Tomy Zgłoś #341 Napisano 27 Marca 2012 Dziękuję bardzo. Będzie trzeba o tym pomyśleć - na postoju się wyłączyła parę razy klima, ale wcześniej ją wyłączam a w czasie jazdy ma chłodzenie. Będę kombinował z załączeniem wentylatora na krótko na lato. Na stałe? Szukaj używanego opornika - ja trafiłem i mam nadzieję zadziała. Powodem uszkodzenia opornika jest pęknięcie "plastików" (takie zalane niby żywicą epoksydową kostki przy wsuwkach), przez które z czasem do środka dostaje się wilgoć/woda i oporniki trafia szlak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
phanteon Zgłoś #342 Napisano 27 Marca 2012 Na stałe Sztrum z aku, przełącznik i na lato będzie chodził wiatrak non stop, na zimę się wyłączy. Nie zaszkodzi silnikowi a z kilmą będzie spokój. Jak się trafi sterownik to się kupi. U mnie też zalany - zgnilizna, syf i ubóstwo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość majki84maj Zgłoś #343 Napisano 28 Marca 2012 Fokus ma rację u mnie też tak bylo ale nie próbowałem bo wydało mi sie to głupie pojechałem do mechanika i on zrobił to samo i ... zaskoczył okazało sie ze w tym wiatraku jest szczotkotrzymacz i on sie wieszał trzeba go wymienić nie duży koszt i ma śmigać pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pestekk Zgłoś #344 Napisano 30 Marca 2012 (edytowane) Siema, ja jestem po wymianie szczotek w wentylatorze, tylko mam 2 pytania. Mianowicie, jakim sposobem udało się Wam "zakleszczyć" z powrotem te oryginalne zamknięcia, bo ja z otwarciem problemu nie miałem - szczypce w ręce i heja:) Natomiast zamknąc już tego nie potrafię (próbowałem śrubokrętem i młotkiem, ale nic:/). Jeśli chodzi o podłączenie nowych szczotek to zrobiłem to w ten sposób: stare szczotki uciąłem tuż przy szczotkotrzymaczu i jak wsadziłem nowe szczotki to połączyłem ich przewód ze starym. Zrobiłem to tak że ułożyłem równolegle dwa przewody związałem ja na omotkę drucikami miedzianym (takimi cienkimi z kabelka) i na to koszulkę termokurczliwą. Nie potrafiłem tego zlutować mimo 3 godzin prób z lutownicą pistoletową; cyna w ogóle nie chciała się trzymać przewodów miedzianych - tak starych jak i od nowych szczotek... No i tu do Was pytanie czy mogę tak to zostawić? Sprawdzałem i wiatrak śmiga aż miło:) Za 4 szczotki zapłaciłem 40 zł. Powodem "nie/łapania" cyny do przewodów była wadliwa lutownica. Zrobiłem porządnie na cynę i jest git! Edytowane 2 Maja 2012 przez pestekk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawlik2002 Zgłoś #345 Napisano 30 Kwietnia 2012 Witam ... Podepnę się pod temat by nie zakładać nowego ... Jakiś czas temu przestał mi działać wiatrak klimatyzacji, więc długo nie czekając kupiłem nowy zamiennik i wymieniłem. Niby wszystko ok ale nowy wiatrak po włączeniu klimy strasznie szybko chodzi i głośno jak odkurzacz. Dobra poczytałem że tak jest jak wentylator chodzi na 2gim biegu na 1-szym powinien chodzić ciszej. Tyle że u mnie załącza się od razu na drugi bieg bez względu czy na dworze jest upał czy też trochę chłodniej. Zauważyłem również że od tamtej pory klimatyzacja jakoś słabiej chłodzi to powietrze z kratek nie jest mocno zimne tylko lekko chłodne (wymieniany czynnik, pełen przegląd itp. był robiony) w związku z tym mam pytanie. Czy fakt że ten wiatrak klimatyzacji włącza się od razu na drugi bieg i cały czas chodzi na drugim biegu może powodować że ta klimatyzacja słabiej chłodzi? I czy ten nowy wiatrak może mieć tylko jeden bieg działania w sensie szybki, czy działanie wiatraka jest sterowane odrębnym urządzeniem znajdującym się poza wiatrakiem? pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marki9 Zgłoś #346 Napisano 19 Maja 2012 Witam :bry2 Teoria "postukania w wentylator" sprawdziła się po raz kolejny Teraz moje małe pytanko, czy jak wentylator się zatrzymał i nie chodził, wytworzyło się wys. ciś. i czynnik częściowo się ulotnił to: 1. zadziałał jakiś zawór bezp. i to pozwoliło zapobiec większym kłopotom 2. czy poprostu doszło do rozszczelnienia się układu i dlatego go ubyło 3. czy teraz przy sprawnym na tą chwilę, wentylatorze jak dobije znów czynnika wszystko powinno wrócić do normy ?? Pytania są czysto teoretyczne, bo nie mam sam gwarancji, że went. nie stanie ponownie i historia się powtórzy :noniebardzo Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jose Zgłoś #347 Napisano 19 Maja 2012 Dziś uruchomiłem uszkodzony wentylator. Wymieniłem szczotki, bo wolałem odnowiony oryginał od "chińczyka" za 120zł. Kilka uwag: 1. Demontaż i montaż bez większych problemów można przeprowadzić od góry i na chodniku - mechanik twierdził, że trzeba auto podnosić i demontować osłonę silnika od dołu - wierutna bzdura, trzeba tylko zdemontować osłonę silnika w komorze (trzy nakrętki), kanał ssawny powietrza (dwa wkręty), obudowę paska rozrządu (dwa zatrzaski) i dobrze jest odpiąć kabel lampy, reszta to troszkę sprytu. 2. Nakrętka mocująca wiatrak do osi silnika ma lewy gwint, niby prosta sprawa, ale ja o tym nie wiedząc ukręciłem gwint, na szczęście nakrętka jest miększa od ośki. 3. Trafił mi się klasyczny szczotkotrzymacz w formie mosiężnego tunelu, a nie, jak czasem bywa prowadnic w płytce - było dzięki temu łatwiej. 4. Zużyte szczotki odciąłem zostawiając ok. 5mmm starej linki, do której przylutowałem nowe szczotki plus koszulka termokurczliwa na miejsce lutowania. 5. Zakupiłem 4 szczotki po 2,20 zł/szt do rozrusznika od nie wiadomo czego, 7/15/19,5 mm - ważny jest sposób zamontowania linki w szczotce, potem szlifierka, papier ścierny i suwmiarka i bez problemu uzyskuje się potrzebne 7/8/19,5 mm. Linki były mocno za grube, więc było z czego zrobić odpowiednie przekrój. Komutator silnika był dość poważnie wytarty, znajomy tokarz doprowadził go do odpowiedniego stanu, jest jak nowy. 6. Było pytanie o zmontowanie silniczka - przecinak i młotek i naciąć pozostałe "wąsy" metalu, przy wkładaniu szczotkotrzymacza z nowymi szczotkami przydatna jest nakrętka z wody mineralnej - komutator wypycha nakrętkę a szczotki wskakują w odpowiednie miejsce. 7. Po zamontowaniu wentylatora przewody zasilające poprowadziłem wzdłuż linki do otwierania klapy, a nie pod chłodnicą - cztery opaski i wszystko wygląda, jak firmowo zmontowane. Wiatrak śmiga, aż miło. Życzę wszystkim powodzenia i szerokiej drogi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marki9 Zgłoś #348 Napisano 19 Maja 2012 (edytowane) No mój wentylator jak narazie po "puknięciu" rano i wystartowaniu cały dzień śmigał bez problemu Rurki mam jedna zimna druga ciepła przy podszybiu, ale do środka nie bardzo zimne leci... czyżby za mało czynnika ?? 23.05.2012 - Niestety po napełnieniu ponownie klimy, okazało się że było tylko 250g z 600g czynnika, czyli z powodu niesprawnego wiatraka , wzrost ciśnienia wyrzucił go poza instalacje. Dziś wymieniłem szczotki, starych miałem po ok. 4mm , czynnik uzupełniony, klima śmiga, załącza się drugi bieg , a temp. na wylocie w kratce wewnętrznej przy temp. na zawnątrz ok 29 st. C ma 7 st. C :marecek Mam nadzieję że wentylator nie sprawi ponownie psikusa. :sese ps.: A dla zainteresowanych z ok. Łodzi szczotki zakupiłem w warsztacie naprawy alternatorów i rozruszników w Pabianicach ul. Partyzancka 23 , te lepsze z dodatkiem miedzi mieli po 5 zł./szt. , mój wentylator to Gate, szczotki gładkie w prowadniczkach. Edytowane 23 Maja 2012 przez marki9 po naprawie hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sofasurfer Zgłoś #349 Napisano 26 Maja 2012 witam szanownych kolegów. kupiłem nowy wiatrak Febi bo za 150 zł to było coś kompletnie badziewnego. od mechanika usłyszałem jednak że Febi tylko pakuje badziew wyprodukowany w chinach w swoje pudełka w związku z czym zostałem orżnięty.. czy to prawda? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #350 Napisano 4 Czerwca 2012 Witam Przymierzam się do naprawy / wymiany wentylatora klimy. Zastanawiam się co kupić : używkę czy zamiennik. Czytając ten temat, to jednak chyba używkę, bo zamienniki są bardzo słabe. Mam jeszcze pytanie odnośnie samego wentylatora. W środę będę go wyciągać, żeby zobaczyć co z nim. Rozumiem, że muszę kupić szczotki i wymienić. Ciężko jest to zrobić? pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michalzip Zgłoś #351 Napisano 4 Czerwca 2012 W rozrusznikach fiata są szczotki o wymiarach 7/8/19,5 oe nr 83227364 i MAGNETI MARELLI 83227364 sprawdzał ktoś czy pasują? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #352 Napisano 16 Czerwca 2012 (edytowane) Witam Wymieniłem szczotki. Ale teraz po włączeniu, wentylator chodzi trochę głośniej i w aucie lekko buczy. Blasza, która była na łopatce, dalej jest. Mogę go jakos wyważyć samemu? Pochodził trochę i jest cisza, działa super. Edytowane 17 Czerwca 2012 przez Poochini Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejczak24 Zgłoś #353 Napisano 23 Czerwca 2012 witam serdecznie ja ponowie ma taki poblem z tym wiatrakiem ze sie nie zalancza, klima nabita, zaworek cisnieniowy nowy,sprzegielko nowe w sprezarce, wiatrak na krotko chodzi, prad jak sprawdzam prubowka to jest wszedzie, komputer zadnego bledu nie pokazuje, juz sam nie wiem co robic. A moze ktos sie orientuje czy np jak przekaznik 373 jest spalony to czy prad jest przekazywany na wiatrak? niech ktos mi pomoze bo lato mamy i az wstyd zeby klima nie chodzila:rozpacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar88 Zgłoś #354 Napisano 6 Lipca 2012 Witam mam taki problem z tym wentylatorem wyciągnąłem go bez większych problemów ale mam problem z wypięciem kostki za nic nie mozna jej wyciągnąć pomoże ktoś??może są tam na niej jakieś łopatki do rozchylenia??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
andrzejczak24 Zgłoś #355 Napisano 7 Lipca 2012 kolego na tej kostce sa 2 lopatki na zewnatrz rezegnij je i mocno pociognij, moze ciezko isc bo wsrodku jest oring (zeby woda sie nie dostawala) i moze trzymac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mar88 Zgłoś #356 Napisano 9 Lipca 2012 dzięki kolego za info ale wyjąłem go z metrowym kablem bo rozpiąłem kostkę obok zbiorniczka na płyn od wspomagania i co się okazało ze będę musiał kupić nowy wentylator gdyż naprawa tego nie gwarantuje że będzie długo działał...poleca ktoś jaki wentylator zakupić?co sądzicie o tych z allegro w granicach 100 zł??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomy Zgłoś #357 Napisano 9 Lipca 2012 Niestety z tymi wentylatorami na Allegro to jest loteria - jeden będzie działał bez problemu a inny nie. Wszystko to tak na prawdę Made in China i dla ułatwienia dodam Ci, że kupiłem niegdyś oryginalne Febi Bilstein za 225.00 zł i na II-gim biegu ma lekkie drgania ale nie jest to drażniące więc tak jeżdżę. O tych za 100 zł nawet nie piszę bo dziadostwo straszne (odesłałem 2 sztuki z powodu złego wyważenia łopatek wiatraka). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Losssiu Zgłoś #358 Napisano 9 Lipca 2012 Ja jezdzilem ponad 2 lata passkiem , i przez 2 lata pukalem tak w ten wiatrak , zeby chodzil , ale juz teraz wogole nie chodzi wiec do wymiany , ale musialem pukac przy kazdym wlaczeniu klimy ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Poochini Zgłoś #359 Napisano 9 Lipca 2012 Też tak robiłem przez pół roku, ale zauważyłem, że wentylator wł i się wyłącza. Więc co chwila musiałbym pukać w niego W końcu, po przeczytaniu tego tematu i opinii o używkach / tanich zamiennikach, wymieniłem szczotki w swoim i działa super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciekRP Zgłoś #360 Napisano 16 Lipca 2012 Witam. Jestem po wymianie wentylatora klimy. Jak jest napisane kilka postów powyżej, można to zrobić samodzielnie. Mimo wszystko polecam podniesienie auta i zdjęcie pokrywy silnika, wtedy od spodu nie ma problemu z wyjęciem przewodu z uchwytów (są trzy). Dla tych, którzy jednak zdecydują się na wyjmowanie przewodów od góry, to te uchwyty otwierają się do dołu. Nowy wentylator to Thermotec. Jak trochę pojeżdżę, napiszę jak się sprawuje. Na razie jest cicho, samochodem też nie rzuca, więc jest dobrze wyważony. M. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach