szkielu Zgłoś #1 Napisano 4 Czerwca 2008 wiem,ze sprawdza się na P lub N przy pracującym silniku. przy jakiej temperaturze? okolo 90 stopni mam full poziom Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #2 Napisano 4 Czerwca 2008 Przy normalnej temperaturze pracy, po 15-20 minutach jazdy. Skrzynia rozgrzewa się troszkę wolniej niż silnik (sprawdzałem vagiem) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew015 Zgłoś #3 Napisano 4 Czerwca 2008 Pytanko...Przy jakiej prędkości skrzynia wrzuca czwarty bieg? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #4 Napisano 4 Czerwca 2008 Przy spokojnej jeździe przy 60, przy butowaniu o 100 wyżej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew015 Zgłoś #5 Napisano 4 Czerwca 2008 A jak to możliwe że automat może sobie dobierać prędkości zmiany biegów???U mnie 85km/h i wydaje mi się że za późno ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #6 Napisano 4 Czerwca 2008 A co to by był za automat gdyby sobie nie dobierał? W skrócie działa to mniej więcej tak, że sterownik skrzyni pobiera informacje od czujnika położenia przepustnicy i czujnika prędkości i sobie dobiera odpowiednio do stylu jazdy. Nasze skrzynie delikatnie się różnią - u mnie jest przełącznik Eko/Sport, u Ciebie już go raczej nie ma, załatwia to sterownik - sam dostosowuje się do stylu jazdy. Proponuję podpiąć się pod komputer i przebadać skrzynkę, jeżeli zmienia na 4 tylko przy 85km/h. U mnie jest tak jak napisałem: przy spokojnej jeździe 4 wskakuje przy 60km/h, a czym ostrzej jadę tym wyżej zmienia biegi. najwięcej frajdy mam gdy jadąc 80km/h na 4 wciskam gaz do podłogi (kick down) - wtedy wskakuje 2, przy 100km/h wskakuje 3 i dociąga do 160km/h o ile trzymam wciśnięty pedał gazu. jeśli go odpuszczę po chwili wskakuje 4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew015 Zgłoś #7 Napisano 4 Czerwca 2008 Jasne.Dzięki za wytłumaczenie.Masz rację,u mnie nie ma przełącznika sport i wydaje mi się że jest coś nie tak.Komputer wskazuje błąd któregoś sensora,bo zmiana biegów nie jest płynna tz.biegi do 3 wchodzą w równych odstępach a do 4 muszę go piłować obrotami i wydaje mi się że nie działa wspomniany kick down.Sprawdzę jeszcze raz kod błędu i popytam na forum.Dzięki !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość goofer00 Zgłoś #8 Napisano 6 Czerwca 2008 witam u mnie tez niema przełącznika eko/sport a zmiana biegu jest regulowana tak mi sie zdaje położeniem przepustnicy i tak jak u kolegi 4 wchodzi najnizej przy 60 no i najwyzej przy okolo 150 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielu Zgłoś #9 Napisano 7 Czerwca 2008 ja mam zwalony przełącznik. i nie mogę nigdzie na szrocie znaleźć. podobnie jak lampki podswietlajacej symbole przy drążku zmiany biegów (VW juz nie produkuje) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grześko Zgłoś #10 Napisano 7 Czerwca 2008 (VW juz nie produkuje) Jesteś w błędzie, ewentualnie jeżeli ktoś Ci coś takiego powiedział to gadał potworne głupoty!!! Ja osobiście kupowałem ww podświetlenie w sklepie u S.Zasady, który jest jednym z dilerów VW w Warszawie. W sklepach firmowych (u dilerów) nie ma najmniejszych problemów z zakupem orginalnych części VW. Fakt, że są dość drogie, ale są. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #11 Napisano 7 Czerwca 2008 ja mam zwalony przełącznik. i nie mogę nigdzie na szrocie znaleźć. Przełącznik eco/sport ? chyba mam taki zbędny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew015 Zgłoś #12 Napisano 10 Czerwca 2008 Witam i przepraszam autora postu,że się wcinam,ale nie chcę zakładać nowego.Mój problem to brak efektu kick down czyli dynamicznej zmiany biegów.Pasek pod kompem pokazuje błąd 00518 potencjometr przepustnicy,ale chyba nie chodzi o ten w silniku,bo w nim nie ma błędów żadnych.Może ktoś wie gdzie ten potencjometr się znajduje?I co z tym dalej zrobić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #13 Napisano 10 Czerwca 2008 Nie wiem jak w 2E ale w b3 vr6 potencjometr przepustnicy jest podwójny, jeden służy sterownika silnika a drugi do skrzyni automat Po 3 piny na jeden sterownik, razem 6 pinów. A znajduje się na pewno na przepustnicy Nowsze modele(b4) miały już pojedynczy tps. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew015 Zgłoś #14 Napisano 30 Czerwca 2008 Witam ponownie i drążę temat braku kick down.W moim b3 również jest podwójny potencjometr przepustnicy i ucieszyło mnie bardzo znalezienie urwanego kabla w dolnej kostce.Wymieniłem ją z innej instalacji i przylutowałem kable.Niestety nic się nie zmieniło.Kolega elektryk sprawdził potencjometr i na wyjściu pokazuje się napięcie około 5 v.Dodatkowo podłączając pod kompa Vag Com w bloku danych 001 skrzyni,występuje parametr TPS w woltach i jest 0.00V oraz acces pedal czy coś 50 % i nie zmienia się przy naciskaniu pedału gazu.Pytanie czy to uszkodzony potencjometr a może gdzieś urwany przewód przy skrzyni albo gdzieś po drodze.Nie wiem czy Vag pobiera dane z potencjometra bezpośrednio czy może ze sterownika skrzyni?Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #15 Napisano 30 Czerwca 2008 Nie wiem czy Vag pobiera dane z potencjometra bezpośrednio czy może ze sterownika skrzyni?Pozdro Sygnał z tps idzie bezpośrednio do sterownika skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szkielu Zgłoś #16 Napisano 8 Lipca 2008 Jesteś w błędzie, ewentualnie jeżeli ktoś Ci coś takiego powiedział to gadał potworne głupoty!!!Ja osobiście kupowałem ww podświetlenie w sklepie u S.Zasady, który jest jednym z dilerów VW w Warszawie. W sklepach firmowych (u dilerów) nie ma najmniejszych problemów z zakupem orginalnych części VW. Fakt, że są dość drogie, ale są. Taką informacje uzyskałem w salonie VW w Kielcach na ul.Zakładowej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew015 Zgłoś #17 Napisano 18 Lipca 2008 Co jeżeli sygnał z TPSu dochodzi do sterownika skrzyni a nadal występuje błąd 518 oraz brak kick down i co to jest za czujnik przy lince od gazu 2 piny?Jak go sprawdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
monter Zgłoś #18 Napisano 19 Lipca 2008 co to jest za czujnik przy lince od gazu 2 piny?Jak go sprawdzić? To jest właśnie czujnik kick-down. Wciskając pedał gazu do oporu 2 piny w tym czujniku zwierają się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrew015 Zgłoś #19 Napisano 19 Lipca 2008 Dzieki za odpowiedź.Sprawdzę go ale to i tak nie załatwia problemu z TPS.A może sterownik skrzyni być walnięty? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach