Skocz do zawartości
przemo81

czyszczenie przepustnicy a adaptacja jej

Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich,

mam pytanie, czy po wymianie tej gumowej podstawy wtrysku i przy okazji czyszczenia przepustnicy trzeba dokonywać adaptacji przepustnicy? Jeśli tak to jak to zrobić? Za pomocą kompa czy jakoś ręcznie?

Dziękuję z góry za pomoc w tak laickim może pytaniu. silnik oczywiście jak w podpisie

pzdr, przemo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak na zdrowy rozsądek, to pewnie każda ingerencja w urządzenie bądź jego otoczenie mająca wpływ na zmianę parametrów pracy wymaga kalibracji (czy tu: adaptacji)

wydaje mi się że jest taka konieczność (na pewno nie zaszkodzi)

a tu masz info jak to zrobić:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=21942&highlight=ADZ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja się podepnę pod temat bo czysciłem przepustnicę i od tamtego czasu jak sobie stoję na luzie to mi jakby nierówno chodził silniczek tzn. tak regularnie co 2 sek spadają obroty o powiedzmy 50 moze 100 tak że widac drgnięcie wskazówki no i lekkie pojawienie się wibracji. Czy może to być spowodowane brakiem adaptacji przepustsnicy czy jednak cos z zapłonem ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jakiego vaga mam kupić bym mógł sobie posprawdzać takie rzeczy sorrki że tak nie na temat ale ciekawi mnie czy u siebie mogę sprawdzić to też, bo od kilku tygodni też mnie nachodzi ten problem z obrotami na zimnym silniku ,a jak sie nagrzeje to można powiedzieć ze jest wszystko ok do momentu kiedy na parę chwil nie wyłączę silnika. Wtedy znowu to samo.Mam passata 91r 2.0 115 koni (ciekawe czy wszystkie jeszcze żyją)8 zaworków silnik 2E żaden wypas elektryczne lusterka i wspomaganie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak już dokonasz adaptacji przepustnicy to opowiedz Nam o szczegółach i wynikach. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek n
koledzy jakiego vaga mam kupić bym mógł sobie posprawdzać takie rzeczy sorrki że tak nie na temat ale ciekawi mnie czy u siebie mogę sprawdzić to też, bo od kilku tygodni też mnie nachodzi ten problem z obrotami na zimnym silniku ,a jak sie nagrzeje to można powiedzieć ze jest wszystko ok do momentu kiedy na parę chwil nie wyłączę silnika. Wtedy znowu to samo.Mam passata 91r 2.0 115 koni (ciekawe czy wszystkie jeszcze żyją)8 zaworków silnik 2E żaden wypas elektryczne lusterka i wspomaganie.

 

u ciebie nie ma wtyczki pod kompa mozesz jedynie zdiagnozować za pomocą kodów błyskowych o których było dużo na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to ciekawe adaptacja przepustnicy po czyszczeniu.nie ma takiej potrzeby,najlepiej wyczyscic acetonem i tyle wystarczy.nie ingeruj w nic wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a to ciekawe adaptacja przepustnicy po czyszczeniu.nie ma takiej potrzeby,najlepiej wyczyscic acetonem i tyle wystarczy.nie ingeruj w nic wiecej

 

ććśśśśś ;)

 

dobrze piszesz,dobrze prawisz....nie wszędzie i nie w każdym silniku ;) elektronika to postawa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra, czekam na jakieś wolne z roboty i będę działał.

Dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u ciebie nie ma wtyczki pod kompa mozesz jedynie zdiagnozować za pomocą kodów błyskowych o których było dużo na forum

cos tam przy lewarku skrzyni biegów znalazłem jakies wyjscie napewno niema szkoda by było bo juz sie cieszyłem ze sobie posprawdzam.jak maja wygladać te wtyczki moze cos znajde.A moze w tym modelu nie było?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek n
cos tam przy lewarku skrzyni biegów znalazłem jakies wyjscie napewno niema szkoda by było bo juz sie cieszyłem ze sobie posprawdzam.jak maja wygladać te wtyczki moze cos znajde.A moze w tym modelu nie było?

 

jezeli przy lewarku masz to są wtyczki właśnie do diagnostyki silnika za pomocą kodów błyskowych ale jak masz jedną wtyczke to ona jest chyba z jakims prądem. Ja mam właśnie jedną wtyczke z tym pradem a do kodów błyskowych prawde mówiąc niewiem gdzie mam. Co do sposobu przeprowadzenia diagnostyki za pomocą kodów musisz poszukać na forum wpisując w ,,szukajke" kody błyskowe

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jezeli przy lewarku masz to są wtyczki właśnie do diagnostyki silnika za pomocą kodów błyskowych ale jak masz jedną wtyczke to ona jest chyba z jakims prądem. Ja mam właśnie jedną wtyczke z tym pradem a do kodów błyskowych prawde mówiąc niewiem gdzie mam. Co do sposobu przeprowadzenia diagnostyki za pomocą kodów musisz poszukać na forum wpisując w ,,szukajke" kody błyskowe

 

Pozdrawiam

Dokładnie mam tylko jedno gniazdo, szkoda że nie mogę podłaczyć komputera.Ok to ostatnie pytanko to jak ma wygladać ta adaptacja przepustnicy w moim autku,Czy jakimś domowym sposobem mogę to zrobić bez jakiejś wiekszej gimnastyki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehh...

a czy ktokolwiek wie do czego służy opcja "szukaj" :mad:?

skomplikowanie parametrów tej opcji nie przekracza poziomu wyszukiwarki, np. google.pl

...

tu znalazłem jakiś opis do 2E - niestety nie mam tego silnika i nic o nim nie wiem; zobacz czy jest tu coś co Cię interesuje

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6035&highlight=adaptacja+przepustnicy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piotrek n

Ja jak robiłem adaptacje przepustnicy to poprzez zresertowanie kompa. czyli odłączeniu akumulatora na noc po czym rano podłączyłem i odpaliłem na paliwie i chodził az sie wentylator włączył. Oczywiście przy adaptacji wszystko musi być wyłączone i nie wolno dotykać pedału gazu.

Mam nadzieje że pomogłem

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja jak robiłem adaptacje przepustnicy to poprzez zresertowanie kompa. czyli odłączeniu akumulatora na noc po czym rano podłączyłem i odpaliłem na paliwie i chodził az sie wentylator włączył. Oczywiście przy adaptacji wszystko musi być wyłączone i nie wolno dotykać pedału gazu.

Mam nadzieje że pomogłem

Pozdrawiam

nowy sytem kolega wymyslił adaptacji :eek: pierwszy raz slysze o adaptowanu mapy sterownika w wyzej wymieniony sposób,adaptacja polega na tym iz silnik ma pracowac w zmiennych warunkach czyli zmienne predkosci obrotowe i silnik ma pracowac bez i z obciazeniem ,to jest adaptacja.po drugie kolego na vw pracuje 5 lat i nie pisz mi takich głupot bo wprowadzasz innych w bład

najlepszy tekst " odłacz akumulator na noc !!!!!!" bo jak w dzien odłaczysz to sie nie uda adaptacja

bez urazy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ććśśśśś ;)

 

dobrze piszesz,dobrze prawisz....nie wszędzie i nie w każdym silniku ;) elektronika to postawa ;)

nie w kazdym silniku dobre!!! gosc pyta o ADZ 90 konnego to pisze o tym silniku co posiada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u ciebie nie ma wtyczki pod kompa mozesz jedynie zdiagnozować za pomocą kodów błyskowych o których było dużo na forum

 

na pewno? ja w B4 2.0 8v mam gniazdo diagnostyczne, a to chyba ten sam silnik, więc...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pewno? ja w B4 2.0 8v mam gniazdo diagnostyczne, a to chyba ten sam silnik, więc...?

 

Jak już wyciągnąłeś trupa z szafy to czytaj dalej starocia i będziesz widział dlaczego "więc"...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
na pewno? ja w B4 2.0 8v mam gniazdo diagnostyczne, a to chyba ten sam silnik, więc...?

Wszystko zależy od rocznika a dokładniej od modelu sterownika, po 92 roku sterownik jest diagnozowalny w 2E, w starszych modelach w sterowniku brak pinów od diagnostyki a o dziwo instalacja posiada złącza diagnostyki.

Instalacja elektryczna pozwala na montaż nowszego sterownika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności