Doc Zgłoś #21 Napisano 21 Czerwca 2008 Może z deka OT, ale pamiętajcie, że VW licząc okres użytkowania auta oblicza na 5-6 lat i później złom.No sorry, ale chrom na ramkach drzwi w dużych fiatach 125p trzyma się lepiej po 30 latach. To co widać u kolegi to ewidentnie spaprana robota gdzieś na galwanizerni u producenta o ile oczywiście te relingi są ORI.. Wygląda to paskudnie. Powłoka nałożona na źle przygotowany materiał, lub wada samej powłoki. Nie ma innego tłumaczenia na to. Żadne warunki atmosferyczne, szampony itp. Nie wierzę. Fakt, że tu chrom kładziony jest na aluminium, a to bardzo niewdzięczny materiał do chromowania. Utlenia się itd. Chromowanie aluminium to zabieg bardzo złożony, precyzyjny i dość drogi jeśli ma być trwały. Nie mniej, producent taki jak VW powinien to wszystko wiedzieć. Wiele zakładów i galwanizerni prywatnych nie podejmuje się kładzenia chromu na aluminium, lub nie daje na to żadnej gwarancji. Aluminium lepiej jest polerować i zabezpieczyć odpowiednim do tego lakierem bezbarwnym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #22 Napisano 21 Czerwca 2008 No sorry, ale chrom na ramkach drzwi w dużych fiatach 125p trzyma się lepiej po 30 latach. Nie porównuj "pancernej" technologii sprzed 20-30 lat do współczesnych ekonomicznie uszczuplonych rozwiązań na współczesnym bardzo konkurencyjnym rynku motoryzacyjnym... Golfy MK1 i MK2 czasami można spotkać na naszych drogach, zastanów się, czy za 15-20 lat zobaczysz Passata B5 z roki 2002-2004... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #23 Napisano 21 Czerwca 2008 jeśli idzie o demontaż to rysunek poniżej powinien coś powiedzieć: i teraz jeszcze jedno... koś wie na 100 %, ze to aluminium ?? na pewno zaślepki są alu ale reszta, to nie wiem :583: Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sipowitz Zgłoś #24 Napisano 21 Czerwca 2008 Wiele zakładów i galwanizerni prywatnych nie podejmuje się kładzenia chromu na aluminium, lub nie daje na to żadnej gwarancji. Aluminium lepiej jest polerować i zabezpieczyć odpowiednim do tego lakierem bezbarwnym. Idąc Twoim tokiem rozumowania, wynika, że zakłady zajmujące się regeneracją odbłyśników reflektorów powinny coś w temacie zaradzić. Z tego co wiem, w reflektorze warstwę odblaskową nakłada się na plastik lub jakieś inne tworzywo (metal) w starszych reflektorach. Tyle, że nie jest on wystawiony na bezpośrednie działanie czynników atmosferycznych, jednak myślę, że warto w tego typu warsztacie zapytać. jjacekkx, no tak, wszystko jasne z tym demontażem. W swojej koncepcji uwzględniłem również demontaż wsporników do relingów, stąd to niezrozumienie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #25 Napisano 21 Czerwca 2008 Już w B4 były aluminiowe i nawet ktoś z forum ma wypolerowane ale jak zabezpieczył to trzeba poszukać Char, może polerka ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #26 Napisano 21 Czerwca 2008 trzeba chromować polerka nie da takiego efektu,na allegro bywają w cenach 600-800zł za komplet,zdjęcie relingów to 30min max, Jacek zaślepki są plastikowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #27 Napisano 21 Czerwca 2008 Jacek zaślepki są plastikowetak,tak.... pomyłka, a tak dokładniej to jest niby ten ABS.Pozdrawiam ps. ktoś faktycznie pisał o polerowaniu, poniżej link do wątku http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=15483&highlight=dolozenie&page=5 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #28 Napisano 21 Czerwca 2008 moim zdaniem relingi sa stalowe aluminium nie moze tyle wazyc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #29 Napisano 21 Czerwca 2008 faktycznie relingi nie są lekkie więc może i nie są aluminiowe wracając do tematu myślę że najlepiej kupić używki niż polerować,można pochromować ale nie wiem czy koszt nie będzie dużo wyższy,kiedyś była firma fantachrom i myślałem o chromowaniu czarnych,ale kupiłem ori i już prawie 3 lata są ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #30 Napisano 21 Czerwca 2008 No sorry, ale chrom na ramkach drzwi w dużych fiatach 125p trzyma się lepiej po 30 latach. To co widać u kolegi to ewidentnie spaprana robota gdzieś na galwanizerni u producenta o ile oczywiście te relingi są ORI.. Wygląda to paskudnie. Powłoka nałożona na źle przygotowany materiał, lub wada samej powłoki. Nie ma innego tłumaczenia na to. Żadne warunki atmosferyczne, szampony itp. Nie wierzę. Fakt, że tu chrom kładziony jest na aluminium, a to bardzo niewdzięczny materiał do chromowania. Utlenia się itd. Chromowanie aluminium to zabieg bardzo złożony, precyzyjny i dość drogi jeśli ma być trwały. Nie mniej, producent taki jak VW powinien to wszystko wiedzieć. Wiele zakładów i galwanizerni prywatnych nie podejmuje się kładzenia chromu na aluminium, lub nie daje na to żadnej gwarancji. Aluminium lepiej jest polerować i zabezpieczyć odpowiednim do tego lakierem bezbarwnym. w duzym fiacie była nierdzewka. chromowane byly zderzaki ->patrz podpis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #31 Napisano 21 Czerwca 2008 Jakby to była stal, to by rdzewiały. A się pięknie utleniają z białym nalotem. Czy ktoś może powiedzieć coś bliżej jakimi lakierami zabezpieczać polerowane? Bo coraz bardziej się ku temu skłaniam. Spoleruję to na lusterko i tyle! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mieto Zgłoś #32 Napisano 22 Czerwca 2008 To może ja coś o tym chromie..... Witam Panowie. Problem z chromem w waszym przypadku polega na tym, że prawdopodobnie te relingi były dwukrotnie chromowane. To znaczy, że przy normalnym seryjnym produkowaniu coś w danym momencie poszło nie tak (np. zły prąd), no i uznano, że trzeba ponowić. Generalnie nie powinno się tego robić, bo właśnie macie tego efekty - najpierw trzeba zdjąć lakier, chrom, nikiel i ewentualnie wtedy ponownie chromować. Polerowanie niewiele da, bo i tak klimat zrobi swoje i będzie rdzewieć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #33 Napisano 22 Czerwca 2008 Problem z chromem w waszym przypadku polega na tym, że prawdopodobnie te relingi były dwukrotnie chromowane. To znaczy, że przy normalnym seryjnym produkowaniu coś w danym momencie poszło nie tak .... to co ?? może przeprowadzimy małą sondę (ankietę) i spróbujemy dojść czy faktycznie VW się walnął w jednym czasie, czy po prostu jest to lipa i tyle mój jest z listopada 2002. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #34 Napisano 22 Czerwca 2008 Rocznik jes bez znaczenia. Sąsiad ma pięknego siwego 2004 i relingi gorsze od moich... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #35 Napisano 22 Czerwca 2008 Rocznik jes bez znaczenia. Sąsiad ma pięknego siwego 2004 i relingi gorsze od moich... czyli lipa i tandeta, ciekawe jak te elementy zachowują się np: w tuaregach,sharanach czy turanach ?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #36 Napisano 24 Czerwca 2008 Widziałem dziś A6... No comment - wymieniliśmy się tylko z jego właścicielem paroma bluzgami o te chromy na relach... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łukasz Zgłoś #37 Napisano 24 Czerwca 2008 Ja mam Paska z VIII 2002 i wprawdzie do relingów chara moim jeszcze daleko to je również zaczyna "brać". Ale w zasadzie jednego dużo bardziej, bo ma purchle i zgrubienia na całej długości od wewnątrz i od spodu, a drugi dosłownie dwie może trzy bąbelki i tyle. Krótko mówiąc VW zrobił shit relingi i koniec. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #38 Napisano 25 Czerwca 2008 czyli wniosek taki kupic czarne i dac do porzadnego chromowania wyjdzie lepiej niz shit z VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #39 Napisano 25 Czerwca 2008 czyli wniosek takikupic czarne i dac do porzadnego chromowania wyjdzie lepiej niz shit z VW No tak, pięknie ładnie, tylko obdzwoniłem prawie pół Polski i nikt się nie chce podjąć chromowania tych relingów. Bo a to aluminium i nie ma sensu, a to za długie, a to to a to siamto... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelb6 Zgłoś #40 Napisano 12 Sierpnia 2008 http://www.allegro.pl/item417717988_vw_passat_b5_kombi_relingi_chromowane.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach