym silniku ,a jak sie nagrzeje to można powiedzieć ze jest wszystko ok do momentu kiedy na parę chwil nie wyłączę silnika. Wtedy znowu to samo.Mam passata 91r 2.0 115 koni (ciekawe czy wszystkie jeszcze żyją)8 zaworków silnik 2E żaden wypas elektryczne lusterka i wspomaganie. u ciebie nie ma wtyczki pod kompa mozesz jedynie zdiagnozować za pomocą kodów błyskowych o których było dużo na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieter25 Zgłoś #7 Napisano 10 Lipca 2008 a to ciekawe adaptacja przepustnicy po czyszczeniu.nie ma takiej potrzeby,najlepiej wyczyscic acetonem i tyle wystarczy.nie ingeruj w nic wiecej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xwaldek1 Zgłoś #8 Napisano 10 Lipca 2008 a to ciekawe adaptacja przepustnicy po czyszczeniu.nie ma takiej potrzeby,najlepiej wyczyscic acetonem i tyle wystarczy.nie ingeruj w nic wiecej ććśśśśś dobrze piszesz,dobrze prawisz....nie wszędzie i nie w każdym silniku elektronika to postawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #9 Napisano 10 Lipca 2008 Dobra, czekam na jakieś wolne z roboty i będę działał. Dzięki za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #10 Napisano 10 Lipca 2008 u ciebie nie ma wtyczki pod kompa mozesz jedynie zdiagnozować za pomocą kodów błyskowych o których było dużo na forum cos tam przy lewarku skrzyni biegów znalazłem jakies wyjscie napewno niema szkoda by było bo juz sie cieszyłem ze sobie posprawdzam.jak maja wygladać te wtyczki moze cos znajde.A moze w tym modelu nie było? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek n Zgłoś #11 Napisano 10 Lipca 2008 cos tam przy lewarku skrzyni biegów znalazłem jakies wyjscie napewno niema szkoda by było bo juz sie cieszyłem ze sobie posprawdzam.jak maja wygladać te wtyczki moze cos znajde.A moze w tym modelu nie było? jezeli przy lewarku masz to są wtyczki właśnie do diagnostyki silnika za pomocą kodów błyskowych ale jak masz jedną wtyczke to ona jest chyba z jakims prądem. Ja mam właśnie jedną wtyczke z tym pradem a do kodów błyskowych prawde mówiąc niewiem gdzie mam. Co do sposobu przeprowadzenia diagnostyki za pomocą kodów musisz poszukać na forum wpisując w ,,szukajke" kody błyskowe Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
misiorowski Zgłoś #12 Napisano 10 Lipca 2008 jezeli przy lewarku masz to są wtyczki właśnie do diagnostyki silnika za pomocą kodów błyskowych ale jak masz jedną wtyczke to ona jest chyba z jakims prądem. Ja mam właśnie jedną wtyczke z tym pradem a do kodów błyskowych prawde mówiąc niewiem gdzie mam. Co do sposobu przeprowadzenia diagnostyki za pomocą kodów musisz poszukać na forum wpisując w ,,szukajke" kody błyskowe Pozdrawiam Dokładnie mam tylko jedno gniazdo, szkoda że nie mogę podłaczyć komputera.Ok to ostatnie pytanko to jak ma wygladać ta adaptacja przepustnicy w moim autku,Czy jakimś domowym sposobem mogę to zrobić bez jakiejś wiekszej gimnastyki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregus Zgłoś #13 Napisano 11 Lipca 2008 ehh... a czy ktokolwiek wie do czego służy opcja "szukaj" ? skomplikowanie parametrów tej opcji nie przekracza poziomu wyszukiwarki, np. google.pl ... tu znalazłem jakiś opis do 2E - niestety nie mam tego silnika i nic o nim nie wiem; zobacz czy jest tu coś co Cię interesuje http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6035&highlight=adaptacja+przepustnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek n Zgłoś #14 Napisano 11 Lipca 2008 Ja jak robiłem adaptacje przepustnicy to poprzez zresertowanie kompa. czyli odłączeniu akumulatora na noc po czym rano podłączyłem i odpaliłem na paliwie i chodził az sie wentylator włączył. Oczywiście przy adaptacji wszystko musi być wyłączone i nie wolno dotykać pedału gazu. Mam nadzieje że pomogłem Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieter25 Zgłoś #15 Napisano 11 Lipca 2008 Ja jak robiłem adaptacje przepustnicy to poprzez zresertowanie kompa. czyli odłączeniu akumulatora na noc po czym rano podłączyłem i odpaliłem na paliwie i chodził az sie wentylator włączył. Oczywiście przy adaptacji wszystko musi być wyłączone i nie wolno dotykać pedału gazu. Mam nadzieje że pomogłem Pozdrawiam nowy sytem kolega wymyslił adaptacji pierwszy raz slysze o adaptowanu mapy sterownika w wyzej wymieniony sposób,adaptacja polega na tym iz silnik ma pracowac w zmiennych warunkach czyli zmienne predkosci obrotowe i silnik ma pracowac bez i z obciazeniem ,to jest adaptacja.po drugie kolego na vw pracuje 5 lat i nie pisz mi takich głupot bo wprowadzasz innych w bład najlepszy tekst " odłacz akumulator na noc !!!!!!" bo jak w dzien odłaczysz to sie nie uda adaptacja bez urazy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dieter25 Zgłoś #16 Napisano 11 Lipca 2008 ććśśśśś dobrze piszesz,dobrze prawisz....nie wszędzie i nie w każdym silniku elektronika to postawa nie w kazdym silniku dobre!!! gosc pyta o ADZ 90 konnego to pisze o tym silniku co posiada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
das pass Zgłoś #17 Napisano 28 Czerwca 2013 u ciebie nie ma wtyczki pod kompa mozesz jedynie zdiagnozować za pomocą kodów błyskowych o których było dużo na forum na pewno? ja w B4 2.0 8v mam gniazdo diagnostyczne, a to chyba ten sam silnik, więc...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #18 Napisano 28 Czerwca 2013 na pewno? ja w B4 2.0 8v mam gniazdo diagnostyczne, a to chyba ten sam silnik, więc...? Jak już wyciągnąłeś trupa z szafy to czytaj dalej starocia i będziesz widział dlaczego "więc"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #19 Napisano 28 Czerwca 2013 na pewno? ja w B4 2.0 8v mam gniazdo diagnostyczne, a to chyba ten sam silnik, więc...? Wszystko zależy od rocznika a dokładniej od modelu sterownika, po 92 roku sterownik jest diagnozowalny w 2E, w starszych modelach w sterowniku brak pinów od diagnostyki a o dziwo instalacja posiada złącza diagnostyki. Instalacja elektryczna pozwala na montaż nowszego sterownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
das pass Zgłoś #20 Napisano 30 Czerwca 2013 doczytałem:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach