Skocz do zawartości
Gość LKR 63GT

Króciec prz głowicy kolejne starcie

Rekomendowane odpowiedzi

Gość LKR 63GT
Czym szlifowałeś? Drobnym papierem ściernym?

Drugie pytanie- kupiłem krócieć z dwoma otworami na czujniki i zaślepkę do kompletu. Po założeniu oringu i zaślepki nie mogę założyć zawleczki blokującej, bo zaślepka wystaje ~1mm nad miejscem gdzie ma wejść zawleczka. Czy zeszlifować zaślepkę na rancie czy też delikatnie przyciąć oring?

 

U mnie wszystko weszło idealnie jeżeli chodzi o czujniki, a zeszlifowałem podstawę króćca i już mówię dlaczego, gdy go położyłem na równej powierzchni to środek był lekko wypukły około 1 mm więc położyłem go na papierze ściernym i tarłem nim aż cała powierzchnia się wyrównała (od otworu mocującego do otworu) zrobiłem tak dlatego że one pękają więc żeby nie było zbędnych naprężeń po przykręceniu, u mnie zdało to egzamin i jak narazie jest wszytko w porządku.

 

Co do oryginału to w sklepie mi powiedzieli za ten element 50zł jest co prawda dwa razy drożej ale myślę że lepiej zainwestować w oryginał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ja dzisiaj wymieniłem na drugą sztukę ten oryginał :( jak sie okazało po wydłubaniu oringu była przerwa pomiędzy rowkiem a tulejką aluminiową, sprzedawca otworzył drugie pudełko i to samo było dopiero trzecia sztuka była ok :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Adrian Lkr63gt Jak Bedziesz Miał Jakiś Problem Ze Swoim Paskiem To Daj Znać Zajmuje Się Vw Od Kilkunastu Lat Mieszkamy W Tym Samym Mieście Jeżdze Paskiem B3 Kombi Lkr 81mm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie ten boczny króciec też zaczął cieknąć. Narazie profilaktycznie uszczelniłem z zewnątrz czerwonym silikonem. Kupiłem nowy króciec oryginalny VW za 24 zł, model firmy febi był za 10 zł w Krakowie.

 

Mam pytanie, na wyłapanie jakiej ilości płynu muszę się nastawić przy wymianie ? Bo rozumiem, że z całej nagrzewnicy zleci płyn i część z bloku. Macie jakieś patenty na szybkie i bezbolesne wymienienie tego elementu.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bulli

Wymieniałem u siebie i mam dla Was takie oto rady:

Jak cieknie króciec,to nowy oryginalny króciec,koniecznie nowe o-ringi(te od czujników też),żadnego silikonu i bardzo ważna rzecz-dokręcanie z wyczuciem!!!

I nawet nie próbować szlifować króćca papierem ściernym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam,

 

U mnie ten boczny króciec też zaczął cieknąć. Narazie profilaktycznie uszczelniłem z zewnątrz czerwonym silikonem. Kupiłem nowy króciec oryginalny VW za 24 zł, model firmy febi był za 10 zł w Krakowie.

 

Mam pytanie, na wyłapanie jakiej ilości płynu muszę się nastawić przy wymianie ? Bo rozumiem, że z całej nagrzewnicy zleci płyn i część z bloku. Macie jakieś patenty na szybkie i bezbolesne wymienienie tego elementu.

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

robisz tą operacje na zupełnie zimnym silniku najlepiej rano gdy sinik ostygnie w nocy wtedy wyciek płynu będzie minimalny 100-200g płynu może wycieknie, jak już będziesz miał wyjęty stary króciec to sprawdź jakimś patyczkiem lub suwmiarką głębokość otworów w bloku silnika i porównaj głębokość z wkręcana śrubą,

w moim przypadku śruba była minimalnie dłuższa i stąd brały się przecieki, nie miałem akurat krótszych śrub pod ręką więc dałem po podkładce pod łeb śruby i od takiego prostego zabiegu kłopoty z przeciekającym króćcem zakończyły się raz na zawsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wymieniałem u siebie i mam dla Was takie oto rady:

Jak cieknie króciec,to nowy oryginalny króciec,koniecznie nowe o-ringi(te od czujników też),żadnego silikonu i bardzo ważna rzecz-dokręcanie z wyczuciem!!!

I nawet nie próbować szlifować króćca papierem ściernym.

 

Silikon czerwony można dać, na pewno nie zaszkodzi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za rady. Niestety czas mnie gonił jak również dostęp do kanału i garażu więc wykonałem tę operację dwa dni temu.

 

Moje spostrzeżenia:

Za wymianę zabrałem się po godzinie postoju samochodu przy temperaturze około 7`C przy otwartej klapie i odkreconym zbiorniczku wyrównawczym.

Po odkręceniu króćca wyskoczyło około 1 - 1,5 litra płynu i złapałem jego większość pod samochodem. Wąż od nagrzewnicy dałem odrazu do góry i tam gdzieś zaczepiłem więc z tej strony nic nie wyleciało.

 

Ogólnie króciec wygladał w miarę ok. Niestety oring był mocno spłaszczony i twardy, także nie było praktycznie za wiele uszczelnienia.

 

Wyczyściłem blok silnika, nałożyłem silikon czerwony obok oringa i założyłem króciec. Jak narazie trzyma, brak wycieków.

 

Dzięki za pomoc, życzę powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności