Gość DarioLee Zgłoś #1 Napisano 4 Czerwca 2006 Wymianiałem ostatnio płyn hamulcowy i musiałem odpowietrzac układ więc zdejmowałem każde koło i odpowietrzałem. Ale zauważyłem, że w prawym przednim kole klocki ocierają o tarcze w czasie jazdy. Można coś z tym zrobić ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #2 Napisano 4 Czerwca 2006 Przetoczyć tarcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #3 Napisano 4 Czerwca 2006 Czy w czasie jazdy to koło nagrzewa się bardziej od lewego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #4 Napisano 4 Czerwca 2006 A skad masz pewność że ociera? Rozumie że kręciłeś tarczą i wtedy zauważyłeś że klocek ociera o tarczę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee Zgłoś #5 Napisano 4 Czerwca 2006 W czasie jazdy słyszałem ocieranie w prawym przednim kole i na parkingu podniosłem auto i zakręciłem przednim kołem. Było wyraznie czuć, że klocki ocierają o tarcze. A co do nagrzewania się tarcz to po jeżdzie są minimalnie cieplejsze albo i nie, bo ciężko to wyczuć, od lewego koła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #6 Napisano 4 Czerwca 2006 Hm a tarcze i klocki tez wymianiałeś ???Jak tak to może się muszą dotrzeć a jak nie to chyba musisz przetoczyć tarcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #7 Napisano 4 Czerwca 2006 A nie przypadkiem osłona tarczy Ci ociera? A sprawdzaleś na zdjętym kole czy klocki odbijają naciskając pedał hamulca? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee Zgłoś #8 Napisano 4 Czerwca 2006 Przed wymianą płynu nic nie ocierało tylko później jak odpowietrzałem układ to musiałem zdjąc przednie koło i jak już napełniłem zbiorniczek i odpowietrzyłem to założyłem koło i zauważyłem właśnie że coś ociera. W zasadzie to nic nie robiłem przy tym kole tylko raz je zdjąłem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #9 Napisano 4 Czerwca 2006 A może jakiś kamyk wpadł kiedyś widziałem taki motyw tylko że tam to było słychać- pisk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #10 Napisano 4 Czerwca 2006 Sprawa jest prosta. Podnosisz, zdejmujesz to koło i patrzysz, czy po naciśnięciu pedału hamulca (druga osoba) tłoczek cofa się o pewną odległość. Druga rzecz, to swobodne pływanie zacisku (przesuwanie się). Jeśli wyjmiesz klocki, do zacisk musi się swobodnie przesuwać. Jeśli oba te warunki będą spełnione, to napewno klocek nie ociera o tarczę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #11 Napisano 5 Czerwca 2006 Ponawiam pytanie:czy to koło nagrzewa się bardziej od drugiego?Bo podejżewam że to osłona trze ci o tarcze. P.S.Nowe klocki mogą ocierać się o brzegi bieżni używanej tarczy.Trzeba trochę pojeździć żeby się "ułożyły". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kubotek Zgłoś #12 Napisano 5 Czerwca 2006 A co do nagrzewania się tarcz to po jeżdzie są minimalnie cieplejsze albo i nie, bo ciężko to wyczuć, od lewego koła.PSZEMEK tutaj masz odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #13 Napisano 5 Czerwca 2006 Sorka,nie zauważyłem. Ja nadal obstawiał bym osłone bo jeśli byłby to klocek to koło było by dużo cieplejsze od drugiego.A jeśli nie to to co pisał JAFO + ewentualne zapieczenie tłoczka w cylinderku zacisku(bardzo mało prawdopodobne). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #14 Napisano 5 Czerwca 2006 DarioLee, mi jak zblokowało klocek z tyłu to smród i dym był niesamowity. A więc te ocieranie musi być bardzo delikatne.Tak jak pisaliśmy wyżej wyjmij klocki i z pomocą kolegi podpompuj pedałem i zobacz jak zachowuje się tłoczek i jeszcze sprawdz osłonę :611: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość DarioLee Zgłoś #15 Napisano 5 Czerwca 2006 Problem ten zaczął się po wymianie płyny hamulcowego i nic więcej z tym kołem nie robiłem. A czy nadmiar płynu w zbiorniczku może mieć z tym coś wspólnego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pszemek Zgłoś #16 Napisano 6 Czerwca 2006 Nadmiar płynu w zbiorniczku nie ma z tym nic wspólnego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sonne1984 Zgłoś #17 Napisano 20 Kwietnia 2010 Witam! Odgrzewam, gdyż mam problem z ocieraniem się klocków o tarczę. Ostatnio podczas jazdy na trasie (250km), po przejechaniu 50 km, usłyszałem piszczenie-takie ocieranie się metalu o metal. Dochodziło z przodu-lewa strona, przy czym po usłyszeniu piszczenia i lekkim muśnięciu pedału hamulca, owo piszczenie ustawało-na dłużej lub nie. Po zatrzymaniu samochodu i oględzinach tarcz i klocków dowiedziałem się co następuje: -lewe koło obraca się ciężej od prawego -lewa tarcza jest bardzo gorąca-prawa tylko "dobrze ciepła. Poza tym przypomniało mi się, że 9m-cy temu, podczas przeglądu-pracownik stacji diagnostycznej powiedział, że lewy hamulec(przedni) łapie mocniej od prawego. Dodam, że kilka m-cy temu wymieniłem cylinderki i tłoczki w hamulcach z tyłu-przednich nie ruszałem. Obstawiam cylinderki, a co Wy na to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #18 Napisano 20 Kwietnia 2010 a co Wy na to? Zapieczony zacisk, bądź gumowy przewód do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojteq87 Zgłoś #19 Napisano 20 Kwietnia 2010 Miałem taką samą sytuację co do grzania, obracania się itd. Sciągnnąłem zacisk i chciałem pchnąć tłoczek to musiałem się nieźle przyłożyć żeby go chociaż troche schować. Kupiłem zestaw naprawczy, wymieniłem oring i gra. Przed wymianą klocki na jednej stronie zużuły się o wiele szybciej,a teraz równo "idą". Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #20 Napisano 20 Kwietnia 2010 Zastany tłoczek w zacisku lub zapieczone prowadnice zacisku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach